برف بازی در تهران

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/08
بازدید: 5504
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برف بازی یکی از بهترین تفریحاتی است که در فصل زمستان در ذهن همه تداعی می شود. مناطق مختلفی در تهران و اطراف تهران وجود دارند که می توانید در آنها از برف بازی لذت ببرید. ییلاق های اطراف تهران بهترین انتخاب برای تفریحات برفی خواهند بود و به همین دلیل خیل عظیمی از مردم تهران برای برف بازی این مناطق را انتخاب می کنند. پارک های تهران نیز انتخاب مناسبی برای برف بازی خواهند بود؛ جای جای این شهر مملو از پارک هایی است که شاید تنها چند دقیقه از خانه شما فاصله دارند و در کمترین زمان ممکن می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. هر یک از مناطق مناسب برف بازی ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت و می توانید متناسب با خواسته خود یکی از آنها را برای تفریح انتخاب نمایید. 

 

برف بازی تهران


کن برای برف بازی در تهران

کن منطقه ای ییلاقی در بخش شمال شرقی تهران است که در منطقه ۵ قرار گرفته است. کن در دامنه های البرز واقع شده و به همین دلیل در فصل تابستان آب و هوای خوبی دارد؛ همچنین میزان بارش در پاییز و بهار به حداکثر خود خواهد رسید. از اواخر فصل پاییز بارش در این منطقه شدت یافته و اغلب به شکل برف خواهد بود. دره کن در فصل زمستان معمولا مملو از برف خواهد بود و حتی این برف ممکن است تا فصل بهار نیز ادامه یابد. در اوقات پربارش، جاده تهران-کن مسدود می شود و رودخانه های این منطقه به دلیل سرما یخ می بندند. جاذبه های طبیعی متعددی در اطراف کن قرار دارند که برای دوست داران برف بازی بهترین انتخاب خواهند بود. روستاهای واریش و وردیج نیز که در جاده کن قرار گرفته اند نیز انتخابی مناسب برای گشت و گذار و برف بازی خواهند بود. روستاهای سولقان و رندان دیگر مناطق مناسب برای برف بازی هستند و در حالت کلی مسیر کن یکی از بهترین ها برای برف بازی در تهران خواهد بود.

 

پیست اسکی توچال - بزرگترین پیست اسکی برفگیر کشور

 

 توچال برای برف بازی در تهران

توچال یکی دیگر از بهترین ها برای برف بازی در تهران است که نام آن شاید برایتان آشنا باشد. توچال تمامی خواسته های افراد برف دوست را برآورده خواهد ساخت و می توانید نهایت هیجان را در پیست اسکی آن تجربه کنید. توچال در انتهای خیابان ولنجک و در مجاورت بام تهران قرار گرفته و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و تفریحی است که می توان به راحتی خود را به آن رساند. منطقه بام تهران به دلیل اینکه مرتفع ترین بخش تهران به حساب می آید سرمای شدیدی داشته و بیشترین میزان بارش برف در آن اتفاق می افتد و حجم برف در این منطقه به قدری زیاد است که می توانید بهترین تفریحات برفی را در آن تجربه کنید. پیست اسکی توچال تا زمانی که برف روی زمین است آماده ارائه خدمات است و می توانید خودتان را به وسیله تله کابین نیز به قله توچال برسانید. در بخش های پایینی توچال نیز می توانید از برف بازی در تهران نهایت لذت را ببرید.

 

برف بازی در شهر تهران


شمشک برای برف بازی در تهران

شمشک به عنوان قدیمی ترین ییلاق شمال شرقی تهران شناخته می شود که به دلیل داشتن یک پیست اسکی معروف و پرطرفدار، مورد توجه بسیاری از مردم تهران قرار گرفته است. پیست شمشک در نزدیکی این روستا و در فاصله ۵۰ کیلومتری از فشم واقع شده است. پیست شمشک به عنوان یکی از پیست های بین المللی نام گرفته و مسابقات متعددی در آن برگزار می شود. پیست شب شمشک نورپردازی بسیار زیبایی داشته و می توانید بیشترین لذت را از آن ببرید و همچنین پیست آموزش افراد مبتدی نیز برای کسانی که با اسکی آشنایی ندارند مناسب خواهد بود. برای برف بازی در تهران در منطقه شمشک، آذر تا فروردین مناسب ترین انتخاب خواهد بود چرا که در این مواقع پوشیده از برف خواهد بود. در فصل زمستان مسیر تهران شمشک ممکن است مسدود باشد و به همین دلیل تایم زیادی برای مسیر در نظر بگیرید.

 

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

 

رینه برای برف بازی در تهران

رینه یکی دیگر از بهترین انتخاب ها برای برف بازی در تهران است که جزء توابع استان مازندران محسوب می شود و در فصل زمستان آب و هوایی سرد و پربارش را تجربه می کند. ساکنان شهر تهران و اللخصوص مردم شرق تهران، رینه را به عنوان اولین گزینه تفریحات برفی و هیجان انگیز خود انتخاب می کنند. رینه در فاصله ۹۰ کیلومتری تهران واقع شده و برای رسیدن به این روستا و مناطق افراد آن حدود ۲ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. چشمه آبگرم رینه یکی از لذتبخش ترین قسمت ها در آن است و می توانید پس از برف بازی، آب تنی با آب گرم را امتحان کرده و خستگی را از تن خود به در کنید. رینه در هر زمان از سال برای سفر مناسب خواهد بود اما در فصل زمستان پوشیده از برف شده و زیبایی آن به حداکثر خواهد رسید.

 

تصاویر برف در تهران


گرمابدر برای برف بازی در تهران

گرمابدر یکی از بهترین مناطق برای برف بازی در تهران است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده و در فصل زمستان مملو از مردم می شود. گرمابدر در بخش شمال شرقی و منطقه شمیرانات واقع شده است. منطقه گرمابدر به دلیل موقعیت مکانی خاصی که دارد بارش برف شدیدی را تجربه می کند و در فصل زمستان کاملا سفید پوش خواهد شد. کوه نوردان بسیاری برای صعود به کوه و همچنین برف بازی در تهران به این منطقه سفر می کنند. روستای گرمابدر پوشیده از مناطق دست نخورده ای است که جنگلبانان ممکن است اجازه گشت و گذار در آنها را به شما ندهند و برای رفتن به آنها باید از جنگلبانان اجازه بگیرید. روستای گرمابدر در فاصله ۵۰ کیلومتری از شمال شرقی تهران قرار گرفته و برای افرادی مناسب خواهد بود که دوست دار گشت و گذار در مناطق بکر و دست نخورده هستند.

بهترین پارک های تهران برای برف بازی

برای برف بازی در تهران پارک ها نیز انتخاب مناسبی هستند و افرادی که وقت کافی برای رفتن به مناطق ییلاقی ندارند می توانند نهایت لذت را در این پارک ها تجربه کنند. در این بخش می خواهیم چندی از بهترین پارک ها برای برف بازی در تهران را مورد بررسی قرار دهیم:

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!


پارک ملت

پارک ملت نامی آشنا برای کلیه ساکنین تهران است. این پارک با وسعت بزرگی که دارد بهترین موقعیت برای برف بازی در تهران خواهد بود. بی شک ثبت خاطرات در کنار دریاچه پارک ملت و درختان سفید پوش شده لذت زیادی به ارمغان می آورد. هر زمان از سال که به پارک ملت می روید حتما دوربین را کنار خود داشته باشید تا از مناظر بی بدیل آن عکس های زیبا ثبت کنید.

 

برف در تهران


پارک نیاوران

پارک نیاوران که با نام بوستان نیاوران نیز شناخته می شود یکی از معروف ترین پارک های تهران است که بهترین انتخاب برای برف بازی در تهران به شمار می رود. درختان چنار در پارک نیاوران در فصل زمستان پوشیده از برف بوده و پله های پارک زیبایی منحصر به فردی ایجاد خواهند کرد. این پارک در نزدیکی کاخ نیاوران واقع شده و می توانید از برف بازی در آن نهایت لذت را ببرید. 

پارک ساعی تهران

پارک ساعی یکی دیگر از پارک های محبوب در میان مردم تهران است که در خیابان ولیعصر واقع شده و پوشیده از درختان مختلف است که زیبایی آن را دوچندان ساخته اند. اصلی ترین ویژگی پارک ساعی شیب دار بودن آن است اما فاقد هرگونه پله بوده و زیبایی بی نظیری دارد. فضای باز و گسترده پارک ساعی باعث ایجاد مناطق بسیار زیبا برای برف بازی شده است.

 

پارک جمشیدیه - معرفی پارک جمشیدیه یا "پارک سنگی"  یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در منطقه 1

 

پارک جمشیدیه تهران

پارک یا بوستان جمشیدیه در بخش شمالی تهران واقع شده و به عنوان یکی از زیباترین پارک های تهران شناخته می شود. پارک جمشیدیه در پای کوه قرار گرفته و به همین دلیل از آب و هوای سردتری نسبت به سایر مناطق برخوردار است و در بارش های معمولی نیز جمشیدیه بارش بیشتری را تجربه خواهد کرد. تمامی بخش های پارک جمشیدیه تهران در فصل زمستان سفید پوش شده و زیبایی منحصر به فردی پیدا خواهد کرد به همین دلیل بهترین انتخاب برای برف بازی در تهران است. البته به دلیل قرار گرفتن جمشیدیه در شمال تهران ممکن است در فصل زمستان برای رسیدن به آن دچار مشکل شوید.

 

برف بازی در اطراف تهران


پارک طالقانی تهران

پارک طالقانی یکی از پارک های مرکز تهران است که مملو از درختان سرسبز و سربه فلک کشیده می باشد. این پارک در بالای تپه های داوودیه تهران ساخته شده و به دلیل ارتفاع بالا بارش زیادی را تجربه می کند. بخش جنوبی پارک طالقانی پوشیده از درختان بوده و به گونه ای درختان چسبیده به هم هستند که نور خورشید هم از آنها عبور نخواهد کرد و جنگلی بودن آن باعث جلب توجه بسیاری شده است. پارک طالقانی در فصل زمستان زیبایی متفاوتی پیدا خواهد کرد و چنانچه می خواهید به یک منطقه متفاوت بروید حتما پارک طالقانی را انتخاب کنید. پارک‌ طالقانی به وسیله پل طبیعت به پارک آب و آتش وصل شده است. 

پارک آب و آتش تهران

پارک آب و آتش یکی از پارک های تازه تاسیس در تهران است که بافت بسیار خاص و زیبایی داشته و قطعا انتخابی مناسب برای برف بازی خواهد بود.‌ این پارک بخش های مختلف و زیبایی را در خود جای داده که می توانید یک روز لذتبخش را در آن سپری کنید.

پیست های اسکی در تهران

اسکی در تهران یکی از بهترین تفریحات فصل زمستان است و به همین منظور پیست های مختلفی در این شهر فعالیت می کنند که می توانید نهایت هیجان را در آنها تجربه کنید. از جمله بهترین پیست های اسکی تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیست اسکی دیزین تهران

پیست اسکی دیزین به عنوان اولین پیست اسکی ایران شناخته می شود که در جاده چالوس قرار گرفته است. این پیست از طرف سازمان ورزش جهانی به عنوان پیست بین المللی شناخته شده و قابلیت برگزاری مسابقه های جهانی را دارد. کلیه موارد مانند امکانات مناسب، شیب خوب و همچنین طول پیست باعث تبدیل شدن آن به یکی از محبوب ترین ها در خاورمیانه شده است. این پیست مجهز به ۴ خط تله کابین، ۲ خط تله سیژ، ۹ خط تله اسکی بشقابی و ۱ تله اسکی بشقابی است. مرتفع ترین بخش پیست اسکی دیزین ۳۶۰۰ متر ارتفاع داشته و از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است. 

 

پیست اسکی دیزین - پیست اسکی دیزین ، مهمترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه! برای اطلاعات و شناخت بیشتر، بر روی لینک کلیک کنید.

 

پیست اسکی خور 

پیست اسکی خور یکی دیگر از پیست های محبوب است که در جاده چالوس واقع شده است. این پیست ارتفاعی حدود ۳۰۰۰ متر داشته و به دلیل اینکه در نزدیکی تهران واقع شده مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. پیست اسکی خور در مقایسه با دیزین امکانات محدود تری دارد و اغلب به منظور تفریح از آن استفاده می شود و می تواند انتخاب مناسبی برای تعطیلات آخر هفته باشد. 

 

برف بازی در پیست اسکی



پیست اسکی دربندسر

دربندسر یکی دیگر از پیست های اسکی تهران است که در کیلومتر ۴۰ جاده لشگرک واقع شده است. این ‌پیست که چندین بخش مختلف دارد، به دلیل فضای مناسبی که دارد میزبان چندین مسابقه بین المللی بوده است. 

پیست آبعلی

پیست اسکی آبعلی به عنوان یکی دیگر از بهترین مناطق برای اسکی شناخته می شود که دارای قدمت زیادی بوده و در فاصله 60 کیلومتری از تهران واقع شده است. آبعلی در فصل زمستان بارش بسیاری را تجربه کرده و به همین دلیل بهترین انتخاب برای اسکی و همچنین برف بازی خانوادگی یا دوستانه خواهد بود. این پیست امکانات متنوعی داشته و می تواند کلیه خواسته های مسافران را برآورده سازد. 

 

تفریحات تهران - بهترین تفریحات تهران که می توانید اوقات فراغت شاد و لذتبخشی در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر