آبشار بیشه لرستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/13
بازدید: 1829
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

لرستان بدون هیچ تردیدی، یکی که از زیباترین و شگفت انگیز ترین استان های ایران است که می توان آن را بهشت جاذبه ‌های طبیعی ایران نیز نامید، زیرا جاذبه های بصری در این استان فوق ‌العاده بوده و وجود همین جاذبه های گردشگری بسیار زیبا سبب شده تا لرستان بهترین مقصد برای تور طبیعت گردی در ایران نام گیرد.
طبق شواهد به دست آمده قدمت حضور انسان ها در این منطقه، به پیش از تاریخ برمی‌ گردد و منطقه لرستان در طول قرن ‌های گذشته پر از اتفاقات و فراز و نشیب‌ های بسیار زیادی بوده است.
در این مطلب قصد داریم تا به سراغ یکی از زیباترین جاذبه ‌های گردشگری لرستان یعنی آبشار بیشه رفته و در رابطه با آن اطلاعات بیشتری در اختیار شما همراهان همیشگی لحظه آخر قرار دهیم.
پس اگر قصد دارید تا به زودی با تور لرستان به دیدن آبشار بیشه لرستان بروید با ما همراه باشید تا یکی از زیباترین و معروف ترین آبشارهای ایران را بررسی کنیم تا پیش از سفر اطلاعات خود را در رابطه با این آبشار بیش از پیش کامل کنید.

 

آبشار بیشه لرستان


معرفی آبشار بیشه معروف ترین آبشار لرستان

آبشار بیشه بی‌ شک یکی از جذاب‌ ترین، شگفت انگیز ترین و زیباترین جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری در ایران است. شما در بین جنگل های بلوط و کوه های سر به فلک کشیده منطقه زاگرس، می توانید این آبشار فوق العاده زیبا را مشاهده کرده و از آن لذت ببرید.
ارتفاع این آبشار زیبا در حدود ۴۸ متر است و همین ارتفاع باعث شده تا آبشار بیشه یکی از بلندترین آبشارهای ایران محسوب شود و در بین رشته کوه های زاگرس از آن به عنوان زیباترین آبشارهای منطقه نام برده شود.
آبشار بیشه لرستان پس از رسیدن به زمین، مسیر 10 متری را طی می‌ کند تا به رودخانه سزار رسیده و در آن جاری شود. عرض تاج این آبشار ۲۰ متر است و چشمه هایی که در نزدیکی این آبشار وجود دارد، منبع تامین اصلی آب آبشار بیشه هستند. این آبشار فوق العاده و بسیار زیبا به عنوان چهل و هشتمین اثر ملی ایران در سال ۱۳۸۷ در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده است.

دیدنی های آبشار بیشه

آبشار بیشه به دلیل زیبایی ظاهری خود و همین طور آب و هوای فوق العاده مطلوبی که دارد، بهترین گزینه برای پیک نیک رفتن در استان لرستان به حساب می آید. میل کردن یک وعده غذا در کنار این آبشار، تجربه دل چسبی است که نمی توانید آن را به هیچ عنوان فراموش کنید.
در کنار این آبشار بسیار زیبا، روستای بیشه نیز وجود دارد که مناظر آن جلوه فوق العاده و خارق العاده ای به منطقه داده است و شما می توانید از طریق گفت و گو با محلی های این منطقه و اهالی روستای بیشه با فرهنگ و آداب و رسوم این بخش از ایران آشنا شده و در رابطه با سبک زندگی مردم اینجا تحقیق کنید.

 

آبشار آب سفید الیگودرز - نکاتی که پیش از سفر به آبشار آب سفید باید بدانید.

 

بهترین زمان برای سفر به آبشار بیشه

آبشار بیشه لرستان به دلیل آن که در یک منطقه کوهستانی واقع شده است، زمستان ‌های بسیار سرد و پر برفی دارد و تابستان های آن نیز آب و هوای معتدل دارد. اگر بخواهیم بهترین فصل برای سفر به آبشار بیشه لرستان را انتخاب کرده و به شما معرفی کنیم، بی شک باید از فصل بهار در منطقه بیشه لرستان سخن گوییم، زیرا در این فصل شرایط مناسب و مساعدی در این منطقه وجود دارد و می تواند بهترین فصل برای شما باشد تا بتوانید از زیبایی فوق ‌العاده و مناظر بکر آبشار بیشه دیدن کنید.
علاوه بر فصل بهار، شما می توانید در فصل پاییز نیز به سراغ این آبشار زیبا روید، زیرا مناظره اطراف این آبشار در فصل پاییز نیز چشم انداز بسیار زیبایی داشته و مناظر جذابی را در منطقه به وجود می آورند که این جلوه ها چشم هر بیننده ای را به خود مجذوب می کند.

باید ها و نبایدهای بازدید از آبشار بیشه

برای آن که به منطقه آبشار بیشه سفر کنید، لازم است تا لیست وسایل مورد نیاز خود برای سفر این منطقه را چک کرده و تمامی وسایل را به همراه داشته باشید. اگر قصد دارید تا در این منطقه کمپینگ کنید لازم است تا وسایلی چون عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، کوله پشتی، غذا، لباس اضافه، دارو، لباس ضد آب، بادگیر، شارژر، موبایل، پاور بانک، کارت شناسایی، کیسه زباله، جعبه کمک های اولیه، چادر مسافرتی، پتو، دوربین، هیزم، ذغال، زیر انداز و... به همراه داشته باشید. 

 

آبشار بیشه کجاست؟


یکی از اخطار های بسیار مهم که در این منطقه بارها و بارها به گردشگران داده می شود این است که در منطقه آبشار بیشه لرستان، شنا ممنوع است. شما می توانید در سراسر این منطقه تابلوهای شنا ممنوع را مشاهده کنید و باید به قوانین موجود در این منطقه احترام گذاشته و از شنا در آب رودخانه آبشار ‌بیشه خودداری کنید.

چگونه به آبشار بیشه لرستان برویم

برای رسیدن به این آبشار بسیار زیبا دو مسیر در پیش روی شما وجود دارد که در این بخش به هر دو این مسیرهای سفر به آبشار بیشه لرستان خواهیم پرداخت و توضیحات کافی را در رابطه با آن می دهیم.
سفر با قطار به آبشار بیشه لرستان
یکی از جذاب ‌ترین مناطقی که می توانید با قطار به آن سفر کنید و در هر لحظه از سفر خود، از دیدنی های اطراف لذت برید، مسیر ریلی آبشار بیشه لرستان است. این مسیر ریلی فوق العاده زیبا از میان کوه‌ های زاگرس گذشته و مناظر زیبایی را به مسافران نشان می دهد.
ایستگاه‌ های این مسیر در میان جنگل های بلوط و منطقه زاگرس واقع شده است و به همین دلیل زمانی که شما سفر خود به این منطقه را با قطار تجربه می کنید، در سفرهای بعدی نیز باز هم انتخاب اول شما برای سفر به آبشار بیشه، قطار خواهد بود.
سفر با ماشین به آبشار بیشه
اگر قصد دارد تا با ماشین به سمت آبشار بیشه در لرستان رفته و از آن دیدن کنید، توجه داشته باشید که مسیر طولانی در پیش خواهید داشت. این امکان برای مسافران فراهم است تا هم از مسیر خرم ‌آباد و هم از سمت درود به روستای بیشه سفر کرده و از آبشار آن دیدن کنند. 
البته مسیر درود تا بیشه ۲۰ کیلومتر طولانی ‌تر از مسیر خرم ‌آباد است. شما در طول مسیر می ‌توانید از تابلوهای راهنما استفاده کرده و با کمک آن ها مسیر خود را پیدا کنید. این تابلوها شما را به راحتی به سمت آبشار بیشه هدایت می‌ کنند.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر