سینما ساویز

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 18401
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

این سینما در شهر کرج قرار دارد. این مجتمع سینمایی فرهنگی دارای سه سالن می باشد. سینما ساویز ، علاوه بر سینما دارای استخر و چندین واحد تجاری است. ساخت این سینما به سال ۱۳۸۱ برمیگردد، و در سال ۱۳۸۴ برای اولین بار بازسازی شد. سینما ساویز در سال ۱۳۹۳ با یاری موسسه سینما شهر ، مجدد بازسازی شد. این سینما هم اکنون دارای تمامی استاندارد های لازم برای یک سینما خوب بودن را دار است، برای نمونه این سینما دارای ششصد و بیست صندلی میباشد. سالن شماره یک این مجتمع سینمایی توانایی این را دارد که تاتر اجرا کنند و به نمایش بگذارند، افزون بر آن این مجتمع به صورت تجاری فرهنگی و ورزشی ساخته شده ، پس علاوه بر سینما امکانات دیگری مانند سالن های ورزشی، استخر و مغازه های مختلف و گوناگون دارد.

سینما ساویز کرج

سینما ساویز کرج باز است؟

تعداد سینماهایی که در این شرایط کرونا مشغول به کار باشد طبیعتاً کم است، اما در ایران ۶۳۸ مورد اعلام شده است. ولی آمار مشخصی در دسترس نیست ، که بدانیم در حال حاضر چند سینما در کشور به علت  ویروس کرونا تعطیل میباشند. بر اساس اخبار بدست آمده از سامانه مدیریت فروش و اکران سینما پیداست  در حال حاضر تعداد کمتری از سینماهای کشور فعال اند.  در سامانه ای افزون بر آمار فروش فیلم های روی پرده سینما ، اسامی و تعداد سینماهای فعال در تهران و شهرستان‌ها به عنوان فروشندگان بلیط به صورت  آنلاین عرضه شده است، تا لحظه ارسال این گزارش کمتر از 200 سالن و سینمای فعال به ثبت رسیده. البته این آمار مدام در حال تغییر است . اما مشخص نیست که چند سالن یا سینمای کشور پس از بازگشایی سینماها هنوز فعالیت خود را آغاز نکردند. برای مثال آن سینما مرکزی است که مدیرانش چند روز قبل به ایسنا گفتند، «ما اصلا سینما را باز نکردیم تا ببینیم شرایط چطور پیش می‌رود چون آمار مبتلایان و فوتی های کرونا هر روز بالاتر می‌رود و نگران این هستیم که یک نفر مبتلا وارد سینما شود و ۱۰ نفر دیگر هم مبتلا شوند.» البته پس از روند صعودی مبتلایان به کرونا در هفته گذشته از تعطیلی برخی سینماها نیز خبررسانی شد. دو روز قبل و پس از تاکید سخنگوی دولت بر تعطیلی بعضی مشاغل در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی اعلام کرد که سینماهای مشهد و البرز تعطیل شده‌اند، هرچند پیگیری ایسنا از پخش کننده بعضی فیلم‌ها و نیز سایت فروش بلیت فیلم‌ها نشان میدهد که سینماهای مشهد و کرج باز بوده و بلیت فروشی هم دارند. اما به‌طور کلی، در حال حاضر بنابر اعلام اداره کل دفتر توسعه فناوری، سینمایی و سمعی بصری، استان‌های مختلف در سراسر ایران متناسب با گستردگی استان و شرایط فراهم شده در آن، دارای سینما و سالن‌های سینمای فعال هستند روی پرده آمدند که برای حمایت از اکران شان قرار بود تا سه هفته فیلم جدیدی اکران نشود. اما حالا که زمان اکران فیلم های جدید رسیده نگرانی‌هایی از ادامه افت مخاطب یا حتی تعطیلی دوباره سینماها وجود دارد چرا که با اوج گیری مجدد شیوع کرونا تعداد مخاطبان سینماها طبق اعلام مدیرانشان و نیز آمارهای رسمی کم شده است.

لیست سینماهای ایران -  لیستی کامل از سینماهای تهران + آدرس، ظرفیت و شماره تلفن!

سینما ساویز کرج

سینما ساویز چه روزهایی نیم بها ست؟

این سینما در هفته شنبه ها فروش نیم بها بلیت دارد. سهامداران و صاحبان سینما ساویز تصمیم داشتند نرخ بعضی از فیلم ها را کمتر کنند، اما با این تصمیم موافقت نشد. لازم است بدانید، امروزه در اکثر کشور های جهان این کار باب شده است. اما با نگاهی به سیستم مکانیزه در ایران این کار امکان پذیر نمیباشد. پس، با لغو شدن اجرای طرح پایین آوردن قیمت بلیت های سینما ، هم اکنون بالاترین قیمت بلیت دوازده هزار تومان بوده و هنوز میتوانید با قیمت های ۵ و ۶ و ۷ و ۸ و ۹ و ۱۰ تومان بلیت تهیه کنید. فکر جدیدی که هم اکنون ، شورای صنفی در حال پیگیری آن است، افزودن بر تعداد روزهایی می باشد که مردم میتوانند با بیت نیم بها به دیدن فیلم ها بپردازند‌. با وجود اینکه هنوز مدت زمان مشخصی برای این کار اعلام نکرده اند، اما توضیح دادند که : در شورای صنفی به فکر آن هستیم تا در صورت وجود پس از خرداد ماه یک روز به روز های فروش نیم بها بلیت اضافه کرده ، تا این کاهش قیمت در هفته به جای یک روز در دو روز صورت گیرد. با این وضع باید منتظر بمانیم تا از تابستان ، دو روز هر یک هفته بر روز نیم بها ی سینما ساویز افزوده گردد.

سینما ساویز

سالن های سینما ساویز

  • سالن ۱ : ۲۸۰ نفر ظرفیت دارد.
  • سالن ۲ : ۲۶۲ نفر ظرفیت دارد.
  • سالن ۳ : ۷۹ نفر ظرفیت دارد.

آدرس سینما ساویز کرج

آدرس: ایران البرز کرج گوهر دشت ، ابتدای خیابان آزادی

سایت سینما ساویز

www.cinemasaviz.ir

شماره تماس سینما ساویز

02634419284

نظرات کاربران

  1. ارغوان ارغوان 1402/08/12
    6 نفر پسندیدند
    فیلم گیج گاه را چه تاریخی اکران میکنید؟
  2. ارغوان دکتر پارسا 1402/11/10
    2 نفر پسندیدند
    نمیدونم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 108 کاربر