مکان های تفریحی کودکان در تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/16
بازدید: 3036
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کمتر ایرانی وجود دارد که عاشق پیک نیک و یا گذراندن وقت در روز های تعطیل با خانواده نباشد. عموم مردم ساکن پایتخت در روز های تعطیل معمولا از مکان های تفریحی برای کودکان در تهران بازدید می کنند و یا به پیک نیک می روند و در کنار خانواده با رعایت حفظ محیط زیست از محیط اطراف لذت می برند. با وجود شکل گیری خانه های آپارتمانی و محدود شدن کودکان، آنچه که می تواند آن ها را با اجتماع آشنا کند باشگاه ها، مکان های تفریحی، مهد کودک ها و غیره است. در این مقاله سایت لحظه آخر می خواهد شما مخاطب عزیز را با برخی بهترین مکان های تفریحی کودکان در تهران آشنا کند اگر قصد دارید به کودکان خود به صورت هدفمند و با بازی برخی از مسائل را آموزش دهید و یا می خواهید یک روز را در کنار فرزندان خود از محیطی هیجان انگیز در پایتخت بازدید کنید؛ توصیه می کنیم لحظه آخر را همراهی کنید.

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش و یا پارک ابراهیم یکی از معروف ترین و بهترین مکان های تفریحی کودکان در تهران است که در قسمت شمالی پایتخت با مساحتی بالغ بر 24000 متر مربع ساخته شده است. این بوستان دارای منطقه ای تلفیقی از آب و آتش برای بازی و بازدید دارد که چشم هر شخصی را به خود خیره می کند. هم چنین از دیگر امکانات این بوستان می توان به اجرای موسیقی زنده، سالن آمفی تئاتر، آموزش اسب سواری، چتر های چوبی، کافه تریا، کلبه چوبی و غیره اشاره کرد. جالب است بدانیم بوستان آب و آتش توسط پل معلق ابریشم به پارک نوروز و توسط بزرگترین پل عابر پیاده تهران به نام پل طبیعت به پارک جنگلی طالقانی متصل می شود.
آدرس بوستان آب و آتش: تهران، خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

 

پارک


شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو با عنوان یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی برای کودکان در تهران برشمرده می شود که دارای مساحت مشخصی درون پارکی به وسعت 35 هکتار قرار گرفته است. این شهربازی در واقع در پارک نهج البلاغه تاسیس شده که همین موضوع محبوبیت و شهرت این شهربازی را صد چندان می کند. دوچرخه سواری، امکان کرایه دوچرخه، رستوران، زمین بازی کودکان، مسجد، تجهیزات ورزشی و غیره تنها بخشی از امکانات بوستان نهج البلاغه است. یکی از دلایلی که شهربازی بیلینو تهران را خاص تر می می کند امکان بازی با ماشین های شبیه سازی در محدوده ای مشخص است هم چنین رد شدن رودخانه ای که از دره فرحزاد منشاء می گیرد از درون این بوستان لطافت فضا را صد چندان می کند.
آدرس شهربازی بیلینو: تهران، بزرگراه همت غرب، بین بزرگراه اشرفی اصفهانی و یادگار امام، بوستان نهج البلاغه، شهربازی بیلینو

پارک دلفین ها

برج میلاد اولین پارک غیر ساحلی در خاورمیانه و بلندترین Dlfynaryvm برج ایران است که به کمک با تجربه ترین مربیان جهان در محدوده خاورمیانه توانسته اقدام به برپایی پارک دلفین ها به منظور هنر نمایی دلفین ها و شیر های دریایی کند. پارک دلفین ها که می تواند یکی از مکان های تفریحی کودکان در تهران محسوب شود دارای وسعت سه هزار و 200 متر مربعی است که قابلیت ظرفیت پذیرش 1200 نفر بازدید کننده از سراسر جهان را در تمام روز های هفته دارد. انجام حرکات آکروباتیک، عکاسی و آموزش ساز دهنی تنها بخشی از جاذبه های دلفین ها و شیر های دریایی موجود در این پارک است که به نظر می رسد بسیار جذاب می باشد.
آدرس پارک دلفین ها: تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه همت، کنار گذرگاه اختصاصی برج میلاد

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران یکی از نقاط فرهنگی و از جمله بهترین مکان های تفریحی برای کودکان در تهران است که دارای فضای های منحصر به فردی مانند گالری های هنری، تئاتر نمایشی، سینما، تالار، رستوران، کافه و غیره است. به طور کلی فضاهای نمایشگاهی باغ کتاب تهران بر محور نمایش کتاب و آشنایی کودکان با دیگر رسانه ها متمرکز است. ایده ساخت باغ کتاب تهران نخستین بار در سال 2004 با هدف علاقه مندی اقشار مختلف به کتاب مطرح شد. هم اکنون بیش از 400000 جلد عنوان کتاب فقط برای کودکان در مجموعه در دسترس است.
آدرس باغ کتاب تهران: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران

 

باغ کتاب تهران

 

شهربازی ژوپیتر

آنچه که شهربازی ژوپیتر جذاب تر می کند فرصتی برای با هم بودن است، بر اساس تحقیقات این شهربازی ظرفیت 200 بازدید کننده را دارد و خانواده های پایتخت نشین می توانند در کنار هم یک روز خاطری فراموش نشدنی رقم بزنند. از جمله مهم ترین امکانات شهربازی ژوپیتر می توان به استفاده از امکانات و تجهیزات استاندارد از بهترین برند های جهان اشاره کرد. آنچه که کودکان و بزرگسالان را ترغیب می کنند تا همواره از شهربازی ژوپیتر بازدید کنند، وجود فضای رقابتی، بازی های جدید، وجود سیستم صوتی و تصویری منحصر به فرد و غیره است. جالب است بدانیم که شهربازی ژوپیتر پایتخت بستر برگزاری جشن های خانوادگی را در فضایی شاد برای خانواده ها فراهم می کند.
آدرس شهربازی ژوپیتر: تهران، بزرگراه ستاری شمال، یالاتر از خروجی شهید حکیم، مجتمع تجاری و فرهنگی کوروش، طبقه دوم، شهربازی ژوپیتر

قلعه سحرآمیز پارک ارم

کمتر خانواده ایرانی است که قلعه سحرآمیز پارک ارم نشناسد، این شهر بازی در 4 کیلومتری جاده تهران کرج در مساحتی به وسعت 72 هکتار در سال 1971 میلادی تاسیس شده است. در این پارک یک دریاچه هشت هکتاری و سه زمین بازی در کنار باغ وحش وجود دارد که در آن گونه های مختلفی از پستانداران، خزندگان، آبزیان و پرندگان و غیره وجود دارند؛ هم چنین در کنار این امکانات استخر بانوان را نمی توان نادیده گرفت. قلعه سحر آمیز پارک ارم به علت وسعت بالا، دسترسی آسان با مترو، امکانات متفاوت و جذاب در کنار قدمت بالا دارای طرفداران زیادی در رنج های مختلف سنی است.
آدرس قلعه سحر آمیز پارک ارم: تهران، اتوبان شهید باکری جنوب، پارک ارم

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک یکی از نقاط شاد و هیجان انگیز تهران است که گویی در آن کودکان در یک محیط علمی سفر می کنند. ایده این پارک نخستین بار توسط پزشک و نویسنده آمریکایی مطرح شد. کودکان در این پارک می توانند انواع دایناسورها، حشرات را کاملا از نظر فیزیولوژی بررسی کنند. سینمای چند بعدی، پارک عنکبوت، بازسازی حرکت دایناسورها و روند تکامل دایناسور تنها بخشی از امکانات این پارک است. هم چنین پارک ژوراسیک محل مناسبی برای پیاده روی در تمام فصول سال از ساعت 10 صبح تا ساعت 21 شب است.
آدرس پارک ژوراسیک: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاک نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، کمی پایین تر از پارک شقایق

 

پارک ژوراسیک
 

سرزمین رویایی لی لی پوت

به تازگی در ایران فضایی برای کودکان فراهم شده است که بتوانند با شغل های مختلف آشنا شوند. چنین محیط هایی مانند سرزمین رویایی لی لی پوت که به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی برای کودکان در تهران هم شناخته می شود علاوه بر فضایی برای تفریح به کودکان این امکان را به آن ها می دهد که با شغل مورد علاقه خود آشنا شوند. در مجموعه سرزمین رویایی لی لی پوت کودکان می توانند با مشاغلی مانند دندان پزشکی، آتش نشانی، فروشندگی، آشپزی و شیرینی پزی، پلیس، پزشک و پرستاری، ملوانی، خلبانی، خانه داری، مکانیکی و غیره آشنا شوند. در کنار آشنایی با مشاغل و گریم صورت کودکان با رنگ های ضد حساسیت وجود اتاق پارتی روم به منظور برگزاری جشن های خانوادگی نیز از جمله امکانات دیگر این فضا است.
آدرس سرزمین رویایی لی لی پوت: تهران، تهرانپارس، اتوبان شهید باقری جنوب، خیابان 196 غربی، خیابان اردیبهشت، جنب شهرداری ناحیه 4 منطقه 4

هیومن پارک

یکی از شگفت انگیز ترین و منحصر به فرد ترین مکان های تفریحی کودکان در تهران که علاوه بر کودکان بزرگسالان را سر ذوق می آورد هیومن پارک واقع در دار آباد تهران است. در این پارک کودکان و بزرگسالان به سفر درون بدن انسان دعوت می شوند. این پارک توسط اساتید به نام و متخصصین طراحی شده که کاملا مشابه بدن یک انسان بالغ است و به خانواده های ایرانی این امکان را می دهد تا در آب و هوای مطبوع از اعضای بدن انسان بازدید کنند.
آدرس هیومن پارک: تهران، خیابان نیاوران، انتهای خیابان دار آباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، هیومن پارک

 

هیومن پارک
 

سرزمین ماسه مگامال

امروزه فضا هایی مانند مینی پارک ها و سرزمین ماسه مگامال این امکان را به کودکان می دهند تا کمی از زندگی آپارتمان نشینی و مدرن فاصله بگیرند و آسوده خاطر ماسه های بهداشتی را لمس کنند و در دنیای کودکانه خود غرق شوند. از سرزمین ماسه مگامال پایتخت که به عنوان محلی برای شادی و نشاط هم یاد می شود، امکان بازی برای هر کودک با ماسه بهداشتی در کنار ابزار های مختلف طراحی وجود دارد. از جمله مزایای بازی کودکان با ماسه می توان به تقویت عضلات دست و آماده سازی دست کودک برای گرفتن مداد اشاره کرد.
آدرس سرزمین ماسه مگامال: تهران، شهرک اکباتان، مگامال، طبقه همکف، سرزمین ماسه مگامال

موزه عروسک های ملل

موزه عروسک های ملل که توسط خانم دکتر نرگس روان پور استاد ادبیات فارسی به نوعی طراحی شده است که در ابتدا کار خود با 700 عروسک آغاز کرد اما اشتیاق و کنجکاوی کودکان سبب شد تا این مکان تفریحی مختص کودکان امروزه بیش از 1500 عروسک از نقاط مختلف جهان را در آرشیو عروسکی خود جای دهد. گرچه این موزه در طول سال های مختلف دستخوش اتفاقات تلخ و شیرین زیادی شد؛ اما سر انجام موزه عروسک های ملل در سال 1398 با موزه عروسک و فرهنگ ایران ادغام شد که همین عامل سبب شد تا آمار بازدید از این موزه افزایش یابد.
آدرس موزه عروسک های ملل: تهران، دروازه دولت، اول خیابان سعدی شمالی، کوچه فیات، پلاک 2، موزه عروسک های ملل

سرزمین عجایب تیراژه

هم اکنون کمتر کودک پایتخت نشین وجود دارد که از سرزمین عجایب تیراژه بازدید نکرده باشد و یا به رویای بازدید از این شهربازی پر و پال نداده باشد. سرزمین عجایب مجموعه تیراژه از جمله شهربازی های قدیمی تهران و مکان های تفریحی کودکان در تهران محسوب می شود که دارای زیباترین و مجهز ترین مجموعه بازی های کامپیوتری است. در این شهربازی کودکان می توانند با بازی های نظیر بولینگ آشنا شوند. یکی از مهیج ترین بخش های این شهربازی بخش ماشین سوای آن است که کودکان و بزرگسالان را به وجد می آورد. از دیگر بازی های جذاب این شهربازی می توان به خلبان کوچولو، ماشین فرفره، موتور کوبنده، شتر سواری و غیره اشاره کرد که در این فضای 4000 متر مربعی جای گرفته اند. در سرزمین عجایب تهران کاملا می توانید متناسب با سن خود انرژی و هیجان خود را تخلیه کنید. از جمله بازی های مختص بزرگسالان و خانوادگی در این مجموعه می توان به شبیه ساز هواپیما اشاره کرد. از دیگر امکانات این مکان تفریحی می توان به فست فود، بستنی فروشی، محل فروش آبمیوه و تنقلات، محل گریم کودک، باجه فروش لوازم شعبده بازی، اطاقک عکسبرداری فوری و اتاق تولد کودک و غیره اشاره کرد. ساعت کاری این مکان تفریحی کودکان در روز های هفته متغیر است، به عنوان مثال این شهربازی در جمعه و روز های تعطیل از ساعت 12 ظهر تا 12 شب آماده خدمت رسانی به خانواده ها است.
آدرس سرزمین عجایب تیراژه: میدان پونک بزرگراه اشرفی اصفهانی، پس از پل همت، مرکز خرید تیراژه

 

سرزمین عجایب تیراژه


جمع بندی
خب هم اکنون به انتهای یکی دیگر از مقالات سایت لحظه آخر نزدیک می شویم و همان طور که واقف هستید شما در این مقالات با بهترین مکان های تفریحی برای کودکان در تهران آشنا شدید و با توجه به متن فوق می توانید مطابق با شرایط، بودجه، موقعیت زندگی، سلیقه کودک و غیره برای او و خود یک روز فراموش نشدنی بسازید. در این روزها که کودکانمان در محیط های آپارتمانی محبوس هستند بهترین گزینه برای شادی آن ها انتخاب یک مکان تفریحی مناسب است. شما مخاطب گرامی لحظه آخر می توانید نام هر مکان تفریحی کودکان در تهران را که می تواند نیاز های کودکان را در جهت بازی و شادی فراهم کند را با ما به اشتراک بگذارید.

 

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر