پارک لاله تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/27
بازدید: 2999
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک لاله تهران یکی از پارک های بزرگ پایتخت است که در مرکز شهر و در فاصله کمی از میدان انقلاب قرار دارد. نکته مهمی که باید بدانید این است که این مکان در کنار یکی از پر تردد ترین بخش های تهران قرار دارد اما دارای فضای آرام بوده و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت آن شده است.
در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به پارک لاله انداخته و شما را بیشتر با این مکان آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به یکی از زیباترین پارک های شهر تهران انداخته و در رابطه با آن صحبت کنیم.

 

پارک لاله تهران

 

آشنایی با پارک لاله

در بخش اول اگر بخواهیم نگاهی به این پارک انداخته و شما را بیشتر با این فضا آشنا کنیم، باید گفت که پارک لاله یکی از قدیمی ترین پارک های شهر تهران به حساب می آید که با داشتن فضای سبز و همچنین امکانات ورزشی و رفاهی بسیار زیاد برای افرادی که قصد دارند تا لحظات آرامش بخش و فوق العاده ای در شهر تهران را تجربه کنند، گزینه بسیار خوبی به حساب می آید.
در حقیقت می توان گفت که این پارک به نحوی طراحی شده که شما می توانید به دور از آلودگی های صوتی و جوی شهر تهران لحظات شگفت انگیزی را در آن تجربه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سراسر پارک لاله پوشیده از انواع درختانی نظیر چنار، بلوط، توت، صنوبر، کاج و سرو است و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت این پارک زیبا شده است.
یکی از موضوعات لازم به ذکر این است که پارک لاله در گذشته به محله جلالیه معروف بوده و در آن فعالیت های نظامی صورت می گرفت که از مهم ترین آن ها می توان به اجرا رژه های نظامی، سوار کاری و همچنین برگزاری مسابقات مختلف اشاره کرد. بعدها با وجود آوردن امکانات رفاهی و ورزشی مثل زمین بازی جاذبه های طبیعی و همچنین غرفه های فرهنگی شاهد تبدیل شدن پارک لاله به یکی از بوستان های شهر تهران بودیم.

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

 

مساحت پارک لاله چقدر است؟

یکی از سوالاتی که افراد پیش از بازدید از پارک لاله مطرح می کنند این است که مساحت پارک لاله چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پارک لاله تهران در سال ۱۳۴۵ تاسیس شد و مساحت آن نزدیک به ۳۵۰ هزار متر مربع است. در ابتدا نام این پارک فرح بود، اما بعد از انقلاب اسم این پارک به لاله تغییر کرد.
امروزه نیز این پارک به عنوان یکی از بخش بسیار مهم شهر تهران شناخته می شود که اهمیت بسیار زیادی داشته و در طول روز افراد بسیار زیادی از آن بازدید می کنند.

ورودی پارک لاله

پارک لاله از خیابان های اطراف دارای ورودی های مختلف است که در بخش های بعدی به مسیرهای دسترسی و ورودی این پارک می پردازیم، اما یکی از موضوعات مهم این است که در سال های اخیر شایعه های مختلفی در رابطه با دریافت هزینه برای ورودی پارک لاله بودیم و در حقیقت بسیاری از افراد تلاش کردند که با نشان دادن تصاویر مختلف ثابت کنند که برای پارک لاله ورودی در نظر گرفته شده است، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این پارک رایگان بوده و شما می توانید به راحتی و بدون پرداخت هیچ ورودی از آن بازدید کنید.

 

پارک لاله در تهران

 

امکانات پارک لاله

پارک لاله شهر تهران دارای امکانات رفاهی و ورزشی مختلف است که می توانید از این امکانات استفاده کرده و لحظات شگفت انگیزی را در این پارک تجربه کنید. اگر بخواهیم شما را با مهم ترین امکانات پارک لاله آشنا کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرویس بهداشتی 
  • رمپ برای معلولان 
  • سرویس بهداشتی 
  • نمازخانه 
  • مسجد 
  • کتابخانه 
  • کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • مرکز تئاتر عروسکی 
  • نیمکت 
  • امکانات ورزشی 
  • وسایل بازی 
  • آلاچیق 
  • آبخوری 
  • بوفه و کافه

 

پارک ارم تهران - یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های ایران پارک ارم می باشد.

 

همان طور که مشاهده می کنید به منظور رفاه حال گردشگران و شهروندان در این پارک شاهد امکانات مختلفی هستیم و شما می توانید به راحت ترین شکل ممکن در زمان بازدید از پارک لاله از این امکانات برای حل نیازهای خود استفاده کرده یک روز عالی و شگفت انگیز را در این مجموعه سپری کنید. اگر دوست دارید تا در شهر تهران به سراغ یک پارک عالی، زیبا و خاص بروید، پیشنهاد ما این است که از بین پارک های موجود به سراغ پارک لاله رفته و از آن بازدید کنید.

 

آثار هنری پارک لاله

 

دیدنی ها و تفریحات پارک لاله تهران

یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که پارک لاله شهر تهران دارای برخی دیدنی بسیار زیادی است. اگر بخواهیم این بخش را به شما معرفی کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آب نماهای پارک لاله

یکی از بخش های جذاب پارک لاله آب نما هایی است که در جنوب شرقی پارک واقع شده اند و شما می توانید در این بین آب نماهای سنگی، آب نمای بزرگ مرکزی، آب نمای پلکانی و آب نمای ابوریحان را مشاهده کنید.

 

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

 

مجسمه ها و تندیس های پارک لاله

یکی از نکات مهم این است که در اقصی نقاط پارک لاله شاهد مجسمه ها و تندیس های مختلفی هستیم که از مهم ترین آن ها می توان به تندیس خیام، تندیس ابوریحان، ساعت آفتابی و... اشاره کرد.

بازارچه پارک لاله

در بخش غربی پارک لاله بازارچه وجود دارد که می توانید در آن صنایع دستی مختلف ایرانی را خریداری کرده و یا در آن غذاها و خوراکی های محلی را امتحان کنید. همچنین در این بازارچه بوفه و کافه های کوچکی نیز وجود دارد که خدمات مختلفی را به گردشگران و توریست ها ارائه می دهد. پیشنهاد ما این است که اگر به سراغ پارک لاله آمدید، حتماً از این فضا نیز دیدن کنید.

 

دریاچه مصنوعی پارک لاله

 

موزه هنرهای معاصر و نمایشگاه نگارخانه لاله

در پارک لاله شاهد دو مجموعه فرهنگی بسیار مهم هستیم که شامل موزه های هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه نگارخانه پارک لاله است. اگر عاشق هنر و تماشای آثار فرهنگی هستید، می توانید در هنگام بازدید از پارک لاله به سراغ این دو بخش فرهنگی رفته و از آن ها نیز دیدن کنید.

پیست دوچرخه سواری پارک لاله

در پارک لاله شهر تهران فضایی برای دوچرخه سواری نیز فراهم است تا افراد بتوانند هر زمان که علاقه مند بودند با دوچرخه های خود به این بخش از پارک آمده و در پیست مخصوص آن، با کمترین خطر اقدام به دوچرخه سواری کنند. پیست دوچرخه سواری پارک لاله یکی از بخش های محبوب این بوستان است.

 

جاذبه های پارک لاله

 

امکانات ورزشی مختلف

یکی از موضوعات مهم و لازم به ذکر این است که در پارک لاله شاهد امکانات ورزشی بسیار زیادی هستیم و در حقیقت در کنار تمامی امکانات تفریحی این بوستان، امکانات ورزشی پارک لاله در شرایط فوق العاده ای قرار دارد. اگر بخواهیم مهم ترین امکانات رفاهی این پارک را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع دستگاه های ورزشی 
  • زمین بدمینتون 
  • شطرنج 
  • مسیر پیاده روی 
  • تنیس روی میز 
  • والیبال 
  • زمین چمن مصنوعی برای فوتبال 
  • اسکیت 
  • آکادمی بدنسازی 
  • زمین بسکتبال

تمامی این امکانات ورزشی به شما کمک می کند تا بتوانید در پارک لاله به انجام فعالیت های ورزشی مختلف مشغول شده و لحظات فوق العاده ای را در این مجموعه تجربه کنید.

 

پارک های جنگلی تهران - معرفی بهترین پارک های جنگلی تهران

 

آدرس پارک لاله

اگر قصد بازدید از پارک لاله را دارید، باید گفت که پارک لاله از شمال به خیابان فاطمی، از جنوب به بلوار کشاورز، از غرب به خیابان کارگر و از شرق به خیابان حجاب متصل است و شما می توانید با استفاده از تمامی این مسیرها به پارک لاله دسترسی با استفاده از ورودی های مختلف آن وارد این پارک زیبا و خاص شوید.

 

پارک لاله تهران کجاست

 

چگونه به پارک لاله برویم؟

اگر قصد دارید تا به پارک لاله شهر تهران دسترسی پیدا کنید باید به این نکته اشاره کرد که شما چندین مسیر دسترسی در پیش روی خود خواهید داشت. در وهله اول اگر قصد دارید تا با استفاده از خطوط مترو تهران خود را به این پارک برسانید، باید گفت که شما می توانید در ایستگاه پارک لاله از خط 7 مترو، درست روبروی پارک پیاده شوید.
همچنین شما می توانید با استفاده از خطوط اتوبوس صادقیه - میدان ولیعصر، صادقیه - خیابان مطهری و یا آزادی - تهرانپارس خودتان را به خیابان های اطراف پارک لاله رسانده و سپس به راحتی وارد این پارک زیبا و خاص شوید.
برای استفاده از خطوط تاکسی می توانید از مسیر صادقیه - ولیعصر استفاده کرده و در بلوار کشاورز یا خیابان کارگر شمالی از تاکسی پیاده شده و به بوستان لاله دسترسی پیدا کنید.

پارک ملت _ آشنایی با پارک ملت تهران(معرفی+آدرس)

دانستنی های جالب در مورد پارک لاله تهران

اگر بخواهیم دانستنی های جالبی در رابطه با پارک لاله تهران را بیان کنیم باید گفت که این پارک یکی از قدیمی ترین بوستان های شهر تهران به حساب می آید. در گذشته این پارک به نام پارک فرح شناخته می شد و امروزه نام آن به پارک لاله تغییر کرده است.
 یکی دیگر از موضوعات جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که مجسمه خیام که در این پارک قرار دارد در سال ۱۳۵۱ و در کشور ایتالیا به سفارش انجمن آثار ملی توسط ابوالحسن صدیقی به وجود آمد. این اثر پس از اتمام به ایران آمد و در این پارک قرار گرفت. پس از چندین سال نیز فریدون صدیقی فرزند ابوالقاسم صدیقی این مجسمه را مورد بازسازی قرار داد تا مجسمه خیام پارک لاله به شکل امروزی در بیاید.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که اگر به سراغ پارک لاله شهر تهران رفتید، حتماً از گل های زیبای این پارک نیز دیدن کنید، چرا که شما می توانید گل های بی نظیر، شگفت انگیز و خاصی را در این فضا مشاهده کنید. همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که در طول سال شاهد برگزاری جشنواره های متنوع فرهنگی و ورزشی در پارک لاله هستیم و در این زمان های پارک دارای حس و حال فوق العاده ای خواهد بود.

تصاویر پارک لاله تهران

در این بخش تصاویر شگفت انگیزی از پارک لاله تهران را به شما ارائه می دهیم که شما می توانید با تماشا این تصاویر زیبا و خاص بیشتر با فضا پارک لاله آشنا شده و به وضوح مشاهده کنید که این پارک چه زیبایی های فوق العاده ای دارد. پیشنهاد ما این است که حتما بازدید از پارک لاله تهران را در برنامه خود قرار داده و حتماً از این پارک زیبا و خاص دیدن کنید.

 

عکس پارک لاله تهران

 

تصاویر پارک لاله تهران

 

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر