تله کابین لاهیجان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/08
بازدید: 85956
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سایت لحظه آخر قصد دارد در این مقاله نشان دهد که چگونه می توانید از زیبایی های نا تمام گیلان به یک باره دیدن کنید و از دیدن این همه زیبایی به وجد آیید، می خواهیم در این مقاله از تله کابین لاهیجان صحبت کنیم، تله کابینی که می توان سوار بر آن شد و کل لاهیجان را زیر پا گذاشت، با ما همراه باشید تا از اطلاعاتی همچون آدرس، قیمت و امکانات تله کابین احرار لاهیجان مطلع شوید و راحت تر به این شهر زیبا سفر کنید.

تله کابین لاهیجان

تله کابین احرار لاهیجان

یکی از جاذبه های تفریحی مهیج و جذاب شمال ایران به خصوص شهر گیلان در لاهیجان واقع شده است، تله کابین احرار که با عنوان تله کابین لاهیجان نیز شناخته می شود یکی از مهیج ترین تفریحات شهر لاهیجان به شمار می رود و سالانه گردشگران و مسافران بسیاری را به سوی خود می کشاند، این تله کابین که در سال 1384 تاسیس شد دارای دو ایستگاه می باشد، اولین ایستگاه عنوان بام سبز و ایستگاه دوم نیز عنوان تاج خروس را به دوش می کشد، در کل مسیر این تله کابین، پنج دکل قرار گرفته است که در مجموع طول آن به 1500 متر می رسد، همچنین این تله کابین دارای 33 کابین 6 نفره می باشد، گردشگران تور گیلان باید این را بدانند که به گفته خبر گزاری های معتبر این تله کابین به طور میانگین روزانه حدود 1000 نفر را  جا به جا می کند. همچنین مدت زمان رفت و برگشت تله کابین لاهیجان 20 دقیقه می باشد.
از نکته های قابل توجهی که فقط در مورد تله کابین لاهیجان صدق می کند و شلمل دیگر تله کابین ها مانند تله کابین رامسر نمی‌شود، این است که به عنوان تله کابین ایران، آن را می شناسند. چرا که این تله کابین دارای امکانات مدرن و پیشرفته ای همچون سیستم کششی هیدرولیک، سیستم تنظیم حرکت و اندازه گیری فاصله بین کابین ها، کنترل تماما خودکار، فیوز چک کننده قرار گرفتن صحیح کابل بر روی دکل ها، سه سیستم اضطراری مجزا از برق در صورت بروز مشکل و ژنراتور بسیار قوی برای برق اضطراری می باشد. از دلایلی که این تله کابین به تله کابین احرار نامگذاری شده این است که این تله کابین با مشارکت شهرداری لاهیجان و شرکت احرار ساخته و بهره برداری شده است.

تله کابین احرار


با سوار شدن به این تله کابین می توانید بر فراز شهر لاهیجان سفر کنید و از دیدنی های بسیار زیبای این شهر لذت ببرید، این تله کابین می تواند نمایی بسیار تماشایی از شهر لاهیجان را در مقابل چشمان شما قرار دهد، این نکته را در نظر داشته باشید که در کنار لذت بردن از مناظر زیبایی که پیش رو دارید عکاسی را فراموش نکنید و این مناظر زیبا را برای خود ثبت کنید، برای این کار تنها 20 دقیقه فرصت دارید، شاید با خود بگویید 20 دقیقه زمان کافی و مناسبی است برای ثبت لحظات اما هنگام قرار گیری در این موقعیت شما آنچنان محو مناظر و زیبایی های آن می شوید که زمان به زودی می گذرد و می بینید که در این دقایق محو این زیبایی ها شده اید و فرصت عکاسی را از دست داده اید.

تله کابین نمک آبرود  - یکی از محبوب ترین و مهم ترین جاذبه های موجود در شمال کشور ایران

امکانات تله کابین احرار

تله کابین لاهیجان یا احرار امکانات رفاهی نیز برای گردشگران و مسافران لاهیجان در نظر گرفته است، در ایستگاه اول این تله کابین غرفه صنایع دستی و خوراکی های محلی شهر لاهیجان ایجاد شده است، مسافران می توانند در این ایستگاه از این غرفه دیدن فرمایند و در صورت تمایل از این غرفه خرید کنند، همچنین در این ایستگاه مجموعه تفریحی و پذیرایی نیز ایجاد شده که شامل شهربازی سرپوشیده کودکان، رستوران و کافه سنتی می باشد که آماده خدمت رسانی به گردشگران عزیز می باشد. در ایستگاه دوم نیز کافی شاپی در نظر گرفته شده تا گردشگران بتوانند در ارتفاع بالایی از شهر بنشینند و از مناظر زیر پای خود لذت ببرند،اقامت در این کافی شاپ محدودیت زمانی ندارد و مسافران می توانند به راحتی استراحت کرده و سپس با تله کابین به ایستگاه اول بازگردند. از دیگر امکانات ایستگاه دوم آلاچیق هایی است که در فضای باز برای گردشگران قرار داده شده است.

 

تله کابین بام سبز لاهیجان

سفر به زیباترین شهرهای داخلی با لحظه آخر

 همچنین در کنار این تله کابین بزرگ ترین چرخ و فلک شمال ایران نیز قرار دارد که این جذابیت لاهیجان را چندین برابر کرده و موجب جذب بیشتر گردشگران به این منطقه شده است، گفته شده در آینده ای نزدیک در کنار تله کابین احرار هتلی جنگلی در ارتفاعات این منطقه تاسیس خواهد شد تا مسافران و گردشگران بتوانند به راحتی اقامت کنند و از سفر به این منطقه بیش از پیش لذت برده و سفری خاطره انگیز تر داشته باشند. نا گفته نماند که از این تله کابین به دلیل قرارگیری در بالای بام سبز لاهیجان با عنوان تله کابین بام سبز نیز یاد می شود.

ساعات کاری تله کابین لاهیجان

مجموعه تفریحی گردشگری تله کابین احرار همه روزه از ساعت 8 صبح الی 8 شب آماده میزبانی از گردشگران و مسافران شهر زیبای لاهیجان می باشد.

قیمت بلیط تله کابین لاهیجان 1402

هزینه در نظر گرفته شده برای گردشگرانی که قصد استفاده از تله کابین لاهیجان را دارند به ازای هر نفر 140000 هزار تومان می باشد، این هزینه برای کودکان 2 تا 7 سال نیم بهاء بوده و هیچ محدودیت سنی در استفاده از آن وجود ندارد. لازم به ذکر است این مجموعه بابت ورودی هیچ مبلغی دریافت نمی کند.

آدرس تله کابین لاهیجان

 آدرس تله کابین لاهیجان: گیلان، لاهیجان، بام سبز

آدرس تله کابین لاهیجان

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. آرمین آرمین 1402/10/25
    1 نفر پسندیدند
    توی تله کابین های شمال اول تله کابین لاهیجان بعد رامسر بعد نمک آبرود خوبه
  2. مهسا مهسا 1402/10/18
    0 نفر پسندیدند
    به نظرم تلکابین لاهیجان خیلی بهتر از واسه نمک آبروده هیجان انگیزه
  3. حمیدی حمیدی 1402/09/23
    1 نفر پسندیدند
    کاش درباره مسیر تله کابین هم می نوشتین که از کجاها عبور میکنه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 114 کاربر