مراکز تفریحی ترکیه 

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 8948
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ترکیه یکی از محبوب ترین کشورهای خاورمیانه در میان گردشگران ایرانی و غیر ایرانی محسوب می شود. این کشور دارای مکان های گردشگری و تفریحی، آثار تاریخی، مراکز خرید متعدد و ... می باشد. یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات سفر به این کشور وقت گذراندن در مراکز تفریحی ترکیه است . در ادامه چند از مورد از مهمترین تفریحات ترکیه را معرفی می کنیم.

تفریحات ترکیه

پارک های آبی ترکیه 

اگر شهرهای مختلف ترکیه را که کاوش کنید، با پارک های آبی متنوعی رو به رو خواهید شد که هر کدام از آن ها اوقات دلچسبی را برایتان رقم می زنند. در ادامه سعی می کنیم برخی از این پارک های معروف و محبوب را مرور کنیم. 

پارک آبی آکوا در آنتالیا

اگر هزینه تور ترکیه برایتان اهمیی ندارد و به دنبال یک پارک آبی بزرگ هستید، باید سری به پارک آبی آکوا در آنتالیا بزنید. این پارک که در جنوب غربی آنتالیا قرار دارد، به چندین بخش بزرگ تقسیم می شود که از جمله آن ها می توان به سرسره ها، استخرها، سرزمین دلفین ها و رستوران ها اشاره کرد. امکانات پارک آبی آکوا نسبت به سایر پارک های مشابه بسیار زیاد است و بازدید از آن می تواند برایتان بسیار هیجان انگیز باشد. قیمت بلیت این پارک آبی بر اساس شرایط سنی مختلف تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال بزرگسالانی که آخر هفته قصد بازدید از این پارک را می کنند باید 75 لیر پرداخت نمایند. این در حالی است که سایر روزهای هفته این قیمت به زیر 65 لیر هم می رسد. 

پارک آبی کلاب دلفین استانبول

این پارک یکی از پرطرفدارترین پارک های استانبول است که شباهت زیادی به آکواریوم استانبول دارد. در این پارک می توانید نهایت هیجان را در سر خوردن در از آبشار های طولانی و بلند در دل آسمان تجربه کنید و یکی از هیجان انگیزترین تفریحات عمرتان را در یک روز به یاد ماندنی بسازید. در این مجموعه از انواع سرسره و استخر و سونامی تا والیبال ساحلی، تنیس استخر شنای کودکان و بزرگسالان و واترپلو وجود دارد. همچنین همانگونه که از نام آن بر می آید نمایش دلفین ها و شیرهای دریایی بسیار تماشایی است. گارک آبی دلفین از زمانی که هوا شروع گرم شدن می کند یعنی از ماه اردیبهشت تا آخر تابستان خدمات قابل ارائه دارد.

کلاب دلفین استانبول

پارک آبی آدالند در کوش آداسی

در سواحل غربی کوش آداسی، پارک آبی زیبایی جا خوش کرده است که آن را آدالند می نامند. در این پارک می توان سرسره های متنوعی را امتحان کرد. در گوشه ای از پارک نیز زمین بیضی شکلی گنجانده شده است که برای رفتینگ مورد استفاده قرار می گیرد. رستوران های این پارک آبی نیز آماده پذیرایی از شما هستند و منوی متنوعی را در اختیارتان قرار می دهند. شما می توانید به کمک اتوبوس یا تاکسی خودتان را به این پارک آبی برسانید. همانطور که در بخش قبلی نیز بیان کردیم، هزینه بلیت این پارک نیز بر اساس سن متفاوت خواهد بود. بزرگسالان حدود 24 یورو و کودکان 4 تا 9 سال 17 یورو باید بپردازند. 

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

پارک آبی آکوامارینا استانبول

اگر سری به استانبول زدید، حتماً آدرس پارک آبی آکوا مارین را بگیرید و از امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید. این پارک یکی از بزرگ ترین پارک های آبی استانبول محسوب می شود و گنجایش آن به 3000 نفر هم می رسد. پارک آبی آکوامارین در منطقه فاتح استانبول واقع شده و سرسره ها و استخرهای هیجان انگیزی در دل خود دارد. مردان برای ورود به این پارک باید 40 الی 45 لیر پرداخت کنند. خانم ها نیز باید هزینه 30 لیری برای استفاده از امکانات این پارک کنار بگذارند. از امکانات این پارک میتوان به ساحلی چیده شده از چتر و صندلی، استخر مخصوص کودکان و بزرگسالان پارک مارینا و موسیقی اشاره کرد.

پارک آبی استانبول

شهربازی های ترکیه

اگر با کودک تان به ترکیه سفر می کنید، سر زدن به شهربازی های ترکیه برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود. در ادامه سعی می کنیم برخی از شهربازی های محبوب ترکیه را با هم بررسی کنیم.

شهر بازی ژوراسیک لند در استانبول

شهر بازی ژوراسیک لند، مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع دارد و در آن بیش از 70 نوع دایناسور به صورت شبیه سازی شده به چشم می خورد. شاید فکر کنید بازدید از این شهر بازی فقط به درد بچه ها می خورد، اما واقعیت چنین نیست. بزرگسالان نیز می توانند از اطلاعات علمی که در این شهر بازی ارائه می شود استفاده کنند. یک سالن انیمیشنی، سرزمین بازی لیزر و محوطه کاوش نیز در این شهر بازی به چشم می خورد. برای ورود به این پارک باید 29 تا 39 لیر هزینه پرداخت کنید.

شهربازی اکتور لوناپارک در آنتالیا

شهربازی اکتور لوناپارک، بیست سال پیش ساخته شده و یکی از مهم ترین پارک های تفریحی است که در این شهر به چشم می خورد. اگر به دنبال یک پارک موضوعی در آنتالیا می گردید، این پارک بهترین گزینه برایتان خواهد بود. یکی از بخش های هیجان انگیزی که در این شهر بازی دیده می شود، سینما 5 بعدی آن است که طرفداران خاص خود را دارد. بازی های کامپیوتری، ماشین سواری، سرسره سواری و سرزمین عجایب نیز از جمله امکانات دیگری است که می توانید در این شهربازی به آن ها دست پیدا کنید. برای بازی با هر وسیله باید 30 لیر پرداخت کنید.

شهربازی های استانبول ترکیه

شهربازی ویالند در استانبول (اسفانبول)

شهربازی ویالند یکی از بزرگ ترین پارک های مصنوعی در این شهر است و در محله ایوب واقع شده است. بخش های مختلفی را در این شهربازی مشاهده خواهید کرد که از جمله آن ها می توان به دنیای بازی، دنیای افسانه ها و دنیای هیجان و ماجراجویی اشاره کرد. هزینه ورود به این پارک بر اساس سن افراد از 99 لیر تا 89 لیر متغیر خواهد بود. این پارک بی نظیر مناسب همیه ی سنین بوده و با داشتن مرکز خرید و رستوران جذابیت دوچندانی دارد. وسایل مهیج این پارک طبق آخرین استانداردها طراحی شده است و از طرفی در فروشگاه های پاساژ اجناس برند و باکیفیتی عرضه میشود.

پایتخت ترکیه _ قبل از سفر به پایتخت ترکیه راجب این شهر بیشتر بدانید!!

لونا پارک در ازمیر

 اگر به همراه خانواده تان با تور ترکیه از تهران سری به ازمیر زده اید، نگران سرگرمی کودک تان نباشید. در این شهر نیز شهر بازی بسیار جذابی به نام لونا پارک وجود دارد که در سال 1974 ساخته شده است. یک چرخنده بزرگ در این پارک به چشم می خورد که سوار شدن در آن برای بیشتر افراد هیجان انگیز خواهد بود. برای ورود به این پارک باید هزینه ای بین 7 تا 12 لیر را بپردازید.

شهربازی فان لب در استانبول

شهربازی سرپوشیده فان لب، یکی دیگر از شهربازی هایی است که می توانید در استانبول به سراغ آن بروید. در این شهربازی دو مرکز خرید به نام های جواهیر مال و فروم شعبه گنجانده شده است و همین امر بازدید از آن را به یک جذابیت منحصر به فرد تبدیل می کند. همه وسایلی که در این پارک وجود دارد، طبق استانداردهای جهانی ساخته شده اند و بازی های متنوع فان لب می تواند ساعت ها شما و کودک تان را سرگرم کند. 

شهربازی فان لب ترکیه

 مجموعه تفریحی تکنو در آنتالیا

اگر به دنبال یک مجموعه سر پوشیده برای سرگرم کردن کودکتان می گردید، مجموعه تفریحی تکنو بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. این مجموعه وسایل بازی متنوعی در دل خود دارد و می توان در آن با وسایلی همچون ماشین های کوبنده، باشگاه بولینگ، تاب های گردان سرگرم شد. برای اینکه بتوانید سری به این مجموعه بزنید باید خودتان را به منطقه کپز آنتالیا برسانید. 

کشتی سواری در بسفر استانبول

 برای آن هایی که عاشق دریا هستند و سفر در میان آب ها را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند، استانبول فرصت های بی نظیری برایشان خواهد داشت. این شهر به دلیل قرار گرفتن در تنگه بسفر، به شما اجازه می دهد کشتی سواری را در ترکیه تجربه کنید و ساعت های متمادی به بررسی شگفتی های دریا بپردازید. اگر تصمیم گرفته اید سری به استانبول بزنید، تورهای کشتی سواری که در آن برگزار می شود را فراموش نکنید. در ادامه سعی می کنیم برخی از محبوب ترین تورهای کشتی سواری که در این شهر وجود دارد را بررسی کنیم. معمولا تور کشتی سواری از سمت شرقی پل گالاتا شروع می شود و تا وروردی بسفر ادامه دارد.

زمانی که سوار کشتی های عمومی یا قایق های تفریحی و سرعتی میشود میتوانید از دیدن مناظر شهر از جمله مکان های تاریخی کاخ عثمانی ها و قلعه و موزه ها لذت ببرید. اگر دوست دارید جاذبه های استانبول را از روی کشتی به تماشا بنشینید، نباید این تور را از دست بدهید. این تور که معمولا سه ساعت طول می کشد، به شما اجازه می دهد جاذبه های این شهر را از دور و بر روی کشتی بررسی کنید.در کنار دیدن جاذبه های تاریخی و گردشگری، نوشیدنی های گرم و سردی هم برایتان سرو می شود و لذت سفرتان را دو چندان می کند. هزینه استفاده از این تور زیاد نیست و با بودجه متوسط نیز می توان از آن لذت برد.

تور گشت و گذار در دریای سیاه و تنگه بسفر
اگر به اندازه 10 ساعت زمان خالی دارید، می توانید این تور کشتی سواری را در استانبول تجربه کنید. در این تور انواع مختلفی از نوشیدنی های گرم و سرد، میان وعده و ناهار در اختیارتان قرار می گیرد و به شما اجازه می دهد زیبایی های دریا سیاه و تنگه بسفر را از نزدیک تجربه کنید.

کشتی سواری در بسفر استانبول

پارک برفی سرپوشیده توریوم

در پارک برفی استانبول همیشه برف است فذقی نمیکند زمستان باشد یا چله تابستان زیرا در این پارک تجهیزات ویژه ای وجود دارد که لحظات خوشی را برای شما رقم میزند. سرسره بازی، تیوپ سواری، اسکی و تفریحات دیگر این مرکز تفریحی را فراموش نکنید.

بالن سواری در ترکیه  

حالا که با انواع تفریحات موجود در ترکیه آشنا شدید، بد نیست آسمان گردی را هم به فهرست کارهایی که می توانید در این کشور انجام دهید، اضافه کنید. بالن سواری یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که می توان در ترکیه به انجام آن پرداخت. اگر تصمیم گرفته اید این تفریح هیجان انگیز را تجربه کنید، باید سری به کاپادوکیا بزنید. کاپادوکیا در بخش مرکزی آناتولی و بخش مرکزی ترکیه واقع شده است و فاصله آن با اتوبوس تا استانبول 12 ساعت است. روستای گورمه در کاپادوکیا میزبان افرادی است که می خواهند بالن سواری کنند. مدت زمان بالن سواری در این ناحیه از 45 دقیقه تا 2 ساعت متغیر خواهد بود و انجام دادن آن چیزی حدود 200 دلار برایتان آب می خورد.

همه چیز درباره ترکیه - همه آنچه که باید در مورد ترکیه بدانید!

توزک استانبول

اتاق فرار یکی از تفریحات بسیار شادی است که طرفداران زیادی دارد. توزک یک تیم مهیج و بسیار هیجان انگیز است شما چشمتان را و خودتان را در یک اتاق ناآشنا با طراحی عجیب پیدا میکنید و برای بازکردن درهای قفل شده باید با نکاتی که در پیرامونتان وجود دارد راهی برای فرار بیابید.

بالن سواری، بازی خون آشام و پیست اسکی استانبول

خانه خون آشام استانبول

خانه خون آشام استانبول یکی از تفریحات یکی از تفریحات ترسنام و مهیج ترکیه است که در میان بازدیدکنندگان محبوبیت زیادی دارد. در این بازی شما با خانه های خون آشام ها روهستید و با موجودات تاریک زندگی می کنید. در اصل این بازی، فرار از زمان واقعی، به زمان خون آشام هاست. کل این بازی فضایی شگفت انگیز متفاوت و ترسناک است و بازیدکنندگان بعد از اتمام بازی هیجان لحظات خود را مانند یک داستان واقعی احساس می کنند.

پیست اسکی اولولداغ

با اینکه افراد بسیار کمی برای اسکی به ترکیه می روند اما این ورزش و تفریح یکی از بهترین تفریحات ترکیه است. اگر در ماه های دسامبر تا آوریل به این کشور سفر کنید میتوانید یک تفریح فوق العاده را تجربه کنید. هزینه اسکی در کشور ترکیه گران نیست و میتوانید به راحتی از آن بهره مند شوید همچنین خبار هواشناسی اطلاعات دقیقی از آب و هوا و ارتفاع برف و اقامتگاه ها میدهند. مشهورترین پیست های اسکی ترکیه «پیست اولوداغ» می باشد که دامنه کوه آن پر از مه و برف است. پس از ماه فوریه برف به یخ تبدیل میشود و مجتمع ساکلینت در نزدیکی آنتالیا برای بهار مناسب تر است.

 

غواصی در شبه جزیره گالیپولی

شهرهای زیادی در ترکیه در سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته اند که تفریحات شگفت انگیزی دارند. یکی از این تفریحات غواصی است که هزینه زیادی ندارد و شما به دعوتبه دیدن دنیای زیر دریای مدیترانه میکند. در ترکیه و آلانیا میتوانید در دریای زیبای مدیترانه غواصی کنید و لذت ببرید.

غواصی در ترکیه

تله کابین پیرلوتی

یکی از تجربه های هیجان انگیز در سفر به استانبول میتواندی زمان وقت گذارندن در تله کابین پیرلوتی باشد. وقتی با تله کابین به بالای تپه رسیدید کافه و رستوران های متعددیوجود دراد که میتوانید در آنجا از خوردن چای و قهوه و غذاهای خوشمزه بهره مند شوید  به تماشای ساحل گلدن و جزایر اطراف آن بنشینید.

سخن آخر

ترکیه تفریحات متعددی در خود دارد. به هر کدام از شهرهای این کشور که سفر کنید، بسته متنوعی از تفریحات را خواهید داشت که بسته به نیاز و علاقه تان می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 102 کاربر