سواحل کیش

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 9454
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سواحل کیش جزو زیباترین سواحل ایران است و افراد زیادی را ترغیب به سفر می کند. درختان نخل و نارگیل، آفتاب گرم و تفریحات مهیج در آب تمیز آن جذابیت وصف نشدنی ایجاد میکند. علاوه بر این جاذبه‌ها، دیدن حیوانات و نرم‌تنان و سخت‌تنان متنوع تجربه جذابی در سفر به کیش خواهد بود. همواره مناطق و خطه‌هایی که در کنار دریاها قرار گرفته اند، برای بسیاری از مردم جالب و تماشایی است. کشور ایران با داشتن دو دریا، یکی در شمال و دیگری در جنوب کشور، شرایط بسیار خوب و ایده آلی برای گردش فراهم کرده است. البته جذابیت‌هایی که در شمال کشور دیده می‌شود، با آنچه شما در جنوب می بینید با هم متفاوت است و این عاملی است که موجب شده دیدن هر دو دریا و مناطقی که اطراف آن ها واقع است همیشه تماشایی باشند.

نکته دیگری که ذکر آن واجب است، این است که نباید تصور کنید چون دریای شمال را دیده اید، ممکن است جنوب کشور برایتان تکراری باشد و یا بر عکس. سفر به این جزیره کیش با تور کیش ، بدون شک یکی از خاطره انگیز‌ترین سفرهای شما خواهد بود. آن قدر صحنه های زیبا و تماشایی در این جزیره وجود دارد که شاید چند روز برای تماشای همه آن ها کافی نباشد. یکی از شلوغ ترین و پر‌ازدحام ترین منطق جزیره کیش، سواحل این جزیره است. سواحل جزیره کیش علاوه بر عرضه انواع تفریحات آبی، محیط بسیار مناسبی است تا در کنار آن قدم بزنید و ساعاتی پر از آرامش در کنار دریای زیبای جنوب را تجربه کنید. در ادامه بهترین سواحل کیش را به شما معرفی می‌کنیم.

سواحل کیش

ساحل میر مهنا کیش

اگر دوست دارید به همراه خانوده‌تان به یکی از سواحل زیبای کیش بروید، ساحل میر مهنا کیش می تواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد. میرمهنا، بزرگترین ساحل این جزیره است و امکانات خوبی در اختیار گردشگران قرار داده است. ساحل میر مهنا محیط بسیار مساعد و خوبی برای پیک نیک مسافران آماده کرده است.

در این ساحل، چهار اسکله برای گردشگران تدارک دیده شده است تا بتوانند سوار بر قایق شده و بر امواج خلیج فارس حرکت کنند. چهار اسکله با نورپردازی بسیار خوب نیز وجود دارد تا همگان بتوانند منظره ای زیبا از دریا را تماشا کنند. چناچه هوس درست کردن جوجه کباب در فضای باز را داشتید، می توانید به پارک ساحلی میرمهنا بروید. در این پارک، باربیکیو برای درست کردن غذای محبوب اغلب ایرانی ها و آلاچیق برای اسکان آن ها فراهم شده است. از دیگر امکاناتی که می توان به وجود آن‌ها در این ساحل اشاره کرد، وجود نماز خانه، بازار ماهی فروشی، کتابخانه عمومی و بازار بعثت است. در ساحل میر مهنا کیش، مسیری برای دوچرخه سواری در نظر گرفته شده است و علاقه مندان به این رشته ورزشی، می توانند در نهایت امنیت به ورزش مورد علاقه خود بپردازند. کودکان نیز می توانند به محل‌های مخصوصی که برای آن‌ها ساخته شده بروند و بازی کنند و شادی را برای خود بسازند. چایخانه این ساحل نیز مکان بسیار مناسبی برای نوشیدن یک لیوان چای داغ و خوش طعم است. نورپردازی خوب ساحل میر مهنا این امکان را برای شما فراهم کرده است که شب ها به این پارک ساحلی بروید و همراه دوستان و خانواده تان، لحظات خوب و خوشی را سپری کنید. ساحل میر مهنا کیش در بلوار دریا قرار گرفته و منتظر قدوم شماست. 

ساحل میرمهنا کیش


تفریحات کیش - هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی و غیر آبی کیش که نباید از دستشان بدهید.

ساحل مرجان کیش

یکی دیگر از سواحل زیبایی که می توانید در جزیره کیش به دیدن آن بروید، ساحل مرجان کیش است. پیست دوچرخه سواری، محل بازی کودکان و آلاچیق، تنها چیزهایی نیست که در ساحل مرجان می توانید بیابید. امکانات متفاوت و مختلفی برای رفاه مسافران و گردشگران تور داخلی فراهم شده است. موردی که باعث شده این ساحل طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کند، تصویر و نمایی است که از طلوع و غروب خورشید می توانید مشاهده کنید. سعی کنید حداقل یک بار تصویر غروب خورشید این ساحل را ببینید و آن را از دست ندهید. برای ثبت زیبایی بی حد و حصر این پدیده طبیعی و بی نظیر، حتما با خودتان دوربین عکاسی حرفه ای به همراه داشته باشید. از دیگر جذابیت هایی که می توانید با رفتن به این ساحل آن را ببینید، دیدن کشتی یونانی است که در نزدیکی این ساحل به گل نشسته است. از ساحل سیمرغ، این کشتی به راحتی قابل دیدن است. برای آنکه بتوانید خود را به ساحل مرجان کیش برسانید، باید به میدان مرجان جزیره کیش رفته و از آنجا به ساحل مرجان رهسپار شوید.

ساحل مرجان کیش

جاهای دیدنی کیش - لیست کامل جاذبه های گردشکری کیش + عکس + قیمت + آدرس

ساحل سیمرغ کیش

در ضلع جنوبی جزیره کیش، ساحل زیبایی وجود دارد که به آن ساحل سیمرغ گفته می شود. علت این نام گذاری وجود یک مجسمه بزرگ از پرنده افسانه ای سیمرغ در اسکله این ساحل  است و به همین علت این ساحل را سیمرغ می خوانند. این ساحل یکی از بهترین سواحلی است که می توان به اتفاق خانواده و دوستان به آنجا رفت و ساعات خوب و خوشی را در آن سپری کرد. امکانات مختلف و زیادی برای راحتی مسافران و گردشگران فراهم شده است که از جمله این امکانات می توان به زمین بدمینتون، پیست اسکیت، مسیر پیاده روی و پینگ پونگ اشاره کرد. از دیگر امکانات موجود در پارک ساحلی سیمرغ کیش ، سرویس بهداشتی، آبنما، فضای سبز و پارکنیگ است. 

در این ساحل نیز برای علاقه مندان دوچرخه سواری محیطی فراهم شده است تا بتوانند در کنار دریای نیلگون دوچرخه سواری کرده و ضمنا از زیبایی ساحل و دریا نیز نهایت لذت را ببرند. برای داشتن پیک نیک‌های کوچک و خانوادگی در این پارک چندین آلاچیق به همراه باربیکیو قرار داده شده است تا مسافران بتوانند در صورت تمایل خودشان غذا فراهم کنند و در کنار عزیزان خود وقت بگذرانند. از دیگر امکاناتی که در این ساحل وجود دارد، در نظر گرفتن سایت‌هایی برای بازی کودکان است. می‌توانید کودکان دلبند خود را به این مکان‌ها برده تا به بازی بپردازند و بهترین لحظات زندگی را در این پارک تجربه کنند. ساحل سیمرغ کیش در جنوب شرقی جزیره کیش و در محدود جاده دوچرخه‌سواری و جاده جهان واقع شده و مساحتی در حدود 15 هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است.

 

ساحل سیمرغ کیش

ساحل مرد ماهیگیر

یکی دیگر از سواحل زیبای کیش پارک ساحلی مرد ماهیگیر است که در پارک ماهیگیر قرار دارد . این ساحل 4 هزار متر مربع وسعت دارد و به دلیل اینکه یکی از مجسمه‌های نمادین در آن قرار گرفته شده است از شهرت زیادی برخوردار می‌باشد. استراحت زیر درختان در زیر آلاچیق و پوشش گیاهی متنوع این پارک زیبایی زیادی به این سواحل بخشیده است. در کنار سواحل افراد با هر سنی مشغول ساخت قلعه های شنی و مجسمه های خیره کننده هستند. نورپردازی دکوراتیو و منظره زیبای غروب آفتاب عکس های بسیار جذابی برای شما خلق می کند.

ساحل مرد ماهیگیر

ساحل اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش با استفاده از ستون‌های فلزی توسط مهندسین ایرانی در سال 2007 ساخته شده است و مکانی جذاب و دیدنی برای لذت بردن از مناطق شگفت انگیز کیش به شمار می رود. برای قدم زدن با دوستان و خانواده، این ساحل یکی از بهترین انتخاب‌ها می باشد. با اینکه جاذبه‌های تاریخی برای گرشگران بسیار لذت بخش است اما حتی اگر قصد بازدید از این جاذبه ها را نداشته باشید با گشت و گذار در رستوران‌های ساحلی و پاساژ و بازار‌های ساحلی خوشی سفر خود را تکمیل خواهید کرد.

ساحل اسکله تفریحی کیش

ساحل درختان نارگیل

این ساحل پر از درختان نارگیل است که در سمت راست خیابان فردوسی بوده و تا مرکز شهر 15دقیقه فاصله دارد. وسعت این ساحل 20 هزار متر مربع است که دارای 2500 تا 3000 درخت نارگیل می باشد. برگ‌های این درختان به قدری بزرگ هستند که می‌توانند به عنوان سایه‌بان مورد استفاده قرار گیرند. این درختان که نماد آب‌و‌هوای استوایی هستند از خلیج فارس تا شن های درخشان منظره ای بی‌نظیر خلق می‌کنند. پارک هنگام نیز به این ساحل نزدیک است و می‌توان با اندکی پیاده روی به این پارک رسید. در نزدیکی این ساحل هتل‌های مشهوری همچو هتل آرمیس کیش، هتل ستاره، هتل داریوش، هتل پارسیان و هتل ارم قرار دارد که اقامتگاه لوکسی را مهیا کرده‌اند. همچنین ساحل درختان نارگیل از مراکز خرید پانیذ، مرکز خرید مریم آفتاب و رویا فاصله زیادی ندارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. والیبال ساحلی و دوچرخه سواری، شنا در پلاژ، تماشای غروب دل انگیز از دیگر جذابیت های این پارک است.

ساحل درختان نارگیل

بهترین سواحل کیش برای شنا

طبق گزاشات اخیر در ساحل کیش هیچ کوسه ای زندگی نمی کند از این رو به راحتی میتوانید در خلیج همه فارس بدون نگرانی شنا کنید. اما باید توجه کنید برخی سواحل کیش از نطر عمق و ... برای شنا مناسب نیستند از این رو کارشناسان مناطق مخصوص برای شنا را در اختیار مسافران قرار داده‌اند تا با اطمینان خاطر از تفریحات لذت ببرند. در ادامه برخی از این سواحل را به شما معرفی می‌کنیم.

پلاژ بانوان کیش

پلاژ بانوان کیش یکی از سواحل زیبا برای شنا و لذت بردن از سواحلی مانند شنا، والیبال، فوتبال ساحلی و آفتاب گرفتن است. در این سواحل ماساژورهای حرفه آماده‌اند تا خستگی یک روز هیجان انگیز را از تن شما به در کنند. در این ساحل سالن مد و فروشگاه های لباس نیز وجود دارد و همچنین میتوان از سولاریوم و فودکورت این منطقه استفاده کرد.

پلاژ آقایان کیش

این پلاژ نیز مانند پلاژ بانوان یکی از ساحل زیبای کیش مخصوص شنا کردن است که تفریحاتی مانند آفتاب گرفتن، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و .. مهیاست و شما می توانید بعد از یک فوتبال حرفه ای شاد در دریا شنا کنید.

پلاژ آقایان کیش

پارک آبی اوشن

برخی افراد ممکن است از تفریح و شنا در دریا ترس داشته باشند و یا به دلیل حساسیت‌های پوستی نتوانند در دریا شنا کنند. به این افراد توصیه می‌شود این پارک را برای تفریح خود انتخاب کنند، زیرا پارک آبی اوشن تفریحات آبی و سرگرم کننده‌ای دارد که خدماتی مانند سولاریوم، سرسره‌های آبی و بازی های هیجان انگیز را در اختیاز بانوان و آقایان می‌گذارد. این پارک حتی برای کودکان نیز بازی های هیجان انگیز زیادی در نظر دارد و ساعت های خوشی را برای مسافران رقم میزند.

پارک آّبی اوشن

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر