پارک رازی تهران

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/02/04
بازدید: 2946
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر تهران مملو از پارک های زیبا و خاص است و شما می توانید در مناطق مختلف این شهر زیبا، پارک های گوناگونی را مشاهده کرده و هر زمان که علاقه مند بودید، به سراغ این پارک ها رفته و از آن ها دیدن کنید. 
در مطلب قصد داریم تا به سراغ منطقه ۱۱ شهر تهران رفته و نگاهی به پارک رازی که یکی از پارک های قدیمی و مشهور این منطقه است بیاندازیم. هدف ما این است که در این مطلب شما را با این بوستان آشنا کرده و در رابطه با آن صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

پارک رازی

 

معرفی پارک رازی

به منظور معرفی پارک رازی باید گفت که اگر قصد دارید تا به سراغ یکی از پارک های زیبا و خاص شهر تهران بروید، حتما بازدید از این مجموعه را در برنامه خود قرار دهید. این پارک ۲۵ هکتاری یکی از بزرگترین پارک های شهر تهران به حساب می آید. این مجموعه در سال ۱۳۷۶ و توسط شهرداری منطقه ۱۱ افتتاح شد. بازدید از این مجموعه برای عموم آزاد بوده و همچنین با داشتن پارکینگ عمومی بزرگ می توان گفت که همه افراد می توانند به راحتی از این مجموعه دیدن کنند.
نکته ای که در رابطه با تاریخچه این منطقه باید بدانید این است که پیش از انقلاب محل فعلی پارک رازی به نام قلعه شهر نو شناخته می شد و در سال ۱۳۷۶ شاهد تغییر کاربری این بخش از شهر و به وجود آمدن بوستان رازی در آن بودیم.

امکانات پارک رازی تهران

شما می توانید در پارک رازی تهران امکانات مختلفی را مشاهده کرده و به فرآیندهای مختلفی مشغول شوید. اگر بخواهیم در رابطه با هر یک از این امکانات توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

 

پردیس سینمایی رازی

یکی از امکانات بسیار مهم بوستان رازی تهران، پردیس سینمایی آن است که با ظرفیت ۷۰ و ۱۶۰ نفر خود محبوبیت بسیار زیادی بین علاقه مندان به فیلم دارد. شما می توانید جدیدترین فیلم های ایرانی را در این پردیس سینمایی مشاهده کنید. این پردیس در قسمت جنوبی پارک رازی واقع شده و علاوه بر سینما دارای کافی شاپ نیز است که می توانید از آن بازدید کرده و خوشمزه ترین خوراکی ها را در آن میل کنید.

 

پردیس سینمایی رازی

 

فرهنگسرای رازی

فرهنگسرای رازی یکی از بخش های مهم بوستان رازی است. این فرهنگسرا در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. این فرهنگسرا در ابتدا ورزش نام داشت، اما در سال ۸۵ به مرکز فرهنگی هنری نوجوانان شهر تهران تغییر نام پیدا کرد. 
در واقع هدف از وجود آمدن این فرهنگسرا آن بود که تسهیلات آموزشی فراوان و مقرون به صرفه ای به علاقه مندان حوزه های فرهنگی اعطا شود. همه روزه افراد بسیاری به سراغ فرهنگسرای رازی آمده و از امکانات این بخش از بوستان رازی استفاده می کنند.

کتابخانه پارک رازی تهران

کتابخانه بوستان رازی در سال ۱۳۸۰ و در مساحت هزار متر مربعی افتتاح شد. این کتابخانه دارای دو سالن مجزا برای آقایان و خانم ها بوده و به صورت همزمان می توان از این دو سالن استفاده کرد. در این کتابخانه نزدیک به ۳۰ هزار جلد کتاب وجود دارد و افراد می توانند از شنبه تا پنج شنبه بین ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب و در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ۸ صبح الی ۴ بعد از ظهر به سراغ این کتابخانه آمده و از آن استفاده کنند.

 

کتابخانه پارک رازی تهران

 

شهربازی پارک رازی تهران

در کنار بوستان بزرگ رازی، شاهد افتتاح شهربازی جذابی هستیم که افتتاح آن باعث شده تا خانواده ها بتوانند با هزینه کم و مقرون به صرفه انجام تفریحات مختلف پرداخته و از وسایل بازی که در این شهر بازی وجود دارد، استفاده کنند. اگر دلتان می خواهد تا به سراغ یک شهربازی خاص و جذاب بروید، حتماً بازدید از شهربازی رازی را در برنامه خود قرار دهید.

 

شهربازی های تهران - فهرستی از بهترین شهربازی های تهران

 

دریاچه پارک رازی تهران

در بوستان رازی شاهد به وجود آمدن یک دریاچه مصنوعی هستیم که در آن فانوس دریایی نیز قرار گرفته است و به عنوان یکی از بخش های جذاب به پارک و بوستان شناخته می شود. از نظر مهم قرارگیری باید به این نکته اشاره کرد که این دریاچه مصنوعی در قلب پارک رازی تهران واقع شده و شما می توانید در آن اقدام به انجام فعالیت های مختلف کنید.
یکی از نکاتی که باید بدانید که مدیریت این پارک با ریختن ماهی در دریاچه مصنوعی امکان ماهیگیری را برای علاقه مندان به این ورزش فراهم کرده است. در حقیقت اگر علاقه مند به ماهیگیری هستید، شما می توانید هر زمان که دوست داشتید تا این فعالیت را انجام دهید، به جای آن که مسافت طولانی را طی کرده و به خارج از شهر تهران بروید در پارک رازی به این فعالیت هیجان انگیز و آرامش بخش مشغول شوید.

قایق سواری در دریاچه مصنوعی پارک رازی

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که در دریاچه مصنوعی پارک رازی علاوه بر امکان ماهیگیری، فضایی برای قایق سواری نیز به وجود آمده است و شما می توانید با استفاده از قایق های مختلف در داخل این دریاچه مصنوعی قایق سواری کرده و لحظات شگفت انگیز و فوق العاده ای را تجربه کنید.
قایق سواری یکی از فعالیت های بسیار هیجان انگیز و جذابی است که به شما پیشنهاد می کنیم تا با رفتن به پارک رازی این کار را انجام داده و ببینید که چقدر انجام این فعالیت لذت بخش و جذاب است. قایق سواری در دریاچه مصنوعی یکی از تفریحات محبوب در بوستان پارک راضی تهران است.

 

قایق سواری در دریاچه مصنوعی پارک رازی

 

مسیرهای دسترسی به بوستان رازی

به منظور دسترسی پیدا کردن به بوستان رازی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دو مسیر پیش روی شما وجود دارد. در وهله اول اگر قصد دارید تا با استفاده از خطوط مترو خودتان را به این پارک و بوستان زیبا برسانید، می توانید از نقاط مختلف شهر به ایستگاه رازی رفته و به سرعت به این بوستان بزرگ و خاص دسترسی پیدا کنید.
 از سوی دیگر شما می توانید با استفاده از اتوبوس های درون شهری به سراغ ایستگاه مرادی رفته و با کمی پیاده روی به بوستان رازی دسترسی پیدا کنید. البته همان طور که گفته شد، این بوستان مجهز به پارکینگ عمومی است که باعث می شود تا افراد بتوانند با استفاده از خودروهای شخصی نیز به سراغ این مجموعه آمده و از آن بازدید کنند.
وجود امکانات رفاهی مختلف در بوستان باعث شده تا پارک رازی محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم منطقه ۱۱، ۱۲ و همچنین سایر مناطق شهر تهران به دست بیاورد و در روزهای آخر هفته شاهد حجم گسترده ای از خانواده ها باشیم که به سراغ این پارک آمده تا از آن بازدید کرده و لحظات فوق العاده ای را در این مجموعه سپری کنند.

 

پارک های مرکز تهران - روی لینک کلیک کنید تا معروف ترین پارک های تهران را که در ناحیه مرکزی شهر قرار دارند به شما معرفی کنیم.

 

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 101 کاربر