پارک های آبی استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/17
بازدید: 11299
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در این مقاله ما قصد داریم به معرفی بهترین پارک آبی‌های استانبول بپردازیم. از ویژگی‌های بارز پارک‌های آبی استانبول، فضای سبز زیبا و دل‌انگیز، ساحل تمیز، رستوران‌ها و کافی‌شاپ های پرتعداد، ورزش‌های آبی و آفتاب تابان می‌باشد. لازم به ذکر است که بگوییم به دلیل شرایط آب و هوایی در استانبول، پارک‌های آبی روباز، در ماه‌های اردیبهشت تا شهریور مشغول به فعالیت هستند. هزینه ورود به پارک‌های آبی این شهر، برای کودکان زیر 5 سال رایگان می‌باشد. سایت گردشگری لحظه آخر به شما توریستان تور استانبول پیشنهاد می‌دهد حتما در برنامه سفر خود، به علاوه بازدید از جاهای دیدنی استانبول، به پارک‌ها و تفریحات آبی استانبول نیز بروید و یک روز مهیج و جذاب برای خود و خانواده عزیزتان بسازید.

پارک آبی استانبول

پارک آبی آکوا مارین استانبول (Aqua Marine Aquapark)

پارک آبی مدرن آکوا مارین در تاریخ ۱۲ مه سال ۱۹۹۹ میلادی داخل زمین بزرگی در جوار دریای اژه، در منطقه «بویوک چکمچه» راه‌اندازی شد که به سرعت مورد توجه توریست‌های تور ترکیه قرار گرفت. پارک Aqua Marine Aquapark هم در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است. این پارک گنجایش حضور 3000 نفر را به صورت همزمان دارد که با پراکنده شدن در بخش‌های مختلف می‌توانند به تفریح بپردازند. به علاوه اینکه بهداشت تخصصی پارک آبی آکوا مارین زیر نظر استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد.

اگر اهل هیجان هستید، پیشنهاد می‌کنیم از انواع سرسره‌های پیچشی و مهیج مانند سرسره‌ کامیکازه 60 متری، سرسره پایتون 90 متری، سرسره ۱۰۰ متری بلچول، سرسره ۱۰۰ متری به نام کبرا، سرسره سقوط آزاد و سیاه چاله آبی بهره‌مند شوید. از سرگرمی‌های خوب این پارک می‌توان به رفتینگ، قایق موتوری، انیمیشن، استخر کودکان، استخر موج، استخر المپیک، کف پارتی، محوطه بازی کودکان و ساحل زیبا اشاره کرد. گردشگران تور استانبول می‌توانند به صورت رایگان از چترهای خورشیدی، کمد اختصاصی، دوش، اتاق پزشک، انواع فروشگاه‌ها، پارکینگ و سونای این مجموعه بهره ببرند.

در پارک آبی آکوا مارین یک ناحیه شبیه‌سازی آبشار نیز وجود دارد که بسیار زیبا طراحی شده است. در این پارک هم کنسرت‌های کوچک موسیقی برگزار می‌شود که استقبال بی‌نظیر مردم را در پی دارد. استخرهایی مانند استخرهای المپیک به مساحت 3500 و 2500 مترمکعب به سبک استخرهای حرفه‌ای ورزشی و ساحلی مخصوص بانوان در این مجموعه مفرح به چشم می‌خورد. خوب است بدانید که امکان رزرو آنلاین برای این پارک وجود ندارد و برای تهیه بلیط باید به صورت حضوری مراجعه نمایید و اینکه سرویس‌های رفت رایگان که در سطح شهر قرار گرفته‌اند استفاده کنید. این سرویس‌ها بین ساعات ۸:۳۰ تا ۱۰ فعال و فقط هنگام رفت رایگان می‌باشند.

ساعت کاری پارک آبی آکوا مارین استانبول: از 9 صبح الی 7 عصر
تلفن پارک آبی آکوا مارین استانبول: 00902128822820
آدرس پارک آبی آکوا مارین استانبول: استانبول، محله بویوک‌ چکمجه، فاتح، خیابان کوماندو، شماره چهار
Fatih, Komando Sk. No:4, 34500 Büyükçekmece/İstanbul, Turkey

هزینه ورودی پارک آکوا مارین استانبول

  • آقایان: 2 شنبه تا شنبه 70 لیر – 1 شنبه 80 لیر
  • خانم‌ها: 2 شنبه تا شنبه 60 لیر – 1 شنبه 70 لیر
  • کودکان (5 تا 12 سال): 2 شنبه تا شنبه 35 لیر – 1 شنبه 40 لیر

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

آکومارین

شهربازی و پارک آبی ویالند استانبول (Vialand Aquapark)

یک پارک بسیار مهیج داخل شهر استانبول و در سال 2013 میلادی با فاصله 11 کیلومتری از میدان تکسیم تاسیس شد که ترکیبی از شهربازی و پارک آبی می‌باشد. در واقع شهربازی استانبول در قدیم با نام ویالند فعالیت خود را آغاز کرده و بعد از گذشت زمانی اسم آن را به اسفانبول تغییر داده‌اند. مجموعه ویالند در مساحت 1 میلیون مترمربعی خود بیش از 30 محوطه بازی و سرگرمی دارد که در میان آن‌ها تعدادی بازی‌های آبی نیز وجود دارد و ظرفیتی برابر با 15000 نفر را در خود جای می‌دهد. مراحل ساخت این مجموعه تفریحی از سال 2011 آغاز گشته و تا سال 2013 ادامه داشت و نهایتا در طول جشنی که برای معرفی این پارک برگزار شد، به عموم مردم معرفی گشت.

شهربازی ویالند استانبول از برترین پارک‌های آبی اروپا معرفی شده است. در شهربازی و پارک آبی ویالند بازی‌های هیجان‌انگیزی همچون: سافاری، ترن هوایی، جت اسکی، سرسره های پرپیچ و خم، رافتینگ، رودخانه وحشی، سیاه چال و غیره وجود دارد که سبب سرگرمی بازدیدکنندگان می شود. به علاوه اینکه در این مجموعه فروشگاه، کافه رستوران و هتل نیز برای رفاه توریستان و گردشگران وجود دارد.

ساعت کاری پارک آبی ویالند استانبول: در طول هفته (12.30 ظهر تا 9 شب)، آخر هفته (12.30 ظهر تا 9.30 شب)
تلفن پارک آبی ویالند استانبول: 00902126000100
آدرس پارک آبی ویالند استانبول: استانبول/ منطقه ایوب/ محله یشیلپینار/ خیابان شهیت متین کایا
Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüp/İstanbul, Turkey

هزینه ورود پارک آبی کلاب دلفین استانبول

  • بزرگسالان: 179 لیر
  • کودکان: 169 لیر
  • خردسالان: رایگان

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

ویالند

پارک آبی کلاب دلفین استانبول (Aqua Club Dolphin)

وسیع‌ترین پارک آبی استانبول در سال 2001 در خیابان کمال پاشا و در بخش اروپایی استانبول افتتاح شد که آن را "پارک آبی کلاب دلفین" می‌نامند. این پارک مملو از استخرها و سرسره‌های جذاب است که اوقات شاد و پرنشاطی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. در این مجموعه بزرگ و جذاب می‌توانید از 7 استخر آن استفاده کنید و لذت ببرید. استخر همگانی، استخر مخصوص بزرگسالان، استخر کودکان، استخر موج، استخر لنگرگاه، استخر واترپلو از جمله استخرهای این مجموعه به حساب می‌آیند و مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

سرسره‌های شاه کبرا، سرسره سقوط آزاد، آنوکاندای آبی و مشکی، سرسره راکت، سرسره پیچشی، سرسره‌های مخصوص کودکان و سونامی بیش از سایر سرسره‌ها مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. به علاوه اینکه اجرای موسیقی زنده در محیط پارک سبب شده که هیجان بازی کردن در این مکان بالاتر هم برود. تفریح و بازی در این پارک بزرگ، برای رنج سنی مختلف مناسب بوده و برای هر گروه سنی بازی ‌های مهیج و جذابی طراحی شده تا روزی خاطره‌انگیز را تجربه نمایند. 

از جمله امکاناتی که گردشگران در این پارک مورد استفاده قرار می‌دهند می‌توان به کمد لباس، استخر واترپولو، حمام آفتاب، زمین تنیس، کافی شاپ، رختکن، رستوران، والیبال ساحلی، سرویس بهداشتی، فوتبال صابونی، مهمانی برفی، امکانات معلولین، ساحل مصنوعی و زمین بازی کودکان اشاره کرد. نکته ای که این پارک آبی را از سایر پارک های آبی استانبول متمایز می کند، امکان شنا کردن با دلفین‌ها می باشد! به طور کلی امکان لمس حیوانات در این پارک وجود دارد.

نمایش گروهی دلفین‌ها و شیرهای دریایی هم بسیار جالب است. آخر هر هفته پارک آبی کلاب دلفین میزبان یک خواننده محبوب یا گروه‌های موسیقی معروف می‌باشد که در فضای باز به اجرای برنامه‌های شاد می‌پردازند. در مکان‌های تفریحی شهر، سرویس‌های رایگانی به مقصد این پارک آبی وجود دارد که در ساعات مشخصی به سمت پارک کلاب دلفین می‌روند و توریست‌ها می‌توانند به صورت رایگان به این مکان مراجعه نمایند.

ساعت کاری پارک آبی کلاب دلفین استانبول: از 9 صبح الی 7 عصر
تلفن پارک آبی کلاب دلفین استانبول: 6161672212
آدرس پارک آبی کلاب دلفین استانبول: استانبول/ باشاک شهر/ باهچه شهیر/ خیابان کمال پاشا

Esenkent Mah., Onur Güvener Cad., Su Oyunları Merkezi, Bahçeşehir Girişi, 34517 Esenyurt/İstanbul, Turkey

هزینه ورود پارک آبی کلاب دلفین استانبول

  • آقایان: 2 شنبه تا شنبه 100 لیر - 1 شنبه 110 لیر
  • خانم‌ها: 2 شنبه تا شنبه 90 لیر – 1 شنبه 100 لیر
  • کودکان (5 تا 12 سال): 2 شنبه تا شنبه 50 لیر – 1 شنبه 55 لیر

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

کلاب دلفین

پارک آبی کالسیوم استانبول (Coliseum Sports Club Sariyer)

باشگاه ورزشی «کالسیوم» یک مجموعه ورزشی و پارک آبی تکمیل و پیشرفته با مساحتی برابر با 12000 متر مربع است. در این باشگاه رشته‌های ورزشی مانند یوگا، بدنسازی، پیلاتس، ورزش‌های رزمی، شنا و اسکواش موجود است و گردشگران ورزشکار عزیز تور استانبول می‌توانند از امکانات این باشگاه استفاده کنند. شما می‌توانید در این مجموعه آبی-ورزشی بزرگ روز بسیار خوبی برای خود در کنار خانواده عزیزتان بسازید و لذت ببرید. مجموعه کالسیوم در استانبول در واقع یک مجموعه ورزشی می‌باشد که یک پارک آبی در خود جای داده است. در این مجموعه امکانات دیگری نظیر سینما، رستوران، کافه و سالن ماساژ، صخره‌نوردی، اسپا، فروشگاه، آرایشگاه و فواره‌های خروشان نیز وجود دارد.

در پارک آبی مجموعه تفریحی کالسیوم چندین استخر نظیر استخر کودکان، استخر سکوت، استخر موج، صخره های جالب، سرسره آناکوندا و سرسره موشک موجود است و گزینه خوبی برای سرگرمی و تفریح است. جالب است بدانید که در استخر سکوت می‌توانید ریلکس کنید و غرق در آرامش شوید و از آفتاب لذت ببرید. بهترین حالتی که می‌توانید خودتان را به این مجموعه لوکس و مهیج برسانید از طریق اتوبوس‌های خط 150 و 154 است.

ساعت کاری پارک آبی کالسیوم استانبول: از 10 صبح الی 8 عصر
تلفن پارک آبی کالسیوم استانبول: 00902123420189
آدرس پارک آبی کالسیوم استانبول: استانبول، منطقه سارییر، زکریاکوی، املاک کونوت کورو اولری
Zekeriyaköy, Emlak Konut Koru Evleri, 34450 Sarıyer/İstanbul, Turkey

هزینه ورود پارک آبی کالسیوم استانبول

  • برای رده سنی مختلف تفاوت دارد: بین 80 تا 275 لیر
  • کودکان زیر 7 سال: رایگان

راهنمای سفر به استانبول - هر آنچه باید قبل از سفر به استانبول بدانید!

کالسیوم

پارک آبی مارینا آکواپارک استانبول (Marina Aquapark Waterland) 

پارک آبی توزلا یا پارک آبی «مارینا آکواپارک» از بهترین و مجهزترین پارک‌های آبی در شهر استانبول کشور ترکیه می‌باشد. این پارک آبی در 22 ژوئن سال 2019 میلادی با وسعتی برابر با 15 هزار مترمربع در منطقه آسیایی شهر استانبول ساخته و افتتاح شد. در اصل نا اصلی این پارک آبی مارینا آکواپارک می‌باشد، اما چون در نزدیکی ساحل توزلا قرار دارد به نام توزلا نیز شهرت دارد. نزدیکی این پارک آبی به ساحل توزلا این مزیت را دارد که چندین ورزش ساحلی را می‌توانید انجام دهید و لذت ببرید. تفریحاتی نظیر شاتل، غوصی، قایق پدالی، جت اسکی، اسکی روی موج و آب، فلای بر و بنانا در این مجموعه وجود دارد. 

جالب است بدانید که بلندترین سرسره تیوپی اروپا را به ارتفاع 24.5 متر در خود جای داده است. از آن جالب‌تر اینکه افرادی که این سرسره را سوار شوند فقط 7 ثانیه طول می‌کشد تا پایین بیایند؛ و این یعنی اوج هیجان و آدرنالین! در این پارک آبی نیازی نیست نگران فرزندان خود باشید؛ زیرا 9 سرسره مطمعن و محکم در زمینی مخصوص کودکان قرار دارد که به راحتی می‌توانید فرزند خود را آنجا بگذارید تا بازی کنند. سرسره‌ سقوط آزاد  این مجموعه نیز تفریحی از جنس آدرنالین می‌باشد که بسیار لذت‌بخش است. امکاناتی نظیر پخش شدن موسیقی در فضای پارک و اجرای برنامه‌های شاد مانند کف‌بازی، بادکنک‌بازی، اجرای انیمیشن و رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه و...  باعث می‌شود فضای این مجموعه شاداب و پرانرژی باشد. لازم به ذکر است که پوشش مناسب و پوشیدن کلاه شنا در این مجموعه از قوانین آن می‌باشد. به علاوه اینکه توجه داشته باشید که آقایان بالای 15سال که همراه خانم ندارند نمی‌توانند وارد شوند.

ساعت کاری پارک آبی توزلا استانبول: از 11 صبح الی 6 عصر
تلفن پارک آبی توزلا استانبول: 00905321004038
آدرس پارک آبی توزلا استانبول: استانبول، منطقه توزلا، جامی، خیابان بالیکچیلار، شماره ۲۰٫۱
Cami, İstanbul TR, Balıkçılar Sk. no:20/1, 34940 Tuzla, Turkey

هزینه ورود پارک آبی توزلا استانبول

  • بزرگسالان: شنبه تا دوشنبه 65 لیر – یکشنبه 85 لیر
  • کودکان (4 تا 12 سال): شنبه تا دوشنبه 45 لیر – یکشنبه 45 لیر
  • کودکان زیر 4 سال: رایگان

توزلا

سخن پایانی

لازم به ذکر است که ترکیه کشوری مسلمان می‌باشد و پوشش مردم آزادانه و توسط خودشان انتخاب می‌شود. حجاب در این کشور به تصمیم و اراده خود مردم است پس قاعدتا در پارک‌های آبی استانبول نیز پوشش زنان از منظر حجاب آزاد می‌باشد. پس با این احتساب بانوان می‌توانند از مایوهای اسلامی یا مایوهای معمول دیگر استفاده کنند. امیدورایم این مطلب از سایت لحظه آخر برای شما مفید باشد. 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 101 کاربر