سورتمه تالش

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 12333
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سورتمه ریلی تالش ترکیب سحر طبیعت و هیجان؛ یکی از تفریحات هیجان انگیز که افراد بسیار زیادی عاشق آن هستند سورتمه سواری است. امروز در سراسر کشور ایران نیز شاهد انواع سورتمه های ریلی هستیم تا افرادی که علاقه مند به این تفریح هستند، بتوانند به این تفریح جذاب پرداخته و از آن لذت ببرند. یکی از جذاب ترین سورتمه های فعال در کشور، سورتمه ریلی تالش در پارک سیاهداران است که جزو محبوب ترین جاذبه ‌های گردشگری گیلان به شمار می ‌آید. با همکاری شرکت آلمانی ساخته شده و دارای ویو دریا و جنگل است.

سورتمه تالش

سورتمه تالش، هیجان انگیز ترین تفریح جنگلی

اگر در شهر تالش به دنبال یک تفریح هیجان انگیز هستید، سورتمه ریلی تالش بهترین گزینه برای شما به حساب می آید. این سورتمه ریلی جذاب و هیجان انگیز از سال 1389 تا به امروز در حال فعالیت است و ساخت آن توسط شرکت آلمانی ویگاند انجام شده است. این سورتمه با بروزترین و حرفه ای ترین تکنولوژی ها ساخته شده است و در آن شاهد رعایت تمامی استانداردها و نکات ایمنی هستیم. این سورتمه ریلی به طول 1 کیلومتر و ۵۵ متر طراحی و اجرا شده است و در آن شاهد دو خط مختلف هستیم که یک خط آن مستقیم یا لیفت و دیگری خط غیر مستقیم یا مارپیچ است. ویژگی اصلی سورتمه تالش، مناظر زیبای اطراف آن است که از یک سمت به دریا و سمت دیگر به جنگل و کوه تالش منتهی می‌ شود و شما می توانید در حین سورتمه سواری از مناظر فوق العاده زیبا و هیجان انگیز آن لذت برید. ویژگی هیجان انگیز این سورتمه ریلی آن است که بر روی آن اهرم هایی نیز طراحی شده است تا افراد بتوانند سرعت سورتمه را با توجه به علاقه خود تنظیم کند. حداکثر سرعتی که این سورتمه ریلی می ‌توانند داشته باشند ۴۰ کیلومتر بر ساعت است. 

 

سورتمه توچال - مجموعه توریستی گردشگری توچال یکی از جاذبه های قدیمی و مهیج شمال شهر تهران است.


سورتمه تالش کجاست

اگر در هنگامی که به واسطه شرکت در تور شمال به شهر تالش آمدید و علاقه مند هستید تا کمی تفریح کنید، پیشنهاد می‌ کنیم تا حتماً سری به سورتمه ریلی تالش زده و این تفریح هیجان انگیز و جذاب را تجربه کنید. سورتمه ریلی جذاب تالش در دامنه ‌های پارک جنگلی سیاهداران واقع شده است و اگر قصد بازدید از آن را دارید، باید به این پارک جنگلی زیبا آمده و سپس بلیت سوار شدن به سورتمه ریلی تالش را تهیه کنید. پارک جنگلی سیاهداران تالش در قسمت جنوب شرقی شهر تالش واقع شده است و شما می توانید از راه های مختلفی به این پارک جنگلی زیبا دسترسی پیدا کنید. 


قیمت بلیط سورتمه تالش

اگر قصد دارید تا سوار بر سورتمه ریلی تالش شوید، لازم است تا در وهله اول از ساعت کاری این مجموعه اطلاع داشته باشید تا در وقت مناسبی به پارک سیاهداران آمده و سوار این سورتمه ریلی شوید. ویژگی اصلی سورتمه تالش آن است که در تمامی فصل های سال فعال بوده و حتی در صورتی که باران و سرما بسیار زیاد است، با نصب پوشش های محافظ بر روی این سورتمه ریلی، این وسایل در برابر باران، سرما و ضربه مقاوم شده و به هیچ عنوان در هنگام استفاده از این سورتمه با مشکلی رو به رو نخواهید شد. ساعت کاری مجموعه در بهار و تابستان به از ۸ صبح تا ۹ شب و در پاییز و زمستان نیز بین ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر بوده و شما در این ساعت ها می توانید این تفریح را تجربه کنید. مدت زمانی که برای بازدید از این سورتمه تخمین زده شده است، بین ۳۰ دقیقه تا 1 ساعت است. هزینه سورتمه تک نفره ۳۰ هزار تومان و هزینه سورتمه ریلی های دو نفره تالش نیز در حدود ۴۰ هزار تومان است.
همان طور که گفته شد، مهم ترین ویژگی سورتمه تالش، مناظر زیبای اطراف آن است که باعث شده تا سورتمه تالش تبدیل به جذاب ‌ترین سورتمه ریلی کشور شود و شما می توانید با استفاده از این سورتمه از این مناظر طبیعی به خوبی لذت ببرید. 

 

سورتمه دربند - همچنین شما میتوانید از معروف ترین تفریح دربند یعنی سورتمه هم با کلیک بر روی لینک دیدن کنید. 


حرف آخر

اگر تا به حال سوار بر این سورتمه ریلی جذاب نشده اید و از آن بازدید نکرده اید، می توانید این مطلب را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و آن ها را برای یک سفر دسته جمعی به تالش دعوت کنید تا فرصت بازدید و استفاده از این سورتمه فوق العاده را به دست آورید. همچنین اگر هم پیش از این از سورتمه ریلی زیبا و جذاب بازدید کرده اید، می توانید نظرات، پیشنهادات و خاطرات خود را در رابطه با این تفریح هیجان انگیز در شمال کشور، با ما و سایر دنبال کنندگان لحظه آخر در بخش نظرات به اشتراک گذارید.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 114 کاربر