تهرانگردی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 18994
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

تهران یکی از شهرهای بزرگ ایران و پایتخت دوست داشتنی آن است . همه ما تهران را با آلودگی هوا و ترافیکش می شناسیم اما این شهر جاهای دیدنی مختلفی هم دارد؛ جاهای دیدنی همچون باغ ها، موزه ها و کاخ های تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد و همین امر موجب می شود یک موقعیت عالی برای گردش داشته باشد. اگر فکر می کنید تهران فقط یک شهر شلوغ است و سفر به آن هیچ منفعتی برایتان ندارد سخت در اشتباه هستید. در این مقاله قصد داریم به بررسی مکان های دیدنی و جذاب این شهر قدیمی بپردازیم و ببینیم زمانی که به این شهر سفر می کنیم چه گزینه هایی پیش رویمان داریم.

تهران

راهنمای تهرانگردی

 همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، بیشتر افراد تهران را با آلودگی هوا و ترافیک بالایی که دارد می شناسند. اگرچه این روزها شهر تهران درگیر مشکلاتی همچون آلودگی هواست، اما باز هم مناطقی در آن وجود دارد که هوای پاک و سالمی دارند و گردش در آن ها می تواند تجارب بی نظیری در اختیارتان بگذارد. اگر دوست دارید با این مناطق بیشتر از قبل آشنا شوید و زمانی که به تهران می روید انتخاب های بیشتری برای گشت و گذار داشته باشید در ادامه با ما همراه شوید.

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

 جاهای دیدنی تهران

مراکز خرید در تهران

برای آن هایی که عاشق خرید هستند تهران یک گزینه ایده آل محسوب می شود. اگر سال های قبل به این شهر شلوغ سفر می کردید بدون شک حق انتخاب کمتری در حوزه خرید داشتید اما این روزها با ساخت پاساژهای مدرن و مراکز خرید تجاری جدید، شیوه خرید در آن نیز متحول شده؛ کافی است عزم تان را جزم کنید و به دنبال محصولی که مدنظرتان هست بگردید. به جرات می توان گفت در پاساژها و بازارهای این شهر از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا خواهید کرد. 
از مراکز خریدی که در تهران شهرت زیادی دارند می توان به مواردی همچون  بازار بزرگ تهران، بازار تجریش یا همان ارگ تجریش، پاساژ قائم، مرکز خرید سون سنتر، پاساژ ونک، تیراژه، مرکز خرید مهستان، مجتمع تجاری کوروش، مرکز خرید پاسداران، هایپر استار و مرکز خرید ایرانیان اشاره کرد. با وجودِ این مراکز خرید، دیگر دغدغه پیدا کردن محصولات مختلف را نخواهید داشت.

مراکز خرید تهران - معرفی 27 تا از بهترین مراکز خرید در پایتخت + آدرس 

 مراکز خرید تهران

پارک هایی که در تهران جا خوش کرده اند

آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که گریبان گیر شهرهای پرجمعیت و شلوغ ایران شده است. تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و آلودگی هوا در آن نفس کشیدن را برای افراد سخت تر کرده است. اگر اهل طبیعت گردی باشید بدون شک پارک هایی که در تهران احداث شده اند را هم دوست خواهید داشت. در این پارک ها هوای شهر تمیزتر و بهتر از سایر نقاط است و می توانید با خیال راحت به ورزش و پیاده روی بپردازید. گردش در پارک ها یک تفریح جذاب و البته کم هزینه به حساب می آید و می تواند اوقات فراغت تان را به خوبی پر کند. 
در میان پارک های مختلفی که در شهر تهران پذیرای افراد هستند پارک ملت، پارک لاله، پارک پردیسان، پارک آب و آتش، پارک طالقانی، پارک شهر، بوستان قیطریه، پارک نیاوران، بوستان جمشیدیه، پارک آبی آزادگان، بوستان جوانمردان، بوستان ولایت و پارک جنگلی کوهسار طرفداران زیادی دارند و مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کنند.

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

پارک های تهران

کوه نوردی در اطراف تهران؛ یک تفریح منحصر به فرد

گاهی اوقات بالا رفتن از کوه و استشمام هوای تازه تنها چیزی است که شما را سر حال می کند. اگر تنبل نیستید و می توانید صبح زود از خواب بیدار شوید، کوهنوردی در تهران را به تهران گردی تان اضافه کنید. کافی است سری به کلکچال، درکه، ولنجک و تله کابین توچال، دربند و دارآباد بزنید و از امکاناتی که برای کوهنوردان آماده شده است لذت ببرید. یادتان باشد برای کوهنوردی بهتر است یک نفر کاربلد و راه بلد همراه خود داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

مکان های تاریخی تهران

با اینکه بیشتر افراد تهران را یک شهر تازه تاسیس می دانند اما واقعیت چیز دیگری است. این شهر یکی از شهرهای قدیمی ایران محسوب می شود و جاذبه های تاریخی مختلفی را در دل خود میزبانی می کند. افراد علاقه مند به تاریخ و مکان های تاریخی به راحتی می توانند چند روزی را در این شهر بمانند و از آثار منحصر به فردی که در آن دیده می شود لذت ببرند. در ادامه برخی از این مکان های تاریخی را هم بررسی می کنیم.

کاخ سعد آباد

کاخ سعدآباد را می توان یادگار دوران قاجاریه دانست. این مکان تاریخی بیشتر از 200 سال قدمت دارد و بخش های مختلفش برای بازدید در اختیار عموم قرار گرفته است. زمانی که وارد این مجموعه بزرگ می شوید 18 کاخ، چند رستوران، گلخانه و کارگاه مرمت را خواهید دید. کاخ اصلی که در این موقعیت قرار گرفته است در اختیار نهاد ریاست جمهوری است و برای اقامت مهمانان ویژه به کار می رود.

مکان ها دیدنی تهران، کاخ سعدآباد

عمارت قزاق‌ خانه

 اگر عاشق بناهای تاریخی هستید بدون شک عاشق این عمارت زیبا و منحصر به فرد خواهید شد. ساخت این عمارت در سال 1280 به دستور مظفر الدین شاه آغاز شد و در زمان حکومت ناصرالدین شاه به پایان رسید. چیزی که عمارت قزاق خانه را از سایر عمارت های مشابه متمایز می کند وجود دو بخش پهلوی و قاجار در آن است.

باغ ملی

باغ ملی در میدان مشق قرار دارد. اگر نقشه هوایی این میدان را بررسی کنید متوجه شکل مربعی آن خواهید شد. بعد از کودتای 1299 این میدان به باغ ملی معروف شد. اگر دوست دارید یک مکان تاریخی را از نزدیک مشاهده کنید سری به این مکان بزنید.

موزه جواهرات

موزه جواهرات نیز یکی دیگر از مکان های تاریخی و گردشگری تهران به حساب می آید و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. اگر به جواهرات علاقه مند هستید بازدید از این موزه را از دست ندهید. موزه جواهرات در زیرزمین بانک مرکزی و در خیابان فردوسی واقع شده است.

موزه های تهران - معرفی کامل موزه های تهران شامل باغ موزه ها، کاخ موزه ها، موزه های هنری و...

موزه جواهرات تهران

موزه آبگینه

موزه ابگینه در ابتدا دفتر کار قوام السلطنه بود و در حال حاضر پذیرای آثار ارزشمند سفالی و آثار گرانبهای دیگر است. زمان ساخت این بنای جذاب به دوران قاجاریه بر می گردد.

میدان حسن آباد

 اگر از افرادی که اهل تهران هستند سراغ یکی از نمادهای قدیمی این شهر را بگیرید بدون شک میدان حسن آباد را معرفی می کنند. یکی از مهم ترین مواردی که درباره این میدان به چشم می خورد سبک معماری بی نظیر و شگفت انگیز آن است. ساختمان هایی که در این میدان جا خوش کرده اند به سبک اروپایی ساخته شده اند و از جذابیت خاصی برخوردارند. برای آن هایی که عاشق عکاسی از بناهای تاریخی و قدیمی هستند میدان حسن آباد بهترین گزینه خواهد بود.

کاخ نیاوران

حالا که بیشتر بناهای تاریخی تهران را می شناسید می توانید سری به کاخ نیاوران هم بزنید. این کاخ  به دستور فتحعلی خان قاجار در نیزاری در شمال تهران ساخته شد و اقامتگاه اصلی پهلوی ها بود.

کجا بریم تو تهران خوش بگذره؟

 اگر اهل خوشگذرانی و تفریح هستید بدون شک به دنبال مکان هایی خواهید بود که چند ساعتی را در کنار دوستان و خانواده تان به تفریح بپردازید. تهران نیز همانند سایر شهرهای ایران میزبان موقعیت های تفریحی متعددی است و سر زدن به آن ها می تواند حالتان را خوب کند. بیایید چند مورد از این موقعیت ها را بررسی کنیم.

دربند و درکه

درکه یکی از موقعیت های جذاب و منحصر به فردی است که در شمال غرب تهران واقع شده است و به دلیل آب و هوای بی نظیری که دارد مورد علاقه خیلی هاست. این مسیر یکی از مسیرهای پیاده روی و کوهپیمایی محبوب در میان مسافران و گردشگران محسوب می شود و جزء تفریح گاه های قدیمی تهران به حساب می آید.

دربندکوهنوردی در کنار رستوران های متفاوت و تفریحات مهیج در آب و هوایی مناسب و طبیعتی زیبا را در کنار دوستان و خانواده

فرحزاد

در شمال تهران و در سعادت آباد محله ای به نام فرحزاد وجود دارد که یکی از مناطق خوش آب و هوای تهران است. اگر دوست دارید از آلودگی هوای تهران فرار کنید و هوای تازه وارد ریه هایتان نمایید بدون شک محله فرحزاد برایتان بهترین و ایده آل ترین انتخاب خواهد بود.

دربند تهران

بام تهران

به بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدایی تله کابین توچال بام تهران می گویند. این منطقه به دلیل مناظر زیبایی که در اطراف خود دارد مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می گیرد و می تواند اوقات خوشی را برایشان رقم بزند. در این مجموعه امکانات متعددی گنجانده شده است که از جمله آن ها می توان به زیپ لاین، تله کابین، سورتمه، سینما چند بعدی و بانجی جامپینگ اشاره کرد.
باغ پرندگان
اگر عاشق حیوانات و به خصوص پرندگان هستید سر زدن به باغ پرندگان تهران را فراموش نکنید. این باغ در میان جنگل های لویزان در شمال شرق تهران جا خوش کرده است و مساحتی بالغ بر 20 هکتار دارد. در این باغ بیش از 250 گونه پرنده یافت می شود.

شب های تهران

شب گردی در تهران حال و هوای خاص خود را دارد. یکی از تفاوت های مهمی که تهران با سایر شهرهای ایران دارد زیست شبانه در آن است. اگر هوس کنید شب هنگام، سری به نقاط مختلف این شهر بزنید بدون شک با گزینه های مختلفی رو به رو خواهید شد. بخش های مختلف تهران به دلیل نورپردازی های خود صحنه های جذابی در شب ایجاد می کنند و به مسافران و گردشگران اجازه می دهند با خیال راحت به گشت و گذار بپردازند. شاید به همین دلیل است که عکاسان شب های تهران را بی نظیر توصیف می کنند و عکس های شگفت انگیزی از آن می گیرند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که گردش های شبانه را به گردش در روز ترجیح می دهند می توانید سری به خیابان های این شهر بزنید و از قدم زدن در میان افراد لذت ببرید.

جاهای دیدنی تهران در شب - شبگردی در تهران برایتان تجربه ای متفاوت را به ارمغان می آورد. 

تصاویر جاهای دیدنی تهران

تور تهرانگردی

 برای آن هایی که آشنایی زیادی با تهران و موقعیت های گردشگری و تاریخی اش ندارند تور تهرانگردی می تواند بسیار مفید باشد. تورهای زیادی در این شهر برگزار می شوند که هر کدام شان ویژگی های خاص خود را دارند. تورهای تهرانگردی به شما کمک می کنند اماکن تاریخی این شهر را راحت تر کاوش کنید و با موقعیت های مختلف آن بهتر از قبل آشنا شوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 102 کاربر