شهربازی های ترکیه

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 2596
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از مهم ترین مکان های تفریحی و توریستی در هر شهر، شهربازی ها هستند. گردشگران زمانی که به یک شهر سفر می کنند، پس از بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن شهر، برای تفریح کردن و گذراندن وقت به شهربازی های سری زده و از این مکان ها بازدید می کنند.
 ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در این کشور، شاهد شهربازی های بسیار خاص و زیبایی در شهرهای مختلف آن هستیم. رشد کشور ترکیه از نظر اقتصادی و اهمیت مباحث مربوط به حوزه گردشگری در این کشور، سبب شده تا شهربازی های خاص و فوق العاده ای در ترکیه ساخته شود. 
با ما همراه باشید تا نگاهی به شهربازی های زیبای کشور ترکیه انداخته و این مکان های فوق العاده را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در هنگامی که با تور ترکیه به این کشور سفر کرده اید بتوانید با شناخت بیشتر از این شهربازی ها از آن ها نیز بازدید کنید.

ژورسیک لند استانبول

محبوب ترین تورهای ترکیه لحظه آخر کدامند؟

شهربازی ژوراسیک لند استانبول

شهربازی ژوراسیک لند استانبول یکی از خاص ترین شهربازی های کشور ترکیه به حساب می آید. مساحت این شهربازی در حدود ۱۰ هزار مترمربع بوده و در آن شاهد انواع مختلفی از دایناسور های شبیه سازی شده هستیم. 
یکی از مهم ترین بخش های شهربازی ژوراسیک لند استانبول موزه آن است که در آن می توانید استخوان ها و تخم های دایناسورها را مشاهده کرده و با این جانوران عجیب و مرموز تاریخ آشنا شوید. 
مهم ترین ویژگی شهربازی ژوراسیک لند استانبول آن است که این مکان محدودیت سنی نداشته و تمامی گروه های سنی می توانند از این شهربازی جذاب بازدید کنند. از دیگر بخش هایی که در شهربازی ژوراسیک وجود دارد می توان به سینمای 4، 5 و 6 بعدی آن اشاره کرد.
بدون هیچ شک و تردیدی شهربازی ژوراسیک لند یکی از بهترین مکان ها در شهر استانبول برای تفریح و گردش است و افرادی که علاقه مند هستند تا لحظات هیجان انگیزی را در شهر زیبای استانبول سپری کنند، می توانند با بازدید از این مکان جذاب به این هدف دست پیدا کنند.
آدرس این شهر بازی جذاب Kocatepe Mahallesi, Paşa Cd, 34045 İstanbul/Bayrampaşa/Bayrampaşa/İstanbul, Turkey و ساعت بازدید از این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است. برای بازدید از این مجموعه باید بلیطی در حدود ۳۰ تا ۴۰ لیر را خریداری کنید تا بتوانید از این شهربازی جذاب و خاص دیدن کنید.

شهربازی ویالند استانبول

شهربازی ویالند استانبول

شهربازی ویالند یکی از بزرگترین پارک های موضوعی در شهر استانبول به حساب می آید. این شهربازی جذاب در نزدیکی پل گلدن هورن واقع شده است و مساحتی بسیار بزرگی از این منطقه را به خود اختصاص داده است و شما می توانید در این شهربازی جذاب بخش های مختلف و بازی های گوناگون را مشاهده کنید.
علاوه بر وسایل بازی جذاب در ویالند، بوتیک های فوق العاده و یک مرکز خرید بسیار بزرگ واقع شده است. بسیاری از رویدادها و فستیوال های شهر استانبول نیز در شهربازی ویالند برگزار می شود. این شهربازی موضوعی که در اروپا جزء ۵ شهربازی اول به حساب می آید، به نام دیزنی لند استانبول نیز شناخته می شود. 
ساعت بازدید از این مجموعه در روزهای عادی از ۱۰ صبح تا ۷ شب بوده و در روزهای تعطیل این شهربازی از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است. آدرس ویالندYeşilpınar Mahallesi, Şht. Metin Kaya Sk. No:11, 34065 Eyüp/İstanbul, Turkey بوده و هزینه ورودی به این شهربازی جذاب برای بزرگسالان ۹۹ لیر، برای کودکان ۸۹ لیر و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است.

شهربازی اکتور لونا پارک آنتالیا

شهربازی اکتور لونا پارک آنتالیا

یکی از بزرگترین و مهم ترین پارک های تفریحی شهر آنتالیا، اکتور لونا پارک این شهر است که در حدود ۲۰ سال پیش ساخته شده و یکی از پارک های موضوعی آنتالیا به حساب می آید. شهربازی اکتور لونا پارک، بین مردم و گردشگران بسیار پرطرفدار بوده و در طول روز افراد بسیار زیادی برای بازدید از این مکان جذاب به شهر آنتالیا سفر می کنند.
در حال حاضر از شهربازی اکتور لونا پارک آنتالیا به ‌عنوان بهترین شهربازی شهر آنتالیا یاد می شود. با وجود این که سال های طولانی از ساخت شهربازی اکتور لونا پارک آنتالیا می گذرد، اما مدیران این مجموعه همواره تلاش کردند تا هر ساله برای رشد و بهبود وضعیت این شهربازی، بازی های بیشتری را به اکتور لونا پارک اضافه کنند.

ماهیگیری در آنتالیا - همه چیز در رابطه با ماهیگیری در کشور ترکیه

یکی از بخش های جذاب شهربازی اکتور لونا پارک آنتالیا مرکز خرید آن است که به میگروس شهرت دارد. اگر به دنبال تفریح در شهر آنتالیا هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً سری به اکتور لونا پارک این شهر زده و از بازی ها و تفریحات موجود در این مکان استفاده کنید. مجموعه اکتور لونا پارک آنتالیا از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب باز بوده و افراد می توانند از تفریحات موجود در این مکان استفاده کنند. 
برای بازی با 10 وسیله در شهربازی اکتور لونا پارک آنتالیا تنها کافی است تا 30 لیر پرداخت کنید. آدرس این شهربازی جذاب Arapsuyu Mh., Atatürk Blv. No:12, 07070 Konyaaltı/Antalya, Turkey است.

ژوراسیک آنتالیا

پارک ژوراسیک آنتالیا

کشور ترکیه علاوه بر شهر استانبول، در شهر آنتالیا نیز پارک ژوراسیک دارد. این پارک در منطقه کمر آنتالیا واقع شده و از آن به نام دینو پارک نیز یاد می شود. پارک ژوراسیک آنتالیا یکی از مکان های تفریحی بسیار شلوغ این شهر بوده و خانواده های بسیار زیادی برای گذراندن وقت خود به این پارک زیبا رفته و از آن بازدید می کنند. در این پارک جذاب می توانید گونه های مختلفی از دایناسور های شبیه سازی را مشاهده کرده و با تاریخچه این حیوانات ماقبل تاریخ آشنا شوید.
 از مهم ترین بخش های پارک ‌ژوراسیک آنتالیا می توان به باغ وحش، استخر، فروشگاه، سینمای هفت بعدی و... اشاره کرد. ساعت کاری این مجموعه از 9 صبح تا ۸ شب بوده و نرخ بلیط برای بزرگسالان و کودکان 30 دلار و برای کودکان زیر چهار سال رایگان است.

دیزنی لند استانبول

دیزنی لند استانبول

مجموعه شهربازی های موضوعی دیزنی لند، یکی از بزرگ ترین شهربازی های جهان به حساب می آیند. در واقع این دیزنی ‌لند در شهرهای بسیار کمی از سراسر دنیا شعبه داشته و افرادی که قصد بازدید از این مجموعه را دارند، باید به یکی از این کشورها سفر کرده و از پارک دیزنی لند بازدید کنند .
یکی از موضوعات بسیار مهم که باید به آن اشاره کرد، این است که کشور ترکیه دارای پارک دیزنی لند نبوده و این شهربازی های موضوعی زنجیره ای در این کشور شعبه ای ندارد و در واقع یک اشتباه مرسوم است که بسیاری پارک مشهور ویالند را با نام شهربازی دیزنی لند استانبول می شناسند، در واقع دیزنی لند استانبول همان ویالند است که شما می توانید از آن بازدید داشته باشید .

شهربازی های ترکیه

شهربازی ها و پارک ها، جذاب ترین جاذبه های تفریحی کشور ترکیه

بدون هیچ شک و تردیدی باید شهربازی ها و پارک ها را جذاب ترین جاذبه های تفریحی کشور ترکیه نامید. شما می توانید در تمامی شهرهای این کشور، پارک و شهربازی های فوق العاده ای را مشاهده کنید. 
علت این مسئله، آن است که اقتصاد کشور ترکیه تمرکز بسیار زیادی بر روی حوزه گردشگری دارد و به منظور جذب توریست از کشورهای مختلف لازم است تا اقدامات گوناگونی در زمینه ایجاد فضاهای تفریحی و رفاهی صورت گیرد. یکی از مهم ترین این اقدامات ساخت پارک ها و شهربازی های مختلف است.

نکات ضروری برای بازدید از شهربازی های کشور ترکیه

اگر قصد بازی در شهربازی های کشور ترکیه را دارید، لازم است تا به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشد. در وهله اول حتماً مسیر دسترسی به شهربازی مورد نظر خود را بررسی کرده و سریع ترین و بهترین مسیر را پیدا کنید تا هزینه های حمل و نقل شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند و از سوی دیگر، پیش از بازی در شهربازی، حتماً قیمت بلیط و ساعت بازدید از مجموعه را بررسی کرده تا بتوانید در زمان درست و با هزینه مقرون به صرفه ای از این مکان ها بازدید داشته باشید.
حتی این امکان در برخی از شهربازی ها فراهم شده تا افراد بتوانند بلیط آن را به صورت اینترنتی و با هزینه کمتری خریداری کنید. اگر شما نیز به دنبال آن هستید تا از شهربازی های جذاب و حرفه ای کشور ترکیه دیدن کنید، به شما پیشنهاد می دهیم تا از طریق اینترنت بلیت خود را رزرو کرده تا با خیال راحت بتوانید از این مجموعه های دیدنی بازدید داشته باشید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با مهم ترین و بزرگترین شهربازی های کشور ترکیه آشنا کردیم. شما می توانید با سر زدن به این شهربازی های حرفه ای، لحظات فوق العاده را در این مکان ها سپری کنید.
 اگر پس از بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی کشور ترکیه، علاقه‌ مند بودید تا لحظات شاد و مفرحی داشته باشید، حتماً سری به شهربازی های این کشور زده و لحظات فوق العاده ای را در این مکان ها سپری کنید. 
البته موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که قوانین و مقررات موجود در شهربازی را مطالعه کنید و به آن ها احترام بگذارید، زیرا مسئولین شهربازی های این کشور بسیار به رعایت قوانین و مقررات حساس هستند و بی توجهی به این موارد، می تواند مشکلات مختلفی را برای شما به وجود آورد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
خانه زینت الملک با معماری قجری | ساعت بازدید + قیمت و آدرس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
15 اردیبهشت روز شیراز؛ بزرگداشت شهر بهار نارنج با جشن‌های شاد
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر