پارک آبی اوشن

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/03/27
بازدید: 4746

پارک آبی اوشن به‌عنوان نخستین پارک آبی روباز ایران در تاریخ 18 ام بهمن ماه سال 1395 در جزیره زیبا و توریستی کیش افتتاح شد. این پارک با امکانات رفاهی و تفریحی فراوانش هر سال میزبان تعداد زیادی گردشگر و کیشوند است. در این مطلب قصد داریم همه چیز را درباره این جاذبه تفریحی کیش بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید، با ما تا انتهای این مطلب از وب‌سایت لحظه آخر همراه باشید.

پارک آبی اوشن

تور کیش - امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات تورهای کیش از آژانس های مجری مستقیم در لحظه آخر

معرفی پارک آبی اوشن و تفریحاتش

پارک آبی اوشن به‌عنوان نخستین پارک آبی روباز ایران بیش از 6 هکتار وسعت دارد و یکی از بزرگ ترین پارک‌های آبی منطقه به شمار می‌آید. در این پارک امکانات تفریحی بسیاری همچون استخرهای شنا، رایدهای متعدد، اسپا، رستوران، کافه و فروشگاه وجود دارد. بانوان نیز می‌توانند در این پارک آبی تفریح کنند. در ادامه سه مورد از مهم‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات موجود در پارک آبی اوشن را بررسی خواهیم کرد:

راید آرام

این بخش شامل استخر آبتین برای شنا و سرگرمی نوجوانان، استخر آبان با 1و2 متر عمق برای بزرگسالان، دنیگو، به‌عنوان یک جکوزی پلکانی با 130 متر مربع مساحت، سرسره‌های برکو با فضایی امن برای بازی کودکان، مجموعه‌ سرسره‌های چالاب با عمق 0.4 برای بازی کودکان، استخر رابو به‌عنوان یک جکوزی با هدف درمانی می‌شود.

تفریحات تهران - با مهیج ترین تفریحات تهران آشنا شوید به همراه (تصاویر+آدرس)

راید تند

این بخش از پارک آبی اوشن شامل سرسره آناکوندا، که شبیه به یک مار عظیم‌الجثه است، دریاچه سونامی که برای ساخت آن از موج و ساحل دریا الهام گرفته‌اند، سرسره دینگل که 12 متر ارتفاع دارد و شیب آن نیز بسیار تند است، سرسره 12 متری 14 نفره که مت‌های مخصوص دارد و سرسره گرداب اشاره کرد. از دیگر تفریحات این بخش می‌توان به سرسره مارپیج، موجاب یا فلورایدر و... اشاره کرد.

راید هولناک

در این بخش نیز یک سرسره به نام آدرنالین وجود دارد که 24 متر ارتفاع دارد. همچنین یک سرسره سقوط آزاد دیگر به نام پیچالوپ وجود دارد که دارای 80 متر طول است و با سرعت بالایی شما را وارد مسیر پیچ‌دار می‌کند.

بخش های مختلف پارک آبی اوشن

تم پارک آبی اوشن

بر اساس تم پارک آبی اوشن، افراد تصور می‌کنند در یک داستان خیالی وارد شده‌اند و شروع به تفریح در قالب آن داستان می‌کنند. تم پارک آبی اوشن به درباره گروهی از دزدان دریایی است که به جزیره‌ای حمله می‌کنند. رهبر این دزدان دریایی سایان نام دارد. از طرفی سه تن از ساکنان جزیره به نام های پولاد، ماهان و باشو تصمیم می‌گیرند با دزدان دریایی جنگیده و جزیره خود را پس بگیرند.

این پارک دارای حدود 13 راید، 1 اسپا، حدود 4 استخر، 2 رستوران، 4 مغازه نوشیدنی فروشی و 2 قسمت برای خرید کردن است. در مکان‌های مخصوص خرید، گردشگران می‌توانند انواع فست‌فود ها و نوشیدنی‌ها، اجناس مخصوص سوغاتی یا لوازم مخصوص شنا را تهیه کنند. مرتفع‌ترین سرسره منطقه در پارک آبی اوشن قرار دارد، این سرسره که به آن پیچالوپ می‌گویند، دارای بیش از 24 متر ارتفاع است و گردشگران می‌توانند اوج لذت و هیجان را هنگام استفاده از آن تجربه کنند. حدود 300 نفر به طور همزمان می توانند از خدمات رفاهی موجود در این پارک آبی استفاده کنند.

تم پارک آبی اوشن

مهم‌ترین ویژگی پارک آبی کیش چیست؟

مهم‌ترین ویژگی پارک آبی کیش به عنوان معروف ترین جاهای دیدنی کیش، این است که در این منطقه پرواز ممنوع بوده و اجازه ساخت هیچ ساختمان بلندی در اطراف آن صادر نمی‌شود؛ بنابراین افراد به ویژه بانوان می‌توانند با اطمینان خاطر در آن تفریح کنند و یا آفتاب بگیرند و از امکانات متنوع آن برخوردار شوند.

قیمت بلیط پارک آبی اوشن کیش

قیمت بلیط این مجموعه تفریحی نسبت به سانس‌های آن متفاوت است، اما حدود قیمت برای بزرگسالان در سانس کامل 248 هزار تومان و در سانس های نیمروز 218 هزار تومان است، برای اطلاع دقیق از سانس‌ها و هزینه دقیق آن می توانید مقاله قیمت بلیط پارک آبی کیش را مطالعه فرمایید.

قیمت بلیط پارک آبی اوشن کیش

آدرس پارک آبی اوشن کیش

کیش، بزرگراه خلیج فارس، میدان ابوموسی، خیابان ابوموسی، تقاطع خیابان جهان. شما می‌توانید لوکیشن این مجموعه آبی را در نقشه زیر مشاهده کنید.

قوانین و امکانات پارک اوشن

برخی از قوانین و نکات مهمی که هنگام رفتن به پارک آبی اوشن باید مورد توجعه قرار دهید به شرح زیر هستند:

  • همراه داشتن لباس‌های مناسب
  • برای استفاده از برخی بازی‌ها داشتن یک حداقل قد (نسبت به نوع بازی) لازم است.
  • استفاده از هر گونه عینک و یا لنز در هنگام استفاده از وسایل بازی ممنوع است.
  • مدیریت اجازه اخراج خاطیان قوانین را دارد.
  • برای رفاه مراجعه کنندگان صندوق امانات و کمدهایی در نظر گرفته شده تا اشیا قیمتی خود را در آن نگهداری کنید.
  • مشتریان لازم است بدانند که تمام محیط بیرونی و درونی پارک مجهز به دوربین مدار بسته است.
  • ورود کودکان زیر 12 سال تنها به همراه فرد 18 سال به بالا امکان‌پذیر است.

قوانین و امکانات پارک اوشن

چه جاذبه‌هایی در اطراف تم پارک آبی اوشن کیش قرار گرفته است؟

توصیه می‌کنیم در صورت رفتن به پارک آبی کیش، از جاذبه‌های اطراف این پارک نیز دیدن نمایید. برای راهنمایی بیشتر شما، در جدول زیر نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به این پارک را معرفی کرده‌ایم:

سایت مرجانی جزیره کیش

۸.۲ کیلومتر

قلعه جنی کیش

۸.۳ کیلومتر

کشتی یونانی

۸.۹ کیلومتر

روستای گردشگری باغو

۹.۳ کیلومتر

برج ایفل کیش

۸.۵ کیلومتر

اسکه بزرگ و تفریحی کیش

۹.۵ کیلومتر

شهر زیر زمینی کاریز

۱۲.۸ کیلومتر

شهر قدیمی حریره

۱۳.۱ کیلومتر

خانه ایران جزیره کیش

۱۳.۶ کیلومتر

چرا در سفر به کیش باید به پارک آبی اوشن برویم؟

پارک آبی اوشن را باید نخستین پارک آبی روباز در ایران دانست. طبیعتا زمانی که به کیش سفر می‌کنید، حیف است اگر از این جاذبه تفریحی دیدن نکنید. در این مطلب هر آنچه را که لازم بود درباره این پارک بدانید، بررسی کردیم. اگر نکته دیگری وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد، حتما آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.4 از 5 | از 116 کاربر