سورتمه نمک آبرود

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 14729

قبل از بررسی سورتمه ی جذاب شهر نمک آبرود، بهتر است کمی درباره ی شهر نمک آبرود صحبت کنیم! شهر توریستی نمک آبرود در غرب استان مازندران و در ۱۲ کیلومتری شهر چالوس با وسعت 650 هکتار قرار گرفته است. این شهر تفریحی که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، از یک طرف به دریا و از سوی دیگر به جنگل‌ های شهر مازندران دسترسی دارد. شهر نمک آبرود در دامنه کوه مدوبن از رشته کوه ‌های البرز قرار گرفته است؛ به طور کلی می تاون شهر نمک آبرود را به دو بخش بزرگ مسکونی و تفریحی تقسیم بندی کرد که قسمت مسکونی آن را هشت محله تشکیل می دهند. شهر نمک آبرود به دلیل دوری از دریا و همچنین کم بودن میزان رطوبت آن ، طبیعتی متفاوت از طبیعت مناطق دیگر استان مازندران دارد. جنگل های نمک آبرود، نقش مهمی در اعتدال آب و هوای این منطقه دارد. می توان گفت یکی از عواملی که باعث معروفیت و همچنین محبوبیت این شهر توریستی شده است، وجود مجتمع تفریحی گردشگری نمک آبرود در این شهر است. این مجتمع تفریحی گردشگری، فعالیت های تفریحی زیادی را درون خود جای می دهد؛ برای مثال تله کابین نمک آبرود، پینت بال نمک آبرود و... از جمله سرگرمی هایی هستند که در این مجتمع تفریحی گردشگری وجود دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی سورتمه ی نمک آبرود بپردازیم و به عنوان کسی که قصد دارد به این شهر سفر کند آن را بررسی کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید!

 

سورتمه مجموعه تفریحی نمک آبرود

 

سورتمه مجموعه تفریحی نمک آبرود

این سورتمه در قسمت پایین مجتمع گردشگری نمک آبرود قرار دارد و برای استفاده از آن و سوار شدن، نیازی نیست تا سوار تله کابین شوید و بالا بروید؛ سورتمه ی نمک آبرود، طولانی ترین پیست سورتمه در ایران را دارد و توسط یک کمپانی آلمانی ساخته و طراحی شده است. این سورتمه که در دل طبیعت حرکت می کند، مناظر زیبای شهر نمک آبرود را به خوبی به شما نشان می دهد. جالب است بدانید علاوه بر این که این سورتمه طولانی ترین پیست سورتمه را در ایران دارد، اولین سورتمه ی ساخته شده در ایران نیز هست!  حداکثر ارتفاعی که با سوار شدن سورتمه از ایستگاه خواهید گرفت 90 متر خواهد بود که این مقدار در نوع خودش با توجه به کوهستانی بودن مسیر سورتمه، این رقم، رقم جالبی است! در ادامه به بررسی این مطلب می پردازیم که این سورتمه حداکثر چقدر سرعت دارد و از ترمزی که برای هر سورتمه ای قرار داده شده است باید چه استفاده ای شود؛ اما قبل از آن باید بگوییم که امنیت این سورتمه تضمین شده است و شرکت بزرگ آلمانی "ویگاند" وظیفه ی طراحی و ساخت آن را بر عهده داشته است، اما احتیاط برای سوار شدن و استفاده نیز شرط عقل است! برای مثال افرادی که ناراحتی قبلی دارند، بهتر است اصلا از این وسیله استفاده نکنند (در قسمت شرایط استفاده از سورتمه، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت) و همچنین فاصله با سورتمه ی جلویی باید توسط فرد رعایت شود. همچنین این سورتمه توسط شرکت عمران و مسکن شمال نیز تحت نظارت قرار دارد و از استاندارد های لازم بین المللی نیز برخوردار است. همان طور که در چند خط پیش نیز اشاره شد، سورتمه ی نمک آبرود، اولین سورتمه ی احداث شده در ایران است و طول پیست آن نیز از طول هر پیست سورتمه ی دیگر در ایران کمتر است. این سورتمه با 1250 متر طول مسیری که طی می کند، توانسته است تا رکود دار طول مسیر پیست سورتمه در ایران باشد. گذر کردن از مناظق جنگلی و کوهستانی زیبا و همچنین عبور از میان درختان و چشم نواز بودن مناظر مسیر، از جمله ویژگی هایی است که سورتمه ی نمک آبرود دارد. در مجموعه ی سورتمه ی نمک آبرود، مجموعا پنجاه و شش سورتمه قرار گرفته شده است که مسافران و گردشگران می توانند از آن ها استفاده کرده و از سورتمه سواری خود لذت ببرند! سورتمه ی نمک آبرود یکی از هیجان انگیز‌ ترین جاذبه های گردشگری شهر توریستی نمک آبرود به شمار می رود که هر گردشگری که به این منطقه سفر می کند حتما باید آن را امتحان کند! علاوه بر سورتمه ی این مجموعه ی تفریحی ، گردشگران می توانند از تالار های پذیرایی، رستوران ها ، کافی شاپ ها و همچنین باشگاه تیراندازی و همچنین مکان های دیگر در این مجموعه نیز استفاده کنند.

 

سورتمه نمک آبرود

 

سرعت سورتمه نمک آبرود 

همان طور که گفته شد، پیست سورتمه ی نمک آبرود، طولی حدود 1250 متر دارد؛ داشتن این مسافت از انتها تا ابتدای سورتمه ی نمک آبرود، آن را به طولانی ترین پیست سورتمه ی ایران تبدیل کرده است. این سورتمه که از ایستگاه خودش حداکثر 90 متر ارتفاع می گیرد، حداکثر 25 کیلومتر در ساعت سرعت دارد و سرنشنینان می توانند خودشان به صورت دلخواه و دستی، سرعت حرکت سورتمه را در حین پیمایش مسیر کاهش دهند. لازم به ذکر است در برخی مواقع شما باید فاصله ی خودتان را با سورتمه ی جلویی حفظ کنید و از به هم خوردن سورتمه ها به یکدیگر جلوگیری کنید؛ دلیل قرار گیری ترمز روی هر سورتمه ای نیز همین است که بتوانید در مواقع خاص، سرعت خود را کم کرده و از برخورد به سورتمه ی جلویی جلوگیری کنید. برخی از افراد هم که با دلیل اصلی تعبیه شدن ترمز روی سورتمه ها آشنایی ندارند، در برخی از قسمت های مسیر اقدام به پایین آوردن سرعت خود می کنند و به عکاسی و فیلم برداری از مناظر می پردازند! این کار بر خلاف قوانین سورتمه سواری است و می تواند باعث این شود که سورتمه ی پشت سری شما با سرعت زیادی به شما برخورد کند و شما آسیب ببینید!

قیمت سورتمه نمک آبرود 

شما می توانید برای کسب اطلاعات مختلفی مانند آدرس دقیق این مجموعه و یا ساعت کاری آن، به وبسایت دهکده ی نمک آبرود مراجعه کنید و اطلاعت خوب و مفیدی را کسب نمایید. درون این سایت همچنین قیمت بلیط سورتمه ی نمک آبرود، طولانی ترین پیست سورتمه در ایران برای هر فرد درج شده است؛ قیمت بلیط سورتمه ی نمک آبرود در سال 1400 ، سی هزار تومان و هزینه ی پارکینگ این مجموعه نیز 10 هزار تومان می باشد. قیمت بلیط کودکانی که ۵ تا ۱۰ سال دارند و باید حتما همراه یک بزرگسال سوار سورتمه شوند هم ۳۵ هزار تومان می ‌باشد. 

ساعات فعالیت سورتمه نمک آبرود

مجموعه ی تفریحی گردشگری سورتمه ی نمک آبرود، همه روزه از ساعت 9 و 30 دقیقه ی صبح تا ساعت هشت شب آماده ی پذیرایی از مسافران و بازدیدکنندگان عزیز می باشد. شما همچنین می توانید از فعالیت ها و سرگرمی های دیگر مجتمع تفریحی گردشگری نمک آبرود در این ساعات استفاده کنید و سفری خوش را برای خود و خانواده یا دوستانتان رقم بزنید!

 

عکس سورتمه نمک آبرود

 

شرایط استفاده از سورتمه نمک آبرود 

مانند هر وسیله ی بازی دیگری، سورتمه ی نمک آبرود نیز شرایطی در استفاده و همچنین فعالیت دارد؛ برای مثال کودکانی که سن آن ها از پنج سال کمتر است، نمی توانند سوار این سورتمه شوند و از آن استفاده کنند. همچنین کودکان پنج تا ده سال نیز برای سوار شدن این سورتمه، باید حتما همراه والدینشان اقدام به خرید بلیط کنند و تنها در این صورت می توانند سوار سورتمه شوند تا والدین آنها مراقبشان باشند. افراد بزرگسال هم با تهیه کردن یک بلیط یک نفره می توانند از این سورتمه استفاده کرده و از آن لذت ببرند. نکته ی قابل توجه دیگر این است که کسی که در حال سورتمه سواری است، به هیچ وجه نباید در میانه ی مسیر و در حالی که هنوز به مقصد نرسیده است، کمربند ایمنی خود را باز کند و از سورتمه خارج شود؛ چون انجام این کار باعث می شود تا هم خود فرد که در ارتفاع است، در معرض خطر قرار بگیرد و هم سورتمه ای که توسط او متوقف شده است باعث شود تا مسیر مسدود شود و افراد با سرعت زیادی به آن ها اصابت کنند و خدایی نکرده کسی آسیب ببیند. انجام این کار، خارج از شرایط استفاده از سورتمه ی نمک آبرود است و عملی خطر آفرین نیز می باشد. به دلیل هیجان نسبتا بالای این سورتمه که طولانی ترین پیست سورتمه را در ایران دارد، بهتر است افرادی که دارای نارسایی قلبی هستند اقدام به سوار شدن این سورتمه و استفاده از آن نکنند. لازم به ذکر است در روز های بارانی به دلیل افزایش خطر سورتمه سواری، برای مثال افزایش زمان گرفتن ترمز برای توقف کامل سورتمه، استفاده از سورتمه ممنوع است و امکان سوار شدن این وسیله تنها در روز های غیر بارانی وجود دارد.

شماره تلفن و آدرس سورتمه نمک آبرود

این مجتمع تفریحی گردشگری در شهر نمک آبرود مازندران قرار گرفته است؛ برای رسیدن به این مکان باید به استان مازندران بیایید و بعد خودتان را به شهر نمک آبرود که در 12 کیلومتری شهر چالوس قرار دارد برسانید؛ شما همچنین می توانید از طریق شماره تلفن 01152188121 با این مجموعه ی تفریحی گردشگری در تماس باشید و با برقرای یک تماس، از اطلاعات بیشتر و دقیق تری مانند ساعت دقیق فعالیت در روز های تعطیل و... مطلع شوید.

نظرات کاربران

  • مائده آجورلو مائده آجورلو 1402/10/11
    1 نفر پسندیدند
    وای این سورتمه نمک آبرود عالیه پر از هیجان تو دل طبیعت

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر