سواحل برزیل

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 2036
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برزیل در واقع کشور وسیعی است که در جوار اقیانوس اطلس واقع شده است به همین دلیل یک سرزمین ساحلی بی نظیر به حساب می آید که تعدادی از برترین سواحل دنیا را در خود جای داده است. این شهر به سواحل زیبایش معروف بوده به طوری که افراد زیادی سالانه از اقصی نقاط جهان راهی این کشور می شوند تا از سواحل آن دیدن کنند.

  • ساحل پرایاد پیپا

پیپا در ابتدا یک روستای ماهیگیری بود که توریست ها از وجود آن اطلاعی نداشتند؛ در سال 1970 گروهی از موج سواران به صورت اتفاقی به این ساحل بی نظیر رسیدند و از آن پس این ساحل به دلیل مناظر بی بدیل، آب های شفاف و انواع جانوران دریایی که کاملا از سطح آب قابل دیدن می باشند، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. این منطقه هم اکنون یکی از پرطرفدارترین شهرهای ساحلی شمال شرق این کشور می باشد که در فصول گردشگری هزاران توریست را در این مکان می بینیم.

  • ساحل لوپس مندس

ریو دوژانیرو از مهم ترین شهرهای برزیل می باشد که امکانات بسیار خوبی را در خود جای داده است. ساحل لوپس مندس که یکی از خوش منظرترین سواحل برزیل می باشد، در این شهر قرار دارد و مدت ها پیش مرکز فرمانروایی بوده است. وجود مناظر بکر و تماشایی در این منطقه، آرامشی بی وصف را به توریست های تور برزیل القا می کند که بسیار لذت بخش است. خوب است بدانید که در میان جنگل های بارانی این ساحل، تعدادی از گونه های جانوری کمیاب همچون میمون پشت نقره ای هم دیده شده که جذابیت های آن را دوچندان کرده است. در این جزیره دوست داشتنی هیچ جاده و ماشینی دیده نمی شود که این امر یکی از دلایل خلوت و آرام بودن آن می باشد. ساحل لوپس مندس مکان بسیار مناسبی برای موج سواری و شنا است.

 

 

سواحل برزیل

 

  • ساحل سانتوس

سانتوس نام بزرگترین شهر بندری سائوپائولو می باشد که در گذشته بیشترین صادرات قهوه برزیل از طریق آن انجام می شد. وجود طولانی ترین باغ ساحلی دنیا در این شهر سبب گشته که ساحل آن نزد توریست های تور لحظه آخری بسیار محبوب شود به گونه ای که در روزهای تعطیل این ساحل مملو از توریست می باشد. قدم زدن در ساحل سانتوس و درختان سر به فلک کشیده آن بسیار لذت بخش است.

  • ساحل جریکواکواراکا

این ساحل که در شمالی ترین نقطه برزیل قرار دارد دارای چشم اندازی خیره کننده و غیر قابل وصف می باشد. وجود تپه های شنی در کنار آب های شفاف و آرام و تلفیق آن با آسمان آبی منظره ای فوق العاده ایجاد کرده است. می توان ادعا کرد که تماشای زیبایی غروب آفتاب در هیچ کجای دنیا به اندازه این مکان لذت بخش نیست. برای رسیدن به منطقه جری باید مسیری سخت را پشت سر بگذارید ولی ارزش آن را دارد که به مکانی منحصر به فرد برسید. در این شهر ساحلی اتاق هایی جهت اجاره کردن مسافران وجود دارد که می توانید بهره مند شوید و نوع زندگی شبانه در برزیل را همراه با هیجانات خاصی که دارد تجربه کنید. همچنین رستوران های زیادی در این منطقه وجود دارد که غذاهای محلی و لذیذی را سرو می کنند.

  • ساحل ایها د تینهاره

این ساحل با وجود این که کمی دور افتاده به نظر می رسد، ولی محبوبیت بالایی نزد اهالی بومی و توریست ها دارد. این ساحل دارای شن های سفید رنگ و چشم اندازهای زیبا می باشد که آرامش بی نظیر را به شما هدیه می دهد. شهر تینهاره وسعت زیادی ندارد ولی در آن می توانید سفری دلنشین و خاطره انگیز را تجربه نمایید. اجاره اقامتگاه های لوکس و ویلایی در این شهر ارزان و به صرفه بوده که گردشگران تور برزیل می توانند به راحتی بهره ببرند.

  • ساحل پرایا د کامپچه

یکی دیگر از مقاصد ساحل دوستان در این کشور، شهر فلوریانوپولیس است. این شهر دارای سواحل زیادی (42 ساحل مجزا) بوده که همین امر باعث می شود تا جمعیت قابل توجهی از توریست ها سالانه راهی آن شوند. اگرچه حضور چشمگیر توریست ها در سواحل این شهر سبب آلودگی آن ها می شود ولی رونق اقتصادی خوبی را برای شهر فلوریانوپولیس در پی دارد. ساحل زیبای کامپچه در بخش جنوب شرقی جزیره سانتا کاتارینا واقع شده و یکی از بهترین سواحل فلوریانوپولیس به حساب می آید. در کامپچه همواره کایت سوارانی مشاهده می شود که در این مکان به ورزش می پردازند و دلیل آن هم فضای مناسب کامپچه برای این امر است.

 

 

سواحل برزیل

 

  • ساحل پرایا د فورنو

پرایا د فورنو نام روستایی است که 20 ساحل دیدنی را در دل خود جای داده که به همین دلیل یکی از زیباترین مناطق جهان نامیده می شود. در گذشته این روستا را مرکزی برای تجارت دزدان دریایی می دانستند اما امروزه خبری از حضور آن ها نبوده و تنها یک دهکده ماهیگیری محسوب می شود که میزبان توریست هایی از سراسر جهان می باشد.

  • ساحل ایپانما

ساحل ایپانما ساحلی محبوب در مناطق جنوبی شهر زیبای ریو دو ژانیرو می باشد. این ساحل دارای پلاژهای ساحلی، تفریحات متنوع، چشم اندازهایی بی همتا، سینماها، کتاب فروشی ها و گالری های متعدد بوده که از دلایل معروفیتش می باشند. در این ساحل به هر سو که نگاه می کنید، برج ها و هتل هایی سر به فلک کشیده را می بینید که جلوه ای ویژه به ساحل بخشیده اند. خوب است بدانید که این مکان از مناطق لوکس و گران قیمت برزیل محسوب می شود پس برای داشتن سفر ارزان به برزیل، اقامت در هتل های این منطقه را فراموش کنید. این ساحل را به دلیل شن های سفید رنگی که در محوطه ای 2 کیلومتری گسترانیده شده، پاریس کوچک نیز می نامند. شاعران و هنرمندان زیادی در ایپانما آثار خود را ایجاد کرده اند. یک کوه استوار در این ساحل وجود دارد که زیبایی های آن را دوچندان نمایش می دهد. دوچرخه سواری یکی دیگر از تفریحات مفرحی است که در این ساحل طرفداران خاص خودش را دارد؛ دوچرخه به صورت کرایه ای در این مکان وجود دارد.

  • ساحل بایا دو سانچو

اگر به دنبال ساحلی خوش منظر با آب هایی همرنگ آسمان می گردید، به ساحل بایا دو سانچو در مجمع الجزایر فرناندو دی نوروها مراجعه نمایید. این مکان بکر و دست نخوره دارای آرامشی بی نهایت است که حضور در آن مدت ها خاطره ای فراموش نشدنی برای شما به ارمغان می آورد. این مکان به مدت 2 سال به عنوان برترین ساحل دنیا انتخاب شد.

  •  ساحل الیا گرانده

جزیره الیا گرانده دارای ساحلی به همین نام است که تا حدودی بکر می باشد. در این منطقه وسایل نقلیه موتوری دیده نمی شود و هوای بسیار خوبی دارد.

 

 

سواحل جذاب برزیل

 

  • ساحل الیا بلا

این ساحل در فاصله چند ساعته از سائوپائولو قرار دارد و دارای آبشار، جنگل های متراکم و مناظر دیدنی می باشد که ارزش رفتن به این مکان را دارد.

  •  ساحل ترنکاسو

در ایالت باهیا روستایی به نام ترنکاسو وجود دارد که ساحلی صخره ای دارد. این ساحل صخره ای مورد توجه بسیاری از توریست های خارجی قرار دارد.

  • ساحل الیا دو سانتا کاتارینا

منطقه دو سانتا کاتارینا دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که ساحل صخره ای و جنگلی، جنگل های کاج برزیلی، تپه های ماسه ای و تالاب های چشم نواز بخشی از آن ها هستند. در سواحل این منطقه می توانید اوقات خوشی را پشت سر بگذارید. ساحل سانتا کاتارینا هم یکی از سواحل فوق العاده زیبای برزیل است که از شهرهای اطراف به آن می روند.

  • ساحل کاردوسو

جزیره کوهستانی کاردوسو در جنوبی ترین منطقه ایالت سائوپائولو واقع شده و در سال 1962 به یک پارک حفاظت شده تبدیل شد. گردشگران تور سائوپائولو می توانند در این مکان به تماشای گونه های مختلف آبزیان پرداخته و حتی برخی اوقات با آن ها به شنا بپردازند. طبیعت چشم نواز این ساحل ناهموار، ساعات لذت بخشی را برای شما رقم می زند.

  • ساحل کمپچ

این ساحل که در شرق فلوریانوپولیس قرار دارد دارای آب های شفاف و ماسه های سفید رنگ می باشد. آب های زلال و پاک این ساحل شرایط را برای تفریحات جذابی همچون غواصی فراهم می کند. در این جزیره سنگ نوشته های تاریخی و ارزشمندی وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. اگر شما هم قصد دارید که راهی این منطقه شوید باید این نکته را بدانید که تنها 4 ساعت مهلت دارید. همچنین سفر به این ساحل در فصل زمستان امکان پذیر نمی باشد.

  • فرناندو د نورونها

این منطقه در اقیانوس اطلس یکی از آرامش بخش ترین مکان های جهان بوده که دارای 21 جزیره بزرگ و کوچک است که برای بازدید از تمامی آن ها باید چند روز زمان بگذارید. یک نکته مهم که وجود دارد این است که روزانه تنها 460 گردشگر می توانند از این جزایر دیدن کنند. این امکان وجود دارد که جهانگردان در آب های زلال جزیره به غواصی حرفه ای بپردازند و از ماهی و دیگر آبزیان زیبایی ها در این مکان زیست می کنند بازدید نمایند.

 

سواحل برزیل

 

  •  ساحل ماراژو

جزیره ماراژو که بزرگترین جزیره رودخانه دنیا نامیده می شود، یک تفاوت اساسی با سایر جزایر برزیل دارد که موقعیت مکانی آن است؛ این جزیره بزرگ در دهانه رودخانه آمازون می باشد و وسعتی به اندازه کشور سوئیس دارد. ساحل ماراژو مکانی دوست داشتنی برای تفریح و گشت و گذار است که در آن می توانید امواجی با ارتفاع 4 متر را تماشا کنید.

  • ساحل ایتاماراکا

این ساحل در جوار شهرهای اولیندا و رسیف قرار دارد که دسترسی مناسبی را به این منطقه ایجاد می کند. در این ساحل زیبا تفریحات بی شماری (جت اسکی، کایاک سواری، اسکی روی آب، شنا کردن در آب های گرم و غیره) را می توانید تجربه کنید. جالب است بدانید که مکانی به نام ماناتی ها برای نگه داری گاوهای دریایی در این مکان وجود دارد که برای کودکان جاذبه ای دوست داشتنی می باشد.

  • ساحل کوپاکابانا

این ساحل که در مرکز ریو دو ژانیرو قرار دارد از خیابان پرنسس ایزابل آغاز می شود و تا خیابان پوستو سیز ادامه دارد. این ساحل در زمره سواحل خلوت و بکر قرار نمی گیرد. این ساحل 4 کیلومتری، مجهز به امکانات فراوانی است و به همین دلیل در بسیاری از جشنواره ها و فستیوال ها، میزبانی از میهمانان به این مکان سپرده می شود. همچنین به دلیل امکانات خوب، مقصد گردشگران زیادی است. دو هتل معروف رووا فرناندو و کاپاکانانا در این ساحل قرار دارند که همواره میزبان افراد مشهوری می باشند. برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکلی، همیشه پلیس هایی در این مکان حضور دارند.

  • ساحل مل

ساحل مل یکی دیگر از سواحل برزیل می باشد که دارای چشم اندازی خیره کننده است. وجود جنگل های انبوه و سرسبز، جلوه ای از طراوت و سرزندگی را در این مکان ایجاد کرده که سرشار از آرامش می باشد. سیاختگران برای گشتن در نقاط مختلف این جزیره باید از دوچرخه بهره ببرند البته قدم زدن در این طبیعت لذت خاص خودش را دارد. پیشنهادی که برای شما داریم، بازدید از غار دریایی گروتا داس انکانتاداس می باشد که عجایب زیادی در آن نهفته است.

 

سواحل برزیل

 

  • ساحل گرند

گرند ساحلی در اطراف شهر ریو دوژانیرو می باشد که دارای نمایی بکر و حیرت انگیز می باشد. جالب است بدانید که در زمان های مختلف این مکان کاربری های خاصی داشته برای مثال مدت زمانی مکان نگه داری از افراد جذامی بوده و مدتی 10 ساله هم به عنوان زندانی برای مجرمان خطرناک از آن استفاده می شد. اما با وجود این شرایط، امروزه یکی از سواحل حفاظت شده و محبوبی است که مورد توجه گردشگران تور ریو دوژانیرو قرار گرفته است. در این مکان شاهد حیات وحش متنوع و بی نظیری هستید به گونه ای که بزرگترین جونده کره زمین (کاپی بارا) در این منطقه قرار دارد.

  • ساحل ایلهابلا

سائو پائولو یکی دیگر از شهرهای توریستی برزیل است که دارای سواحل بی نظیری می باشد. یکی از این سواحل ایلهابلا نامیده می شود که محال است از دیدن آن به وجد نیایید. در این مکان آبشارهای پرتعداد و جنگل های انبوهی وجود دارد که مناظری بی بدیل را ایجاد کرده اند. بزرگترین رقابت های دریانوردی آمریکای لاتین هم در همین مکان انجام می شود که تماشای آن ها بسیار شورانگیز است. در این ساحل ورزش های آبی مهیجی همچون غواصی و موج سواری هم وجود دارد که از تفریحات منطقه به حساب می آیند. لازم به ذکر است که بگوییم زیستگاه میمون های وحشی نیز همین مکان است و حدود 300 نوع پرنده هم در میان جنگل های آن پرواز می کنند.

  • ساحل بایو ده سانچو

این ساحل چشم نواز در مجمع الجزایر فرناندودی قرار گرفته است و عمده شهرت آن برای طبیعت بکر و تماشایی و همچنین آب شفاف آن می باشد. این ساحل در زمره تمیزترین آب های دریایی جهان قرار دارد که این امر غواصان دنیا را مجاب کرده تا برای غواصی این مکان را انتخاب کنند. ساحل بایو ده سانچو جزء 10 ساحل برتر جهان می باشد.

  • ساحل لاگوینها

یکی دیگر از سواحل برزیل که در جزیره فلورینوپولیس قرار دارد، لاگوینها نامیده می شود. این ساحل در مکانی بکر قرار گرفته که برای رسیدن به آن باید مسیری 20 دقیقه ای را بپیمایید. زیبایی های این مکان به اندازه ای است که توجه توریست ها را به خود جلب می کند و آن ها مدت زمان طولانی تری را در آن جا می مانند تا از زیبایی های بصری آن لذت ببرند.

 

ساحل لاگوینها

 

  • ساحل بارا

یکی از خطوط ساحلی طولانی در شهر ریو دو ژانیرو ساحل بارا می باشد که مساحت آن 11 مایل است. شن های سفید ساحل اولین چیزی است که توجه ها را به سوی خود جلب می کند. در این مکان امکانات بسیار خوبی وجود دارد که می توانید مورد استفاده قرار دهید. آب و هوای این ساحل در طول سال بسیار مطلوب بوده و توریست ها در هر زمانی می توانند به آن سفر کنند؛ اما توجه داشته باشید که در این مکان نمی توانید به آرامش برسید زیرا بسیار شلوغ و پرهیاهو می باشد و اغلب مسافران و بومیان در آن در حال گشت و گذار و تفریح هستند.

  • ساحل ماریسیا

ساحل ماریسیا که در فاصله 110 کیلومتری سائوپائولو قرار دارد، معمولا مکانی برای تفریح افراد بومی و محلی می باشد که بعد از غروب آفتاب مملو از جمعیت می شود. این مکان تفریحی دارای فضایی شاد است که نورپردازی های موجود، حس خاصی ایجاد کرده و فضایی شاداب را ایجاد کرده است.

  • ساحل آلتر دوچائو

در برزیل یک رودخانه محبوب به نام بهشت طلایی وجود دارد که ساحل آلتر دوچائو را در امتداد خود جای داده است. این ساحل دارای ماسه های سفید رنگی است که تلفیق آن با رودخانه تصویری خوش منظر را ایجاد کرده است. از آن جایی که این ساحل در منطقه آمازون قرار دارد جنگل های سرسبزی آن را احاطه کرده اند و هوای مطبوعی در منطقه جریان دارد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر