باغ وحش ارمنستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1861
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

باغ وحش ارمنستان در دنیای گردشگری به‌عنوان باغ وحش جانورشناسی ایروان نیز شناخته می‌شود. باغ وحش ایروان یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش همراه خانواده در ارمنستان است. این باغ حدود ۳۵ هزار هکتار وسعت دارد و این موضوع باعث شده تا انواع حیوانات در این باغ وحش زندگی کنند. فضای مناسب این باغ باعث شده تا یک مکان جذاب رفاهی و تفریحی ایجاد شود، به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد مشتاق گردش در آن هستند.

باغ وحش ایروان

تاریخچه باغ وحش ایروان

باغ وحش ایروان را تعداد زیادی از افراد با نام باغ وحش ارمنستان می‌شناسند، این باغ در سال ۱۹۴۰ افتتاح شد. باتوجه به اینکه این باغ وحش وسعتی برابر با ۳۵ هکتار دارد مکانی جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت و حیوانات خواهد بود. در اولین سال‌های تاسیس باغ وحش ایروان تنها فقط ۲۰ حیوان در آن‌ نگهداری و محافظت می‌شد.
با پشت‌سر گذاشتن جنگ جهانی، مسئولان توجه بیشتری به این باغ و نگهداری از حیوانات نشان دادند، به‌گونه‌ای که اکنون در این باغ وحش حدود ۲۷۴۹ گونه جانوری نگهداری و محافظت می‌شود. این ۲۷۴۹ خود به ۲۰۴ گونه دیگر دسته‌بندی شده‌اند. علاوه‌بر این، در این باغ حیوانات و گونه‌های جانوری متنوعی را مشاهده می‌کنید و می‌توانید از طبیعت زیبای آن نیز استفاده کنید.

حیوانات باغ وحش ایروان 

یکی از اصلی‌ترین عوامل محبوبیت این باغ وحش در دنیا تنوع گونه جانوری آن بوده، این موضوع باعث به‌وجود آمدن یک مکان تفریحی و گردشگری فوق‌العاده در ایروان شده است. هنگامی که شما پا به این باغ وحش می‌گذارید انواع حیوانات، از قفقاز تا ارمنستان را با چشم دیده و از انها لذت خواهید برد. 
از جمله حیوانات باغ وحش ایروان باید به گوسفند وحشی ارمنی، کرکس سیاه، گرزه ماران، خرس قهوه‌ای سوخته، جغد شاخ‌دار، شاه بوف، غاز مصری، کاسکو، شهر خورک رنگین کمانی، پایتون توپی، اسب آبی، تمساح نیل، ایگوانای سبز و... نام برد. کرکس سیاه یکی از نمادهای قفقاز بوده، البته یک‌سری دیگر از حیوانات به ‌نام کفتار خال دار، سیاه گوش قفقازی، فیل هندی، ببر بنگال، میمون ماکاک ژاپنی، گرگ، میمون رزوس، شیر آفریقایی و ببر سیبری که از دیگر حیوانات کشورهای مختلف جهان هستند در این باغ نگهداری می‌شوند.

باغ وحش ایروان

بخش‌ های مختلف باغ وحش ایروان 

در این باغ علاوه‌بر اینکه امکانات رفاهی و مناسبی برای گونه‌های جانوری فراهم شده، برای بازدیدکنندگان محترم نیز امکاناتی به‌وجود آورده‌اند تا گردشگران در هنگام بازدید اذیت نشوند. این باغ وحش فضایی بسیار فوق‌العاده برای محافظت ایجاد کرده‌اند. یکی از بخش‌های جذاب و دیدنی این باغ متعلق به گونه‌‌های جانوری بوده و بخش دیگر به مدرسه باغ وحش تعلق یافته است.این مدرسه اطلاعات مورد نیاز در رابطه با نگهداری و محافظت از تنوع زیستی در کشور ارمنستان و دیگر کشورها آموزش داده می‌شود. در طول سال این مدرسه باغ وحش انواع دوره‌های بین‌المللی در این جهت برگزار می‌کند.
یکی دیگر از بخش‌های جذاب این باغ وحش متعلق به بخش بازی‌های تعاملی بوده، در این قسمت تنها فقط از حیوانات نوزاد نگهداری می‌شود و می‌تواند بخش مورد علاقه کودکان باشد. در این قسمت کودکان می‌توانند با کمک کارشناسان به حیوانات غذا بدهند. همچنین صندلی‌هایی در این قسمت برای گردشگران تعبیه شده تا بتوانند خستگی خود را با نشستن بر روی آن‌ها رفع کنند.

باغ وحش ایروان

سرگرمی‌های باغ وحش ایروان

شما علاوه‌بر اینکه می‌توانید در این باغ گونه‌های مختلفی از حیوانات دنیا را مشاهده کنید، این امکان فراهم شده تا در جشن‌های جذاب و متنوع باغ وحش ایروان شرکت کنید. یکی از این جشن‌های جذاب، جشن تولد حیوانات رو به انقراض بوده که مطمئنا دیدن و شرکت در این جشن جذاب خواهد بود، همچنین جشن فیل هندی نیز مورد علاقه و توجه بسیاری از گردشگران قرار داشته و توصیه می‌شود حتماً در این جشن شرکت کنید. در نزدیکی این باغ یک‌ پارک نیز قرار دارد که گردشگران می‌توانند پس از بازدید از گونه‌های مختلف جانوری برای تجربه هیجان به سراغ آن بروند.

باغ وحش ایروان

ساعات بازدید از باغ وحش ایروان 

گردشگران برای بازدید از این باغ وحش لازم است مبلغی به‌عنوان ورودی پرداخت کنند. هر فرد بزرگسال برای ورود باید ۸۰۰ درام ارمنستان و کودکان ۵۰۰ درام ارمنستان بپردازند. این هزینه در ایام تعطیلات و آخر هفته تغییر پیدا کرده و به ترتیب به ۱۲۰۰ و ۶۰۰ درام تبدیل می‌شود. شما برای اینکه به‌طور کامل بتوانید از این باغ دیدن کنید و در جشن‌های آن شرکت کنید حداقل به سه ساعت زمان نیاز دارید. ساعت بازدید از باغ وحش ایروان در طول هفته از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب بوده، اما در روز دوشنبه از ۱۰ صبح الی ۱۰ شب از این باغ می‌توان دیدن کرد.

باغ وحش ایروان 

کلام آخر 
ایروان شهری با جاذبه‌های متعدد که در هنگام سفر به این شهر به‌همراه خانواده و دوستان، مطمئنا دوست داشتنی و جذاب خواهد بود. باغ وحش این شهر یکی از اصلی‌ترین جاذبه گردشگری بوده که توجه تعداد بالایی از افراد را به‌خود جلب ‌کرده است. با رفتن به این باغ وحش تجربه شناخت انواع حیوانات برای کودکان و نوجوانان فراهم شده و همچنین در هنگام سفر و دیدن گونه‌های مختلف جانوری روزی به‌یادماندنی برایتان ایجاد می‌شود.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر