سواحل استانبول

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 6644
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استانبول شهری که بجز تاریخی بودن، مناطق تفریحی چون ساحل های فراوان و زیبا، مرکزهای خرید و ... دارد که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا در میزبانی می کند. سواحل استانبول به دلیل نزدیکی و مناسب بدون یکی از بهترین انتخاب ها برای توریست ها می باشد.فرهنگ خوب و غنی، همچنین معماری استانبول یکی از مهمترین دلایلی است که گردشگران را به خود جذب می کند و دیگر موضوع مهم این جاذبه ها شبه جزیره بودن استانبول می باشد که مجموعه ای از سواحل را در خود جای داده است که می توانید با استفاده از تور های استانبول از این جذابیت منحصر به فرد لذت ببرید.

 ساحل بورک استانبول

ساحل بورک

ساحل بورک که در کنار دریای سیاه قرار گرفته است، یکی از زیباترین سواحل استانبول می باشد که شما مسافران عزیز از دیدن این ساحل لذت بسیاری خواهید برد. با ورود به این ساحل تخت ها و چتر هایی برای استراحت و آفتاب گرفتن یا زیر سایه بودن مسافران می بینید که در نزدیکی آنها حمام هایی برای دوش گرفتن واقع شده‌اند.در این ساحل طلایی که مساحتی به طول یک کیلومتر دارد، موج های آبی و زیبا و منحصر به فردی می بینید که قطعا برای تفریحات مسافران جای مناسبی می تواند باشد. این قسمت از دریای ساحل بورک تا فاصله ای تقریبا 100 متر کم عمق بوده و فضای مناسب برای شنا فراهم کرده است.

این ساحل تفریحات آبی دیگری هم دارد که شامل: 

  • شنا در دریا
  • کایت سواری
  • قایق سواری
  • والیبال ساحلی
  • فوتبال
  • انواع موج سواری

ساعات کاری این ساحل از ساعت ۹ تا ۲۱:۳۰ بوده و هزینه ورودی در طول هفته ۲۵ لیر و در آخر هفته ها ۳۵ لیر است. آدرس: استانبول, ترکیه,  محله گوموش, تپه کامپوسو در خیابان ساریر

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

ساحل تروبلو

با دیدن نمای بی نظیر از دریا در ساحل ترو بلو حتما جذب این ساحل می شوید. در این ساحل شما می توانید قایق ها و جزیره ها را مشاهده کنید. در این ساحل آرامش توصیف ناپذیری را بدست می آورید؛ همچنان در این ساحل استخر و رستوران های متنوع و پرطرفداری همراه با موسیقی زنده پذیرای شما هستند.در وسط باغ این ساحل، مکانی برای استراحت، صرف نوشیدنی و غذا وجود دارد که می توانند مسافران از آن استفاده کنند. در تابستان، این ساحل مراسم های سنتی، جشنواره ها و نمایشگاه هایی برپا می شود که توجه زیادی به خود جلب می کند. رستوران های ساحل تروبلو به دلیل طراحی داخلی زیبا و چشم انداز بی نظیری که دارند، در کنار منوی غذایی متنوع ، در بین گردشگران از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و همیشه شلوغ می باشند.در طول هفته حدوداً 10.5 دلار و در روزهای آخر هفته حدوداً 14 دلار است.

ساحل اوزن استانبول

ساحل بابیلون

این ساحل که یکی از جاهای دیدنی استانبول ترکیه است، از پرطرفدارترین سواحل در میان توریست ها نیز محسوب می شود. مخصوصا‌ علاقمندان به موسیقی عاشق این ساحل می باشد و لازم به ذکر که در این مکان از آفتاب و دریا همراه با نواهای موسیقی بسیار لذت خواهید برد. در ضمن، فستیوال‌ های موسیقی نیز به صورت منظم و مداوم در این ساحل برگزار می شوند. همچنین در این ساحل رستوران های با کیفیت عالی نیز وجود دارند که در آن غذاهای مدیترانه ‌ای و ناحیه اژه برای شما سرو می کنند. هزینه ورودی در روزهای هفته ۴۰ لیر و در آخر هفته به ۶۰ لیر نیز می رسد.

ساحل اوزن

ساحل ازون که در گذشته جایگاه خوبی برای ماهیگیران داشت، در این چند سال تحت بازسازی قرار گرفته و به ساحلی پر از مسافران تبدیل شده است. این ساحل طرفدار های زیادی دارد که جزو دست نخورده ترین و طبیعی ترین سواحل استانبول به شمار می رود. در ساحل، چتر هایی برای استراحت و آرامش شما در نظر گرفته شده که می توانید بر روی سنگ ها یا شن ها دراز بکشید.یکی از نکات جالب این است که رستوران های دریا، سید های تازه را برای غذاهای دریایی سرو می کنند و دیگر نکات کافه تریای این ساحل است که گوشت قلقلی، جوجه کبابی، نوشیدنی و… را برای سفارش دارند، می توان گفت این رستوران ها بهترین و بی نظیرترین در سطح شهر خود هستند.  ساحل همه روزه از ساعت 8 صبح تا 12 شب باز بوده و نکته بعدی هزینه ورودی آن در طول هفته حدودا 5 دلار و در روزهای آخر هفته 8.5 دلار می باشد.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

ساحل نان استاپ

این ساحل زیبا که نام آن نان استاپ است، یکی از بهترین سواحل برای رفتن به مهمانی های مشهور و حمام آفتاب گرفتن در لب ساحل می باشد. مهم‌ترین امر این ساحل، نزدیک بودن به روستای کیلیوس استانبول است که برای تفریحات تابستانی، ورزش کردن و تفریحات آبی به بسیار مناسب می باشد.این ساحل شما را به ورزش هایی چون شنا، موج سواری، قایق سواری، کایت سواری، فوتبال، والیبال ساحلی، مهمانی های ساحلی، کنسرت های جذاب، بسکتبال و تنیس دعوت می کند.در طول هفته حدوداً 3.5 دلار و در روزهای آخر هفته حدوداً 5 دلارهر روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب می توانست از این ساحل بازدید کنید.

ساحل نان استاپ استانبول

ساحل گلدن

این ساحل در نزدیکی دریای مرمره و سیاه قرار دارد که دارای تفریحاتی چون والیبال ساحلی ، قایق پدالی ، بازی صخره نوردی ، گلف و پیاده روی در این ساحل و ... می باشد. برای صرف وعده های غذای شما می توانید از بین فست فود ها و یا رستوران ها به دلخواه انتخاب داشته باشید، در این رستوران ها غذاهای دریایی و بین المللی سرو می شوند. برای اقامت در این ساحل هتل های  مجلل ساخته شده و یا می توانید خانه های ویلایی یا سوئیت کرایه کنید. این ساحل از ساعت 8 صبح به بعد باز است. تا آخرین ساعات شب، تمامی کسانی که دوست دار شنا در شب هستند، می توانند به این ساحل اقامت یا سفر کنند.ورودی این ساحل در طول هفته 15 لیره و در آخر هفته 30 لیره برای شما عزیزان می باشد.

ساحل سوما

جاذبه ساحل سوما، بهشتی از آرامش در کنار دریای سیاه می باشد. ساحلی با امکانات فراوان که شما را به سمت خود می کشاند، در فصل های مختلف برگزار کننده‌ی نمایشگاه ها، اقامتگاه ها، جشنواره موسیقی های گوناگون می باشد، همچنین تمیزی این ساحل یکی دیگر از نکاتی است که گردشگران را به سوی خود جذب می کنند. این ساحل سرسبز و بکر نه تنها برای فرار از دود و شلوغی شهر گزینه ای مناسبی بوده؛ بلکه سبب می‌شود تا اوقات خوشی با تفریحات متنوع داشته باشید. تفریحات ساحل سوما شامل کلاس های یوگا، شنا، کنسرت های محلی، پیلاتس و …. می شود. اندازه ساحل 23 هزار متر مربع است. یکی از بهترین امکانات آن نیز، محوطه ای برای کمپ کردن یا چادر زدن در نزدیکی ساحل می باشد.ساعات بازدید جمعه تا یکشنبه : ۱۰ صبح تا ۱۲ شب بوده که میزبان شما عزیزان هستند. آدرس: ترکیه، استانبول، خیابان اسکو مرو ۵۲

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

ساحل دالیا

یکی دیگر از ساحل های محبوب استانبول دالیا می باشد. برای فرار از شلوغی و آلودگی این ساحل سرسبز بسیار مناسب است؛ ولی با این حال دالیا، به اندازه کافی بزرگ و سرسبز هست که شما بتوانید به تفریحات ساحلی متنوع دیگری که در آن تعبیه شده است نیز، بپردازید. در این ساحل، شما می توانید قایق های پارویی سوار شده و به ورزش های دیگر آبی نیز برسید. این مکان بهترین جا برای تجربه غذا ها و نوشیدنی های محلی استانبول می باشد. برای این که روز آرام و دلپذیر خود را به بهترین شکل سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم، غذاهای دریایی این ساحل را حتما امتحان کنید.هر روز از 8 صبح تا 6 عصر باز است. در طول هفته حدوداً 8.5 دلار و در روزهای آخر هفته حدوداً 10.5 دلار ورودی این ساحل می باشد.

ساحل طلایی استانبول

ساحل طلایی

ساحل طلایی استانبول مکانی فوق العاده بکر، دارای طبیعت زیبا و رویایی می باشد که در اطراف 3 اسکله نیز در خود جای داده است. در ساحل آن کلبه های چوبی، بوتیک های شیک، رستوران، کافه و دریاچه ای جذاب دارد که برای سرگرم کردن شما، مکانی بسیار عالی و زیبا می باشد. این ساحل که در 15 کیلومتری استانبول واقع شده، محلی مناسب برای گذراندن زمان با خوشی در کنار دریای سیاه خواهد بود.شما می توانید سوئیت نزدیک به دریا یا کلبه های چوبی را در این مکان اجاره کنید تا بتواند اقامتگاهی مناسب برای استراحت داشته باشید. از تفریحات عالی در این ساحل می توان به : شنا در دریا ، موج سواری ، کوهنوردی ، والیبال ساحلی ، مینی گلف ، قایق رانی و ... اشاره کرد.هزینه ورودی این ساحل در طول هفته ۱۵ لیر و در آخر هفته ها به ۳۰ لیر می رسد و ساعات بازدید از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود.

پارک های آبی استانبول - آشنایی با معروف ترین پارک های آبی که می توانید از تجربه آن لذت ببرید.

ساحل سولار

در ساحل سولار که جزو بزرگترین سواحل استانبول است، خدمات و تفریحات متنوعی در اختیار شما می‌گذارد که لذت بیشتر از سفر به این ساحل ببرید. امکانات تفریحی جذاب و هیجان انگیز آن می توان به : جت اسکی ، صخره نوردی ، فوتبال ساحلی ، والیبال ساحلی ، انواع موج سواری ، قایق موزی ، کارتینگ ، کایت سواری ، اسکیت و بسکتبال و ... اشاره کرد. در این ساحل بزرگ شاهد کنسرت های متنوع و جشنواره های موسیقی هیجان انگیزی می باشید. به علاوه در این ساحل جوانان زیادی را می بینید که برای استراحت، تفریح، اقامت یا فرار آلودگی به اینجا سفر کرده اند. غذاهای معروف استانبول را نیز، در رستوران ها و بوفه های موجود، می توانید میل کنید.هزینه های ورودی ساحل در طول هفته ۱۵ لیر و در آخر هفته ها به ۲۵ لیر نیز می رسد و ساعات بازدید از این ساحل بین ساعات ۹ تا ۲۱ می باشد .آدرس: ترکیه، استانبول، روستای کیلیوس، توربان یولو ۴، ساحل سولار

ساحل سولار

ساحل نان استاپ

در لیست بازدید از ساحل‌های خود، حتما ساحل نان استاپ را قرار دهید. این ساحل به واسطه حمام‌های آفتاب و مهمانی‌هایش به شهرت چشم‌گیری در بین گردشگران رسیده است. علاوه بر آن دارای ساحل شنی بسیار زیبایی بوده که لذت خاصی را به شما می‌بخشد. از ورزش‌ها و تفریح‌های مناسب برای ساحل نان استاپ می‌توان به انواع ورزش‌های هیجان‌انگیز مانند شنا در دریا، کایت سواری، موج سواری، قایق سواری، والیبال ساحلی، فوتبال، کنسرت‌های جذاب، میهمانی‌های ساحلی، بسکتبال و تنیس و... اشاره کرد. شما می‌توانید با یک بار رفتن به این ساحل تجربه‌ای بسیار زیبا و عالی کسب کنید.

شهر استانبول - معرفی کامل استانبول یکی از زیباترین شهر های ترکیه

ساحل نان استاپ

ساحل بابیلون

یکی دیگر از سواحل پرطرفدار در میان توریست‌ها و گردشگران، ساحل بابلیون است. شما می‌توانید در این ساحل از آفتاب گرفتن و پخش نواهای موسیقی، نهایت لذت را ببرید. از برنامه‌های مهمی که به صورت منظم در این ساحل برگزار می‌شود، می‌توان به فستیوال‌های موسیقی آن اشاره کرد.

ساحل بابیلون

ساحل شیله آکوا

ساحل شیله آکوا یکی دیگر از سواحل بسیار زیبا در شمال غرب استانبول بوده که در کنار دریای سیاه واقع شده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دومین فانوس مرتفع جهان در ساحل شیله آکوا قرار دارد. این ساحل مانند دیگر سواحل دارای تعداد قابل توجه‌ای مراکز تفریحی مانند رستوران‌ها و کافه‌هایی با کیفیت بسیار مناسب است.

ساحل شیله آکوا

ساحل Degirmen Burnu

از بهترین و زیباترین سواحل شهر استانبول می‌توان به ساحل Degirmenburnu اشاره کرد. این ساحل، مناسب برای افرادی که عاشق طبیعت و در کنار آن دریا هستند، گزینه‌ای عالی و جذاب است. این ساحل علاوه بر طبیعت و وجود درختان کاج، یک پارک آبی بسیار زیبا نیز در خود دارد. این پارک می‌تواند محلی مناسب برای لذت بردن و استراحت شما محسوب شود.

ساحل Degirmen Burnu

ساحل گرین آکوا

ساحل گرین آکوا، یکی از سواحل استانبول بوده که در جنوب این شهر قرار گرفته و از سواحل مربوط به دریای مرمره به حساب می‌آید. این ساحل در درون یک جزیره به اسم هیبلی آدا قرار گرفته است. برای رفتن به این ساحل، شما می‌توانید از طریق قایق‌ها یا کشتی‌های کوچک از منطقه بشیکتاش استانبول به ساحل مراجعه کنید.

ساحل فلوریا گونش

اگر به دنبال یکی از بهترین سواحل استانبول هستید، ساحل فلوریا گونش گزینه‌ای بسیار عالی و مناسب است. این ساحل علاوه بر زیبایی خیره کننده‌ای که دارد، به دلیل تمیزی بسیار خود همچون الماسی در میان دیگر سواحل استانبول می‌درخشد.

ساحل الیو صدف

ساحل الیو صدف، یکی از ساحل‌هایی است که در کنار دریای مرمره واقع شده و طرفداران خاص خود را دارد. این ساحل جزو قدیمی‌ترین سواحل استانبول به حساب می‌آید. اگر شما به دنبال یک ساحل عالی جهت برگزاری انواع جشن‌ها مخصوصا عروسی هستید، این ساحل گزینه‌ای عالی برای شما است.

ساحل الیو صدف

ساحل بیوک آدا

ساحل بیوک آدا در جزیره بیوک آدا یا پرنس که بزرگ‌ترین جزیره در میان نه جزیره اطراف استانبول است، قرار دارد. این ساحل زیبا نگین سبز دریای مرمره است و با ویلاهای پلکانی خود روی دامنه تپه‌ها، نمایی متفاوت به ساحل می‌دهد .جاذبه‌های گوناگون این ساحل قطعا روز زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ساحل ریوا

ساحل ریوا یک منطقه بسیار دیدنی و جذاب در استانبول بوده که محیطی بسیار آرام و دل‌پذیری برای شما مهیا کرده است. این ساحل در نزدیکی فانوس دریایی اندولس واقع شده و از طرفی فاصله بسیار کمی تا دهکده گردشگری شیله دارد. این ساحل به علت پاکیزگی و امکانات متنوع خود به یکی از سواحل پر رفت و آمد استانبول تبدیل شده است.

نزدیک ترین سواحل استانبول به میدان تکسیم

میدان تکسیم در استانبول یکی از نقاط مهم و حساس در مرکز شهر استانبول است. افراد می‌توانند، از طریق این میدان در شهر استانبول به سواحل مختلف آن دسترسی داشته باشند. در ادامه به برخی از سواحلی که می‌توانید از طریق میدان تکسیم به آن‌ها مراجعه کنید، اشاره می‌کنیم.

  • ساحل ترو بلو استانبول: ساحل ترو بلو در جنوب شهر استانبول واقع شده که شما می‌توانید برای دسترسی و رفتن به این ساحل از میدان تکسیم اقدام کنید. در تابستان این ساحل، کنسرت و برنامه‌های زنده پخش می‌شود. فاصله میدان تکسیم تا ساحل ترو بلو برابر با ۱۸ کیلومتر یا ۲۹ دقیقه است.
  • ساحل طلایی: ساحل طلایی یکی دیگر از ساحل‌های بسیار زیبا و دیدنی در شهر استانبول است. این ساحل تا میدان تکسیم فاصله‌ای برابر با ۹ کیلومتر یا ۱۶ دقیقه دارد.
  • ساحل سوما: ساحل سوما یکی از ساحل‌های مربوط به دریای سیاه است که در شمال استانبول قرار دارد. این ساحل در ۳۲ کیلومتری میدان تکسیم واقع شده است.
  • ساحل کادبستان: ساحل کادبستان در قسمت آسیایی استانبول یا همان منطقه کادیکوی قرار دارد. این ساحل شامل ۳ ساحل بسیار بزرگ بوده که ۲ مورد آن برای عموم مردم رایگان است. این ساحل در ۱۹ کیلومتری میدان تکسیم قرار دارد.

ساحل طلایی و ساجل ترو بلو

سواحل استانبول برای شنا

همان طور که در بالا اشاره کردیم استانبول دارای سواحل مختلفی بوده که برخی از آن‌ها مناسب برای تفریح و شنا کردن است. ما در این قسمت از مقاله  قصد داریم تا برخی از این سواحل را به شما معرفی کنیم.

  • ساحل بویوک چکمجه: ساحل بویوک چکمجه یکی از محله‌های اروپایی و ثروتمند در کشور ترکیه بوده که در شرق شهر استانبول قرار دارد. ساحل بویوک چکمجه یکی از مناطق بسیار مناسب جهت تفریح و شنا کردن، عموم مردم است.
  • ساحل بورچ: ساحل بورچ یکی از سواحل بسیار دیدنی، جذاب و معروف در شمال استانبول و در کنار دریای سیاه واقع شده است. شما می‌توانید در این ساحل انواع تفریح‌ها از جمله شنا کردن در دریا را داشته باشید.
  • ساحل ناکی بی:  ساحل ناکی بی یکی از سواحل معروف در جنوب استانبول است که شما می‌توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی در آب‌های مرمره شنا کنید. چرا که این ساحل دارای عمقی بسیار پایین دارد.
  • ساحل سولار: ساحل سولار یکی از بزرگ‌ترین سواحل در شمال استانبول بوده که در حاشیه دریای سیاه و در داخل روستای کیلویس قرار گرفته است. این ساحل یکی از بهترین نقاط برای شنا و تفریح کردن است.
  • ساحل اوزونکوم: اگر به دنبال یک ساحل بسیار عالی و مناسب برای شنا کردن در استانبول هستید، ساحل اوزونکوم گزینه‌ای عالی برای شنا است. چرا که این ساحل یکی از سواحل کم عمق در دریای سیاه بوده که امکان شنا کردن را برای شما مهیا می‌سازد.

ساحل بورچ و ساحل بویوک چکمجه

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 103 کاربر