بهترین سواحل ترکیه

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/02
بازدید: 2684
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ترکیه کشوری به قدمت چندین هزار سال است، که بسیاری از افراد آن را با دوره پادشاهی عثمانی و موزیک‌های ترکی می‌شناسند. با توجه به اقداماتی که دولت ترکیه در پیش گرفته است، این منطقه جغرافیایی از کره خاکی، تبدیل به یکی از توریستی‌ترین کشورهای دنیا شده است. ترکیه سالانه درآمد زیادی از گردشگران به دست می‌آورد، به گونه‌ای که درآمد گردشگری بخش بزرگی از اقتصاد این کشور به شمار می‌رود. سواحل ترکیه نیز از بهترین سواحل جهان محسوب می‌شوند و همواره طرفداران زیادی دارند. اگر شما هم قصد عزیمت به سواحل زیبای ترکیه را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین سواحل ترکیه

ساحل ایزتوزو

ساحل ایزتوزو در شهر دالیان از بکرترین‌های ترکیه است. این پلاژ هرساله پذیرای تخم‌گذاری لاکپشت‌های چندین ساله است و به همین نام نیز شهرت دارد. طول خط ساحلی ایزتوزو به 5 کیلومتر می‌رسد و در نتیجه از بزرگ‌ترین پلاژها محسوب می‌شود. منطقه دالیان در استان موغلا قرار دارد و به فتحیه و مارماریس نیز نزدیک است. لاکپشت‌های سرخ میلیون‌ها سال است که در این ساحل زندگی می‌کنند. بنابراین در این ساحل لاک‌پشت‌های زیادی خواهید دید که تازه متولد شده‌اند یا بر اثر کهولت سن، در گوشه‌ای از ساحل استراحت می‌کنند.

ساحل ایزتوزو

چگونه به ساحل ایزتوزو برویم؟

اگر با تور ترکیه به این کشور سفر کرده اید و می خواهید به این ساحل بروید، برای عزیمت به ایزتوزو و گردش در آن راه‌های زیادی وجود دارد، بنابراین سفر به این منطقه از ترکیه بسیار آسان و هموار است. از آنجایی که دالیان و مارماریس در مجاورت یکدیگر هستند، می‌توانید تور مارماریس دریافت کنید و پس از گشت و گذار در مارماریس، خود را به دالیان برسانید. ممکن است تور شما استانبول باشد اما قصد بازدید از موغلا نیز داشته داشته باشید. در این صورت می‌توانید بوسیله ماشین طی 8 ساعت به دالیان برسید. شاید 8 ساعت برای شما زیاد باشد و به دنبال راه دیگری باشید، از این رو امکان سفر هوایی نیز فراهم است. این‌گونه که با هواپیما به دالامان رفته و سپس به دالیان می‌روید، چرا که شهر دالیان فرودگاه ندارد. تورهای ترکیبی نیز گزینه خوبی برای بازدید از ساحل ایزتوزو است، در تورهای ترکیبی می‌توانید هم‌زمان به مارماریس، فتحیه و دالیان بروید.

جاهای دیدنی ترکیه - آشنایی کامل با بهترین جاذبه‌هایی که در سفر به کشور ترکیه می‌توانید تجربه کنید!

ساحل مارماریس

ممکن است بخواهید از زیباترین سواحل ترکیه دیدن کنید. ما مارماریس را به شما معرفی می‌کنیم که همزمان در ساحل دو دریا به گردش و استراحت بپردازید. ساحل مارماریس در محل پیوند دو دریای مدیترانه و اژه قرار دارد، و ترکیب هر دو دریا را باهم دارد. آب و هوای این ساحل بسیار مطبوع بوده و همواره گرم و شرجی است. خدمات فروش نوشیدنی‌های خنک در این ساحل، گرمای آفتاب و خنکی آب را دوچندان می‌کند. از طرفی، مارماریس از شهرهای باستانی ترکیه است، بنابراین هنگام گردش در ساحل و اطراف آن، رد پایی از تاریخ را خواهید دید. از دیگر امتیازهای ساحل مارماریس، آب فوق العاده شفاف و ماهی‌های رنگارنگ است،که تا خط ساحلی شنا می‌کنند و شما به وضوح آن‌ها را خواهید دید. غواصی را می‌توان بهترین تفریح ساحل مارماریس دانست، چرا که آب بسیار شفاف است و عمق آن برای غواصی امن مناسب است.

سواحل مارماریس

چگونه به مارماریس برویم؟

از آنجایی که مارماریس فرودگاه داخلی یا بین‌المللی ندارد، شما باید به فرودگاه شهر دالامان بروید و سپس مسیر 90 کیلومتری تا مارماریس را بوسیله تاکسی یا اتوبوس‌ طی کنید. اگر سفر هوایی برای شما ممکن نیست، می‌توانید از استانبول یا شهرهای دیگر با تاکسی و اتوبوس به مارماریس بروید، که حدوداً 13 ساعت زمان لازم دارید. تورهای تزکیبی فتحیه، دالیان و مارماریس نیز گزینه خوبی برای سفر شما است.

پایتخت ترکیه _ قبل از سفر به پایتخت ترکیه راجب این شهر بیشتر بدانید!!

ساحل بلک

بلک از گران‌ترین ساحل‌های ترکیه است و همگی آن را با نام سرزمین گلف می‌شناسند. چرا که این منطقه مملو از زمین‌های گلف حرفه‌ای است. از دیگر ویژگی‌های مثبت منطقه بلک، سازگاری آن با محیط زیست است. گونه‌های گیاهی و جانوری مختلفی در این منطقه زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها قدمت چند میلیون ساله دارند یا بسیار نادر هستند. هتل‌های لوکس و گران نیز در ساحل بلک بسیار است و این منطقه را تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری گران کرده است. با وجود هزینه بالا، باز هم بلک از توریستی‌ترین مناطق است. جاذبه‌های دیدنی بلک کم‌تر از دیگر سواحل ترکیه است، اما ویو همزمان کوه، دشت و دریا، هر گردشگری را به این منطقه می‌کشاند.

ساحل بلک

چگونه به ساحل بلک برویم؟

اگر تور آنتالیا دریافت کرده‌اید، می‌توانید بدون زحمت و پیمایش راه طولانی در عرض چهل دقیقه به بلک برسید. این ساحل در 36 کیلومتری غرب آنتالیا و در امتداد کوهای تاروس قرار دارد. بنابراین هنگام عزیمت به بلک، جلوه زیبای کوه‌ها شما را سرگرم خواهند کرد. از استانبول، ازمیر، موغلا، آنکارا و...... نیز می‌توانید بوسیله هواپیما یا قطار و دیگر راه‌های سفر زمینی به آنتالیا بیایید و سپس به ساحل بلک بروید.

همه چیز درباره ترکیه - همه آنچه که باید در مورد ترکیه بدانید!

ساحل فتحیه

شاید کوهنوردی در ساحل کمی عجیب باشد، اما ساحل فتحیه هر دو تفریحات شنا و کوهنوردی را به صورت همزمان دارد. این منطقه کوهستانی است و بنابراین منظره آن مانند یک کوهستان ادغام شده با دشت و دریا است. این منطقه هوای بسیار گرمی دارد، که به دلیل تفریحات آبی، هوا شما را آزرده خاطر نخواهد کرد. تفریحات آبی زیادی در فتحیه به پا شده است و از بهترین آن‌ها شنا و قایق‌رانی است. همچنین هنگام گشت و گذار در فتحیه، می‌توانید در اقامتگاه‌های بوم‌گردی اسکان کنید و از زندگی محلی لذت ببرید. جنگل‌های انبوه و سرسبز زیادی در ساحل قرار دارند و فتحیه را به ساحل جنگلی تبدیل کرده‌اند. از این رو برای کوهنوردی باید از جنگل‌های زیبا بگذرید.

ساحل فتحیه

چگونه به فتحیه برویم؟

همان‌طور که پیش‌تر عنوان کردیم، فتحیه در نزدیکی دالیان است. بنابراین می‌توانید از استانبول یا شهرهای دیگر، بوسیله هواپیما به دالامان بروید و سپس مسیر دالامان-فتحیه را با اتوبوس و تاکسی‌های مربوطه بروید. بهترین راه سفر به فتحیه هواپیما است، اگر به هر دلیلی قصد سفر زمینی داشتید، مسیر شما طولانی خواهد بود. از آنتالیا نیز می‌توانید بوسیله اتوبوس تا فتحیه بروید، فاصله فتحیه-آنتالیا با اتوبوس و تاکسی 3 ساعت است.

نقشه ترکیه - راهنمای کامل مناطق مختلف ترکیه به همراه تصاویر

ساحل آلانیا

آلانیا را می‌توان شهر تک فصل ترکیه دانست که از توریستی‌ترین سواحل ترکیه است. این شهر همواره دارای آب و هوای معتدل بوده و مانند بهار ایران است. بنابراین شما در چهار فصل سال می‌توانید به آلانیا سفر کنید و از سواحل بکر آن لذت ببرید. حتما برای شما هم پیش آمده است، که هنگام عصر به دلیل سرمای آب از غواصی و شنا جا بمانید. آب دریا در قسمت ساحل آلانیا همواره همواره در 21 درجه  ثابت است، که دمای بسیار مناسبی برای شنا و تفریحات آبی است. دمای هوا نیز حداکثر به 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. معماری و بناهای شهر آلانیا ترکیبی از ایرانی اصیل و عثمانی است، چرا که در گذشته این شهر جزو ایران محسوب می‌شد و از سال 1471 به دست عثمانی‌ها افتاد. آب دریا در قسمت آلانیا بسیار شفاف است و شما قادر به دیدن گونه‌های گیاهی و جانوری مختلف دریا هستید، که قطعاً نمای زیبایی از طبیعت است.

ساحل آلانیا

چگونه به آلانیا برویم؟

این ساحل زیبا در 135 کیلومتری آنتالیا قرار دارد و مسیر دسترسی به آن بسیار هموار است.  شما می‌توانید بوسیله اتوبوس یا تاکسی به راحتی و در کم‌تر از 3 ساعت به آلانیا برسید. ویو شمالی آلانیا رشته کوه‌های  توروس است و ممکن است هنگام ورود به شهر، از جاده‌های زیبای کوهستان گذر کنید.

ساحل سیده در آنتالیا

ساحل سیده به ماسه‌های طلایی و ویرانه‌های باستانی مشهور است، که لوکیشن مورد علاقه بسیاری از عکاسان به شمار می‌رود. ترکیب ماسه‌های طلایی و آبی دریا با درخشش آفتاب، نمای بسیار زیبایی را در این ساحل می‌سازد. از ویژگی‌های مثبت ساحل سیده، وجود فروشگاه‌های مختلف در خط ساحلی است، که دسترسی گردشگران را بسیار آسان کرده است. علاوه بر شگفتی‌های ساحل، بازدید از موزه باستانی نیز مورد علاقه بسیاری از توریست‌ها است. از تفریحات آبی لذت بخش سیده، قایق سواری و شنا در حریم امن ساحل است و شما می‌توانید در محیطی امن به تفریح بپردازید. حمام رومی‌ها از دیگر جاذبه‌های دیدنی نزدیک به ساحل است، که آثار باستانی بسیاری در آن وجود دارد.

ساحل سیده در آنتالیا

چگونه به سیده آنتالیا برویم ؟

شهر سیده در 15 کیلومتری آنتالیا قرار دارد، از این رو امکان رفت و آمد به ساحل، بوسیله اتوبوس و تاکسی فراهم است. فاصله زمانی آنتالیا تا سیده کمتر از یک ساعت است و راه آن بسیار هموار و سر سبز است. همچنین شما می‌توانید با ماشین شخصی و به کمک تابلوهای نصب شده در جاده یا جی پی اس، به سیده بروید. اگر در استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه هستید، می‌توانید با هواپیما به آنتالیا برسید و سپس بوسیله سفر زمینی به ساحل سیده بروید‌.

مراکز تفریحی ترکیه - معرفی جاهای تفریحی و مکان های هیجان انگیز ترکیه

ساحل پاتارا

پاتارا از بکرترین و خلوت‌ترین سواحل ترکیه است، که فعالیت نیروی انسانی تأثیر چندانی بر آن نداشته است و ظاهر طبیعی خود را به خوبی حفظ کرده است. ساحل پاتارا زیستگاه لاک‌پشت‌های در حال انقراضی است، که از آغاز زندگی آن‌ها در این منطقه میلیون‌ها سال می‌گذرد. لاک‌پشت‌ها هرساله در ساحل تخم‌گذاری می‌کنند، به گونه‌ای که شمار آن‌ها به بیش از هزار می‌رسد. از این رو اگر پاتارا را مملو از لاکپشت دیدید، تعجب نکنید. عمر این منطقه به قرن‌ها قبل از میلاد مسیحی می‌رسد و طبق شواهد بجا مانده، پاتارا در گذشته از مهم‌ترین بنادر صنعتی ترکیه بوده است. نیروی انسانی زیادی در این منطقه دخالت نکرده است، بنابراین تنها تفریح ساحل پاتارا، شنا در آب زلال دریا است، که قطعاً در آسمان آفتابی بسیار لذت بخش است. سال 2005 نیز از پاتار به عنوان بزرگ‌ترین و بکرترین ساحل مدیترانه نام برده شد. امروزه نیز گردشگرانی که به دنبال آرامش و مکانی غرق سکوت هستند، به پاتارا می‌آیند.

ساحل پاتارا

چگونه به پاتارا برویم؟

اگر هنوز در ایران هستید، می‌توانید تور آنتالیا دریافت کنید و سپس، از شهر کالان آنتالیا یا هر شهر دیگری در این منطقه به پاتارا بروید. از طرفی ساحل پاتارا در جنوب فتحیه قرار دارد، بنابراین اگر مبدأ شما فتحیه باشد، به راحتی می‌توانید بوسیله اتوبوس و تاکسی وارد پاتارا شوید. در نظر داشته باشید، که برای ورود به ساحل، از ویرانه‌های لیکیه عبور خواهید کرد، که یک جاذبه گردشگری بسیار زیبا است و هزینه ورودی بسیار ارزانی دارد. ساحل پاتارا نیز از مناطق محافظت شده محسوب می‌شود و حدود 1.5 دلار ورودی دارد.

ساحل بانوان در کوش آداسی

این ساحل در گذشته برای بانوان بوده و ورود آقایان به آن ممنوع بوده است، اما امروزه خانواده‌ها می‌توانند اوقات فراغت خود را در این ساحل بگذرانند. از تفریحات آبی ساحل بانوان کوش آداسی به شنا، قایق سواری، اسکیت روی آب و...... می‌توان اشاره کرد. همان‌طور که از نام این ساحل مشخص است، در منطقه مشهور کوش آداسی قرار دارد. هوای پاکیزه و سولاریوم در آفتاب ساحل بانوان کوش آداسی زبان‌زد ترکیه است. از مشخصه‌های متمایز این ساحل، درختان نخل است، که در سراسر خط ساحلی قرار دارند و سایه‌های مطلوبی بوجود آورده‌اند.

ساحل بانوان در کوش آداسی

چگونه به ساحل بانوان برویم؟

ساحل بانوان کوش آداسی یا کادینلر دنیزی، در جنوب منطقه کوش آداسی قراردارد. بنابراین رفت و آمد به این پلاژ محبوب سخت نیست. اگر تور شما کوش آداسی است، به راحتی می‌توانید بوسیله دلموش یا تاکسی به ساحل بروید.ممکن است گردشگران استانبول، ازمیر و.... نیز بخواهند از پلاژ بانوان دیدن کنند، در این صورت بوسیله سفر هوایی یا زمینی خود را به کوش آداسی برسانید و سپس به ساحل بروید. مسافرانی که هنوز در ایران هستند نیز می‌توانند تور کوش آداسی دریافت کنند.

ساحل دیدیم

از سواحل مدیترانه که بگذریم، به ساحل دیدیم در خط دریایی اژه می‌رسیم. ساحل دیدیم نیز مانند پاتارا، پلاژی آرام و مسکوت است. از این رو، اگر قصد دوری از ازدحام و شلوغی شهر را دارید، ساحل دیدیم پذیرای شما است. این پلاژ از مناطق خوش اقلیم ترکیه به شمار می‌آید، به همین دلیل، سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسیاری شروع به ساخت یا خرید ملک در این منطقه کرده‌اند و در ادامه، دیدیم بسیار توسعه یافته و مدرن است. دخالت نیروی انسانی تأثیری بر بکر بودن این ساحل نداشته است و طبیعت این منطقه همچنان دست نخورده است.

 اگر قصد بازدید از ساحل دیدیم را دارید و به دنبال بهترین زمان هستید، باید بگوییم که، این منطقه در بیش‌تر ماه‌های سال آب و هوای معتدلی دارد. خط ساحلی دیدیم بسیار طولانی بوده و آب دریا در قسمت ساحلی فوق العاده پاکیزه و شفاف است. شما می‌توانید شنای ماهی‌های مختلف و دیگر گونه‌های جانوری را در آب تماشا کنید و لذت ببرید. بسیاری از افراد علاقمند مشاهده دنیای زیر آب هستند. خوشبختانه در این پلاژ مراکز و تجهیزات مناسبی برای سفر به زیر آب موجود است و این تجربه شیرین را به شما هدیه می‌دهند.

ساحل دیدیم

چگونه به ساحل دیدیم برویم؟

ساحل دیدیم در استان آیدین و کرانه دریای اژه  قرار دارد. اگر در ترکیه هستید، امکان پیمایش راه به صورت زمینی و هوایی از دیگر استان‌ها به استان آیدین فراهم است. برای رسیدن به ساحل دیدیم از مرکز شهر آیدین، می‌توانید از دلموش، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید.

سواحل آنتالیا

آنتالیا همواره از پرفروش‌ترین تورهای مسافرتی ایران-ترکیه بوده است و از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی فوق العاده تجهیز است. آنتالیا را می‌توان بهترین نقطه گردشگری ترکیه و از زیباترین سواحل ترکیه دانست، که همواره پذیرای گردشگران زیادی است. بسیاری از افراد ساکن در منطقه ساحلی، بومی هستند و خدمات جالبی را ارائه می‌دهند. از لحاظ طبیعت و نمای ساحل، آن را مانند بهشت  می‌دانند و در ادامه به قطعه‌ای از بهشت مشهور است. ساحل آنتالیا در خط دریایی شهر آنتالیا قرار دارد و راه‌های حمل و نقل بسیاری از مرکز شهر برای ساحل وجود دارد. سولاریوم آفتاب، اسکی روی آب، قایق سواری، شنا و..... همگی از تفریحات آبی ساحل آنتالیا هستند. 

سواحل آنتالیا

چگونه به ساحل آنتالیا برویم؟

اکنون که علاقمند سفر به آنتالیا هستید و به دنبال اطلاعات سفر هستید، بدانید که آنتالیا دو فرودگاه دارد. فرودگاه بین‌المللی آنتالیا مرکز انجام پروازهای داخلی و خارجی است، که در 10 کیلومتری شهر آنتالیا قرار دارد. این فرودگاه از پرترددترین فرودگاه‌های آسیا و اروپا به شمار می‌رود و سالانه میلیون‌ها گردشگر و مسافر در این فرودگاه پرواز خود را انجام می‌دهند. فرودگاه دوم، اسپارتا است که پروازهای داخلی و خارجی در این فرودگاه هم انجام می‌شوند. فاصله آن از شهر 140 کیلومتر است. پیمایش مسیر فرودگاه تا شهر حدود 3 ساعت طول می‌کشد. هنگامی که به مرکز شهر رسیدید، می‌توانید با کرایه تاکسی یا اتوبوس‌ به ساحل بروید.

ساحل کالکان

همگی ما خانه‌های سفید رنگ بر بلندای تپه‌ها در آسمان آبی رنگ را دیده‌ایم. شکی بر آن نیست که این منظره فوق العاده چشم‌گیر و زیباست. ساحل کالکان محل ساخت این خانه‌های زیباست، که ترکیبی از معماری ترک و یونانی است. شاید برای شما نیز سوال باشد که چرا معماری یونانی؟ در جواب باید بگوییم که ساحل کالکان تا سال 1920 در اختیار یونانیان بوده و محل ماهیگیری آن‌ها به شمار می‌رفته است. در سال 1980 میلادی منطقه کالکان در اختیار ترکیه قرار گرفت. معماری شهر به گونه‌ای است، که در نگاه اول آن را روی آب خواهید دید. در باب امکانات رفاهی و تفریحی کالکان به تمامی فعالیت‌های آبی می‌توان اشاره کرد.

ساحل کالکان

چگونه به ساحل کالکان برویم؟

منطقه کالکان در سواحل جنوبی مدیترانه قرار دارد و به طبع، آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. از این رو تمامی فصول برای سفر به این منطقه مناسب هستند. اگر در استانبول هستید می‌توانید بوسیله اتوبوس و ماشین طی 10 ساعت خود را به کالکان برسانید. شاید 10 ساعت برای شما زیاد باشد، در این صورت در هر کجای ترکیه که هستید، بوسیله هواپیما به فتحیه با آنتالیا بیایید و سپس به ساحل بروید. فاصله زمانی کالکان-آنتالیا حدوداً 3 ساعت و فاصله کالکان-فتحیه 1 ساعت است.

ساحل کاپوتاس

کاش از شهرهای آنتالیا محسوب می‌شود و ساحل زیبایی به نام کاپوتاس دارد. این ساحل نیز تقریباً بکر و آرام‌ترین سواحل ترکیه است، اما گردشگران زیادی آن را برای استراحت و تفریح انتخاب می‌کنند. صخره بزرگی در پلاژ کاپوتاس قرار دارد، که لوکیشن عکاسی بسیار زیبایی برای عکاسان فراهم می‌سازد. هنگام ظهر و تابش مستقیم خورشید، پرتو از صخره عبور کرده و می‌شکند، در ادامه تصاویر زیبایی بر ماسه‌های ساحل و آب دریا می‌سازد.

ساحل کاپوتاس

چگونه به ساحل کاپوتاس برویم؟

این ساحل جذاب در 7 کیلومتری ساحل کالکان قرار دارد. بنابراین پس از تفریح در کالکان می‌توانید طی نیم ساعت به کاپوتاس برسید. اگر در شهر کاش هستید و به دنبال ساحل کاپوتاس می‌گردید، آن را در 20 کیلومتری شهر خواهید یافت.

ساحل لارا

لارا نیز از سواحل زیبای آنتالیا است و با این تفاوت که ساحلی شنی به شمار می‌رود. لارا مانند دیگر ساحل‌های آنتالیا مجهز به تمامی خدمات رفاهی و تفریحی است، که وقت گذراندن در این ساحل را لذت بخش می‌کند. تفریحات آبی زیادی در پلاژ لارا موجود است، از این رو شناگران ماهر در این ساحل زیاد هستند. هتل و مراکز خرید لوکس نیز از دیگر امتیازهای لارا است و باعث جذب گردشگران بسیاری می‌شود.

ساحل لارا

چگونه به ساحل لارا برویم؟

لارا منطقه‌ای شناخته شده در آنتالیا است و مسیر دسترسی به آن فوق العاده هموار است. اگر در آنتالیا هستید، به راحتی از مرکز شهر به لارا بروید. ممکن است تور گردشگری شما استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه باشد، در این صورت خود را بوسیله ماشین یا هواپیما به آنتالیا برسانید و در مرکز شهر به دنبال اتوبوس و ماشین‌های لارا باشید. ترکیه را کشور سواحل نیز می‌توان نامید، چرا که مملو از ساحل‌های زیبا و مختلف است. هنگام گردش در سواحل این کشور توریستی، پلاژهای تکراری نخواهید دید، چرا که ترکیه جغرافیای متنوعی دارد و زیستگاه‌های آن بسیار هستند. اگر شرایط گشت و گذار در تمامی سواحل را ندارید، می‌توانید با توجه به مطالب مقاله، از سواحل نزدیک به هم دیدن کنید. امیدواریم مطالعه مقاله سواحل ترکیه برای شما مفید بوده باشد، از همراهی شما تا پایان سپاسگزاریم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر