پیست اسکی خور

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/01/29
بازدید: 2151
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سرمای زمستان گاهی اوقات حس و حال زندگی و هیجان را از آدمی می دزدد و برخی افراد حتی برای خرید مایحتاج روزانه خود حاضر نیستند منزل را ترک کنند و به فروشگاه هایی که نزدیک منزلشان قرار دارد مراجعه کنند. دقیقا نقطه مقابل این گروه افرادی هستند که دائما دعا می کنند هوا سرد شود، بارندگی شدیدی در فصل زمستان اتفاق بیفتد و آنها بتوانند به پیست های اسکی مراجعه کرده و هیجان خود را به بهترین شکل ممکن تخلیه کنند. 
شما جزء کدام دسته هستید؟ آیا جزء افرادی هستید که در فصل زمستان تنها دوست دارند در کنار وسایل گرمایشی منزل مانده و از جای خود تکان نخورند و یا از جمله کسانی هستید که از هر فرصتی استفاده می کنند تا خوش بگذرانند و از رفتن به پیست های اسکی نیز هیچ ابایی ندارند؟
تهرانی هایی که عاشق رفتن به اسکی هستند می توانند از وجود پیست های اسکی نزدیک تهران که یکی از آن ها پیست اسکی خور است نهایت استفاده را ببرند. این پیست در ارتفاع 2800 تا 3000 متری از سطح دریا و قبل از سال 1357 ساخته شد. با وقوع جنگ تحمیلی این پیست مدتی بی  استفاده بود اما بعد از تمام شدن جنگ دومرتبه راه اندازی شده و کار خود را از سر گرفت. این پیست دو مسیر 1850 متری و 350 متری دارد و روزانه حدود 1300 نفر می توانند به این پیست اسکی رفته و از خدمات و امکاناتی که در آن وجود دارد استفاده کنند. این پیست در کلیه روزهای هفته باز است و علاقه مندان می توانند تفریحی بسیار مهیج را بر روی برف های یک دست و صاف موجود بر زمین این پیست تجربه کنند. در این پیست اسکی امکانات متفاوتی مانند مسیر کابلی تله اسکی، اسنو موبیل، کافی شاپ، رستوران، مدرسه اسکی و کمپ قله وجود دارد. یکی از موارد شاخصی که می توان در مورد این پیست به آن اشاره داشت سیستم تله اسکی است که به شرکت پومای فرانسه تعلق دارد.

 

پیست اسکی خور


اگر دوست دارید به شلوغ ترین و پر ازحام ترین بخش این پیست بروید توصیه می کنیم حتما به قسمتی که تیوپ سواری انجام می شود نیز سری بزنید. البته سازمان تربیت بدنی تیوپ سواری را عملی خطرناک اعلام کرده و به همین دلیل این قسمت توسط شورای روستای خور مدیریت می شود. از جمله نکات مثبت این پیست می توان به دستگاه بالابر تله اسکی بشقابی، دستگاه برف کوب و فاصله بسیار کم آن با دو شهر تهران و کرج اشاره کرد. علاقه مندان به اسنومبیل سواری نیز می توانند به تفریح مورد علاقه خود در این پیست بپردازند و اوقاتی بسیار مفرح و شاد در کنار دوستان و خانواده شان داشته باشند.


پیست اسکی خور کجاست؟

پیست اسکی خور با تهران 65 کیلومتر فاصله دارد و در مسیر جاده چالوس و در 30 کیلومتری شهر کرج قرار گرفته است. این پیست در نزدیکی روستایی به نام روستای خور قرار گرفته است. خور یکی از روستاهای قدیمی استان البرز است و آب و هوایی بسیار دوست داشتنی و مطبوع دارد. این روستا در حدود 2000 سال قدمت دارد و جالب است که هنوز هم می توان آثار و بقایای تاریخی را در این قسمت مشاهده کرد. از جمله آثار تاریخی و باستانی این روستا می توان به امامزاده سلیمان، درخت چنار 800 ساله، بقایای محوطه برج و باروی قلعه خور، آبشار خور و یک قبرستان با سنگ های 700 ساله اشاره کرد. آبشار خور یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین آثار طبیعی این روستا به شمار رفته و توصیه می کنیم که در فصول گرم سال نیز حتما برای بازدید از آن زمانی را در نظر بگیرید.

 

عکس پیست اسکی خور


آب و هوای پیست اسکی خور

روستای خور از جمله روستاهای اطراف شهر تهران است که به دلیل کوهستانی بودن آب و هوای بسیار خوبی دارد. آسمان صاف و تمیز از جمله مهم ترین نکاتی که می توان در مورد این پیست به آن اشاره داشت. روستای خور در ابتدا خوب یا خرداد نامیده می شد و علت این نام گذاری نیز برخورداری این روستا از اقلیم و آب و هوایی بسیار مناسب و مطبوع بوده است، اما با گذشت سال ها نیز نام آن تغییر کرد و امروزه به آن خور می گویند.

 

پیست اسکس خور تهران


قیمت ورودی پیست اسکی خور

در تایم هایی که پیست خور، باز و در حالا ارائه خدمات است فروش بلیط از طریق باجه ای که در این پیست قرار دارد انجام می شود اما اگر بارش برف به صورت مستمر ادامه داشته باشد معمولا فروش بلیط ورودی این پیست به صورت اینترنتی خواهد بود. علاقه مندان به رفتن به پیست اسکی خور برای خرید بلیط کامل روزانه باید مبلغی حدود 200 هزار تومان پرداخت کنند. برای خرید بلیط های شبانه نیز مبلغی که در نظر گرفته شده است 150 هزار تومان و برای خرید بلیط گردشگر نیز باید مبلغی حدود 100 هزار تومان پرداخت کنید. البته تمام مبالغی که در بالا به آن اشاره شد منهای هزینه اجاره وسایل و اقامت در هتل است. اگر با خود وسایل مورد نیاز برای اسکی را به همراه نبرده اید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا تمام وسایل به شما اجاره داده می شود.
هزینه ای که برای اجاره چوب اسکی و اسنوبورد باید پرداخت کنید به صورت تقریبی حدود 300 هزار تومان است. اگر نیاز به مربی و آموزش دارید نیز باید مبلغی بین 200 و 300 هزار تومان بپردازید. اجاره تیوپ برای هر ساعت نیز حدودا 50 تا 70هزار تومان است.

 

خور پیست اسکی


چگونه به پیست اسکی خور برویم؟

حال که با این پیست و امکاناتی که در آن وجود دارد به خوبی آشنا شدید وقت آن رسیده است که در مورد نحوه دسترسی به این پیست صحبت کنیم. 
برای رفتن به پیست اسکی باید به سمت جاده کرج- چالوس حرکت کنید. در کیلومتر 15 این جاده قبل از اینکه به تاسیسات سد امیرکبیر برسید تابلوی خوزنکلا را مشاهده خواهید کرد و اینجا باید از جاده اصلی وارد جاده فرعی شود. وقتی وارد جاده فرعی شدید باید تابلوی پیست اسکی خور را مشاهده کنید. اگر این تابلو را نمی بینید احتمال آنکه مسیر اشتباهی را طی کرده باشید وجود دارد. از فاصله این جاده کوهستانی تا پیست اسکی حدود 15 کیلومتر است و بعد از طی این مسافت با منظره بسیار زیبای پیست مواجه خواهید شد.
در کلیه روزهای هفته به غیر از 5 شنبه و جمعه می توانید از ساعت 8:30 صبح تا 13 و در روزهای تعطیل و 5 شنبه و جمعه از ساعت 8:30 تا 14:30 این امکان به شما داده شده است تا به این پیست رفته و اوقات خوبی را در آن سپری کنید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 101 کاربر