آدرس آکواریوم استانبول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/05/24
بازدید: 1180
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

نخستین چیزی که با شنیدن نام ترکیه به ذهنمان می رسد، گردشگری است. عجیب هم نیست، چرا که ترکیه ششمین کشور دنیا در زمینه توریسم به حساب می آید. طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، در سال 2019، ترکیه از 52.5 میلیون گردشگر میزبانی کرده است که از این جهت در رتبه ششم قرار گرفت. 
اگر چه در سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا این صنعت مانند همه شهر ها و کشور های دنیا در ترکیه نیز با رکود مواجه شد. به گفته وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، این کشور برای سال 2020 برنامه جذب 70 میلیون گردشگر را داشت که به دلیل شیوع ویروس همه گیر کووید19 و ممنوعیت سفر های بین المللی، این کشور با چالش های زیادی در اجرای این برنامه رو به رو شد. این موضوع به یکی از نگرانی های بزرگ اقتصادی در ترکیه تبدیل شده است. 
یکی از جاذبه های مهم گردشگری که هر ساله میزبان گردشگران زیادی است، آکواریوم استانبول است. نام آکواریوم، معمولا ما را یاد یک ظرف کوچک مربع یا مستطیلی شیشه ای در کنج خانه می اندازد که چند مدل ماهی در آن شنا می کنند، اما آکواریوم استانبول صد و هشتاد درجه با این تصور فاصله دارد و به قدری شگفت آور است که تماشای آن برای ساعت ها شما را خسته نمی کند. در ادامه این مطلب قصد داریم به توصیف و توضیح آکواریوم دیدنی استانبول بپردازیم تا اگر قصد دارید تا با تور استانبول به این شهر سفر کنید، بتوانید برنامه دقیقی برای بازدید از این جاذبه گردشگری بچینید. 

 

استانبول


نگاهی کوتاه به استانبول

استانبول، گویا صحنه برخورد و در هم آمیختگی فرهنگ اروپا و خاورمیانه است. در این شهر، هم مدرنیته و هم زندگی سنتی را می توان یافت. شاید این مهم ترین دلیلی باشد که این شهر مورد توجه توریست های ایرانی و غیر ایرانی قرار می گیرد. 
خیابان به خیابان استانبول پر است از جاذبه های دیدنی و توریستی از جاذبه های میدان سلطان احمد نظیر کاخ توپکاپی و مسجد آبی گرفته تا هتل های دیدنی میدان تکسیم و منظره تنگه بسفر، همه و همه دست در دست یکدیگر داده اند تا این شهر را به یک شهر توریست پذیر بی نظیر تبدیل کنند و میلیون ها نفر در سراسر جهان را برای بازدید از آن مجاب کنند. 
در شهر استانبول سه هزار مسجد وجود دارد که معروف ترین آن ها مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی هستند که هر دو دارای ساختار و معماری بی نظیری هستند. استانبول شهری است که در آن می توان جاذبه هایی برای همه سلیقه ها یافت. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری این شهر یعنی آکواریوم، صحبت کنیم.  

 

آکواریوم استانبول


معرفی آکواریوم استانبول


آکواریوم استانبول در سال 2011 در جنوب غربی استانبول یعنی منطقه فلوریا به بهره برداری رسید. این آکواریوم با فرودگاه بین المللی آتاتورک 5 کیلومتر فاصله دارد. در آکواریوم استانبول 1500 گونه مختلف دریایی نگهداری می شوند و مقابل دیدگان گردشگران قرار می گیرند. این موضوع باعث شده که این آکواریوم در بین بهترین آکواریوم های دنیا قرار بگیرد. آکواریوم فلوریای استانبول، ساختمانی دو طبقه است و مجموعا 22 هزار متر مربع وسعت دارد.
در این آکواریوم فضاهای مختلفی برای آبزیان شبیه سازی شده است که می توانید در هر کدام از آن ها شگفتی های زیادی از دنیای زیر آب ببینید از جمله این فضاها می توان به دریای سیاه، تنگه استانبول، دریای سرخ، تنگه دادردانل، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، قسمتی از اقیانوس اطلس، میان اطلسی، کانال پاناما، اقیانوس آرام، گرمای جهانی و ناتیلوس اشاره کرد. 
اما یک بخش ویژه که در این آکواریوم شبیه سازی شده است، جنگل های استوایی است. در آکواریوم استانبول سعی شده تا فضای جنگل های بارانی آمازون در آمریکای جنوبی را به بهترین شکل شبیه سازی کنند. در رودخانه این بخش از آکواریوم، آبزیان خطرناک و سمی مانند تمساح، مار و قورباقه سمی زندگی می کنند.
از دلایلی که بازدید کنندگان را به سمت این آکواریوم سوق می دهد، هزینه بازدید مقرون به صرفه و مسیر دسترسی آسان است. علاوه بر این، آکواریوم استانبول امکانات خوب و کاملی به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

آکواریوم استانبول

 

دیدنی های آکواریوم استانبول 

در صورتی که قصد بازدید از آکواریوم استانبول را داشته باشید، باید به شما گفت که با بازدید از این آکواریوم، با دنیایی از دیدنی ها رو به رو خواهید شد که در ادامه به معرفی بخشی از آن ها خواهیم پرداخت.
سینما 5 بعدی
در آکواریوم 2، یک سینمای 5 بعدی ساخته شده که در حین پخش فیلم های سه بعدی، از عناصر آب، باد و مه نیز استفاده می کند و شرایط بی نظیری را به وجود می آورد. ورود به بخش سینما سه بعدی و دیدن فیلم های آن مستلزم پرداخت هزینه جدا از ورود آکواریوم است. اگر از حرکت در میان دیدنی های این آکواریوم خسته شدید، می توانید در کافه های داخل آکواریوم بنشینید و حین نوشیدن یک لیوان نسکافه از تماشای آبزیان لذت ببرید.  
سالن آینه ها
آکواریوم استانبول تنها دارای سینمای سه بعدی و انبوه آبزیان نیست. یکی از جذاب ترین بخش های این آکواریوم، سالن آینه های آن است. ورود به این بخش مستلزم پرداخت هزینه اضافه است. در این بخش وارد یک سالن پر از آینه خواهید شد که به شکل پیچ در پیچ چیده شده اند و شما را به کشف این دنیا سوق می دهند.
غواصی با کوسه
مدتی است که امکان شنا و غواصی در کنار کوسه ها در این آکواریوم مهیا شده است. لازم نیست بترسید، چرا که مربیان متخصص بر شنای شما در این آکواریوم نظارت می کنند و خطری از جانب کوسه ها شما را تهدید نمی کند. 
طی مدتی که این آپشن برای بازدیدکنندگان راه اندازی شده است، هنوز حادثه ناگواری در این رابطه گزارش نشده و این نشان می دهد این تفریح کنترل شده است. اگر مایلید تا حس کنید که در اقیانوس اطلس در حال شنا در کنار کوسه ها هستید، این تفریح را از دست ندهید. 
برای 30 دقیقه غواصی با کوسه ها، برای شما 30 دقیقه جلسه آموزشی ترتیب می دهند و 15 دقیقه هم صرف آشنایی با لباس غواصی و پوشیدن آن خواهد شد. یادتان باشد که برای انجام غواصی در این مجموعه باید از قبل نوبت رزرو کنید و کمی پیش از زمان تعیین شده در مکان حضور یابید، همچنین پیروی از قوانینی که به شما خواهند گفت ضروری است.
غذا دادن به ماهی ها
خیلی از بازدید کنندگان دوست دارند که به آبزیان غذا دهند، اما این کار در همه ساعات امکان پذیر نیست. اگر دوست دارید غذا خوردن ماهی ها را تماشا کنید یا در این کار مشارکت داشته باشید، باید ساعت 15 در آکواریوم حاضر باشید، این ساعتی است که به ماهی ها غذا می دهند و گاها مشتریان هم می توانند در این کار همکاری کنند. 
برای افرادی که دوست دارند غذا خوردن کوسه ها را تماشا کنند، توصیه می شود ساعت 11 هر روز، به جز دوشنبه ها، به بخش گذرگاه پاناما بروند تا آن را تماشا کنند. برای دوست داران خزندگان نیز باید گفت که می توانند روز های شنبه ساعت 16 شاهد غذا خوردن کروکودیل ها در این آکواریوم باشند.    
غواصی سطحی
اسکوبادایوینگ یا غواصی سطحی، یکی دیگر از تفریحاتی است که در آکواریوم استانبول می توانید تجربه کنید. این نوع غواصی با لوله هایی مخصوص تنفس انجام می شود. نکته مثبت انجام اسکوبا در آکواریوم استانبول این است که استفاده از ابزار آن کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه نیست. این نوع غواصی که نوعی ورزش نیز به حساب می آید، نیازمند توانایی خاصی به جز شنا نیست. اگر دارای بیماری های خاص هستید، پیش از انجام این کار بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

تفر یحات استانبول


تفریحات دیگری که می توانید در آکواریوم استانبول تجربه کنید
عکاسی در آب، در این آکواریوم عکاسان حرفه ای حاضر هستند که می توانند از شما در آب یا بیرون آب عکس بگیرند و با بهترین کیفیت تحویل شما دهند. علاوه بر این اگر می خواهید تولد کسی یا سالگرد ازدواج خودتان را از درون اکواریوم به همسرتان تبریک بگویید می توانید این کار را در آکواریوم استانبول انجام دهید. حتی می توانید از داخل آب به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید که بسیار جالب است. 
سوغاتی های آکواریوم
در این مجموعه یک امکان بی نظیر قرار دارد و آن هم فروشگاهی برای خرید سوغاتی است، البته سوغاتی هایی که در این فروشگاه عرضه می شوند همگی رنگ و بوی فضای دریا و آکواریوم را دارند. شما می توانید بعد از بازدید از مجموعه به این فروشگاه سر بزنید و برای بستگان خود در ایران سوغاتی تهیه کنید. البته مواظب باشید که در خرید صرفه جویی کنید تا هزینه دیدن دیگر مناطق استانبول را داشته باشید.

 

آدرس آکواریوم استانبول

 

آدرس و مسیر دسترسی به آکواریوم استانبول

همانطور که پیشتر گفتیم دسترسی آسان به این مکان یکی از دلایلی است که توریست ها را مجاب می کند از آکواریوم استانبول بازدید کنند. این مکان دارای سرویس شاتل است و شما می توانید با حضور در ایستگاه های این وسیله نقلیه در زمان های درست، خود را به راحتی به آکواریوم استانبول برسانید. 
شاتل از ایستگاه تکسیم به آکواریوم استانبول
میدان تکسیم از معروف ترین میدان های استانبول است که گردشگران در آن هتل رزرو می کنند. اگر قصد دارید تا از این میدان خود را به آکواریوم برسانید، به ایستگاه این میدان رفته و منتظر سرویس های شاتل بمانید. 
شاتل های این مسیر از ساعت 10 تا 13 هر یک ساعت به سوی آکواریوم حرکت می کنند. همچنین برای برگشت نیز از ساعت 11 تا 17، شاتل ها هر یک ساعت یک بار به سمت میدان تکسیم حرکت می کنند. طی این مسیر حدود 1 ساعت زمان می برد. 
شاتل از ایستگاه سلطان احمد به آکواریوم استانبول
یکی دیگر از محله هایی که جاذبه های گردشگری زیادی دارد، محله سلطان احمد است و این موضوع نشان می دهد افراد زیادی از این محل به محل آکواریوم استانبول می روند. برای رفتن از محله سلطان احمد به آکواریوم استانبول با شاتل، باید خود را به ایستگاه آن برسانید، از ساعت 10 تا 13 هر ساعت یکبار، شاتل ها از این مسیر به سمت آکواریوم حرکت می کنند. شاتل ها برای مسیر برگشت نیز از ساعت 11 تا 13 فعال هستند. طی این مسیر حدود 1 ساعت طول می کشد.
رفتن به آکواریوم استانبول با متروباس
با دیگر وسایل حمل و نقل عمومی هم می توان به این آکواریوم رسید که متروباس یکی از آن ها است. اگر قصد دارید تا از این وسیله استفاده کنید، باید سوار یکی از آن ها شوید و در ایستگاه Besyol پیاده شوید. همچنین اگر به ایستگاه مینی بوس رسیدید سوار آن شوید و به ایستگاه Florya بروید. 
استفاده از تاکسی برای رسیدن به آکواریوم فلوریا استانبول
تاکسی یکی از گران ترین وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول است و این شهر هم، شهری پر ترافیک است، اگر با این وجود قصد دارید تا از تاکسی برای رفتن به این مکان استفاده کنید، از فرودگاه بین المللی آتاتورک تا این آکواریوم با تاکسی 5 دقیقه راه است. از مناطق دیگر نیز باید مقصدتان را به اطلاع راننده برسانید. 
آدرس اکواریوم فلوریای استانبول: کشور ترکیه، شهر استانبول، ناحیه اروپایی باقرکوی، بزرگراه فلوریا، محله شنلی کوی، آکواریوم استانبول  

 

قیمت بلیط آکواریوم استانبول

 

اطلاعات و هزینه بازدید از آکواریوم استانبول

بلیط اکواریوم استانبول برای بزرگسالان 99 لیر و برای کودکان 69 لیر است. البته همانطور که گفته شد برای بخش های مختلف این اکواریوم باید هزینه اضافی پرداخت کنید. مثلا هزینه غواصی با کوسه ها به ازای هر نفر 450 لیر برای 30 دقیقه است. هزینه اسکوبادایوینگ در این آکواریوم هم تا 1200 لیر است. 
سخن آخر 
با یکی از آکواریوم های بی نظیر دنیا در یکی از بی نظیر ترین شهر های گردشگری ترکیه آشنا شدیم. این آکواریوم دارای انواع مختلفی آبزیان از سراسر دنیا است و با دقت زیادی محیط زندگی آنان در این آکواریوم شبیه سازی شده است.
اگر به زندگی آبزیان علاقه دارید، سعی کنید در زمانی که با تور استانبول به این شهر سفر کردید بازدید از آکواریوم فلوریای استانبول را در برنامه خود قرار دهید. درست است که نام استانبول و ترکیه بیشتر به دیدنی های تاریخی آن نظیر مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و مسجد آبی گره خورده است، اما استانبول دارای دیدنی های زیبای طبیعی و جاذبه های مدرن دیگر هم هست. 
باید سعی کنید وقت خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید از همه این دیدنی ها در طول چند روزی که در این شهر اقامت دارید بازدید کنید. البته باید گفت بازدید از آکواریوم استانبول به اندازه دیدنی های تاریخی مثل کاخ توپکاپی یک روز کامل یا یک نصفه روز زمان نمی برد و اگر حواستان به ساعت باشد، می توانید یک تایم معقول برای بازدید از تمام دیدنی های این آکواریوم در نظر بگیرید. 
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر