پارک ساعی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 12643
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک ساعی یکی از بوستان های عمومی شهر تهران بوده که قدمت طولانی داشته و امروزه محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم شهر تهران و همچنین توریست و گردشگران دارد. در واقع افرادی که علاقه مند هستند تا یک بازدید حرفه ای و جذاب از بوستان های تهران را داشته باشند، می توانند به عنوان یکی از مناطق خاص و جذاب این شهر به سراغ پارک ساعی رفته و از این بوستان بازدید کنند.
در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به مشخصات پارک ساعی انداخته و در رابطه با مهم ترین ویژگی های آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به پارک ساعی و امکانات آن بیاندازیم.

 

پارک ساعی

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

پارک ساعی کجاست؟

به منظور پاسخ دادن به این سوال بسیار مهم که پارک ساعی کجاست باید گفت در واقع این بوستان در خیابان ولیعصر واقع شده و جز بوستان های منطقه ۶ شهرداری تهران به حساب می آید. پارک ساعی مساحت ۱۲ هکتاری داشته و در آن شاهد امکانات مختلفی هستیم. این بوستان ۶ ورودی داشته و افراد می توانند از هر یک از این ورودی ها وارد فضای پارک شده و از آن دیدن کنند.
وجود امکانات مختلف باعث محبوبیت پارک ساعی گشته و به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا اگر قصد دارید تا از یکی از بوستان ها و پارک های زیبای شهر تهران دیدن کنید، بازدید از پارک ساعی را فراموش نکرده و آن را در برنامه خود قرار دهید.

تاریخچه پارک ساعی

یکی از موضوعات مهمی که در رابطه با پارک ساعی باید به آن اشاره کرد، این است که این پارک تاریخچه طولانی دارد. در پاسخ به این سوال که قدمت پارک ساعی چقدر است، باید به این نکته اشاره کرد که فرآیند درخت کاری این پارک در سال ۱۳۲۴ و توسط مهندس کریم ساعی صورت گرفت. 
در واقع مهندس کریم ساعی بنیانگذار علوم منابع طبیعی در ایران و همچنین موسسه رشته جنگل داری در کشور بود که توانست فرآیند درخت کاری این منطقه را انجام دهد و فضای فوق العاده ای را در شهر تهران به وجود بیاورد.
پس از درخت کاری این منطقه شاهد واگذاری آن به وزارت جهاد کشاورزی وقت بودیم. موضوعی که باید بدانید این است که مهندس کریم ساعی تنها فرایند کاشت درختان این منطقه را انجام داد و نقشی در افتتاح و ایجاد این پارک نداشت. به دلیل همت مهندس ساعی، پس از افتتاح این مجموعه نام این پارک ساعی شد.
پس از رشد درخت های این منطقه، در نهایت در سال ۱۳۴۲ با طراحی حسین محبوبی پارک ساعی به وجود آمد. ساخت این پارک از سال 1342 تا 1352 طول کشید و در نهایت شاهد به وجود آمدن این پارک زیبا و خاص در خیابان ولیعصر تهران بودیم.
موضوع مهمی که باید بدانید این است که پس از گذشت سالیان سال که از افتتاح پارک ساعی می گذرد، این بوستان همچنان به عنوان یکی از مهم ترین بخش های شهر تهران شناخته می شود و در طول روز افراد بسیار زیادی به سراغ پارک ساعی رفته و از طبیعت شگفت انگیز این بخش از شهر تهران استفاده می کنند.

پارک ساعی کجاست

پارک های جنگلی تهران - معرفی بهترین پارک های جنگلی تهران

مجسمه های پارک ساعی

یکی از بخش های جذاب و خاص پارک ساعی، مجسمه هایی است که در بخش های مختلف این پارک قرار گرفته اند. در واقع این مجسمه ها بر اساس حیوانات و پرندگان مختلف ساخته شده اند و شباهت بسیار زیادی به حیوانات و پرندگان واقعی دارند. 
این مجسمه ها به نحوی رنگ آمیزی و حجم دهی شده اند که هیچ تفاوتی با پرندگان و حیوانات واقعی ندارند و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت مجسمه های پارک ساعی شده است.
 طراحی دقیق و چشم نواز این مجسمه ها سبب گشته تا این بخش از پارک محبوبیت بسیار زیادی بین افراد داشته باشد. نکته جالبی که باید بدانید این است که بازدید از این مجسمه ها برای کودکان می تواند رویکرد آموزشی نیز داشته باشد، چرا که در کنار اسم هر مجسمه، نام آن پرنده و یا حیوان نوشته شده است که باعث می شود تا علاوه بر آشنایی بچه ها با هر یک از حیوانات، اسامی آن ها و نحوه نگارش اسم آن ها نیز در ذهن بچه ها ثبت شود.

امکانات پارک ساعی

پارک ساعی مثل هر یک از بوستان ها و پارک های شهر تهران دارای امکانات ویژگی های مختلفی است. در واقع وجود این امکانات باعث شده تا بوستان ساعی محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم شهر تهران پیدا کند. اگر بخواهیم مهم ترین امکانات این مجموعه را به شما معرفی کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمین بازی پارک ساعی

به منظور رفع نیاز به تفریح و سرگرمی کودکان و نوجوانان شهر تهران، در پارک ساعی شاهد به وجود آمدن زمین بازی نیز هستیم. این زمین بازی در بخش شرقی پارک و در مساحت ۱۵۰۰ متر مربعی ساخته شده است. در ضلع شمالی پارک ساعی نیز شهربازی سرپوشیده قرار گرفته که فضای مناسبی برای تفریح بچه ها به همراه خانواده شان به حساب می آید.
در کنار شهربازی و زمین بازی این مجموعه نیز شاهد امکانات تفریحی و رفاهی دیگری نظیر پیست اسکیت، زمین پینگ پونگ، میزهای فوتبال دستی، شطرنج و... در بخش های دیگری از پارک ساعی نیز هستیم. تمامی این موارد به شما اجازه می دهد تا بتوانید لحظات هیجان انگیز و فوق العاده ای در پارک ساعی داشته باشید. اگر به دنبال تفریح جذاب و خاصی هستید تا خستگی خود را از بین برده و انرژی تان را نیز تخلیه کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ پارک ساعی آمده و از طبیعت دلپذیر آن استفاده کنید. 
همچنین می توانید از وسایل تفریحی و بازی که در این پارک وجود دارند نیز کمک گرفته و لحظات لذت بخشی را تجربه کنید.

امکانات پارک ساعی

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

باغ وحش پارک ساعی

یکی دیگر از امکانات موجود در پارک ساعی، باغ وحش و باغ پرندگان این مجموعه است که شما می توانید در آن جانورانی نظیر همستر، سنجاب، طوطی وحشی، مرغابی، لاک پشت، طاووس و... را در این باغ وحش و باغ پرندگان مشاهده کنید. البته در حال حاضر شاهد کم شدن تعداد حیوانات این باغ وحش هستیم اما با این نکته اشاره کرد که این بخش همچنان یکی از امکانات جذاب و منحصر به فرد پارک ساعی به حساب می آید. موضوع جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طراحی این بخش از پارک ساعی به شکل باغ های کشور ژاپن است و به همین دلیل به باغ ژاپنی نیز مشهور است. هم چنین شما می توانید گونه های مختلف گیاهی نیز در این بخش مشاهده کنید.

چگونه پارک ساعی برویم؟

افرادی که قصد بازدید از پارک ساعی را دارند این سوال بسیار مهم را مطرح می کنند که چگونه باید به پارک ساعی برویم. در پاسخ به این سوال باید گفت که شما می توانید با استفاده از مترو و یا اتوبوس های تندرو خودتان را به پارک ساعی برسانید.
البته در وهله اول باید به این نکته توجه داشته باشید که آدرس پارک ساعی در خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان شهید بهشتی است. اگر علاقه مند هستید تا با مترو خودتان را به این مجموعه برسانید، می توانید در ایستگاه مترو میرزای شیرازی از قطار پیاده شده و از طریق خیابان وزرا با کمی پیاده روی خودتان را به پارک ساعی برسانید. همچنین می توانید در هنگام پیاده شدن در ایستگاه مترو وزرا، با استفاده از اتوبوس های تندرو از طریق خیابان بهشتی خودتان را به پارک ساعی رسانده و به این مجموعه دسترسی پیدا کنید. در صورتی که قصد دارید تا به سریع ترین شکل ممکن و به راحتی به پارک ساعی برسید، می توانید از اتوبوس های تندرو یا همان BRT ها استفاده کنید. برای انجام این کار تنها کافی است تا خودتان را به ایستگاه آبشار برسانید. این ایستگاه دقیقا رو به روی پارک ساعی قرار دارد.

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

پارکینگ پارک ساعی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید در هنگام بازدید از پارک ساعی به آن توجه داشته باشید این است که این مجموعه پارکینگ اختصاصی ندارد و شما می توانید زمانی که با خودرو شخصی خودتان را به این منطقه می رسانید از پارکینگ های عمومی اطراف این مجموعه برای پارک کردن خودرو خود استفاده کنید.

عکس های پارک ساعی

به منظور آشنایی بیشتر شما با پارک ساعی تصاویر زیبا و خاصی از بخش های مختلف این پارک و امکانات آن را در این قسمت به شما ارائه می دهیم. مشاهده این تصاویر به شما کمک می کند تا دید بهتری از مجموعه پارک ساعی در شهر تهران به دست آورده و بیشتر با این مجموعه خاص و جذاب در شهر تهران آشنا شوید.

تصاویر پارک ساعی

 

عکس های پارک سعی

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر