پیست اسکی آبعلی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/19
بازدید: 8503
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر در کلان شهر بسیار زیبا تهران ساکن هستید یا به واسطه حضور در تور تهران به این شهر سفر کرده اید، یکی از جذاب ترین کارهایی که می ‌توانید در این شهر انجام دهید، این است که یک ورزش مهیج زمستانی را امتحان کنید و به آن مشغول شوید. کلان شهر تهران پر از پیست های اسکی مختلف است، اما یکی از قدیمی ‌ترین پیست های این شهر، پیست اسکی آبعلی است که در جاده هراز و در نزدیکی شهر آبعلی واقع شده است. در این مطلب قصد داریم تا یکی از قدیمی ترین و بهترین پیست های اسکی ایران را به شمار معرفی کرده و به شما نشان دهیم که چگونه می توانید به این پیست اسکی پیشرفته رفته و ورزش جذاب اسکی را تجربه کنید. 

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی کجاست؟

پیست اسکی آبعلی که یکی از جذاب ‌ترین پیست های تهران و ایران به شمار می‌ رود، در نزدیکی شهر آبعلی، در ۵۷ کیلومتری تهران و در جاده هراز قرار گرفته است. شما می توانید به راحتی از شهر تهران به شهر آبعلی سفر کرده و سری به پیست اسکی فوق العاده آن بزنید. اگر بخواهیم بهترین تفریحات تهران را نام بریم، یکی از گزینه ‌های فوق العاده که جذابیت بسیار زیادی دارد، ورزش پرطرفدار و لاکچری اسکی است. یکی از بهترین پیست های اسکی برای انجام این ورزش هیجان انگیز در شهر تهران، پیست آبعلی است که در آن شاهد دستگاه‌ های بالابر و امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی هستیم که به افراد کمک می ‌کند تا این ورزش هیجان انگیز را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. 

قیمت ورودی پیست اسکی آبعلی

قیمت بلیط پیست اسکی آبعلی در سال 1401 حدود 200 هزار تومان  است.قیمت اسکی در ایام تعطیل با روزهای وسط هفته متفاوت است. 

پیست اسکی آبعلی

تاریخچه پیست اسکی آبعلی

اگر بخواهیم نگاهی به این پیست اسکی تاریخی و قدیمی شهر آبعلی انداخته و تاریخچه آن را بررسی کنیم، باید گفت که قدمت این مکان هیجان انگیز به سال ۱۳۳۲ باز می ‌گردد و در واقع این مکان، محل تولد ورزش اسکی در ایران به حساب می‌ آید. اگر بخواهیم در رابطه با این پیست توضیحاتی را ارائه دهیم باید گفت، مرتفع ترین بخش این پیست ۲۶۵۰ متر و کمترین ارتفاع آن نیز ۲۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد .این پیست اسکی به دلیل دسترسی راحت آن به نسبت سایر پیست های اسکی تهران ، بسیار شلوغ تر است و با داشتن آب و هوای مطبوع، محل مناسبی برای انجام انواع ورزش های زمستانی است. 

امکانات پیست اسکی آبعلی

ورزش اسکی به نسبت دیگر فعالیت ها، به عنوان یک ورزش گران قیمت به حساب می آید، اما جذابیت این ورزش به قدری است که توصیه می‌ شود تا هرگز این تفریح هیجان انگیز را فراموش نکنید و برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید. مهم ترین ویژگی پیست اسکی آبعلی این است که علاوه بر امکان انجام ورزش هیجان انگیز اسکی، تفریحات و امکانات دیگری نیز در این مکان فراهم شده است و اگر شما ورزش اسکی را بلد نیستید، باز هم می ‌توانید به تفریحاتی نظیر برف بازی، تیوب سواری، عکاسی، کوهنوردی، اسب سواری، تنیس و... در این منطقه مشغول شوید.
از مهم ‌ترین امکانات پیست اسکی آبعلی، می‌ توان به ۵ پیست اسکی مختلف، تله کابین، تله اسکی، 6 رستوران گوناگون، مدرسه اسکی، بخش کمک های پزشکی، زمین تنیس، زمین سوار کاری، پرش، کایت، پارکینگ و... اشاره کرد. نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که اگر در روزهای تعطیل برای رفتن به پیست اسکی آبعلی حرکت کنید، ممکن است پارکینگ این پیست پر شده باشد و مجبور شوید تا خودروی شخصی خود را در کنار جاده قرار دهید تا بتوانید به پیست اسکی آبعلی وارد شوید پس تلاش کنید تا در صورتی که قصد سفر به این منطقه را دارید سحر خیز تر از همیشه باشید. 

پیست اسکی آبعلی

نکات بسیار مهم در رابطه با پیست اسکی آبعلی

اولین موضوعی که در هنگام ورود به پیست اسکی آبعلی باید به آن توجه داشته باشید، این است که همیشه برای رفتن به این منطقه زودتر حرکت کنید، زیرا ممکن است با مشکل ترافیک و نبود جای پارک مواجه شوید. موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتماً به همراه خود لباس گرم، دستکش، کلاه و کاپشن به همراه داشته باشید زیرا هوا در این منطقه بسیار سرد بوده و اگر لباس‌ های گرم نپوشیده باشید، ممکن است دچار مشکل شوید. خوشبختانه این منطقه بسیار زیبا به انواع فروشگاه نیز مجهز است و شما می توانید به راحتی انواع البسه، وسایل اسکی و... را از پیست اسکی آبعلی خریداری کرده و از آن ها استفاده کنید. شما می توانید در رستوران های این منطقه نیز غذاهای خوشمزه ای را نوش جان کنید. از خوشمزه ترین خوراکی های این منطقه می ‌توان به سمبوسه، آش، عدسی و... اشاره کرد. نوش جان کردن این غذاهای خوشمزه در هوای سرد پیست اسکی آبعلی بسیار لذت بخش و فراموش نشدنی است.

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

دوغ آبعلی را امتحان کنید

اگر به پیست آبعلی رفتید، به هیچ عنوان نوش جان کردن دوغ آبعلی را فراموش نکرده و آن را از دست ندهید. دوغ، یکی از سالم ترین نوشیدنی های ایرانی است و میل کردن دوغ خوشمزه آبعلی به هر کسی که عاشق این نوشیدنی است، پیشنهاد می شود. اگر به دنبال خوشمزه ترین دوغ ایرانی می گردید، بهترین گزینه برای شما دوغ آبعلی است که می توانید در کنار ورزش اسکی با نوشیدن این دوغ انرژی فوق العاده ای به دست آورید. 

چگونه به پیست آبعلی برویم؟

برای رفتن به پیست اسکی آبعلی دو مسیر اصلی وجود دارد که هر دو این مسیرها به استان سرسبز مازندران ختم شده و شما می توانید از این دو مسیر وارد این پیست اسکی مشهور شوید. این دو جاده اصلی عبارتند از جاده فیروزکوه و جاده هراز که به اسم امامزاده هاشم نیز شناخته می ‌شود و از شهر بومهن آغاز شده و به شهرهای قائمشهر و آمل خواهد رسید. شهر آبعلی و پیست اسکی مشهور آن در ابتدای جاده هراز و در مسیر آمل قرار گرفته است. به صورت کلی از تهران تا پیست اسکی آبعلی در حدود ۵۵ کیلومتر مسافت است. اگر علاقمند هستید تا مسافت کمتری را برای رسیدن به این پیست طی کنید، می توانید از آزاد راه تهران - پردیس استفاده کرده و با استفاده از این مسیر به پیست اسکی آبعلی وارد شوید. استفاده از این مسیر باعث می شود تا شما ۱۰ کیلومتر مسافت کمتری را طی کنید. 

حرف آخر
اگر قصد دارید تا به پیست آبعلی رفته و از آن بازدید کنید، می توانید این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و آن ها را تشویق به برنامه ریزی به منظور بازدید از پیست آبعلی کنید. اگر خاطره یا تجربه ای از اسکی سواری در پیست آبعلی را دارید نیز پذیرای انتقال تجربه و  خاطره شما به سایر علاقه مندان به اسکی در بخش نظرات هستیم.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 102 کاربر