باغ پرندگان اصفهان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/03/15
بازدید: 31311

در سفر به اصفهان بازدید از باغ پرندگان را از دست ندهید. باغ پرندگان اصفهان یکی از زیباترین جاهای دیدنی این شهر است که علاوه بر جنبه گردشگری، مرکزی برای تحقیق دانش‌پژوان هم شناخته می‌شود. این مجموعه در مرداد ماه 1375 افتتاح شد و مساحتی بالغ بر 55000 متر مربع دارد. در این باغ بیش از 130 گونه پرنده نگهداری می‌شود که دیدن آن‌ها نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان هم شگفت‌انگیز است. در ادامه در خصوص ساعت کاری، قیمت بلیط و سایر اطلاعات این مجموعه صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه ابتدا اطلاعاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم را مطالعه کنید.

باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان اصفهان از 6 بخش تشکیل می‌شود

باغ پرندگان اصفهان بر اساس شرایط زندگی طبیعی پرندگان دسته‌بندی می‌شود. به طور کلی از مجموعه از 6 بخش تشکیل شده که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

شهر اصفهان - همه چیز درباره شهر اصفهان + مکان های دیدنی و آب و هوا

  • قفس‌های شیشه ای: این قفس‌ها مشابه با گلخانه هستند. داخل قفس‌های شیشه‌ای دستگاه تهویه، شوفاژ و کولر وجود دارد. از این قفس‌ها به منظور نگهداری پرنده‌هایی استفاده می‌شود که نمی‌توانند در آب و هوای اصفهان زندگی کنند. از جمله رایج‌ترین این پرنده‌ها می‌توان به مرغ عشق، طوطی و توکان اشاره کرد.
  • قفس‌های فلزی: این قفس‌ها برای نگهداری پرندگانی مانند عقاب، جغد، شاهین و کرکس سیاه استفاده می‌شود. از آنجایی که این پرنده‌ها باید در محیط آزاد و باز زندگی کنند؛ بنابراین فضایی نسبتا بزرگ برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. در محیط داخلی این قفس‌ها تا حدودی محیط زندگی مناسب برای پرندگان فراهم شده است.
  • فضای سبز: فضای سبز مخصوص نگهداری پرنده‌هایی مانند طاووس و قرقاول است. این پرنده‌ها برای دیگر حیوانات این باغ تهدید محسوب نمی‌شوند و آزادانه مشغول چرخیدن هستند و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کنند.
  • برکه: باغ پرندگان اصفهان از 4 برکه تشکیل می‌شود که در بزرگ‌ترین این برکه‌ها در مرکز تعبیه شده‌اند. در این برکه‌ها پرندگانی مانند اردک، فلامینگو، پلیکان و قو است. در حقیقت می‌توان گفت باغ پرندگان اصفهان نیمی از زیبایی خود را مدیون این برکه و پرنده‌های داخل آن است.
  • بخش صخره: بخش صخره به منظور نگهداری پرنده‌هایی استفاده می‌شود که به طور طبیعی در مناطق سنگلاخی زندگی می‌کنند. در این محیط پرندگانی مانند کبک، تیهو و بلدرچین زندگی می‌کنند.

در ادامه در مورد بخش‌های تخصصی و پژوهشی باغ پرندگان اصفهان به طور کامل صحبت می‌کنیم.

باغ پرندگان اصفهان از 6 بخش تشکیل می‌شود

معرفی بخش پژوهشی و واحدهای تخصصی باغ پرندگان اصفهان

در کنار 5 بخشی که در مطالب فوق مطرح کردیم، این باغ دارای بخش‌های تخصصی است. این بخش ها، در حقیقت واحدهایی برای آموزش علمی و تحقیقاتی هستند.

سی و سه پل - همه چیز درباره سی و سه پل اصفهان به همراه نکات جالب در رابطه با معماری آن

  • واحد تکثیر: همانطور که از نام این واحد پیداست، این بخش دارای شرایط و امکانات مناسسب برای تخم‌گذاری و جوجه‌آوری است. در این بخش جوجه‌ها تا زمان رسیدن به سن مناسب برای رفتن به محوطه باغ نگهداری می‌شوند.
  • واحد تغذیه: هر گونه از پرندگان دارای نیاز غذایی خاصی هستند. به طور مثال برخی از آن‌ها میوه‌خوار، برخی گوشت‌خوار و برخی دیگر همه چیزخوار هستند. در این قسمت بر اساس نیاز آن‌ها جداولی از برنامه غذایی تهیه می‌شود.
  • واحد کلینیک و بهداشت: در این قسمت پرنده‌های بیمار نگهداری می‌شوند و بر اساس تشخیص دامپزشک  فرآیند درمان خود را می‌گذرانند و یا واکسن‌های لازم را دریافت می‌کنند.
  • واحد قرنطینه: باغ پرندگان اصفهان پرنده‌های اهدایی نیز می‌پذیرد. این پرندگان قبل از ورود ابتدا وارد بخش قرنطینه شده و به مدت 10 تا 14 روز نگهداری می‌شوند و آزمایش‌های لازم از آن‌ها گرفته می‌شود.
  • واحد تاکسیدرمی: تاکسیدرمی به مفهوم نگهداری طولانی مدت پیکر جانور است. در این بخش ابتدا پوست‌کنی و چربی‌زدایی لاشه انجام شده و پس از آن قالبی به اندازه بدن وی هیه می‌شود و پس از اسکلت‌بندی پوست پرنده روی قالب کشیده می‌شود.

معرفی بخش پژوهشی و واحدهای تخصصی باغ پرندگان اصفهان

جاذبه‌های اطراف باغ پرندگان اصفهان؛ تفریح خود را تکمیل کنید

وقتی بازدید شما از باغ پرندگان اصفهان به اتمام رسید می‌توانید سری به جاذبه‌های اطراف این باغ بزنید و تفریح خود را کامل کنید. مهم‌ترین جاذبه‌های اطراف این باغ به شرح زیر است:

جاهای دیدنی اصفهان - مروری بر دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری نصف جهان!

  • آکواریوم اصفهان: ۰/۶ کیلومتر
  • پارک ساحلی ناژوان: ۱/۲ کیلومتر
  • برج کبوترخانه مرداویج: ۸/۶ کیلومتر
  • عمارت عالی قاپو: ۸/۱ کیلومتر
  • هتل چهل پنجره: ۴/۵ کیلومتر
  • هتل آسمان: ۵/8 کیلومتر
  • هتل سرای اردیبهشت: ۵/۹ کیلومتر

جاذبه‌های اطراف باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان اصفهان دقیقا کجاست؟ آدرس باغ پرندگان اصفهان

باغ پرندگان اصفهان در حاشیه زاینده‌رود و در مجموعه تفریحی ناژوان قرار گرفته است. آدرس دقیق این مجموعه میدان سهروردی، خیابان الفت و در مجموعه ناژوان است. برای رفتن به این مجموعه می‌توانید از تاکسی یا مترو استفاده نمایید.

مترو اصفهان - همه چیز درباره خطوط و نقشه مترو نصف جهان!

ساعت بازدید و قیمت بلیط باغ پرندگان اصفهان

اصولا ساعت کاری باغ پرندگان اصفهان به دلیل تغییرات در تاریکی هوا متغیر است. معمولا ساعت بازدید از باغ پرندگان در زمستان و تابستان متفاوت بوده و اگر دقیق می‌خواهید بدانید باغ پرندگان اصفهان تا چه ساعتی باز است، بهتر است به سایت رسمی با پرندگان اصفهان مراجعه نمایید؛ اما بر اساس جدیدترین اطلاعات در نیمه اول 8:00 صبح تا 19:00 عصر و در نیمه دوم 8:30 صبح تا 16:30 عصر است.

ساعت بازدید و قیمت بلیط باغ پرندگان اصفهان

قیمت بلیط باغ پرندگان اصفهان در سال 1403

هزینه باغ پرندگان اصفهان در روزهای تعطیل و نیمه دوم شهریور 45 هزار تومان و در روزهای عادی 30 هزار تومان است. البته بهتر است قبل از مراجعه به این باغ از طریق سایت رسمی آن قیمت دقیق بلیط را جویا شوید.

باغ پرندگان اصفهان؛ فرصتی برای تفریح و بازدید از گونه‌های عجیب

اگر به دیدن پرندگان عجیب و زیبا علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم بخشی از سفر خود را به بازدید از باغ پرندگان اصفهان اختصاص دهید و یک سفر لذت‌بخش را تجربه کنید. در این باغ گونه‌های مختلف پرندگان شما را به وجد می‌آورد و پس از آن هم می‌توانید سری به جاذبه‌های اطراف بزنید. اگر تجربه بازدید از این باغ را داشته‌اید در بخش ثبت دیدگاه تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.6 از 5 | از 113 کاربر