پردیس سینمایی چارسو

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/08/08
بازدید: 3727
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قطعا همه ما يكبار هم كه شده به سينما رفته ايم. در ايران به خصوص تهران، تعداد بسيار زيادی سينما با كاربرد های مختلف وجود دارد. برخی از سينماها كوچك بوده و برخی ديگر بزرگ هستند. در اين بين سينماهایی با ويژگی هاي بيشتر نيز وجود دارد و ممكن است از يك سينمای معمولی پيچيده تر باشد. در ادامه می خواهيم به شما پرديس سينمایی چارسو، يكی از برترين سينماهای كشور، را معرفی كنيم.

 

پردیس سینمایی چارسو

 

معرفی پردیس چارسو

پردیس سینمایی چارسو یک پردیس سینمایی است که در تهران در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری اسلامی، بازار چارسو واقع شده است. این سینما که در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۳ تأسیس شد، جزئی از یک مجتمع تجاری فرهنگی است و دارای پنج سالن سینما، رستوران و پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو می باشد. این پردیس دارای ۶ سالن حرفه‌ ای سینما با آخرین تکنولوژی صوت و تصویری مجهز به تکنولوژی سینمای دیجیتال بوده و بيشتر از هزار و صد صندلی براي تماشاچيان دارد و سهم بسياری را در صندلی های سينمای كشور به خود اختصاص داده است.

سینما چارسو کجاست؟ راه های دسترسی به سینما

سينما چارسو در خيابان جمهوری شهر تهران، در نزديكی بازار چارسو تهران واقع شده است. برای رفتن به پردیس سینمایی چارسو هم کار چندان سختی در پیش ندارید. این مجموعه در ضلع جنوب شرقی خیابان جمهوری اسلامی و تقاطع خیابان حافظ قرار گرفته است.

مترو يكی از آسان ترين و بي دردسر ترين وسايل نقليه برای رفتن به اين مجموعه است. با انتخاب اين وسيله بسيار راحت و سريع به مقصد خود خواهيد رسيد. اگر از مترو استفاده می كنيد باید از ایستگاه سعدی در خط یک (رنگ قرمز روی نقشه) خارج شده و سپس با اتوبوس‌ های خط‌ ویژه به مقصد میدان جمهوری دقیقا روبه‌ روی پردیس چارسو پیاده شويد.

اگر هم مسیرتان از خط چهار (رنگ زرد روی نقشه) است، ایستگاه تئاتر شهر یا فردوسی پیاده شده و سمت خیابان حافظ حركت كنيد. با کمی پیاده ‌روی به سمت جنوب در خیابان حافظ به پردیس سینمایی چارسو خواهيد رسيد.

می توانيد از اتوبوس‌ های خط راه ‌آهن - تجریش برای BRT استفاده کنید. براي اين كار بايد در ایستگاه تقاطع جمهوری و ولیعصر پیاده شده و سپس با اتوبوس ‌های مقصد بهارستان یا کریم‌ خان به بازار چارسو برويد و یا بعد از پیاده شدن با پیاده‌ روی کوتاهی و توجه به علائم راهنمايي به پرديس سينما چارسو برسيد.

 

پردیس سینما چارسو کجاست

 

ویژگی‌های پردیس چارسو

مجتمع سینمایی چارسو شامل پنج سالن سینما، یک لابی فرهنگی به وسعت سه هزار متر مربع، سالن‌ هایی برای نمایش فیلم های کوتاه و برگزاری گالری‌ های نقاشی و عکاسی و مجسمه و پيكرتراشی و همچنین رستوران می‌ شود. در سالن‌ های چارسو علاوه بر پخش فيلم هاي سينمايی، هنر های نمايشی ديگری از جمله تئاتر و نمايشخوانی و تئاتر های چند منظوره و اركستر و اجراهای كوچك نوازندگی نيز اجرا شده و پذيراي علاقه مندان است. يكي از ويژگی های اين مجتمع سرگرمی، داشتن امكانات مناسب برای جانبازان و معلولين گرامی می باشد. اين پرديس سينما داراي فود كورت های بسيار معروفی نيز می باشد. به گونه ای كه اگر شما به اينجا نرفته باشيد حداقل آوازه آن را از ديگران شنيده ايد. اين سينماي چندمنظوره به طور كلی مختص به يك فعاليت نيست و با رفتن به آنجا می توانيد تنوع فعاليت در آن جا را مشاهده كنيد.

 

سینما کوروش - بزرگترین و برترین پردیس سینمایی کشور در مجتمع تجاری فرهنگی کوروش تهران واقع شده است.

 

معماری پردیس چارسو

 از همان ابتداي تاسيس اين مكان در ميان همگان آوازه و تعريف معماری و نمای پرديس چارسو پيچيده بود و شهروندان تهران را مجذوب خود كرده بود. طرحی که در معماری پردیس چارسو در نمای بيرونی مشاهده می شود،  از ۳ قطعه جداگانه تشکیل شده که به صورتی سه بعدی روی هم قرار گرفته اند. طراحی داخلی بنا هم دارای جديدترين استاندارد های جهانی بوده و فضای گرم و دنجي برای افراد ايجاد كرده است. در کنار این معماری مدرن، پردیس سینمایی چارسو از استحکام و ایمنی بسيار بالايی برخوردار است و در ساخت آن از مقاوم‌ ترین و به روز ترين روش‌ های مهندسي ساخت استفاده شده است.

در كل پرديس سينمایی چارسو يكی از جاذبه های بسيار زیبا تهران است كه در مركز شهر نيز واقع شده است. با بازديد از اين مكان، تجربه های خوب و جدیدی را تجربه خواهيد كرد.

 

معماری پردیس سینما چارسو


 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر