بهترین مکان ها برای ماهیگیری در مازندران

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 45909
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از جذاب ‌ترین تفریحاتی که می ‌توانید در مازندران انجام دهید، ماهیگیری است زیرا این منطقه از شمال کشور پر از دریاچه های زیبا، جذاب و پر از ماهی می باشد که این فرصت را برای گردشگران و علاقه مندان به ماهیگیری به وجود می آورد که به بهترین شکل ممکن صید انواع ماهی را در این مکان ها تجربه کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین مکان ها برای ماهیگیری در مازندران آشنا کنیم. هر زمان که به واسطه شرکت در تور مازندران یا به طور کلی تور شمال به این منطقه سفر کرده اید، می توانید از این مطلب کمک گرفته و دریاچه‌ های فوق ‌العاده‌ ای را برای ماهیگیری پیدا کنید. 

 

ماهیگیری در مازندران


ماهیگیری در مازندران تفریح به یادماندنی

بسیاری از افراد فکر می ‌کنند که ماهیگیری یک تفریح لاکچری و مناسب افراد خاص است، اما شما می ‌توانید با کمی خرج کردن یک چوب ماهیگیری استاندارد گرفته و سپس به این تفریحی هیجان انگیز مشغول شوید. مازندران یکی از بهترین مکان ها برای ماهیگیری است، زیرا دریاچه‌ های آن مملو از انواع ماهی های مختلف است و شما می توانید در روزهای آخر هفته از شهرهای خود فاصله گرفته و به این منطقه بسیار زیبا سفر کنید تا تفریح جذاب ماهیگیری را تجربه کنید.


ماهیگیری در بندر امیر مازندران

اگر به دلیل شرکت در یک تور طبیعت گردی به مازندران سفر کرده اید، حتماً سعی کنید تا به بندر زیبای امیر مازندران سری زده و از این بندر زیبا دیدن کنید. از لحاظ جغرافیایی، بندر امیر در فاصله ۷۰ کیلومتری شهرستان بهشهر قرار گرفته است و عمده فعالیت ها در این بندر تجاری بوده و در کنار فعالیت‌ های مختلف تجاری شاهد حضور صیادان بسیار زیادی در این منطقه زیبا هستیم. اگر شما نیز علاقمند هستید تا یکی از بهترین انواع ماهی سفید شمال را صید کنید، می توانید سری به بندر امیر زده و ماهیگیری در این منطقه زیبا را تجربه کنید. مطمئن باشید که این بندر، منطقه بسیار خوبی برای عاشقان ماهیگیری به شمار می آید. 

 

جاهای دیدنی مازندران - معرفی برترین مناطق دیدنی و گردشگری استان ماندران


ماهیگیری در تالاب میانکاله

تالاب ها نیز مکان های بسیار خوبی برای ماهیگیری به شمار می‌ روند. یکی از مشهور ترین تالاب های مازندران، تالاب میانکاله است که در جنوب شرقی دریای خزر و در ۱۲ کیلومتری شمال شهر بهشهر واقع شده است و می توانید به این تالاب رفته و از آن دیدن کنید. عمده صیادان و ماهی گیران محلی بهشهر، تالاب میانکاله را برای ماهیگیری انتخاب کرده و سعی می ‌کنند تا صید خود را از این منطقه برداشت کنند. 

 

ماهیگیری در مازندران


ماهیگیری در دریاچه ولشت 

اگر به جز ماهیگیری علاقه مند هستید تا به یک دریاچه زیبا با منظره فوق العاده سفر کنید، بهترین گزینه برای شما دریاچه ولشت است. برای رسیدن به این دریاچه بسیار زیبا باید وارد جاده زیبا، بکر، کم نظیر و پر پیچ و خم چالوس شده و پس از جدا شدن از این جاده به سوی ولشت حرکت کنید. دریاچه ولشت یکی از محل های مناسب ماهیگیری در شمال کشور می باشد که علاوه بر وجود یک دریاچه بسیار زیبا در این منطقه، می توانید مناظر روستایی و کلبه های چوبی زیبا و جذابی را نیز در این بخش مشاهده کنید. وجود این المان ها به زیبایی و جذابیت این منطقه به طرز چشم گیری افزوده است. منطقه ولشت از لحاظ تعداد گردشگر و بازدید کننده به نسبت سایر نقاط بسیار خلوت تر و کم رفت و آمد تر است و اگر دوست دارید تا یک منطقه آرام و ساکت را برای ماهیگیری انتخاب کنید، این دریاچه در مازندران بهترین مکان برای شما محسوب می شود.


ماهیگیری در دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات یکی از زیباترین دریاچه‌ های شمال کشور است که در جنگل‌ های شهرستان نور واقع شده است. در دریاچه زیبا الیمالات علاوه بر تفریحات مختلفی همچون ماهیگیری و قایق سواری، شما می توانید پیاده روی و یا دوچرخه سواری روی را نیز تجربه کنید و این تفریحات هیجان انگیز را در اتمسفر فوق العاده این مکان امتحان کنید. ویژگی بسیار مهم این دریاچه وجود ماهی های قزل آلا، آمور و کپور است. صیادانی که عاشق این نوع از ماهی ها هستند، بی شک دریاچه الیمالات منطقه نور را به عنوان اولین گزینه برای صید این ماهی ها انتخاب می کنند و روزهای آخر هفته را در این منطقه حضور دارند. 

 

ماهیگیری در مازندران


ماهیگیری در دریاچه اویدر

دریاچه اویدر نیز مکان فوق ‌العاده‌ ای برای ماهیگیری در استان مازندران است. این دریاچه بسیار زیبا از نظر جغرافیایی در ۳۰ کیلومتری شرق شهر نوشهر و در نزدیکی پارک زیبای سیسنگان واقع شده است و مکان بسیار زیبایی برای دوستداران طبیعت به حساب می آید. علاوه بر این دریاچه بسیار زیبا شاهد افتتاح سد خاکی نیز در این منطقه هستیم. وجود این سد باعث شده تا دریاچه آویدر زیبایی فوق العاده و بسیار زیادی را بدست آورده و بهترین مکان برای گذراندن اوقات خود و انجام فعالیت هایی نظیر کمپینگ و پیک نیک به حساب آید.

 

شمال ایران - اطلاعاتی کامل در رابطه با شمال ایران را در لینک مطالعه نمایید. 


نکاتی که برای ماهیگیری باید بدانید
برای آنکه تجربه فوق ‌العاده‌ ای از ماهیگیری در شمال کشور داشته باشید، لازم است تا به نکات بسیار مهمی توجه کنید. در این بخش قصد داریم تا نکات ضروری را که پیش از ماهیگیری باید به آن توجه کنید، بررسی کرده و به شما معرفی کنیم.
استرس نداشته باشید: ماهیگیری فعالیتی است که به شما کمک می کند تا استرس را از ذهن و روح خود پاک کنید و به همین دلیل بسیاری از افراد و متخصصین به اشخاصی که نیاز به آرامش دارند، پیشنهاد می کنند که به ماهیگیری روی آوردند. ولی عدم رسیدن به موفقیت می تواند یک عامل استرس زا در ماهیگیری باشد، پس سعی کنید تا در زمانی که به این فعالیت مشغول هستید با خیال آسوده و صبر بسیار زیادی از ماهیگیری لذت برده و به این ورزش سرگرم باشید و بیشتر از آنکه به فکر صید ماهی باشید از آرامشی که فعالیت ماهیگیری برای شما به همراه دارد استفاده کنید.
انواع ماهی ها و نحوه گرفتن آن ها را یاد گیرید: یکی از نکات بسیار مهمی که لازم است تا به آن توجه کنید این است که اطلاعات کافی در مورد انواع ماهی ها و نحوه صید آن ها داشته باشید. توجه به این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید فرآیند صید ماهی و ماهی گیری را سریع تر و بهتر انجام دهید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که تا کنون تجربه ماهی گیری نداشته اید حتما این کار را در کنار یک متخصص ماهیگیری امتحان کنید و یا قبل از شروع ماهیگیری مطالعه بسیاری در زمینه صید انواع ماهی به عمل آورید تا شانس صید ماهی های مورد علاقه خود را افزایش دهید. 

 

لوکس ترین شهرهای شمال - معرفی لوکس ترین شهر شمال

 

 

نظرات کاربران

  1. علی هاشم پور علی هاشم پور 1402/09/11
    1 نفر پسندیدند
    ماهیگیری توی مازندران یکی از باحال ترین تفریحاته
  2. شاه مرادی شاه مرادی 1402/09/04
    3 نفر پسندیدند
    سلام ممنون از نکات ارزشمند شما حتماً به این مناطق جهت ماهیگیری سفر خواهم کرد.🙏

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 115 کاربر