پارک پرواز

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/09/15
بازدید: 3549
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از پارک هایی که در قسمت شمال غربی شهر تهران قرار گرفته است، پارک پرواز است. این پارک از سمت شرق به بلوار پیام، از جنوب به شهرک پاسارگاد، از غرب به کیهان و از شمال نیز به بلوار شقایق منتهی می شود.
پارک پرواز در ارتفاع زیادی از سطح زمین ساخته شده و به همین دلیل هوایی بسیار مطبوع و دلنشین در این منطقه را می توانید شاهد باشید. اختلاف ارتفاع این پارک با مناطق اطرافش باعث شده مناظری بسیار زیبا و چشم نواز از اطراف در اختیار بازدید کنندگان قرار گیرد. از این پارک می توانید برخی ساختمان های بلند این شهر از جمله برج میلاد را به راحتی مشاهده کنید.
نکته مهم دیگری که باعث متمایز شدن این مجموعه از دیگر پارک های شهر تهران شده باشد دید 360 درجه ای است که می توانید نسبت به اطراف داشته باشید. این ویژگی به دلیل موقعیت متفاوت این پارک پدید آمده است.

 

پارک پرواز تهران

 

پارک پرواز کجاست؟

برای رفتن به پارک پرواز باید به شمال غرب تهران، منطقه سعادت آباد و شهرک مخابرات بروید. این شهرک در منطقه 2 و ناحیه 9 شهرداری تهران واقع شده و بدون شک چشم انداز و منظره بسیار زیبایی با رفتن به این پارک مشاهده خواهید کرد.
وسعتی که این پارک به خود اختصاص داده حدود 130هزار متر مربع است و در سال 1387 احداث شده است. درساخت پارک پرواز از حضور طراحان حرفه ای و ماهر بهره برده شده و در نتیجه ظاهر این پارک به صورتی درآمده است که اغلب افراد از حضور در آن احساس رضایت و شادی می کنند.

رستوران های پارک پرواز

بسیاری از ما ایرانی ها دوست داریم وقتی به پارک و یا مسافرت می رویم یک وعده غذایی را در آن فضا میل کنیم. برخی از ما سعی می کنیم غذایی را آماده کرده و با خود ببریم، اما برخی نیز دوست دارند در رستوران هایی که در محل مورد نظر وجود دارد غذایی را صرف کنند. این امکان نیز در پارک پرواز برای این گروه فراهم شده و آنها می توانند با رفتن به رستوران فلای لند یک وعده غذایی با کیفیت میل کنند.
اگر اهل خوردن غذاهای آماده و فست فودی هستید این رستوران می تواند برایتان گزینه خوبی باشد. انواع همبرگر مانند فرشیز، چیکن، فلای لند، سیب زمینی ماشروم، انوع چیکن کلا و پیتزا در این رستوران سرو شده و شما می توانید با حضور در محیط جذاب و زیبایی این رستوران غذایی خوشمزه و با کیفیت میل کنید.

 

بهترین فودکورت های تهران - معرفی بهترین فودکورت های تهران به همراه (عکس+آدرس)


علاوه بر کیفیت غذا که یکی از نقاط قوت این رستوران است، دکور داخلی فلای لند نیز می تواند به خوبی توجه شما را به خود جلب کند. نور پردازی این رستوران در کنار میزهای چوبی و بزرگ آن و همچنین دیوارهایی که خاطراتی نوستالژیک را برای شما زنده می کنند همه و همه از جمله مواردی هستند که تنها در این رستوران می توان مشاهده کرد. 
این مجموعه از ساعت 12 ظهر تا نزدیک نیمه شب به ارائه خدمات می پردازد و در خیابان سعادت آباد، بعد از چهار راه سرو، بلوار پیام و در خیابان آهنگرانی واقع شده است.

 

رستوران های پارک پرواز

 

امکانات پارک پرواز

امکانات مختلف تفریحی در این پارک فراهم شده است تا افرادی که به این پارک می روند از ساعات و لحظاتی که در آن هستند احساس رضایت داشته باشند. از جمله امکاناتی که در این پارک وجود دارد می توان به این موارد زیر اشاره کرد. مجسمه ها و آثار هنری زیادی در این پارک به چشم می خورد و این مورد برای افرادی که به این چیزها علاقه زیادی دارند می تواند بسیار جالب توجه و هیجان انگیز ظاهر شود.
از دیگر امکانات تفریحی این پارک، وجود زمین های مخصوص ورزش است. وسعت زیاد این پارک بهترین شرایط را برای افراد فراهم کرده تا بتوانند به ورزش های مورد علاقه خود بپردازند. حتی می توانید از وسایل ورزشی که در این پارک نصب شده نیز استفاده کرده و برای افزایش سلامتی جسمتان قدم های موثری بردارید.
برای کودکان نیز یک شهربازی و چندین زمین بازی در نظر گرفته شده است تا بتوانند به راحتی بازی کرده و بدون آنکه نگران ایجاد مزاحمت برای بقیه باشند ساعاتی را فارغ از هر چیزی بازی کنند و شاد باشند.
در سراسر پارک پرواز آلاچیق هایی قرار داده شده است تا بازدید کنندگان بتوانند به راحتی بساط یک پیک نیک چند ساعته را در آنجا برگزار کرده و در کنار خانواده و عزیزان خود ساعات خوب و خوشی را تجربه کنند. مسجد، وجود یک ایستگاه آتش نشانی، پارکینگ و امکانات رفاهی دیگر به خوبی در پارک پرواز فراهم شده است تا افراد از حضورشان در این محوطه و فضا خاطرات خوب و خوشی برای خود بسازند.

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!


ضمنا کسانی که به ورزش اسکیت نیز علاقه فراوانی دارند این پارک شرایط خوبی را برای انجام این رشته ورزشی ایجاد کرده است. زمین در این پارک شیب مناسب و ملایمی دارد و به همین علت اسکیت بازان می توانند در پارک پرواز به ورزش مورد علاقه بپردازند.

 

وسایل بازی بوستان پرواز

 

تفریحات پارک پرواز

تفریحات این پارک بستگی به علایق شما دارد. اگر از آن دست افرادی باشید که بزرگ ترین تفریح و سرگرمی شما عکاسی باشد، این پارک گزینه بسیار خوبی است تا از چشم انداز زیبایی که این پارک در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید. 
بعد از عکاسی از چشم انداز، می توانید به سراغ قسمت های داخلی این پارک بروید، طبیعت زیبایی که در این پارک وجود دارد و در هر فصلی رنگی منحصر به فرد به خود می گیرد، یکی از بهترین سوژه های عکاسی به شمار می رود. پس اگر ایده هایتان برای گرفتن عکس هایی خاص و زیبا به اتمام رسیده است، در اولین فرصت سری به پارک پرواز بزنید.
تصور کنید در فصل بهار یا پاییز قرار دارید و عصر جمعه است و باران نیز نم نم می بارد. در این شرایط بهترین تفریحی که می توان انجام داده به نظر شما چیست؟ در این شرایط بهترین کار آن است که گوشی و هندزفری تان را برداشته یک لباس گرم نیز به تن کرده و به سمت پارک پرواز حرکت کنید. 
نم نم بارانی که به صورتتان برخورد می کند در حالی که شما یک موسیقی زیبا گوش می دهید می توانید از یک روز غم انگیز، روزی سراسر آرامش و با حسی خوب برایتان به ارمغان آورد. البته این تنها یکی از فواید رفتن به پارک پرواز است و چنانچه شما با دوستان خود قدم در این پارک بگذارید بدون شک می توانید روزتان را با خاطره هایی شاد و مهیج به پایان برسانید.

 

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

 

پارکینگ پارک پرواز

یکی از مشکلاتی که معمولا به هنگام رفتن به پارک های مطرح سطح تهران و یا شهرهای شلوغ کشور مطرح می شود، نبود جای پارک مناسب برای ماشین است. فضای اطراف برخی از پارک ها به اندازه ای نیست که ظرفیت پذیرش خودروی تمام بازدید کنندگان را داشته باشد و این می تواند برخی مواقع دردسرهایی داشته باشد. 
برخی طراحان برای رفاه حال بازدید کنندگان سعی می کنند به هنگام ساخت یک پارک، فضایی در کنار آن برای پارک ماشین در نظر بگیرند. معمولا پارک هایی که از این مزیت بهره می برند محبوبیت بیشتری نزد افراد دارند. 
اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود به پارک پرواز بروید اصلا نگران پیدا کردن جای پارک مناسب نباشید. یک پارکینگ عمومی در سمت جنوبی میدان بهرود وجود دارد و شما می توانید ماشین خود را با خیالی راحت در آن پارک کرده و به پارک پرواز بروید. ظرفیت این پارکینگ حدود 60 خودرو است.

 

پارک پرواز سعادت آباد

 

چگونه به پارک پرواز برویم؟

برای رفتن به پارک پرواز گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. اگر بخواهید با خودروی شخصی تان به این پارک بروید باید وارد بزرگراه یادگار امام شده و از آنجا به بلوار پیام و در نهایت نیز به میدان بهرود بروید.
برای رفتن به پارک پرواز با مترو نیز باید از خط های دو و سه خود را به خط 7 برسانید. در ایستگاه پایانی خط هفت پیاده شوید و از آنجا به میدان صنعت بروید. اگر هم بخواهید می توانید با اتوبوس به سمت پارک پرواز حرکت کنید. در این روش نیز باید اتوبوس های شهرک بام که در کنار میدان صنعت قرار دارند را سوار شوید. برای رفتن به پارک پرواز با تاکسی نیز می توانید به سراغ خطوط تاکسی های شهرک بام تهران که آن ها نیز در کنار میدان صنعت در ابتدای بلوار شهید پاک نژاد قرار دارند بروید.

 

بام تهران - پارکی که در آن تهران زیر پای شماست! تفریح و ورزش در کنار یکدیگر

 

تصاویر پارک پرواز تهران

امکان ندارید عکس ها و تصاویر پارک پرواز را تماشا کنید و برای رفتن به آنجا وسوسه نشوید. بلوارهایی که با انواع گیاهان تزئین شده اند، مسیرهایی که می توانید به راحتی در آنها پیاده روی کنید و از فضای موجود لذت ببرید و شاهد منظره ای بسیار زیبا از اطراف باشید تنها بخشی از لذت هایی است که با رفتن به این پارک شامل حالتان خواهد شد.
پارک پرواز در هر چهار فصل زیبایی خاص خود را داشته و بی انصافی است اگر در ماه حداقل یک بار برای دیدن این پارک برنامه ریزی نکنید. افرادی که به عکاسی علاقه فراوانی دارند می توانند با مراجعه به این پارک عکس های بسیار زیبا و منحصر به فردی را در آرشیو عکس های شخصی شان داشته باشند.

 

تصاویر پارک پرواز تهران

 

عکس های پارک پرواز

 

بام تهران

 

 

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر