سافاری کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/26
بازدید: 4078
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سافاری در صنعت گردشگری نوعی سفر به حساب می آید که ارتباط مستقیمی با حیات وحش دارد و افراد با هدف تماشا و عکس برداری از حیوانات آن را انجام می دهند. در سافاری کیش این امکان وجود دارد که لذت تماشای فیلم های مستند را به صورت ملموس و از فاصله نزدیک تجربه کنید. این سفر تفریحی در گذشته معنایی متفاوت داشته و افرادی که تور سافاری را برای تفریح انتخاب می کردند، اغلب به شکار حیوانات می پرداختند. امروزه معنای سافاری تا حدی تغییر کرده و دیگر خبری از شکار حیوانات نبوده بلکه اقداماتی در جهت حفظ حیات و نگهداری آن ها نیز صورت می گیرد. امروزه تور سافاری شامل قرارگیری در محیطی بکر و معاشرت با مردم محلی، مشاهده حیات وحش و عکسبرداری در محیط، انجام فعالیت های ماجراجویانه و تماشای جاذبه های تاریخی می شود. تورهای سافاری معمولا به واسطه یک ماشین چهار دیفرانسیل که دارای قدرت کافی باشد انجام می گیرد؛ ضمن این که راننده ماشین باید شناخت کافی نسبت به محیط و حیوانات منطقه داشته باشد. 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. سافاری در ایران
  2. معرفی سافاری در کیش
  3. قیمت تور سافاری کیش

سافاری کیش

تور کیش - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های مسافرتی ایران

سافاری در ایران

این تفریح در ایران هم طرفداران زیادی دارد، کشور ما دارای ظرفیت های بالایی در زمینه برگزاری تور سافاری می باشد. در ایران لندرور مناسب ترین انتخاب برای تورهای سافاری بوده که می تواند یک کویرنوردی حرفه ای را برای شما رغم بزند؛ گفتنی است که این تفریح معمولا به صورت دسته جمعی (20 الی 30 نفر) انجام می شود و در هر ماشین یک راننده به همراه سه سرنشین حضور دارند. سافاری در برخی از شهرهای ایران برگزار می شود ولی در این مقاله ما قصد داریم به طور اختصاصی به سافاری کیش بپردازیم و کاربران را با مکان هایی که می توانند این تفریح را انجام دهند آشنا کنیم. 

سافاری در ایران

معرفی سافاری در کیش

در کیش فعالیت های تفریحی و ورزشی بی شماری ارائه می شود که هر نوع سلیقه ای را در برمی گیرد. در کنار سواحل و مناظر بی نظیر جزیره کیش، مناطق بیابانی مناسبی برای برگزاری سافاری وجود دارد که مورد توجه بسیاری از گردشگران کیش قرار گرفته است. سافاری کیش معمولا با استفاده از ماشین هایی چون پاترول، لندکروز و لندرور انجام می شود. سافاری کیش کمی با ماهیت اصلی آن تفاوت دارد به طوری که در این مکان خبری از حیات وحش نبوده و بازدیدکنندگان به وسیله ماشین، موتور و چهارپایان به گشت و گذار در مناطق کویری و زیبا می پردازند. 

یکی از مهم‌ترین مراکزی که در جزیره کیش برای این تفریح در نظر گرفته شده، مجموعه پارس سافاری کیش است که در سال 1392 در محدوده ای به وسعت 50 هزار مترمربع ساخته شده است. این مجموعه که در نزدیکی فرودگاه کیش قرار دارد، از بزرگترین و کامل ترین مراکز سافاری در کشور به حساب می آید. این مجموعه مجهز و پیشرفته پذیرای تمامی گروه های سنی است و می‌توانید به صورت خانوادگی این سفر فراموش نشدنی را تجربه کنید. تور صحرا سافاری کیش محبوبیت زیادی داشته و در آن بازدیدکنندگان سوار بر شتر یا خودروهای شاسی بلند آفرود شده و در بیابان های شنی به گشت و گذار می پردازند. ساعات کار این مجموعه 15:30 تا 20:30 است. این پیست تفریحات مهیج دیگری هم دارد که به شرح زیر هستند:

باگی دو نفره

  • باگی دو نفره: باگی یک خودرو 2 نفره با سقف توری بوده که برای مسیرهای ناهموار طراحی شده است. زمان تور باگی 15 الی 20 دقیقه بوده و نکات لازم در طول مسیر توسط لیدر توضیح داده می شود. هزینه این تور حدود 100 هزار تومان است.
  • زورب بال: زورب بال در واقع یک توپ بزرگ بی رنگ است که از دو لایه آب و هوا تشکیل شده و شما با قرار گرفتن درون آن باید سطحی شیب دار را بپیمایید.
  • کارتینگ کیش: کارتینگ یک تفریح بسیار جذاب است که توسط ماشین های مسابقه ای تک نفره انجام می شود و هزینه آن 36 هزار تومان است. 
  • استوانه جادویی: این استوانه حبابی درون استخری از آب قرار گرفته که شما مسئول حفظ تعادل آن هستید.
  • ترامپولین: ترامپولین یک تشک پرش استاندارد بوده که در آن می توانید به هنرنمایی و انجام حرکات آکروباتیک بپردازید. این مورد یا قیمت بلیط 13 هزار تومان، از ارزان ترین آیتم های تفریح در مجموعه سافاری کیش می باشد. 
  • پینت بال کیش: در بازی پینت بال افراد به دو گروه تقسیم می شوند و هدف بازی حذف تیم رقیب می باشد که این کار با استفاده از سلاح ها و گلوله های رنگی انجام می شود. لازم به ذکر است که بگوییم تمامی افراد کلاه و لباس ایمن به تن دارند تا آسیبی به هیچ یک وارد نشود.
  • موتور دریفت: این موتورها که در دو اندازه 50 و 80 هستند، بیشتر برای کودکان و نوجوانان طراحی شده و هزینه آن 36 هزار تومان است.
  • بانجی شوتینگ: بانجی شوتینگ را هر کسی نمی تواند انجام دهد زیرا انجام دادن آن شجاعت زیادی را می طلبد. در بانجی شوتینگ شما در ارتفاع 6 متری تاب می خورید و این روند تا ایستادن کامل، ادامه پیدا می کند.
  • تونل وحشت: تونل وحشت مجموعه درون دالان های تاریک یک هرم که همچون اهرام ثلاثه طراحی شده، قرار گرفته و محیطی ترسناک را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است. 

تور استانبول با چه پروازهایی برگزار می‌شود؟

تونل وحشت:

قیمت تور سافاری کیش

قیمت بلیط سافاری کیش با توجه به امکانات و خدماتی که در اختیار افراد قرار می گیرد، بین 100 الی 300 هزار تومان است. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
لوکس ترین هواپیما های جهان | مشخصات و قیمت + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 101 کاربر