پارک پلیس تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/13
بازدید: 5087
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک پلیس یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری شهر تهران بوده که در منطقه تهرانپارس واقع شده و محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران و توریست ها دارد. امروزه این پارک هم چنان بین اهالی قدیمی این منطقه با نام قدیمی خود یعنی باغ اناری شهرت دارد. 
در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به پارک پلیس انداخته و در رابطه با مهم ترین ویژگی های این پارک توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا به بررسی این پارک پرداخته و در رابطه با امکانات، دیدنی ها و بخش های مهم این پارک صحبت کنیم.

 

پارک پلیس

 

تاریخچه پارک پلیس

به منظور بررسی تاریخچه پارک پلیس باید گفت که این باغ زیبا در زمان حکومت قاجار به یک تاجر زرتشتی به اسم ارباب هرمز تعلق داشت و در آن شاهد عمارتی زیبا بودیم. از همان دوران تا به امروز این باغ به علت داشتن درختان زیبا و خاص به باغ اناری یا باغ مجید آباد در بین مردم منطقه تهرانپارس شهرت داشت و امروزه نیز این پارک به عنوان یکی از بوستان های مهم شهر تهران تبدیل شده است.
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که عمارت ارباب هرمز که در بخش شمالی این پارک قرار داشت نیز امروزه تبدیل به اولین موزه گرافیک تهران شده است و علاقه مندان به این هنر می توانند با بازدید از این مجموعه بیشتر با فضای گرافیک آشنا شده و از خاص ترین و جذاب ترین موزه تهران بازدید کنند.

 

تفریحات پارک پلیس تهران

 

برنامه های پارک پلیس

در این پارک شاهد برگزاری برنامه های مختلفی در طول سال هستیم. در وهله اول همان طور که اشاره کردیم عمارت موجود در پارک پلیس امروزه تبدیل به موزه گرافیک تهران شده است. شما می توانید از این بخش بازدید داشته باشید. از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که در این پارک شاهد وسایل ورزش همگانی هستیم و هر روزه افراد بسیار زیادی با استفاده از این وسیله اقدام به ورزش می کنند.
تلاش شهرداری تهران این بوده که با اضافه کردن وسایل ورزش، تعداد افرادی که ورزش همگانی می کنند را به طرز چشمگیری افزایش دهند که خوشبختانه به این هدف نیز رسیدند و در طول روز افراد بسیار زیادی از نقاط مختلف تهرانپارس و حتی مناطق دورتر به سراغ پارک پلیس آمده و از این وسایل ورزشی در این بوستان استفاده می کنند.
یکی دیگر از نکاتی در رابطه با پارچه پلیس تهران باید بدانید این است که این پارک یک آمفی تئاتر نیز دارد که در آن شاهد برگزاری برنامه های ویژه به خصوص در نیمه شعبان هستیم و شما می توانید از این برنامه ها دیدن کرده و لحظات فوق العاده ای را در این پارک سپری کنید.

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

 

امکانات پارک پلیس

یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می شود این است که امکانات پارک پلیس چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شما می توانید در بخش های مختلف این پارک، امکانات زیر را مشاهده کنید:

  • سرویس بهداشتی
  • نیمکت
  • آبخوری
  • زمین بازی کودکان
  • میز پینگ‌پنگ
  • نیروی انتظامی
  • بوفه
  • آلاچیق
  • زمین فوتبال
  • وسایل ورزش همگانی
  • مسجد 
  • پارکینگ 
  • نگهبانی
  • آمفی تئاتر

همان طور که دیدید به منظور رفاه حال شهروندان تمام تلاش شهرداری این بوده که بهترین امکانات در پارک پلیس قرار داشته باشد و خوشبختانه شاهد رسیدن به این هدف نیز هستیم، چرا که پارک پلیس با داشتن امکانات مختلف مکان بسیار خوبی برای تفریح و استراحت خانواده ها به حساب می آید.

 

زمین بازی پارک پلیس

 

دیدنی های پارک پلیس تهران

یکی از موضوعات لازم به ذکر این است که شما در پارک پلیس تهران می توانید به تفریحات مختلفی مشغول شده و از بخش های گوناگون این پارک دیدن کنید. اگر بخواهیم شما را با مهم ترین بخش های تفریحی پارک پلیس و همین طور بخش های دیدنی آن آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیاده روی، برگزاری پیک نیک، گشت و گذار در پارک

یکی از تفریحات کم هزینه و بسیار ساده ای که می توانید در پارک پلیس به آن مشغول شوید، پیاده روی، پیک نیک و هم چنین گشت و گذار در این مجموعه است. در حقیقت پارک پلیس یکی از مکان های فوق العاده برای برگزاری پیک نیک است و همین موضوع باعث شده تا در طول روز، به خصوص آخر هفته ها حجم گسترده ای از خانواده های تهرانی به سراغ این پارک آمده و در آن اقدام به برگزاری پیک نیک کنند.

  • فودکورت پارک پلیس

یکی دیگر از تفریحاتی که می توانید در پارک پلیس به آن مشغول شوید، شکم گردی در فودکورت این پارک است. به تازگی فودکورت در پارک پلیس افتتاح شده است که شما می توانید در آن انواع غذاهای ایرانی و خارجی را سفارش شده و به میل کردن این غذاها مشغول شوید. اگر در این پارک به دنبال مکانی برای خوردن غذاهای خوشمزه هستید، پیشنهاد ما این است که حتما از این فودکورت بازدید کنید.

 

بهترین فودکورت های تهران - معرفی بهترین فودکورت های تهران به همراه (عکس+آدرس)

 

  • پارک آموزش ترافیک

در قسمت شمالی پارک پلیس شاهد افتتاح محلی به نام پارک آموزش ترافیک هستیم. این مکان در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد و فضایی برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به کودکان است. شما می توانید برای آشنایی بیشتر فرزند خود با قوانین راهنمایی و رانندگی، از این مجموعه استفاده کنید.

  • سرای محله امیر آباد

دیگر از بخش های بسیار مهم پارک پلیس، سرای محله امیر آباد است که یک ساختمان سه طبقه با امکاناتی نظیر کتابخانه، کلاس های آموزشی، مرکز روانشناسی، باشگاه ورزشی، فضایی برای بازی کودکان و... است.

  • کرایه دوچرخه پارک پلیس

یکی دیگر از تفریحاتی که می توانید در پارک پلیس به آن مشغول شوید، کرایه کردن دوچرخه است. شما می توانید در این پارک دوچرخه سواری کرده و لحظات فوق العاده ای را در آن سپری کنید.

  • سینما ۶ بعدی

بخش دیگری که در پارک پلیس برای تفریح مردم شهر تهران و همچنین گردشگران فراهم شده، سینما 6 بعدی این مجموعه است. شما می توانید در این سینما فیلم های جذاب و خاصی را مشاهده کنید. اگر به دنبال انجام یک تفریح هیجان انگیز در این بوستان هستید، به شما پیشنهاد می دهیم تا حتما به سراغ سینما ۶ بعدی این مجموعه رفته و از آن بازدید کنید.

 

دیدنی های پارک پلیس

 

  • گونه های گیاهی موجود در پارک پلیس

پارک پلیس تهران به دلیل داشتن گونه های گیاهی بسیار زیاد، محبوبیت فوق العاده ای در بین علاقمندان به طبیعت و محیط زیست دارد. نکته مهم این است که شما می توانید در نقاط مختلف این پارک گونه های گیاهی مختلفی را به وضوح مشاهده کنید.
اگر بخواهیم مهم ترین و اصلی ترین گونه های کاشته شده در این پارک را به شما معرفی کنیم، می توان به کاج، زیتون، توت، زرشک، شمشاد، یاس زرد، اقاقیا، سرو تبریزی، درخت بید و... اشاره کرد. اگر عاشق طبیعت و بازدید از گونه های گیاهی مختلف هستید، می توانید به سراغ بوستان پلیس رفته و از گونه های گیاهی موجود در این بوستان بازدید کنید.

چطور به پارک پلیس تهران برویم؟

به منظور بازدید از پارک پلیس تهران باید گفت که این پارک در بلوار استقلال و در کنار بوستان جنگلی یاس فاطمی واقع شده است. برای دسترسی به این پارک زیبا با خودروی شخصی تنها کافی است از طریق اتوبان باقری و چهارراه استقلال اقدام کنید. 
اگر قصد دارید تا از وسایل حمل و نقل درون شهری استفاده کنید، می توانید با خط 2 مترو تهران به ایستگاه تهرانپارس و یا شهید باقری رفته و سپس در این ایستگاه ها پیاده شوید. از آن جا نیز می توانید با استفاده از تاکسی هایی که به فلکه چهارم تهرانپارس می روند، خودتان را به این پارک زیبا رسانده و از آن بازدید کنید. مسیر دسترسی آسان باعث محبوبیت این بوستان شده است.

 

رستوران های پارک پلیس

 

پارک پلیس یکی از پارک های محبوب در شرق تهران است. در غرب تهران نیز پارک های معروفی مانند بوستان نهج البلاغه و پارک ارم تهران وجود دارد و هرکدام از آنها گردشگران زیادی جذب می کنند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر