پیست اسکی شیرباد

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/18
بازدید: 4441
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا در فصل زمستان به مشهد سفر کردید و فکر می‌کنید به دلیل سردی هوا باید در طول سفر خود در هتل بمانید؟ اما باید بگوییم سخت در اشتباه هستید چون قصد داریم شما را به یک مکان منحصربه‌فرد دعوت کنیم به پیست اسکی شیرباد خوش آمدید. در اینجا می‌توانید اسکی شگفت‌انگیزی داشته باشید و تجربه یک ماجراجویی منحصربه‌فرد را برای خود و خانواده خود رقم بزنید. واقعاً چیزهای کمی در زندگی وجود دارد که رهایی بخش‌تر از بستن یک جفت اسکی یا اسنوبرد و بالا رفتن از یک کوه برفی باشد. اما اگر اسکی تنها تمرکز تعطیلات شما باشد، در این صورت فرصت را از دست نمی‌دهید. 

پیست اسکی شیرباد

معرفی پیست اسکی شیرباد

اسکی بازان همیشه در جست‌وجوی مرتفع‌ترین و شیب‌دارترین کوهستان‌ها برای اسکی سواری خود هستند که اغلب موارد از گزینه‌های اصلی آنان پیست شیرباد است. اما اگر اهل اسکی نباشید، کارهای زیادی در این پیست اسکی وجود دارد که می‌تواند روز متفاوتی را برای شما رقم بزند. پیست اسکی شیرباد از سال ۱۳۸۸ در رشته کوه بینالود و در دامنه قله شیرباد افتتاح شد. این پیست به‌ دلیل ارتفاع و موقعیت جغرافیایی، در اکثر ماه‌های سال پوشیده از برف است. مسیر ویژه اسکی و اسنوبرد شیرباد حدود 1200 متر بوده، فکرش را بکنید حتی تصورش هم حیرت‌آور خواهد بود.

پیست اسکی شیرباد کجاست؟

پیست شیرباد جزو پیست‌های شرق کشور است. اگر شما مبدا خود را شهر مشهد قرار دهید می‌توانید با یک ساعت رانندگی در جاده مشهد - چناران به بلندترین پیست خراسان برسید. این پیست در ۳۸ کیلومتری مشهد و در شهر گلبهار انتهای دره دولت‌آباد واقع شده است.  

بازدید از پیست اسکی شیرباد

امکانات تفریحی پیست اسکی شیرباد

مسیر اسکی شیرباد ۱۲۰۰ متر با سه درجه سختی مبتدی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای و پیست شب و تله اسکی به طول ۹۰۰ متر است. با این اوصاف شما می‌توانید با هر سطح توانایی به اسکی سواری بپردازید. اما اگر تجهیزات لازم به همراه ندارید نگران نباشید در این منطقه ساختمانی سه طبقه به هدف استقرار امکانات و تجهیزات وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی وسایل و تجهیزات خود را اجاره بگیرید. اگر علاقه دارید تا ورزش اسکی را به صورت حرفه‌ای آغاز کنید کلاس‌های آموزشی بسیاری توسط هیئت اسکی خراسان رضوی برگزار می‌شود. جالب است بدانید که در حال حاضر تقریبا ۵۰۰ نفر اسکی‌باز در سطح استان خراسان رضوی در حال فعالیت هستند. رستوران و کافی‌شاپ و سوئیت برای اقامت شبانه از جمله امکانات رفاهی دیگری بوده که می تواند رفاه مسافرین را تضمین نماید.

مشهد - سفر به شهر مذهبی ایران

انواع اسکی در پیست اسکی شیرباد

مطمئناً، اگر اسکی نمی‌کنید، نیازی به نگرانی نیست چرا که کارهای زیادی در پیست اسکی برای انجام دادن وجود دارد. اغلب حداقل یکی از اعضای یک خانواده اسکی نمی‌کند، اما این بدان معنا نیست که وقتی دیگران می‌خواهند به اسکی بروند او در اتاق هتل بنشیند. بسیاری از فعالیت‌های سرگرم کننده برفی و زمستانی وجود دارد که شامل اسکی یا اسنوبورد نیست. از جمله آن‌ها می‌توان به سورتمه سواری، لوله برفی، ماهی‌گیری روی یخ، کفش برفی، سوار بر برف و سورتمه سواری اشاره کرد.

تجربه اسکی در پیست اسکی شیرباد

بلیط و ساعت کاری پیست اسکی شیرباد

بلیط اسکی با لوازم پیست شامل ورودی مجموعه اسکی شیرباد و اجاره لوازم اسکی برای هر نفر می‌شود. این مجموعه دارای چوب اسکی، کفش و باتوم است. بلیط دیگر این پیست اسکی با لوازم شخصی بوده که مختص به ورزشکارانی است که با لوازم شخصی خود اسکی می‌کنند. بلیط ورودی نیز برای کسانی خواهد بود که تنها علاقه‌مند به برف بازی یا لوژ سواری هستند.

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

بهترین زمان بازدید از پیست اسکی شیرباد

اگر قصد دارید شیرباد را با برف های چند متری دیدن کنید و یک برف‌بازی و اسکی جانانه داشته باشید، زمان ایده‌آل اواخر پاییز تا اواسط فصل بهار است. اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که جاده پیست شیرباد وضعیت مطلوبی نداشته و در هنگام بارش برف کاملا مسدود می‌شود. بنابراین حتماً قبل از حرکت، از وضعیت راه‌ها و آب و هوا مطلع شوید و در صورت لزوم، زنجیر چرخ به همراه داشته باشید. پیست اسکی شیرباد در طول سال تنها به ‌مدت پنج ماه باز در فصول سرد سال از اواسط آذر تا اواسط فروردین قابل استفاده است. این پیست در روزهای دوشنبه بسته بوده و روزهای دیگر از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ بعدازظهر قابل استفاده خواهد بود.

باغ ملی مشهد - باغ ملی مشهد زیباترین پارک مشهد مقدس

کلام آخر

اگر اهل مشهد هستید توصیه می‌کنیم آخر هفته به پیست اسکی شیرباد بروید و تفریحات هیجان‌انگیز آن را از دست ندهید. این پیست اسکی از بهترین مناطق برای تفریحات آخر هفته است و با امکانات و خدماتی که مهیا می‌کند، خاطره‌های خوبی را از یک روز زمستانی رقم می‌زند. اما توجه داشته باشید که به دلیل ارتفاع زیاد و وجود برف‌ها اشعه نور خورشید اثر بیشتری در پوست شما داشته به همین بابت به طور حتم ضد آفتاب و لینک آفتابی به همراه داشته باشید. مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از بازدید از پیست اسکی شیرباد حتماً بیمه ورزشی خود را دریافت کنید.

اخلمد مشهد - روستایی رویایی در پایتخت معنوی ایران

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 101 کاربر