جاهای دیدنی پوکت

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/13
بازدید: 1226
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در جزیره تایلند پوکت نام دارد که در هر نقطه از این شهر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی به چشم می‌خورند. این شهر مکان‌های دیدنی زیادی را در خود جای داده که کسی نمی‌تواند باور کند که تمام آن‌ها در یک مکان گرد هم آمده‌اند. بنابراین روزانه پنجاه پرواز از سمت بانکوک به ‌سوی این شهر در نظر گرفته شده است. پوکت شهری که از چندین ساحل برخوردار بوده که هر کدام از آن‌ها به تنهایی بر زیبایی آن افزود.

سواحل پوکت

ساحل کاتا پوکت

ساحل کاتا پوکت از مکان‌های تفریحی شهر محسوب می‌شود که طراحی خاصی را در معرض نمایش گذاشته است؛ به‌گونه‌ای که در اطراف تپه‌های سرسبز درختانی دم اسبی به ‌همراه نخل قرار گرفته‌اند. برای همین موضوع گردشگران زیادی تنها برای دیدن این ساحل قدم به شهر پوکت می‌گذارند.

سفر به کشور تایلند با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده دیدنی!

این ساحل به‌گونه‌ای آماده شده که شما در هیچ لحظه‌ای احساس تشنگی و گرسنگی نخواهید کرد؛ زیرا امکانات رفاهی این ساحل فوق‌العاده بالا بوده است. برای مثال غرفه‌های خوراکی برای سرو انواع غذا‌ها در کنار ساحل در نظر گرفته شده‌اند که از آن‌ها علاوه‌ بر غذا، انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها را می‌توانید خریداری نمایید. همچنین اگر علاقه خاصی به غذاهای فوری ندارید و غذاهای سنتی و مفصل را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با یک پیاده‌روی چند دقیقه‌ای به رستوران مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

تفریحات پوکت - آشنایی با بهترین تفریحاتی که باید در پوکت تجربه کنید!

ساحل کاتا پوکت

همچنین اگر قصد اقامت در این ساحل را دارید این امکان برای شما فراهم بوده است. برای مثال می‌توانید در هتل لوکس بوتهاوس که در قسمت جنوبی ساحل واقع شده اقامت داشته باشید. این هتل طراحی زیبایی داشته و به تنهایی شما را مشغول زیبایی‌های خود خواهد کرد.

ساحل آزاد پوکت

ساحل آزاد پوکت دارای یک طبیعت بکر و دست نخورده بوده و به ‌همین دلیل به شدت مورد توجه گردشگران قرار دارد. کمی فاصله این ساحل آزاد‌ با جزیره طولانی است و امکان دسترسی را با مشکل مواجه ساخت. اما اگر به‌ دنبال مکانی زیبا و دیدنی هستید و اشتیاقی به حضور در شلوغی نداشته‌اید، این ساحل یکی از بهترین‌های پوکت به شمار می‌رود.

ساحل آزاد پوکت

ساحل سورین پوکت

یکی دیگر از سواحل شهر پوکت ساحل سورین نام دارد. این ساحل اصولاً با آب زلال و شن‌های سفید شناخته می‌شود. همین موضوع باعث شده زیبایی بی‌نظیری را به چشم‌ها هدیه داده و همه را مشتاق تماشای خود کند. البته که این اشتیاق گردشگران سبب گردیده تا هزینه امکانات رفاهی این ساحل به شدت بالا باشد و افراد کمی به این ساحل مراجعه کنند. در کنار دیگر امکانات در این ساحل، رستوران‌های لوکس و اقامتگاه‌های لاکچری برای گردشگران در نظر گرفته شده‌اند.

ساحل سورین پوکت

ساحل فانتاسی پوکت

هر فرد باید حداقل یک‌ بار در طول عمر خود از ساحل فانتاسی دیدن کند و با انواع سرگرمی‌های موجود در این ساحل آشنا شود و انواع غذا‌های بومی شهر پوکت و بین‌الملل را امتحان کند. ساحل فانتاسی براساس فرهنگ کشور تایلند ساخته شده و طراحی خاص و منحصربه‌فرد خود را دارا است.

پوکت بهشتی در تایلند - آشنایی و معرفی کامل درباره زیباترین شهر تایلند!

ساحل کارون پوکت

این ساحل در رده سوم از طویل‌ترین سواحل پوکت قرار گرفته که آن نیز مربوط به شهر کارون در تایلند است؛ سنگ‌های این ساحل فوق‌العاده نرم هستند و لذت قدم زدن روی آن‌ها همیشه در ذهن باقی خواهد ‌ماند.

ساحل کارون پوکت

ساحل کاتا نوی پوکت

این ساحل جزء سواحلی در پوکت بوده که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این ساحل با این‌که کوچک بوده اما زیبایی‌های فراوانی را در خود جای داد. به‌ گونه‌ای که درختان سرسبز و بلند آن، دریای فیروزه‌ای رنگ را احاطه کرده‌اند. این ساحل در قسمت غربی جزیره واقع شده و یک محیط آرامش‌بخش را برای شما فراهم ساخته است.

ساحل پاتونگ پوکت

این ساحل از طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین سواحل شهر پوکت به شمار می‌رود. شلوغی این ساحل در بعضی از اوقات به ‌گونه‌ای است که امکان دارد ساعت‌ها در ترافیک بمانید؛ پس باید این موضوع را در نظر داشته باشید که با این وضعیت یک ساحل پرآرامش در انتظار شما نخواهد بود.

این ساحل به دلیل ازدحام جمعیت گردشگران، از بازار‌ها و امکانات رفاهی بالایی برخوردار است و گردشگران می‌توانند به راحتی در این مکان نیازهای خود را برطرف نمایند. همچنین اگر قصد اقامت در این ساحل را داشته باشید این امکان فراهم بوده، اما می‌توانید در هتل لوکس آماری پوکت اقامت کنید.

ساحل پاتونگ پوکت

شهر قدیمی پوکت

شهر پوکت را باید به دو بخش تقسیم کرد؛ یک بخش برای قسمت مدرن و بخش دیگر را به قسمت قدیمی تعلق داد. که این بخش قدیمی از شهر که بافت قدیمی خود را حفظ کرده، به شهر قدیمی پوکت معروف است. در این قسمت انواع عمارت‌های قدیمی، بازارها و غذا کده‌های قدیمی به چشم می‌خورند. این قسمت از شهر یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های پوکت به شمار می‌رود؛ اما به دلیل برخورداری از بافت سنتی نسبت به دیگر جاذبه‌های گردشگری پوکت خلوت‌تر است.

شهر قدیمی پوکت

پناهگاه فیل‌ های پوکت

با یادآوری نام کشور تایلند، اولین حیوانی که در ذهن هر شخص نقش می‌بندد، فیل است‌؛ به‌ گونه‌ای که فیل یک حیوان ملی در این کشور به حساب می‌آید. اصولاً در نمایش‌هایی که در کشور تایلند برگزار می‌شوند این موضوع وجود دارد که از فیل‌ها برای نمایش استفاده می‌کنند.

پناهگاه فیل‌ها در پوکت مکانی امن برای حفاظت از آن‌ها است و همچنین اگر آن‌ها دچار صدمه و آسیب شوند؛ گروه پزشکی در کوتاه‌ترین زمان به کمک آن‌ها خواهد رفت. این پناهگاه این امکان را برای گردشگرانی که دوست‌دار فیل‌ها هستند فراهم آورده‌اند تا از نزدیک آن‌ها را مشاهده نموده و با شیوه زندگی آنان شناخت کافی پیدا کنند.

آشنایی با کشور تایلند - همه چیز درباره کشور تایلند

پناهگاه فیل‌ های پوکت

معبد جوی توی پوکت

معبد جوی توی یک معبد چینی در پوکت است که مجسمه‌های خدایان چین در آن قرار گرفته‌اند. معماری این معبد آنقدر جذاب و دیدنی بوده که ساعت‌ها بازدیدکنندگان را محو تماشای خود می‌کند. متفاوت بودن آن از معابد دیگر باعث شده هرگاه نام دیدنی‌های پوکت آورده می‌شود این معبد در میان آن‌‌ها بدرخشد.

معابد شگفت انگیز تایلند - معبدهای شگفت انگیزی که باید ببینی!

معبد جوی توی علاوه‌ بر معماری خود، در میان مردم نیز اهمیت دارد و از نظر فرهنگ و رسوم مردم جزیره دارای اهمیت بالایی است. به‌ گونه‌ای که جشن گیاه‌خواری در این معبد و اصولاً توسط بومیان برگزار می‌شود. آن‌ها در این جشن، خود را با هر نوع وسیله‌ای که در دسترس داشته باشند سوراخ می‌کنند.

معبد جوی توی پوکت

مجسمه بودا پوکت

قسمت اعظمی از مردم پوکت را بوداییان تشکیل داده‌اند و رسم بوداییان این بوده که از خدایان خود یک مجسمه بزرگ و باشکوه بسازند که پوکت نیز از این امر مستثنی نیست. مجسمه معروفی که در تپه‌های ناکر میان کاتا و چالوک قرار گرفته مجسمه بودا پوکت نام‌گذاری شده است.

این مجسمه ۴۵ متر ارتفاع داشته و از سنگ مرمر ساخته شد. برای بازدید از این مجسمه می‌بایست در حدود شش کیلومتر را پشت ‌سر گذاشت. اما نباید نگرانی به خود راه دهید زیرا این مسیر بسیار هموار است و حتی می‌توانید از تاکسی یا سه‌ چرخه برای پیمودن این مسافت استفاده کنید.

مجسمه بودا پوکت

مجمع الجزایر فی فی پوکت

از دیگر مناطق شهر پوکت که هر ساله تعداد بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می‌کند را مجمع الجزایر می‌نامند. مجمع الجزایر فی فی از شش جزیره مجزا تشکیل شده و ۶۴ کیلومتر از شهر پوکت فاصله دارد.

این مجمع الجزایر به زلالی آب و صخره‌های زیبای خود معروف است و یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری نه تنها در پوکت بلکه در کشور تایلند محسوب می‌شود. در این ساحل چند فیلم هالیوودی نیز تهیه شده که به شهرت جزیره فی فی تایلند افزود. همچنین این جزیره یک غار وهم‌انگیز داشته که در میان مردمان محلی به ‌نام وایکینگ شناخته شده است و اصولاً کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند.

مجمع الجزایر فی فی پوکت

معبد وات فرا تونگ پوکت

در این معبد از مجسمه نصفه بودا نگهداری می‌شود و بنابر داستانی که محلی‌ها از این معبد بیان می‌کنند؛ این مجسمه در هنگام جنگ برمه شکسته شده است. افسانه‌ای در این مکان وجود دارد که می‌گوید یک پسربچه به گاومیشی آب می‌داد و آن را به یک فلز بیرون زده از زمین بست و بالافاصله پس از این کار هر دوی آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند. و پسربچه پس از مرگ به ‌خواب پدر می‌رود و آن اتفاق را برای پدر بازگو می‌کند و از او می‌خواهد که علت این اتفاق را بیابد؛ این خواب باعث شده تا پدر پسر به محل آن فلز رفته و آن قسمت را حفر نماید و یک تکه طلای اصیل را پیدا کند.

آن قطعه طلا همان مجسمه بودا است و به این علت این معبد را با نام وات فرا تونگ بنا نهادند که هنگام حفر زمین و بیرون کشیدن مجسمه، زنبورهای وحشی به مردم حمله کرده و مانع از ادامه کار شدند. اما پس از جنگ برمه برای بیرون کشیدن مجسمه بسیار تلاش کردند که سبب شد تا نصف گردد. اکنون نیمی از مجسمه در معبد قرار دارد و نیم دیگر مفقود گشته و اثری از آن نیست.

پارک ملی سیرینات پوکت

این پارک در قسمت غربی پوکت واقع شده است. همچنین این پارک چهار ساحل بکر را در خود جای داده و تقریبا در حدود ۹۰ کیلو مترمربع مساحت دارد. حیوان خاصی که در این پارک قرار داشته لاک پشت چرمی است که این نوع لاک پشت‌ها در دو ساحل هات نای یانگ و ساحل هات مای خائو شروع به تخم‌گذاری می‌کنند.
فقط امکان دیدن این لاک پشت‌ها تنها در این دو ساحل وجود دارد. همچنین آن‌ها فقط در هنگام شب تخم‌گذاری می‌کنند. اگر به دیدن این لاک پشت‌ها علاقه‌مند هستید بهتر است از ماه نوامبر تا فوریه به دیدن آن‌ها بروید. در این ماه‌ها گشت مخصوصی جهت محافظت از تخم‌ها قرار داده می‌شود تا آسیبی به آن‌ها وارد نگردد.

پارک ملی سیرینات پوکت

موزه تریک آی در پوکت

این موزه تشکیل شده از انواع نقاشی‌هایی است که توسط تکنیک خطای چشم طراحی شده‌اند. تعداد بوم‌های نقاشی در این موزه به ۹۵ عدد می‌رسد و هر کدام زیبای خاص خود را دارند. این نقاشی‌های زیبا توسط هنرمندان کره‌ای به نقش در آمده‌اند و به ‌گونه‌ای هستند که در هنگام نگاه کردن به آن‌ها خود را جزئی از نقاشی احساس خواهید کرد.

این محیط طوری است که ازدحام جمعیت ندارد و شما به راحتی می‌توانید ساعت‌ها در این محیط به دیدن نقاشی‌ها بپردازید و هر کدام را تحلیل کنید. هنگامی که قصد بازدید از موزه را داشتید بهتر است یک روز بارانی را برای لذت بردن از تماشای این هنر انتخاب نمایید زیرا فضای فوق‌العاده در موزه تریک آی در به‌ وجود می‌آید.

موزه تریک آی در پوکت

دهکده راوای پوکت

این دهکده برای افرادی که علاقه خاصی به غواصی و حیوانات دریایی دارند بسیار مناسب خواهد بود. در این دهکده شما سبک زندگی مردم را که به کولی‌ها یا موکن‌های دریایی معروف هستند از نزدیک مشاهده خواهید کرد. این مردمان عقاید و فرهنگ و رسوم خاص خود را دارند. اصولاً شغل اصلی این مردمان ماهیگیری است. به‌ گونه‌ای که دهکده راوای در بعضی از مواقع به بازار صید ماهی شناخته می‌شود.

دماغه پرومتپ پوکت

دماغه پرومتپ مکانی است که چشم‌انداز فوق‌العاده عالی داشته؛ به طوری که شما دریا و سرسبزی را در کنار یکدیگر به تماشا خواهید نشست و این جاذبه یک تصویر بی‌نظیر را برای شما به نمایش در می‌آورد. اگر بتوانید در ساعات غروب آفتاب به این مکان بروید، یک تصویر خاص تا ابد در ذهن شما نقش می‌بندد.

دماغه پرومتپ

معبد وات چالونگ

یکی از بزرگ‌ترین معابد موجود در پوکت معبد وات چالونگ نام داشته که از نظر مردمان محلی این معبد جزء مقدس‌ترین معابد موجود در تایلند است. علت مقدس بودن این معبد وجود یک تکه استخوان بودا در یک محفظه شیشه‌ای درون یک معبد گنبدی شکل بوده که ارتفاعی ۶۰ متری دارد.

از مواردی که در هنگام ورود به این معبد امکان دارد توجه شما را به خود جلب کند تصویری بوده که روی دیواره‌ها و قسمت‌های داخلی نقاشی شده است. این تصویرها به جاتاکا مربوط می‌شوند که یک داستان حقیقی در رابطه با زندگی بودا را به نمایش گذاشته‌اند و اجازه ورود با کفش در این معبد وجود نداشته و پوشش خانم‌ها باید کامل باشد.

معبد وات چالونگ

سانترال فستیوال پوکت

از مشهورترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید واقع در پوکت و تایلند است که برندهای معروفی همچون ,H&M ZARA در سانترال فستیوال، نمایندگی دارند. همچنین شما در این مرکز خرید رستوران‌های بزرگ و کوچکی را خواهید دید که انواع غذاهای محلی و مختلف را سرو می‌کنند. در روزهای بارانی در سانترال فستیوال یک فضای دوست‌داشتنی ایجاد می‌شود؛ پس اگر چنین موقعیتی برایتان پیش آمد از آن کمال لذت را ببرید.

سانترال فستیوال پوکت

زبان مردم تایلند - مردم تایلند میدونی به چه زبانی صحبت میکنن؟

کلام آخر

پوکت یکی از مقاصدی است که میان ایرانیان و گردشگران دیگر کشورها محبوبیت بالایی را به خود اختصاص داد. به همین دلیل کسانی که عاشق سفر هستند حتماً نام پوکت را شنیده‌اند. سواحل زیبا، آب‌ و هوای مطلوب و جاذبه‌های گردشگری متعدد این شهر باعث شده‌اند تا در میان شهر‌های تایلند شهرت بیشتری پیدا کند. فاصله این شهر تا بانکوک ۲۵۰ کیلومتر بوده که با پرواز‌های موجود می‌توانید به راحتی به این شهر سفر نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر