باغ وحش آنتالیا

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/24
بازدید: 1480
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از از جاذبه‌های شهر آنتالیا که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند باغ وحش آنتالیا است. این شهر با مناطق بکر و طبیعی و سواحل بسیار زیبایی که دارد، مقصد اصلی گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان است. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا و همچنین کشورمان ایران، به این شهر رفته و از آن بازدید می‌کنند. گشت و گذار در این شهر و بازدید از باغ وحش آنتالیا می‌تواند برای همه جذاب باشد. بدون شک شما در هر رده سنی باشید، می‌توانید سرگرمی‌های فوق‌العاده جذاب و خاطره‌انگیزی برای خود در آنتالیا بیابید. اگر عاشق خرید کردن باشید می‌توانید به مراکز خرید این شهر مراجعه کنید و اجناسی با کیفیت خوب و قیمت‌های عالی پیدا کنید. اگر دوستدار تفریحات آبی هستید، می‌توانید به سواحل این دریا رفته و علاوه بر تماشای دریای زیبایی که این شهر در کنار آن قرار گرفته است، این تفریحات آبی مهیج را نیز تجربه کنید. چنانچه طبیعت گرد باشید، می‌توانید به مناظر زیبا و دیدنی که در اطراف شهر قرار دارند رفته، روح خود را سرشار از لطافت کنید و چشمان‌تان را از دیدن این همه زیبایی سیراب نمایید. هتل های لوکس و مجلل این شهر نیز آماده هستند تا از شما به نحوی بسیار شایسته پذیرایی کنند. 

تور آنتالیا از تهران برای کودکان و کسانی که عاشق حیوانات هستند نیز فکرهای خوبی در سر دارد. باغ وحش آنتالیا یکی از جاهایی است که کودکان برای رفتن به آن سر از پا نمی‌شناسند و بسیار دوست دارند که از این مکان دیدن کنند. اگر با تور آنتالیا راهی این کشور شده‌اید، بازدید از این باغ وحش را از دست ندهید. در این متن قصد داریم در مورد باغ وحش آنتالیا سخن بگوییم و باعث افزایش اشتیاق شما برای رفتن به این باغ وحش شویم. پس در ادامه متن با ما همراه باشید.

باغ وحش آنتالیا

معرفی باغ وحش آنتالیا

یکی از تفریحاتی که می‌توانید با رفتن به آن، لحظاتی سرشار از شادی را برای خود و کودکانتان رقم بزنید، رفتن به باغ وحش آنتالیا است. معمولا در تور ترکیه، یکی از اماکنی که از آن بازدید می شود، همین باغ وحش است. در شهرهایی که از نظر اقلیم و آب و هوا در شرایط خوب و مطلوبی به سر می‌برند، علاوه بر آنکه طبیعت می‌تواند محیط مناسبی برای رشد و پرورش انواع حیوانات و گیاهان را فراهم کند، انسان نیز می‌تواند از این مزیت استفاده کرده و به صورت مصنوعی، اماکنی را ایجاد کند که در آن قابلیت نگهداری حیوانات وجود داشته باشد. مسئولین شهر آنتالیا نیز از این فرصت استفاده کرده و باغ وحش آنتالیا را احداث کرده‌اند و محیطی بسیار عالی برای نگهداری انواع حیوانات به وجود آورده‌اند.

این باغ وحش در سال 1989 کار خود را در مساحتی حدود 330 هکتار آغاز کرد. این مساحت به اندازه ای است که می‌توان به خوبی انواع حیوانات را در شرایط خوب و نرمالی نگهداری کرد. علاوه بر حیوانات، می توان پوشش گیاهی متنوعی را در این منطقه مشاهده کرد. به همین سبب، از این باغ وحش به عنوان یک پارک جنگلی نیز استفاده می‌شود. مسئولین احداث این باغ وحش تنها به امکانی که طبیعت از نظر اقلیم برایشان فراهم کرده است اکتفا نکرده و چندین دریاچه مصنوعی نیز در این باغ وحش احداث کرده‌اند. حضور این دریاچه‌ها علاوه بر آنکه به زیبایی این محیط افزوده است، می‌تواند محلی بسیار مناسب برای نگهداری گونه‌هایی باشد که وابسته به آب هستند. از این گونه‌ها می‌توان مرغ دریایی، مرغابی‌ها، کروکودیل‌ها و مارهای آبی را مثال زد. این باغ وحش و بازدید از انواع حیوانات کودکان را سر ذوق آورده و برای آن‌ها بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. 

باغ وحش آنتالیا

امکانات رفاهی باغ وحش آنتالیا

برای افزایش راحتی بازدید کنندگان و همچنین افزایش توریست‌ها، در این باغ وحش امکانات مختلفی در اختیار بازدید کنندگان قرار گرفته است. یکی از امکاناتی که بسیار مورد علاقه ایرانی‌ها است، در نظر گرفتن مکان‌هایی برای برقراری پیک نیک است. در این محل‌ها، باربیکیوهایی نیز ساخته شده تا افرادی که تمایل دارند در کنار پوشش گیاهی زیبایی این منطقه غذایی صرف کنند، بدون هیچ مشکلی غذایی را آماده و طبخ نمایند. از دیگر امکاناتی که به خصوص برای کودکان می‌تواند جذاب باشد، در نظر گرفتن محل‌هایی برای بازی کودکان است. رفتن به این باغ وحش علاوه بر آنکه آن‌ها را با گونه‌های مختلف حیوانات آشنا می‌کند، می‌تواند موجب شادی و لذت آن‌ها در سایت‌های مخصوص بازی نیز باشد. پس با رفتن به این پارک یک تیر را با دو نشان بزنید. برای رفع گرسنگی و تشنگی نیز در این رستوران تدبیری اندیشیده شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به یکی از کافه‌ها و رستوران‌هایی که در این محیط برای آن‌ها فراهم شده است، انواع خوردنی و نوشیدنی برای خود و عزیزانشان تهیه نمایند. از دیگر امکانات این باغ وحش می‌توان به صندلی‌هایی که در طول مسیر قرار داده شده است، اشاره کرد. به دلیل وسعت زیاد این مکان، صندلی‌هایی تعبیه شده تا بتوانید برای چند دقیقه، استراحت کرده و با انرژی بیشتری کل باغ را بازدید کنید. 

باغ  وحش آنتالیا

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

هزینه بلیط ورود به باغ وحش آنتالیا

هزینه‌ای که برای بازدید از این مکان در نظر گرفته شده است، حدود 5 لیر یا 16 هزار تومان است. این هزینه ارزش رفتن به این مکان و بازدید از حیوانات متنوع و محیط زیبای آن را دارد. 

باغ وحش آنتالیا

پینت بال آنتالیا - لذت تیراندازی با تفنگ‌های رنگی در آنتالیا

آدرس باغ وحش آنتالیا

باغ وحش آنتالیا در منطقه کپزالتی واقعه شده و برای آنکه بتوانید خود را به این باغ وحش برسانید باید دو ساعت در راه باشید. برای رفتن به این باغ وحش راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها، قطار شهری تراموا است. در هر نقطه‌‍ای از مرکز شهر آنتالیا که باشید، می‌توانید بر این قطار سوار شده و خود را به این باغ وحش برسانید. از درب ورودی تا به محلی که بتوانید حیوانات را مشاهده کنید، حدود یک کیلومتر فاصله است. چنانچه علاقه‌مند هستید به صورت پیاده می‌توانید این مسیر را طی کنید، اما اگر بنا به دلایلی این امکان برایتان فراهم نیست، می توانید بر خودروهایی که در این مسیر رفت و آمد دارند سوار شده و با سرعت بیشتری خود را به قسمت اصلی باغ وحش برسانید. از آنجایی که این باغ وحش در فاصله دوری از شهر قرار دارد، قبل از رفتن بهتر است به مسیری که قرار است طی کنید به خوبی آگاهی پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از فردی که رهبری تور شما را به عهده گرفته سوال کرده و از او راهنمایی‌های بیشتری بخواهید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 101 کاربر