پارک شطرنج تهران

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/09/14
بازدید: 3421
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تهران شهری پر از پارک های هزار رنگ است اما برخی از بوستان های این شهر کمی متفاوت تر هستند، پارک شطرنج از جمله بوستان هایی است که آشنایی با آن می تواند در نوع خود جالب باشد. بازی شطرنج مهم ترین عنصر هویتی این پارک محسوب می شود و در حقیقت علت نام گذاری اصلی پارک نیز همین بازی است. پارک شطرنج بین خیابان های ششم و پنجم شرقی خیابان "شهید سباری" قرار دارد.

 

پارک شطرنج

 

معرفی پارک شطرنج تهران

سال 1370 مراحل ساخت پارک شهر در خیابان شهید سباری انجام شد، صفحه های شطرنج از جمله طراحی های اصلی در این پارک محسوب می شوند. البته سالن های این پارک که شباهت زیادی به قلعه دارند نیز به عنوان بخش دیگری از عناصر معماری آن شناخته می شوند. این پارک بیش از 3500 متر مساحت دارد و بیش از 40 متر مربع از زمین های آن تنها به بازی شطرنج اختصاص داده شده است.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک شطرنج تهران

با وجود مساحت نسبتا کم پارک هنرمندان امکانات این پارک کاملا مناسب بوده و تقریبا تمام نیازهای بازدیدکنندگان را فراهم می کند. حتی اگر هیچ علاقه ای به بازی شطرنج نداشته باشید، پارک شطرنج گزینه های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد که از بین آن ها می توانید ایده آل ترین تفریح مورد علاقه تان را انتخاب کنید.

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

 

مسیرهای دوچرخه سواری صاف و امن

در پارک شطرنج، دوچرخه سواری عادت بسیاری از علاقه مندان به دوچرخه است، مسیرهای دوچرخه سواری این پارک صاف و استاندارد است و به همین دلیل پتانسیل های خوبی را در خود جای داده است. برای استراحت پس از چندین دور رکاب زدن در پارک می توانید از آلاچیق هایی که ظاهری مدرن و زیبا دارند استفاده کنید.

سالن شطرنج اصلی ترین عنصر پارک

سالن های شطرنج در پارک شطرنج قطعا یکی از مهم تری امکانات تفریحی است که باید به آن اشاره کرد، سالن های این پارک درست شبیه به "قلعه و رخ" هستند و میزهایی که مخصوص به بازی شطرنج است در این سالن ها قرار دارد. برگزاری کلاس ها و دوره هایی که به آموزش شطرنج اخصاص می یابد، بخش دیگری است که باعث جذب حداکثری علاقه مندان به این ورزش فکری در پارک شطرنج می شود.

کتابخانه معروف پارک شطرنج

کتاب و کتابخوانی در فضایی شبیه به بوستان آجودانیه اتفاق خوشایندی است، کتابخانه این پارک با وجود ابعاد نسبتا کوچک کاملا غنی بوده و می توان در آن شاهد وجود انبوهی از کتاب های ایده آل متناسب با سلیقه های مختلف بود. این کتابخانه تنها یک محیط فرهنگی ساده نیست و امکان مطالعه کتاب هایی در گروه سنی مختلف از کودکان تا سالمندان در آن وجود دارد.

 

تصاویر پارک شطرنج تهران

 

مسیرهای دسترسی به پارک شطرنج تهران

مسیرهای دسترسی به پارک شطرنج تهران با توجه به محل حرکت شما متفاوت است، اما بزرگراه ارتش یکی از ساده ترین مسیرهای دسترسی برای حضور در این پارک است. می توانید از طریق بزرگراه ارتش وارد خیابان آجودانیه شده و سپس با رفتن به سمت خیابان سباری وارد پارک شطرنج شوید. البته اگر از مترو استفاده می کنید، از ایستگاه مترو اقدسیه به سمت خیابان آجودانیه بروید و بعد از آن هم به سادگی مسیر رسیدن به بوستان را دنبال کنید.

 

پارک های شمال تهران - در شمال تهران علاوه بر ساختمان های لوکس و مدرن، بوستان های بسیار جذابی وجود دارد که مناظر بی نظیری از شهر تهران را به نمایش گذاشته است!

 

جاذبه های نزدیک به پارک شطرنج آجودانیه

در کنار جاذبه های کاملا ساده اما دوست داشتنی پارک شطرنج، جاذبه های نزدیک به این پارک نیز باعث جذب علاقه مندان بسیار زیادی می شود. از مهم ترین این جاذبه ها باید به موزه حیات وحش دارآباد و البته پارک قیطریه که فرهنگسرای ملل در آن قرار دارد، اشاره کرد. در کنار این پارک سینماها جلوه ویژه ای دارند و امکان تماشای فیلم های سه بعدی در آن ها شاید یکی از مهم ترین دلایل حضور علاقه مندان باشد.

آدرس پارک شطرنج

پارک شطرنج در تهران، خیابان آجودانیه و درست در نبش کوچه سیزدهم شرقی قرار دارد، اما اگر از خیابان سباری به پارک بروید باید این پارک را مابین خیابان پنجم و ششم شرقی پیدا کنید.

 

امکانات پارک شطرنح تهران

 

چگونه به پارک شطرنج برویم؟

اگر دوست دارید که از پارک شطرنح دیدن کنید انتخاب وسیله نقلیه برای رسیدن به این پارک کاملا سلیقه ای است ولی در صورتی که از مترو استفاده کنید، مسیری کوتاه تر را تجربه خواهید کرد. اما در صورت انتخاب اتومبیل شخصی از طریق بزرگراه ارتش به این پارک دسترسی خواهید داشت.

 

پارک شطرنج کجاست

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر