پارک ایران زمین

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/09
بازدید: 5854
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ایران زمین یکی از خیابان های معروف شهر تهران است که با شکل دایره وار در شمال غربی تهران و در منطقه شهرک غرب واقع شده است. مهم ترین عاملی که باعث شهرت منطقه ایران زمین شده خانه های لوکس و لاکچری هستند که در این منطقه ساخته شده اند. پارک ایران زمین یکی از بوستان های زیبا پایتخت بوده که در محله شهرک غرب واقع شده. این بوستان با نام باغ راه فدک نیز شهرت دارد.

در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به این پارک انداخته و در رابطه با مهم ترین ویژگی های آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا پارک ایران زمین تهران یا همان باغ راه فدک ایران زمین را به شما معرفی کنیم.

 

پارک ایران زمین تهران

 

پارک ایران زمین تهران

در بخش اول به منظور بررسی و آشنایی بیشتر شما با این پارک و بوستان باید گفت که پارک ایران زمین به عنوان یکی از مهم ترین، زیباترین و خاص ترین بوستان های پایتخت شناخته می شود. این پارک در منطقه ۲ و در شهرک غرب قرار گرفته و با نام باغ راه فدک نیز شناخته می شود. در این پارک جلوه های طبیعی مثل گل آرایی های فوق العاده، درختان سرسبز و بلند، آب نماهای خاص، نورپردازی جذاب، برج های نوری و... را به وضوح مشاهده کنید. 
نکته جالبی که در رابطه با پارک ایران زمین باید بدانید این است که نما و ویو برج میلاد از بالای این پارک بسیار جذاب، خاص و شگفت انگیز  است. موضوع مهم و لازم به ذکر این است که این پارک برای افرادی که در غرب تهران به خصوص منطقه شهرک غرب زندگی می کنند یکی از بهترین مکان های تفریحی است و افراد می توانند برای ریلکس کردن و آرامش پس از یک هفته شلوغ و پر کار، سری به این پارک زیبا زده و در آن لحظات شگفت انگیزی را تجربه کنند.

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

 

امکانات پارک ایران زمین

اگر بخواهیم مهم ترین امکانات موجود در پارک ایران زمین را به شما معرفی کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیمکت های چوبی

یکی از امکانات موجود در این پارک نیمکت های چوبی آن هستند که در بخش های مختلف این پارک واقع شده اند و شما می توانید برای استراحت و نشستن به سراغ نیمکت های چوبی این پارک رفته و از آن ها استفاده کنید.

  • آلاچیق با روشنایی 

یکی دیگر از امکانات موجود در پارک ایران زمین آلاچیق ها با روشنایی هستند که در این فضا قرار گرفتند و اگر قصد دارید تا یک پیک نیک فوق العاده را برگزار کنید، می توانید وسایل خود را در این آلاچیق ها قرار داده و لحظات فوق العاده ای را در این مکان تجربه کنید.

  • باربکیو

در بخش های مختلف پارک ایران زمین تهران شاهد نصب چندین باربکیو هستیم که به بازدید کنندگان کمک می کنند تا بتوانند با استفاده از این باربکیو ها اقدام به درست کردن غذای خود کرده و لحظات شگفت انگیزی در این مکان داشته باشند. وجود باربکیو باعث شده تا در روزهای آخر هفته بسیاری از خانواده های تهرانی به سراغ پارک ایران زمین رفته و اقدام به برگزاری پیک نیک در این پارک کنند.

 

باغ راه فدک تهران

 

  • سرویس بهداشتی

شما می توانید در پارک ایران زمین سرویس های بهداشتی بسیار تمیزی را مشاهده کنید. که به عنوان یکی از موضوعات مهم به حساب می آید.
از دیگر امکانات موجود در این پارک نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بوفه، رستوران، ساختمان پلیس، آبخوری، پارکینگ اختصاصی

 

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

 

پوشش گیاهی در باغ راه فدک " پارک ایران زمین"

به منظور بررسی پوشش گیاهی موجود در پارک باغ راه فدک می توان به این نکته اشاره کرد که شما می توانید در این فضا درختان مختلفی مثل چنار، زیتون، تبریزی، نارون، سرو، کاج و... را مشاهده کنید.
وجود این درختان باعث شده تا فضای این پارک سرسبز، زیبا و خاص شود. همچنین در بخش های مختلف پارک ایران زمین شاهد درخت هایی مثل زرشک و همچنین گل های خاص و جذابی مثل رز و نسترن هستیم. در واقع این پوشش گیاهی جذاب و خاص است که باعث افزایش محبوبیت پارک ایران زمین شده است و در نهایت شاهد ایجاد فضای سرسبز، دلپذیر و فوق العاده ای در این پارک هستیم.

تفریحات پارک ایران زمین

در پارک ایران زمین شاهد امکانات رفاهی و تفریحات مختلفی هستیم و بازدیدکنندگان این مجموعه می توانند هر زمان که قصد داشتند تا کمی تفریح کنند، به سرعت این امکانات ورزشی و از آن ها استفاده کنند.
از مهم ترین امکانات موجود در پارک ایران زمین می توان به زمین والیبال، زمین چمن مصنوعی، زمین بسکتبال، بدمینتون، مسیر پیاده روی و تجهیزات ورزشی عمومی اشاره کرد. نکته مهم این است که در کنار تمامی این امکانات ورزشی گل سرسبد بخش تفریحی پارک ایران زمین پیست دوچرخه سواری آن است. این پیست کفپوش سازی شده و هم چنین فضایی در آن فراهم شده تا آقایان و خانم ها در تمامی سنین بتوانند به راحتی در این پیست اقدام به دوچرخه سواری کرده و بدون هیچ خطری لحظات شگفت انگیز و فوق العاده ای را در این پارک تجربه کنند.
بی شک می توان گفت که پیست دوچرخه سواری ایران زمین به عنوان یکی از مهم ترین بخش های این پارک به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی داشته و حتی افراد بسیار زیادی از نقاط دورتر از این منطقه به سراغ این پارک آمده و در آن اقدام به دوچرخه سواری می کنند.

 

طبیعت پارک ایران زمین

 

مسیرهای دسترسی به پارک ایران زمین

به منظور دسترسی پیدا کردن به پارک ایران زمین باید گفت که اگر علاقه دارید تا با خودروی شخصی به این مجموعه بروید باید به شهرک غرب رفته و خودتان را به میدان صنعت برسانید. 
از آن جا نیز می توانید وارد خیابان ایران زمین شده و در حاشیه اطراف این خیابان محلی برای پارک خودرو را پیدا کنید. در صورتی که قصد دارید تا از پارکینگ اختصاصی این بوستان استفاده کنید، می توانید با پرداخت هزینه خودرو خود را در پارکینگ پارک ایران زمین پارک کنید.
اگر علاقه مند هستید تا به جای خودرو با استفاده از مترو خود را به مجموعه برسانید، لازم است تا سوار بر قطار های خط ۷ مترو شده و در ایستگاه میدان صنعت از مترو پیاده شوید. سپس با کم پیاده روی به باغ راه فدک خواهید رسید. وجود مسیرهای دسترسی مختلف باعث شده تا افراد بتوانند از نقاط مختلف شهر تهران به راحتی خودشان را به این مجموعه برسانند.

 

پارک های جنگلی تهران - معرفی بهترین پارک های جنگلی تهران

 

آدرس پارک ایران زمین

به منظور بررسی آدرس پارک ایران زمین باید گفت که این پارک در شهرک غرب، بعد از چهار راه خوردین، خیابان ایران زمین، نرسیده به پاساژ گلستان واقع شده است و شما می توانید به صورت شبانه روزی و حتی در روزهای تعطیل نیز به سراغ این پارک رفته و از آن بازدید کنید.

تصاویر باغ راه فدک ایران زمین

به منظور آشنایی بیشتر شما با پارک ایران زمین تصاویر جذاب و شگفت انگیزی از این مجموعه را در این بخش به شما ارائه می دهیم که می توانید با مشاهده این تصاویر با بخش های مختلف این پارک آشنا شوید.

 

تصاویر پارک ایران زمین تهران

 

تصاویر باغ راه فدک

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی روی قیمت + جدول
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر