پارک ملت مشهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 12071
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک ملت مشهد، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین  پارک‌های مشهد است. این پارک به جهت وسعت زیاد و فضای سبز زیبایی که داراست شهرت زیادی دارد. امکانات زیادی در این پارک وجود دارد که مهم‌ترین  آن‌ها شامل بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی است. این پارک دارای دریاچه مصنوعی و فواره‌های آب بسیار زیبایی است و بزرگ‌ترین  چرخ و فلک خاورمیانه را در خود جای داده است. برای آشنایی بیشتر با امکانات، جاذبه‌های گردشگری اطراف و تفریحات آن همراه ما باشید تا به طور کامل با پارک ملت مشهد آشنا شوید. 

عکس پارک ملت مشهد

معرفی پارک ملت مشهد و ساخت آن

پارک ملت مشهد از جمله بزرگ ترین، زیباترین و مهم‌ترین پارک در میان پارک‌های مشهد است. سال ساخت این پارک 1343 بوده و به دوره سلطنت محمدرضا شاه پهلوی مربوط می‌شود. این پارک بر اساس ایده 2 مهندس انگلیسی ساخته شده است که پس از مدتی این پروژه نیز به دست مهندسان ایرانی افتاد. این شهر بازی به عنوان اولین دارنده گواهی استاندارد تجهیزات شهر بازی در کشور نیز شناخته می‌شود و از نظر تنوع بازی‌ها و کیفیت در میان برترین شهر بازی‌های ایران قرار گرفته است. مساحت پارک ملت مشهد 30 هزار متر مربع است. همچنین باید گفت این پارک دارای 35 هزار درخت است که قدمتی چند هزار ساله دارند. 

شهربازی ملت مشهد

جاهای دیدنی مشهد - اگر قصد سفر به مشهد دارید با کلیک بر روی لینک از دیدنی های این شهر مطلع شوید.

بخش ها و وسایل مختلف شهربازی پارک ملت مشهد

پرواز در آسمان پارک ملت مشهد: پرواز در آسمان جزو بازی های هیجانی می باشد این تاپ چرخشی شما را تا ارتفاع 24 متر بالا می برد و با سرعت 10 کیلومتر بر ساعت بین فضا و زمیت به دور خود می چرخاند که تجربه ای هیجان انگیز برای طرفداران هیجان و آدرنالین می باشد.

اسکیت بورد پارک ملت مشهد: با شنیدن اسم این بازی تصور همه این است که این بازی همان اسکیت بوردهای معمولی در تلویزیون یا خیابان هستند اما این طور نیست! در این بازی شما سوار یک اسکیت برد غول آسا می شوید که بر روی ریلی 36 متری سوار است و همانند کشتی صبا به دو سمت ریل حرکت می کند. اسکیت بورد شهربازی مشهد با سرعت 85 کیلومتر در ساعت هیجان را برا ی شما طور دیگری رقم می زند، ظرفیت این دستگاه 16 نفره می باشد به مدت زمان 3 دقیقه.

آکروجت فضایی پارک ملت مشهد: این بازی شما را در ارتفاع 2 متری در میان فضا معلق نگه می دارد و به سمت عقب و جلو حرکت می دهد.

ترن هوایی پارک ملت مشهد: این بازی در شهر بازی مشهد با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت شما را به ارتفاع 18.5 متری از زمین می برد و به سرعت در میان آسمان و زمین به پرواز در می آورد.

آکروجت شهربازی ملت

مشهد - سفر به شهر مذهبی ایران

تاپ اسپین پارک ملت مشهد: تاپ اسپین با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت و ظرفیت 32 نفره هیجانی بی انتها دارد که با چرخش های پشت سر هم زمین و زمان را در یک لحظه پیش چشمانتان می بینید با سوار شدن تاپ اسپین در پارک ملت مشهد آدرنالین خود را در ارتفاع 16 متری حس کنید.

سورتمه پارک ملت مشهد: افرادی که علاقه مند به چرخش هستند می توانند با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت به مدت 3 دقیقه بچرخند و در کسری از ثانیه بالا و پایین اطراف خود ببینید، سورتمه پارک ملت مشهد از محبوب ترین بازی های این مجموعه در بین نوجوان ها و جوانان می باشد که بسیار از آن استقبال می شود.

کشتی دو قلو در پارک ملت مشهد: این کشتی شباهت بسیاری به کشتی صبا دارد و از دیگر بازی های معروف اکثر شهر بازی ها می باشد با سوار شدن این کشتی در ارتفاع 4 متری به مدت 3 دقیقه تاپ می خورید و هیجان بسیاری را تجربه می کنید، محدودیت سنی این دستگاه 4 سال به بالا می باشد.

سورنمه پارک ملت

طرقبه مشهد -  یکی از جاذبه های بسیار زیبا شهر مقدس مشهد محسوب می شود.

صندلی فضایی پارک ملت مشهد: یکی از هیجان انگیز ترین و چالشی ترین بازی های این شهربازی صندلی فضایی است که تماشای این بازی هم آدرنالین خون را بالا می برد وسوار شدن این دستگاه دل و جرات می خواهد با سوار شدن صندلی فضایی در ارتفاع 13 متری از سطح زمین می چرخید اگر در شهر بازی ملت مشهد به دنبال هیجان هستید حتما صندلی فضایی را امتحان کنید.

گرد باد: این دستگاه با ظرفیت 48 نفره همان طور که از اسم این بازی مشخص است شما را به سرعت زیاد گویی که انگار در گردباد قرار دارید به مدت 3 دقیقه می چرخاند.
بازی های خانوادگی: در شهر بازی ملت مشهد بازی هایی هم ساخته شده است که می توان از آن ها به صورت خانوادگی ویا دسته جمعی تجربه کرد.

ماشین برقی پارک ملت مشهد: ماشین برقی جزو بازی هایی که می شود گفت همه یک بار تجربه کردند می باشد، ماشین برقی یکی از بهترین وسیله ها برای خانواه هایی با بچه های کوچک می باشد جایی که می توان در کنار هم تجربه جذابی به دست بیاورند، ماشین برقی جزوی از بازی هایی است که بزرگ تر ها بیشتر از بچه ها و نوجوانان به آن علاقه دارند که با کوبیده شدن ماشین ها به یکدیگر خنده ای ناگهانی بر لب ها نقش می بندد.

ماشین برقی پارک ملت

بازی های مخصوص کودکان در شهربازی ملت مشهد

  • تاب کودک

  • قطار کودک

  • موتور کراس

  • غرفه های بازی و تجاری پارک ملت مشهد

مترو مشهد - قطار شهری مشهد سالانه میلونها زائر و گردشگر را جابه جا می کند. برای دیدن اطلاعات کامل مترو مشهد کلیک کنید.

امکانات و ویژگی های پارک ملت مشهد

درختان بلند و انبوه یکی از ویژگی های خاص این پارک می باشند که در فصل بهار و تابستان هوای بوستان را بسیار دلنشین و مطبوع میکند و باعث ایجاد سایه بانی در پارک می شود تا مردم بتوانند لحظاتی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنند. پارک ملت مشهد دارای زمین بازی مخصوص کودکان می باشد و به نحو زیبا و جذابی برای کودکان طراحی شده است، در ضمن به غیر از زمین بازی زمین شن بازی و فواره های آب پاش که مخصوص تابستان می باشد. از دیگر جاذبه های این بوستان استخری بزرگ در مرکز پارک و در نزدیکی شهربازی می باشد که با آب نمایی جذاب حس بسیار خوبی را به انسان تلقین می کند.

 عکس شهربازی پارک ملت

زمین ورزشی پارک ملت مشهد

زمین بزرگ پارک ملت به شکل مستطیلی عظیم است که در ضلع غربی آن زمین های بزرگ ورزشی قرار دارد. زمین ورزشی این مجموعه شامل استخر رو باز به مساحت 1250 متر مربع، زمین چمن فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، پیست اسکی، و غیره می باشد، در ضمن دور تا دور پارک ملت مشهد به نحوی طراحی شده که مناسب برای دویدن و پیاده روی های روزانه می باشدکه افراد بسیاری در تمام ساعات روز به پارک رفته و ورزش می کنند.
دریاچه بوستان در ضلع شرقی پارک قرار گرفته و دارای منظره ای بسیارزیبا می باشد، در پشت این دریاچه زیبا مجتمع جانبازان قرار دارد که به جانبازان قطع نخاعی خدمات ویژه ای ارائه می دهد.

فرهنگسرا پارک ملت مشهد

ساختمان فرهنگی هنری امام رضا در مرکز پارک ملت مشهد قرار دارد که شامل کتابخانه، کلاس های فرهنگی هنری، مسجد و غیره می باشد.
کلاس های فرهنگی پارک شامل کلاس های بازیگری، موسیقی، کارگردانی، نقاشی، نویسندگی، خوشنویسی می باشد، همجنین بزرگ ترین سالن تاتر شهر مشهد در این مجتمع قرار دارد.

تئاتر و سینما پارک ملت مشهد

مهم ترین سالن های تئاتر شهر مشهد در این مکان قرار دارد که از افتتاح آن 7 سال می گذرد، مردم برای بازدید تئاترهای جشنواره فجر، جشن اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی یا جشن های ها استانی نیز به این سالن می آیند. نمایش های تا به امروز اجرا شده ی این سالن را می توان به صورت حضوری و یا اینترنتی از سایت مشهد گیشه خریداری کرد.
پارک ملت مشهد همانند پارک های بزرگ ایران در گوشه ای از پارک مکان سر پوشیده ای برای دیدن فیلم سه بعدی وجود دارد، علاوه بر آن مهم ترین پردیس سینمایی شهر در روبه روی این سینمای سه بعدی سازه جالبی دارد که همزمان به نمایش چهار، پنج فیلم می پردازد.

جاهای تفریحی مشهد - هم زیارت و هم سیاحت

مجسمه امیر کبیر در پارک ملت مشهد

یکی دیگر از جاذبه های جالب این پارک محلی است که مجسمه امیر کبیر در آن نصب شده، لازم به ذکر است که این مجسمه در سال 89 از ایتالیا به ایران رسید. قبل از انقلاب نیز مجسمه امیر کبیر در ایتالیا ساخته شد ولی در آن زمان به دلایل شرایط نا به سامان به کشورمان منتقل نشد. این مجسمه از نظر شباهت با تصاویر بر جا مانده از امیر کبیر هیچ تفاوتی ندارد، در ضمن از سازنده این مجسمه آثاری هم در ایتالیا نصب شده است.

حیات وحش در پارک ملت مشهد

در پاک ملت مشهد برای جذابیت بیشتر حیات وحش کوچکی ساخته شده است که در داخل آن از حیواناتی مانند طاووس، فنچ، مرغ عشق، شترمرغ، میمون نگهداری می شود.

مسیر پیاده روی و اسکیت سواری در پارک ملت مشهد

افرادی که علاقه مند به پیاده روی در مسیرهای جنگلی هستند باید از قسمت شمالی وارد پارک شوند ، لازم به ذکر است که سطح ورودی پارک ملت مشهد سیقلی بوده و اسکیت سواری را برای کودکان و نوجوانان راحت تر می کند.
در حاشیه جنوبی پارک پایانه واحد اتوبوس رانی درون شهری و ایستگاه مترو خط یک شهر مشهد قرار دارد که تردد این پارک را برای گردشگران تور مشهد بسیار آسان کرده است.
این پارک زیبا رو به روی ضلع شمالی بزرگ ترین دانشگاه شرق کشور یعنی دانشگاه فردوسی مشهد واقع شده است.

عکس پارک ملت مشهد

جشن لاله ها در پارک ملت مشهد

با توجه به زمانی که به مشهد سفر می کنید جذابیت های مختلف دارد، به عنوان مثال مسافران بهار به خصوص فروردین هر ساله با دیدن لاله سالشان را نو می کنند. شهرداری مشهد هر سال در جنوب غربی این پارک گل های لاله می کارد تا حس و حال بیشتر خود نمایی می کند.
معماری نامنظم این پاک بسیار شبیه به پارک های انگلیسی می باشد، این اتفاق توسط دو مهندس که اولی در دوره پهلوی طرح ابتدایی آن را ریختند انگلیسی بودند.

جشنواره لاله  های مشهد

دیدنی های اطراف پارک ملت مشهد

گردشگران تور مشهد می توانند علاوه بر پارک ملت مشهد از دیدنی های اطراف آن مانند: حرم امام رضا در فاصله 12 کیلو متری، آرامگاه نادر شاه افشار در فاصله 10 کیلومتری نیز دیدن کنند.

دسترسی به پارک ملت مشهد

به دلیل وسعت زیاد و همجواری با چند خیابان، چند آدرس را می توان برای پارک ملت معرفی کرد که از طریق هرکدام از این آدرس ها بله پارک ملت مشهد می رسید.

  • ابتدای بلوار وکیل آباد 
  • ابتدای بلوار امامت
  • ابتدای بلوار معلم
  • حاشیه بزرگراه آزادی

دسترسی به پارک ملت مشهد با ماشین شخصی و سیستم حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد. اگر قصد دارید با ماشین شخصی خود به این پارک بروید باید از مسیر بزرگراه وکیل آباد به سمت بلوار همت بروید تا به این پارک برسید. از گوگل مپ نیز برای دسترسی می‌توانید استفاده کنید. 
اگر قصد دارید با مترو به پارک ملت بروید باید در ایستگاه پارک پیاده شوید و در صورت استفاده از اتوبوس در ایستگاه ضلع غربی پارک یعنی ایستگاه پارک ملت پیاده شوید. 
آدرس پارک ملت مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل‌آباد، پارک ملت مشهد

تلفن پارک ملت مشهد: ۰۵۱-۳۶۰۴۴۰۹۶-۳۶۰۶۰۰۰۳ 

 

بازدید از پارک ملت با تور مشهد
در مطالب بالا در خصوص پارک ملت مشهد، امکانات، مسیرهای دسترسی، بهترین زمان بازدید و سال ساخت آن صحبت کردیم. با مطالعه این مطالب می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد این پارک زیبا کسب کنید. ناگفته نماند که با شرکت در تور مشهد، امکان بازدید و گردش در این پارک زیبا را خواهید داشت. در سایت لحظه آخر قیمت تور مشهد را مشاهده کرده و در صورت تمایل به صورت آنلاین خریداری کنید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 103 کاربر