باغ پرندگان مشهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/18
بازدید: 2364
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر مشهد همواره به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای ایران شناخته می شود. این شهر به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) در آن، هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر کشور است که با تور داخلی به شهر مشهد سفر کرده اند و از آن بازدید می کنند. علاوه بر گردشگران داخلی، شاهد حضور گردشگران خارجی بسیار زیادی نیز در این شهر هستیم. این گردشگران خارجی از کشورهای همسایه برای زیارت حرم امام رضا (ع) و بازدید از جاذبه های گردشگری شهر مشهد به این شهر سفر می کنند. مسئولین شهر مشهد در سال های اخیر تصمیم گرفتند که با ایجاد اماکن گردشگری بسیار زیاد، شهر مشهد را علاوه بر داشتن اماکن مذهبی، مملو از جاذبه تفریحی و گردشگری کنند. باغ پرندگان مشهد به عنوان یکی از اماکن تفریحی و گردشگری مهم این شهر به حساب می آید. با ما همراه باشید تا نگاهی به باغ پرندگان شهر مشهد انداخته و این مکان را به شما معرفی کنیم.

باغ پرندگان سپاد مشهد

معرفی کامل باغ پرندگان سپاد مشهد

باغ پرندگان مشهد یکی از مکان های گردشگری خاص و جذاب شهر مشهد به حساب می آید. اگر به واسطه حضور در تور مشهد به این شهر سفر کردید، به شما پیشنهاد می کنیم تا حتماً سری به باغ پرندگان زده و از این مکان گردشگری خاص و جذاب بازدید کنید. در باغ پرندگان سپاد مشهد شما می توانید گونه های کمیاب و کم نظیر از پرندگان ایرانی، آفریقایی و آسیایی را مشاهده کنید. سرمایه ‌گذاری که بر روی باغ پرندگان سپاد مشهد صورت گرفته، سبب شده تا این مکان تبدیل به بزرگترین باغ پرندگان شرق کشور شود. باغ پرندگان مشهد در سال ۱۳۹۳ افتتاح گشت و از آن زمان تا امروز هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی است و همین موضوع سبب شده تا رشد اقتصادی شهر مشهد به واسطه حضور گردشگران بیش از پیش شود. در زمان افتتاح این مجموعه بیش از ۹۰۰ میلیون تومان برای تاسیس باغ پرندگان صرف شده بود.

پرنده های کمیاب مشهد

گونه های کمیاب در باغ پرندگان مشهد

یکی از مهم ترین ویژگی های باغ پرندگان مشهد، نگهداری از گونه های مختلف پرندگان کمیاب است. شما می توانید در این مجموعه پرندگانی را مشاهده کنید که تنها چند نمونه از آن در سراسر دنیا وجود دارد و همین موضوع سبب شده تا باغ پرندگان مشهد، مکان فوق العاده ای برای افرادی شود که به دنبال بازدید از پرندگان نادر و کمیاب هستند. در حال حاضر بر اساس آمارهای منتشر شده، بیش از ۷۰۰ پرنده از گونه های مختلف در باغ پرندگان مشهد نگهداری می شود و شما می توانید از تمامی این پرندگان بازدید داشته باشید. انواع مختلفی از پرندگان نادر و کمیاب آسیایی و آفریقایی تنها بخشی از گونه های کمیاب در این مجموعه به حساب می آیند. نکته بسیار مهمی که در هنگام بازدید از این مجموعه باید به آن توجه داشت، این است که مدیریت مجموعه باغ پرندگان مشهد سعی کرده تا علاوه بر امکان بازدید از پرندگان، این امکان را برای گردشگران به وجود آورد تا آن ها بتوانند با پرندگان از نظر علمی آشنا شده و در رابطه با آن ها تحقیق کنند.

آدرس باغ پرندگان مشهد

جاهای تفریحی مشهد - هم زیارت و هم سیاحت

آدرس باغ پرندگان مشهد

اگر در هنگام سفر به شهر زیبای مشهد علاقه مند بودید تا از یک مجموعه خاص و جذاب دیدن کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا سری به باغ پرندگان مشهد زده و لحظات خاص و فوق العاده ای را در این مکان سپری کنید.باغ پرندگان مشهد در مجموعه گردشگری سپاد و در شمال شهر واقع شده است. علاوه بر باغ پرندگان سپاد مشهد، مجموعه های گردشگری دیگری مانند برج باد صبا، پارک علمی پروفسور بازیما و الماس شرق نیز در این منطقه واقع شده اند. آدرس دقیق باغ پرندگان مشهد در بلوار خیام، مجتمع گردشگری سپاد مشهد و جنب مرکز تجاری الماس شرق است. ساعت بازدید از این مجموعه نیز همه روزه از ۱۰ صبح تا ۷ عصر است.

قیمت بلیت باغ پرندگان مشهد

قیمت بلیت بازدید در باغ پرندگان مشهد در حدود ۱۰ هزار تومان بوده و این امکان فراهم شده تا گردشگران بتواند از تخفیفات مختلفی در هنگام بازدید از این مجموعه استفاده کنند. به نسبت لحظات فوق العاده ای که در این مجموعه سپری می کنید، قیمت بلیط باغ پرندگان ارزان و بسیار مقرون به صرفه است.

بازدید از باغ پرندگان مشهد

نکات مهم برای بازدید از باغ پرندگان مشهد

برای این که بتوانید بازدید خوبی از باغ پرندگان مشهد داشته باشید، لازم است تا چند نکته بسیار مهم را بدانید و آن ها توجه کنید. در وهله اول سعی کنید تا در فصل بهار به این مجموعه آمده و از آن بازدید کنید، زیرا این فصل بهترین زمان برای بازدید از باغ پرندگان مشهد است. با این حال اگر در فصل تابستان به شهر مشهد سفر کردید و علاقه ‌مند بودید تا از این مجموعه دیدن کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا زمان بازدید خود را در ساعات عصر قرار دهید تا در شرایط آب و هوای مناسب تری از این مجموعه بازدید کنید. در فصول سرد سال، یعنی پاییز و زمستان نیز بهتر است تا در حوالی ظهر از این مجموعه بازدید کنید. این مجموعه دارای بخش اطلاعات نیز است و شما می توانید هر زمانی که نیاز داشتید تا پرسشی را مطرح کرده و یا اطلاعاتی را بدست بیاورید، می توانید به بخش اطلاعات مجموعه رفته و سوال خود را از این بخش بپرسید.

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.


حرف آخر
در این مطلب سری به شهر زیبای مشهد زده و از باغ پرندگان این شهر بازدید داشتیم. به افرادی که به حیوانات و پرندگان علاقه مند هستند، پیشنهاد می کنیم تا حتماً از این مجموعه جذاب دیدن کنند. باغ پرندگان مشهد با داشتن گونه های کمیاب و نادر، یکی از خاص ترین باغ های پرندگان کشور و حتی خاورمیانه به حساب می آید و همین موضوع سبب شده تا گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران و خاورمیانه به مشهد سفر کرده و از این مجموعه بازدید کنند.
تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 101 کاربر