پارک آب و آتش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/27
بازدید: 1793
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در قلب شهر بزرگ و پرجمعیتی همچون تهران، پارکی زیبا و منحصر به فرد قرار گرفته است که طرفداران زیادی دارد. پارک آب و آتش که خیلی ها آن را به اسم پارک حضرت ابراهیم نیز می شناسند سال هاست که میزبان مسافران و گردشگران مختلف از سرتاسر ایران است. اگر به دنبال آرامش هستید و می خواهید چند ساعتی را از شلوغی تهران فرار کنید، بهترین کار این است که سری به پارک آب و آتش بزنید و محو زیبایی هایش شوید. در این مقاله قصد داریم کمی در مورد این پارک صحبت کنیم و امکانات و دیدنی هایش را با شما شریک شویم. پس همراه ما باشید.

 

معرفی بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش در سال 1388 در زمین های عباس آباد تهران افتتاح شد. این پارک در نزدیکی پل طبیعت تهران ، بوستان بنادر و بوستان نوروز قرار گرفته است و همین امر باعث می شود بازدید از آن بالا باشد. پارک آب و آتش با مساحت تقریبی 2.5 هکتار، امکانات بی نظیری را در خود دارد که بازدید و لذت بردن از آن ها خالی از لطف نیست. اگر چه تا مدتی این پارک تنها مرکز تفریحی این منطقه به شمار می رفت، اما بعدها پارک ها و بوستان های دیگری نیز در این منطقه افتتاح شدند و بر جذابیت آن افزودند. بوستان آب و آتش در حال حاضر شامل بخش های متنوعی است که از جمله آن ها می توان به برج های آتش، فواره های آب و آمفی تئاتر اشاره کرد. پل طبیعت در قسمت شرقی این بوستان جا خوش کرده است و بوستان بنادر نیز از آمفی تئاتر تا پل ابریشم و گنبد مینا را در بر می گیرد.

پارک آب و آتش

دیدنی های پارک آب و آتش

 یکی از دیدنی ترین بخش های تهران را پارک آب و آتش آن می دانند. اگر در سفرتان به تهران به دنبال یک مکان تفریحی و هیجان انگیز بودید، باید سری به این بوستان بزنید و از دیدنی هایی که برایتان آماده کرده است بهره مند شوید. در ادامه سعی می کنیم به طور مختصر برخی از این دیدنی ها را بررسی کنیم. بدون شک شما از نزدیک با جاذبه های بیشتری رو به رو خواهید شد.

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

سالن آمفی تئاتر

برای آن هایی که تئاتر دوست هستند بازدید از سالن آمفی تئاتری که در این مجموعه قرار گرفته است بسیار لذت بخش خواهد بود. زمانی که صحبت از سالن آمفی تئاتر می شود ممکن است ذهن خیلی ها به سمت یک ساختمان بزرگ با صندلی هایی که مرتب کنار هم چیده شده اند سوق پیدا کند، با اینحال سالنی که در این مجموعه خواهید دید با تصوراتتان فرق می کند. چادری 705 متری با سکوهایی سیمانی و محوطه ای بزرگ همان سالن آمفی تئاتری خواهد بود که در بوستان حضرت ابراهیم با آن مواجه خواهید شد.

برج های آتش

اگر به دنبال نماد پارک آب و آتش هستید باید سری به برج های آتش در آن بزنید. چهار برجی که در ضلع شرقی این بوستان قرار گرفته اند بیش از 10 متر بلندی دارند و آتش را به سمت آسمان تهران می فرستند. زمانی که خورشید غروب می کند و آسمان تهران رخت سیاه بر تن می کند این برج ها نیز مشغول به کار می شوند و شعله های پر حرارت شان را روانه آسمان می کنند. اگر سری به پارک آب و آتش زدید شب هنگام خودتان را به کنار این برج ها برسانید و از زیبایی هایشان لذت ببرید.

فواره های آب

افرادی که اهل طبیعت گردی و گردشگری هستند فواره های مختلفی را در شهرها و کشورهای مختلف از نزدیک به تماشا نشسته اند. با این حال فواره های این بوستان در محیطی دایره مانند آب را از 240 نقطه متفاوت تا ارتفاع 10 متر پخش می کنند و همزمان زیبایی بی نظیری به محیط اطراف خود می بخشند. ستون های آب در داخل زمین واقع شده اند و افراد می توانند از روی آن ها حرکت کنند. 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

 دیدنی های پارک  آب و آتش

 پرده های فولادین

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم، برخی ها پارک آب و آتش را با عنوان پارک حضرت ابراهیم می شناسند. دلیل این امر وجود پرده های فولادینی است که زندگی این حضرت را به خوبی به تصویر می کشند. اگر به زندگی پیامبران علاقه دارید بدون شک این پرده های آهنین نیز برایتان جذاب خواهد بود.

فانوس دریایی

همه ما فانوس دریایی را در فیلم های قدیمی دیده ایم. با این حال در دل تهران و در میان بوستان آب و آتش نیز یک فانوس دریایی زیبا نهفته است. این فانوس سازه سفید و بلندی است که حال و هوای پارک را عوض می کند.

پل طبیعت 

پل طبیعت یکی از نمادهای اصلی زمین های عباس آباد به حساب می اید و با طول 270 متری خود بوستان بنادر  و بوستان طالقانی را به هم وصل می کند. این پل با داشتن کافه ها، رستوران ها و نورپردازی های جذاب به یکی از پل های زیبای تهران تبدیل شده است.

بهترین فودکورت های تهران - معرفی بهترین فودکورت های تهران به همراه (عکس+آدرس)

میدان مشاهیر

در انتهای بوستان آب و آتش و در مقابل درب ورودی این پارک از سمت بلوار آفریقا، میدانی به شکل مستطیل واقع شده است که آن را به عنوان میدان مشاهیر می شناسند. در بخش ابتدایی این میدان، دروازه ای دیده می شود که به سبک معماری ایرانی ساخته شده است و دور تا دور آن را مجسمه هایی از مشاهیر ایران پر کرده است. اگر دوست داشتید این میدان را از نزدیک تماشا کنید بهتر است گردش در پارک آب و آتش را در برنامه هایتان بگنجانید.

 دریاچه مصنوعی خزر

یکی از بخش های جذاب و هیجان انگیز بوستان حضرت ابراهیم دریاچه ای مصنوعی به نام دریاچه خزر است.  این دریاچه سه بخش دارد و در کنار هم تصویری کوچک از دریای کاسپین را ترسیم می کند. امکانات مختلفی در اطراف این دریاچه وجود دارد که از جمله آن می توان به آلاچیق، بوفه و دکه های غذاخوری اشاره کرد. 

بوستان آب و آتش 

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

 پل ابریشم

 پل معروف دیگری که در نزدیکی بوستان آب و آتش واقع شده است پل ابریشم نام دارد.  این پل از روی اتوبان همت عبور می کند و محلی بی نظیر برای عکاسی به حساب می آید. این پل پارک آب و اتش را به پارک نوروز که در ضلع جنوبی بوستان واقع شده است وصل می کند.

امکانات پارک اب و اتش

 یادتان باشد که پارک آب و آتش یک پارک معمولی نیست. زمانی که وارد این پارک می شوید جاذبه های مختلفی که در بخش های مختلف آن ساخته شده اند نظرتان را به سمت خود جلب می کند. در میان همه زیبایی هایی که تا به حال برایتان ترسیم کردیم، امکانات مختلفی نیز در این بوستان گنجانده شده است. از جمله این امکانات می توان به رستوران ها، زمین اسکیت و بوفه ها اشاره کرد. در این میان مسیر دوچرخه سواری و زمین بازی مخصوص کودکان شرایط را برای مسافران و گردشگرانی که به این پارک سر می زنند راحت تر می کند.

رصدخانه پارک آب و آتش

 گنبد مینا یکی از بزرگ ترین آسمان نماهای ایران است که در سال 1393 در بوستان آب و آتش تهران به بهره برداری رسیده است. این روزها که همه ما به زندگی شلوغ شهری و آپارتمان نشینی عادت کرده ایم دیدن آسمان پر ستاره و زیبای شب می تواند کیف مان را کوک کند. بوستان حضرت ابراهیم برای علاقه مندان به نجوم هم می تواند یک فرصت بی نظیر باشد.

دیدنی های پارک آب و آتش

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

رستوران های آب و آتش 

رستوران ها و فودکورت های متنوعی در این بوستان افتتاح شده اند. اگر فرد غذادوستی هستید و امتحان کردن غذاهای مختلف را دوست دارید اوقات سختی در پارک آب و آتش نخواهید داشت. 

فودکورت جزیره

یکی از بزرگ ترین فودکورت هایی که در این بوستان ساخته شده، فودکورت جزیره است. این فودکورت زیر بادبانی سفید رنگ و در دو قسمت فضای باز و فضای بسته خدمت رسانی می کند و غذاهای مختلفی را سرو می نماید.

رستوران سنتی فانوس

برای آن هایی که غذاهای ایرانی و سنتی را به غذاهای فرنگی و فست فود ترجیح می دهند رستوران سنتی فانوس بهترین گزینه خواهد بود. یک تخته گچی در کنار درب ورودی رستوران قرار گرفته است و به شما اجازه می دهد غذاهایی که سرو می شود را ببینید.

تفریحات پارک آب و آتش

پارک ارم تهران - یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های ایران پارک ارم می باشد.

کافه های پارک آب و آتش

 در کنار رستوران هایی که به سرو غذاهای مختلف می پردازند کافه های این بوستان نیز پذیرای گردشگران و مسافران هستند و منوی متنوعی را در اختیارشان قرار می دهند.

ادرس پارک آب و آتش

پارک آب و آتش در خیابان آفریقا نرسیده به چهار راه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین واقع شده است. شما می توانید با خودروی شخصی به این پارک سر بزنید یا از مترو تهران و تاکسی برای رسیدن به آن استفاده کنید.

عکس های پارک آب و آتش

حالا که با امکانات و بخش های دیدنی بوستان حضرت ابراهیم آشنا شدید بررسی عکس هایی که عکاسان خوش ذوق از این مجموعه منحصر به فرد گرفته اند خالی از لطف نخواهد بود. 

تصاویر پارک آب و آتش

مراکز خرید تهران - معرفی 27 تا از بهترین مراکز خرید در پایتخت + آدرس 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 103 کاربر