قرعه کشی لاتاری آمریکا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/02/01
بازدید: 78939
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

لاتاری گرین کارت آمریکا (کارت سبز آمریکا)، برنامه ای برای حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده ی آمریکا است که به اختصار لاتاری نامیده می شود. ارزان ترین، ساده ترین و سریع ترین راه مهاجرت به آمریکا ثبت نام لاتاری آمریکاست. هر ساله 55 هزار ویزا به صورت تصادفی و از طریق قرعه کشی بین متقاضیان مهاجرت به آمریکا، در برنامه ی قرعه کشی ویزای تنوع نژادی آمریکا توزیع می شود. در سال 1990 در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا این قرعه کشی به ثبت رسید و بعد از آن هر ساله سهمیه 55000 ویزای مهاجرتی را به خود اختصاص داد. نکته قابل توجه در رابطه با 55000 گرین کارت قرعه کشی آمریکا این مسئله است که 5000 هزار از این تعداد ویزا برای مصارف دیگر رزرو شده و 50 هزار ویزای باقی مانده به نسبتی مشخص بین کشورها تقسیم می شود. اگر سوال شما این است که، چه کسانی در مصاحبه لاتاری رد می شوند؟ آدرس سایت اعلان نتایج گرین کارت امریکا (نتایج لاتاری) چیست؟ شرایط زندگی برندگان لاتاری در امریکا چگونه است؟ در ادامه با این مقاله لحظه آخر همراه باشید که به پاسخ سوالتان برسید.

لاتاری آمریکا

اعلام نتایج لاتاری 2025

طبق دستور العمل اعلام شده، تاریخ اعلام نتایج لاتاری 2025 در 6 می 2024 (17 اردیبهشت 1403) ساعت 12:00 ظهر به وقت آمریکا (19:30 دقیقه به وقت ایران) است. بر این اساس تکلیف ثبت نام کنندگان لاتاری در تاریخ (17 اردیبهشت) مشخص خواهد شد. در ادامه شما می‌توانید با مشاهده آموزش قدم به قدم، از اعلام نتیجه و قبولی یا عدم قبولی آگاه شوید.

ثبت نام رایگان لاتاری آمریکا - لاتاری بهترین و آسانترین راه مهاجرت و دریافت اقامت دائم آمریکا

مشاهده رایگان نتیجه ثبت نام لاتاری

برای بررسی این موضوع که در قرعه کشی گرین کارت لاتاری برنده شده اید یا خیر مراحل زیر را انجام دهید.

  •  ابتدا وارد این آدرس اینترنتی dvprogram.state.gov شوید. بعد از ورود به این لینک با صفحه ی زیر رو به رو می شوید.

مرحله 1 اعلام نتای لاتاری

  • بعد از وارد شدن به این صفحه بر روی دکمه آبی رنگ check status کلیک کنید. بعد از کلیک کردن وارد صفحه پایین می شوید.

مرحله 2 الام نتایج لاتاری

  • در این قسمت بر روی دکمه continue کلیک کرده تا وارد صفحه بعد شوید.

مرحله سوم اعلام نتایج لاتاری آمریکا

  • در صفحه نمایش داده شده شما باید در کادر اول کد تایید ثبت نام خود، در کادر دوم نام خانوادگی، در کادر سوم تاریخ تولد و سپس در کادر آخر کد نمایش داده شده را وارد کنید. تا نتیجه قرعه کشی خود را مشاهده نمایید. 
  • در صورت اشتباه وارد کردن اطلاعات با صفحه زیر رو به رو می شوید.

وارد کردن اطلاعات اشتباه

  • در صورت برنده نشدن با پیغام زیر رو به رو می شوید.

برنده نشدن در لاتاری

  • در صورت خوش شانسی و برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت لاتاری امریکا با پیغام زیر رو به رو می شوید.

برنده شدن در لاتاری امریکا

ثبت نام رایگان لاتاری آمریکا - لاتاری بهترین و آسانترین راه مهاجرت و دریافت اقامت دائم آمریکا

زمان ثبت نام و تاریخ اعلام نتایج لاتاری آمریکا (قرعه کشی DV)

برای ثبت نام در لاتاری محدودیت زمانی وجود دارد که طی این مدت می توانید برای قرعه کشی ویزای لاتاری (DV) ثبت نام کنید. این مدت زمان معمولا از اوایل ماه اکتبر (مهر ماه) آغاز شده و اوایل ماه نوامبر ( آبان ) به پایان می رسد. وزارت امور خارجه ایالت متحده هر سال دستورالعمل ها دقیقی را برای ورود به برنامه DV منتشر می کند. این دستورالعمل ها شامل تاریخ ثبت نام می باشند که در مدت زمان اعلام شده می توانید به وب سایت الکترونیکی (E-DV) وارد شوید و اطلاعات خود را ثبت کنید. تمامی اطلاعات می‌بایست در طول دوره مشخص شده ثبت نام، در سایت (E-DV) ارسال شوند. بعد از ارسال اطلاعات کامل، صفحه ای به نشانه ی تایید با نام و شماره منحصر به فردی را مشاهده می کنید که این صفحه را برای سوابق خود چاپ کنید.
این مسئله بسیار حائز اهمیت است که شماره تایید خود را نگاه دارید، زیرا این تنها راه استعلام وضعیت پذیرش شما می باشد. در صورت برنده شدن در قرعه کشی لاتاری شما نیاز دارید تا دستورالعمل های بیشتری را فرا گرفته و برای مصاحبه ی ویزا برنامه ریزی کنید.
هر ساله تقریبا در تاریخ 7 ماه مه، اطلاعات ثبت شده در سایت تنوع الکترونیکی ویزا (E-DV) بررسی و به روز می شوند که این تاریخ زمان اعلام نتایج لاتاری است.

گرین کارت لاتاری امریکا

شرایط زندگی برندگان لاتاری در امریکا

بر خلاف تصور اشتباهی که در بین افراد وجود دارد، ایالت متحده از برنده شدگان لاتاری حمایت مالی نمی کند. در صورت برنده شدن شما در لاتاری و در یافت گرین کارت باید ثابت کنید که توانایی زندگی در آمریکا را دارید. مهم ترین مسئله در این زمینه ثابت شدن توانایی شما در حمایت مالی از خودتان می باشد. شما با داشتن گرین کارت، مجوز اقامت دائم در این کشور را می گیرید و می توانید از خدمات درمانی، تحصیلی و سرمایه گذاری در این کشور بهره ببرید.

از جمله مواری که باید به آن توجه خاصی داشته باشید شرایط و هزینه زندگی در آمریکا می باشد که باید قبل از مهاجرت آن ها را برسی کنید. میانگین هزینه زندگی در آمریکا بدون در نظر گرفتن اجاره منزل در حدود 1000 دلار می باشد و میانگین حقوق خالص دریافتی بعد از کسر مالیات توسط کشور در حدود 4500 دلار است. هزینه اجاره منزل یک خوابه در مرکز شهر 2300 و خارج از مرکز شهر 1800 دلار می باشد.

مقایسه لاتاری و دیگر روش های مهاجرت

با اطمینان می توان گفت که سریع ترین، ارزان ترین، و بهترین روش مهاجرتی در تمام دنیا لاتاری گرین کارت آمریکا می باشد. مدت زمان کلی انجام این پروسه، از ابتدای ثبت نام تا گرفتن گرین کارت کمتر از دو سال زمان می برد. هزینه های اداری مربوط به لاتاری تا دریافت گرین کارت کمتر از 600 $ برای هر نفر است. لاتاری از معدود روش های اخذ اقامت است که از همان ابتدا می توان کارت اقامت دائم را دریافت نمود. هر فردی که در این قرعه کشی برنده شود می تواند همسر و فرزندان زیر 21 ساله خود را با دریافت گرین کارت و ویزای اقامتی به آمریکا ببرد. در هیچ روش مهاجرتی و برای هیچ کشوری نمی توان چنین شرایط آسانی را مشاهده نمود.
به عنوان مثال برای دریافت اقامت دائم ( RR ) در کانادا شما میتوانید با خرید یک کسب و کار 400000 دلاری، ویزای کاری بگیرید، بعد از گذشت دو سال در صورت موفقیت این کسب و کار می توانید اقامت دائم این کشور را بدست آورید. اما برنده لاتاری کارت سبز از همان ابتدای ورود مقیم قانونی آمریکا می باشد.

لاتاری

اختلاف ساعت ایران و آمریکا - مشاهده ی تفاوت و اخلاف زمانی بین ایران و آمریکا

سوالات متداول در زمینه ویزای لاتاری آمریکا

بعد از برنده شدن در لاتاری چه کنیم؟

پس از برنده شدن در لاتاری باید فرم درخواست ویزای DS-260 را پر نمایید به این موضوع توجه کنید که هر کدام از اعضای خانواده این فرم را باید جداگانه پر کنند. پس از آن تاریخ مصاحبه شما مشخص خواهد شد. در حدود 2-3 هفته تا زمان مصاحبه فرصت دارید تا مدارک مورد نیاز خود را آماده کنید. این مدارک شامل اصل و ترجمه شناسنامه، سند ازدواج یا طلاق، مدارک عدم سوء پیشینه، پاسپورت، اسناد مربوط به تمکن مالی و صورت حساب بانکی می شود. سپس باید معاینات پزشکی و واکسیناسیون برای اخذ گرین کارت را انجام داده و مدارک مزبوطه را صورت مهر و موم در روز مصاحبه به همراه دیگر مدارک مورد نیاز با خود به همراه داشته باشید. پس از مصاحبه یک ویزا به شما داده شده که 6 ماه فرصت دارید که به آمریکا وارد شوید در غیر این صورت اعتبار ویزا شما از بین می رود.

پر کردن فرم ثبت نام لاتاری امریکا هزینه ای دارد؟

شما می‌بایست جهت پر نمودن فرم لاتاری به سایت dvlottery.state.gov رجوع کرده و اطلاعات دقیق خود را ثبت نمایید. بسیاری از موسسات و آژانس ها بابت پر کردن فرم از شما هزینه دریافت می کنند، که مربط به دولت آمریکا نمی باشد و صرفا دستمزد خود این موسسات می باشد.

برنده شدن در قرعه کشی لاتاری به منظور مهاجرت و اخذ اقامت دائمی آمریکا می باشد؟

الزاما خیر. برنده شدن در این قرعه کشی گام نخست مهاجرت به آمریکا می باشد اما به صورت قطعی به معنای تضمین صدور ویزای گوناگونی (Diversity) نیست.

رزرو محبوب ترین تورهای لحظه آخر با تضمین کمترین قیمت

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. بهروز بهروز 1398/09/24
    15 نفر پسندیدند
    چقدر شرایط ثبت نامش سخته، آدم پیر میشه تا این شرایط رو رعایت کنه که، فکر نمی کردم انقدر زیاد و سخت باشه، البته اگه آدم برنده میشه به 100 برابر این سختی هم می ارزه اما اراده قوی میخواد ثبت نام کنی، البته اینجور که مشخصه تنها اراده به درد نمی خوره، اسپانسر رو باید از کجا آدم پیدا کنه، خییییلی سخته، من میخواستم امسال ثبت نام کنم اما با این وجود باید قیدشو بزنم انگاری، راستی کسی هست که برنده شده باشه و الان این مقاله رو میخونه؟ از تجربه هاتون بنویسین به نظرم شنیدن داستان گذشته و حال این آدما خیلی شنیدنی و باحاله
  2. جاوید رضائی جاوید رضائی 1398/09/18
    17 نفر پسندیدند
    واقعا خوشبخت تر از کسی که لاتاری میبره هست؟ فکر کنین یه آدم با یه قرعه کشی ساده زندگیش از این رو به اون رو میشه و واقعا زندگیش به دو دوره کاملا جدا از هم تقسیم میشه، مخصوصا اگه اون آدم سطح اجتماعی خیلی خوبی نداشته باشه و با لاتاری به اوج آرزوهاش برسه، کاش ماهم جزو همون آدم ها باشیم و روی خوش زندگی رو هم تجربه کنیم
  3. اسماعیلی اسماعیلی 1398/08/11
    17 نفر پسندیدند
    کم تر کسی هست که با لاتاری آمریکا آشنا نباشه و ندونه روند کاریش به چه صورته البته اکثرا چون یک راه برای خروج از کشور و رفتن به آمریکاست معمولا همه کسایی که یک انگیزه کوچیک برای مهاجرت دارن هر ساله برای لاتاری اقدام میکنن و دعا دعا میکنن که قبول بشن . لاتاری آمریکا یکی از راحت ترین راه ها برای گرفتن حق شهروندی در آمریکاست . فرایند ثبت نام هم کاملا رایگانه و نیاز به هیچ هزینه ای نداره اما یک سری شرکت های واسط هستند که برای کسایی که آگاهی ثبت نام را ندارن یه مبلغی رو میگیرن و ثبت نام رو انجام میدن . یکی دیگه از معیار های مهم ثبت نام لاتاری عکس مخصوص هست که دیگه امروزه تو همه ی عکاسی ها این مدل عکس رو میگیرن و فایلش رو بهتون میدن . توی سال های اخیر میگفتن که ثبت نام برای ایرانی ها دیگه مقدور نیست اما زمان ثبت نام به ایرانی بودن و اطلاعات ایران ایرادی نمیگیره و روند ثبت نام راحت انجام میشه . خلاصه لاتاری آمریکا یه قرعه کشی کاملا شانسیه و امیدوارم اگر ثبت نام میکنید شما برنده خوش شانسش باشید .

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 134 کاربر