سواحل آنتالیا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/20
بازدید: 2993
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر ساحلی آنتالیا یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور ترکیه است. این شهر زیبا هر ساله در ایام‌های مختلف پذیرای گردشگران بسیاری است که تعداد زیادی از آن‌ها را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند. سواحل آنتالیا دیدنی و دارای مناظر خیره‌کننده هستند، و برای گردشگران و توریست‌ها بسیار جالب و زیبا به نظر می‌رسند. یکی از دلایلی که سواحل آنتالیا جزء پر طرفدارترین مناطق و شهر‌ها برای سفر است، وجود امکانات رفاهی و تجهیزات پیشرفته‌ای است که در اختیار مسافران و بازدید‌کنندگان قرار می‌دهد. طبیعت ناب، بکر و هیجان‌انگیز آنتالیا، آن را به کی از بهترین سواحل جهان تبدیل کرده است.

سواحل آنتالیا

بهترین سواحل آنتالیا کدامند؟

شهر ساحلی آنتالیا دارای 400 ساحل زیبا و دیدنی است که هر کدام از این سواحل دارای جاذبه‌های خاص خودشان هستند. شما می‌توانید ربا توجه به سلیقه خود ساحل مدنظر را انتخاب کرده و با ارزان‌ترین قیمت‌ها سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید. تور آنتالیا با داشتن تنوع در انتخاب ساحل و مکان‌های گردشگری به افراد این امکان را می‌دهد تا تمام وقت از این مناظر زیبا و طبیعت‌های شگفت‌انگیز دیدن کنند. در ادامه به معرفی زیباترین سواحل آنتالیا می پردازیم:

سواحل آنتالیا

ساحل لارا

در شرق شهر زیبای آنتالیا ساحلی دیدنی و هیجان‌انگیز لارا واقع شده است. ساحل لارا با ماسه‌های سفید پوشیده شده است. این ساحل شامل باشگاه، هتل، کافه و رستوران‌های لوکس است که سفری دل نشین را برای شما به ارمغان می‌اورد. وجود غرفه‌های تنقلات و نوشیدنی و بازارچه‌های صنایع دستی به علاوه رستوران‌های ساحلی و مکان‌های تعویض لباس یا پرچم‌های آبی و دیگر مکان‌های تفریحی ساحل لارا را به یکی از بهترین و بی‌نقص‌ترین سواحل آنتالیا تبدیل کرده است. آبشار‌های زیبای لارا مانند آبشار دودن که خالق چشم انداز‌های منحصر به فرد هستند و هدف بسیاری از عکاسان و گردشگران مختلف می‌شود. وجود مراکز خرید و باشگاه‌های کودکان و کافه‌های زیبا در ساحل لارا می‌تواند سفری لذت بخش و مطمئن را برای همه افراد بسازد.

سواحل آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا -در سفر به آنتالیا جاذبه های گردشگری آن را از دست ندهید!

نمایشگاه قلعه شنی در ساحل لارا

جشنواره مجسمه‌های شنی سواحل لارا آنتالیا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین نمایشگاه‌های عمومی به حساب می‌آید که هنرمندانی از سراسر جهان در این نمایشگاه هنرنمایی می‌کنند. این هنرمندان مطرح با استفاده از ماسه‌های ظریف ساحل مجسمه‌های خارق العاده‌ای را خلق می‌کنند و به نمایش می‌گذارند. مهم نیست در زمانی از سال یا در چه فصلی به ساحل جالب لارا سفر می‌کنید زیرا شما هر زمانی را که برای بازدید انتخاب کنید موزه شنی پر از آثار زیبای شنی است. قلعه شنی دارای شب‌هایی زیبا با آسمانی پر ستاره است که خاطرات تکرار نشدنی را برای شما و همسفرانتان رقم می‌زند.

ساحل آنتالیا

ساحل کتی آلتی

ساحل کتی آلتی یکی دیگر از سواحل آنتالیا است. واقع شده در بین صخره‌ها و کوه‌های دیدنی بیدگلرالی است و در محیطی بسیار آرامش بخش زیبا و و مکانی برای تفریح و سپری کردن لحظاتی خوب است. ساحل کتی آلتی مناسب برای سرگرمی‌های مانند آفتاب گرفتن و شنا کردن است وجود سازه‌های آبی یکی از دلایل محبوبیت این ساحل است. این ساحل زیبا برای تمام سنین و همه افراد مناسب و دارای تفریگاه‌های متنوع و متعدد است. معروف‌ترین و هیجان انگیزترین جاذبه بیالتی استخر دلفین‌ها است که بسیار برای عموم مردم جالب و جذاب است. وجود این استخر دلفین و پارک‌های جنگلی و کافه و رستوران‌های ساحلی محیطی زیبا و امن را برای تفریح و گشت و‌گذار فراهم کرده است.

ساحل کتی آلتی

ساحل چیرالی آنتالیا یکی از تاریخی‌ترین سواحل آنتالیا

ساحل چیرالی آنتالیا به عنوان یکی از تاریخی‌ترین سواحل شناخته می‌شود و به همین علت یکی از شلوغ‌ترین ساحل‌های شهر آنتالیا در کشور ترکیه به حساب می‌آید. ساحل چیرالی دارای اتاق‌های ساحلی، خانه‌های درختی، طبیعت خارق العاده و ناب، و آبی زلال است که مکانی مناسب برای عکاسی تفریح و بازی به شمار می‌آید. ساحل چیرالی بیش‌تر به عنوان طبیعتی زیبا و چشم انداز‌های حاصل از کوه‌های مرتفع و همچنین آب زلال معروفی است و به این عنوان شناخته می‌شود. دیدن کردن از دریا همراه با کشتی و برگزاری جشن و مهمانی در کشتی یکی دیگر از تفریحات گردشگران ساحل چیرالی است.

ساحل چیرالی آنتالیا

راهنمای سفر به آنتالیا - برای آشنایی با آنتالیا، هزینه سفر و اقامت، جاهای دیدنی آنتالیا و... کلیک کنید.

ساحل فازلیس

ساحل فازلیس مکانی مناسب برای شنا و آب تنی است که به عنوان ساحل فیروزه‌ای هم شناخته می‌شود. این ساحل به دلیل داشتن جاذبه‌ها و آثار تاریخی کشور‌های یونان و رم معروف است. این ساحل سه بندر دارای منظره‌های زیبا و جالبی است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. ساحل فازلیس دارایی میز‌های پیک نیک برای گردشگران است.

ساحل فازلیس

ساحل پاترا آنتالیا

ساحل پاترا یکی از برترین سواحل آنتالیا به حساب می‌آید که دارای تنوع اقلیمی و مناظر زیبای طبیعی است. ساحل زیبای پاترا دارای فاصله قابل توجهی با شهر آنتالیا است. امروزه طی کردن این فاصله و مسیر با امکانات در اختیار بازدیدکنندگان بسیار آسان شده است. ساحل پاترا در کنار ماسه‌های سفید و آب شفاف و زلال دریا و انبوه درختان و کوه منطقه حفاظت شده‌ای است که مختص ب لاک پشت‌ها است. فیلم لاک پشت‌ها هر ساله در زمان معینی به ساحل پاترا می‌آیند و فرایند تخم‌گذاری و خود را آغاز می‌کنند. همچنین این ساحل دارای امکانات رفاهی مناسب برای اقامت و تفریح گردشگران است.

ساحل پاترا آنتالیا

ساحل کمر آنتالیا

کمر در کنار جذابیت‌های طبیعی از دیگر ساحل‌های نامبرده شده مناسب‌تر برای شنا و سرگرمی‌های آبی است. زیرآب در این ساحل دارای شوری کم‌تری است و قایقرانی ماهیگیری و سایر ورزش‌های آبی در این منطقه به طور حرفه‌ای شکل می‌گیرد و به عنوان تفریح مناسبی برای عمومیت مردم تلقی می‌شود. آب و هوای ساحل کمر بسیار دلپذیر و حتی در تابستان هم دارای موقعیت آب و هوایی خوب و مطلوبی است. این ساحل دارای ارزان‌ترین و قیمت مناسب‌ترین مراکز خرید منطقه بوده و همچنین با داشتن سرگرمی‌های فراون مانند برگزاری مسابقات قایق سواری، پیست‌های اسکیت و دوچرخه سواری و دیدن کردن از دلفین‌ها یکی از رایج‌ترین مقصد‌ها برای سفر است.

کمر آنتالیا - معرفی کامل منطقه کمر آنتالیا، همه آنچه که پیش از سفر به کمر باید بدانید!

ساحل کمر آنتالیا

ساحل بلک آنتالیا

ساحل بلک یکی از مجلل‌ترین و جالب‌ترین سواحل زیبای آنتالیا است. این ساحل واقع شده در غرب آنتالیا یکی از خاص‌ترین سواحل جهان است. ساحل بلک دارای جنگل‌های زیبا و سرسبز کاج و تپه‌ها و ساحل‌های ماسه‌ای به علاوه دارای تعداد بسیار زیادی از انواع گیاهان مختلف و بومی است. همچنین این منطقه دارای بیش از ۱۰۰ نوع پرنده است. این ساحل هتل‌های مجلل پنج ستاره گران قیمتی را در خود جای داده. در نهایت زیباترین چشم انداز این ساحل آبشاری است که در حاشیه این منطقه وجود دارد و یکی از زیباترین جاذبه‌های ساحل بلک به شمار می‌آید.

ساحل بلک آنتالیا

تفریحات آنتالیا - سرگرمی تفریحات به یادماندنی در آنتالیا ترکیه

ساحل کورا

ساحل کورا یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر زیبای آنتالیا است. ساحل کورا دارای خاصیتی است که می‌تواند به طور طبیعی فیلتر شود در ضمن استخر طبیعی را پر و مملو از آب می‌کند.

ساحل بسفر (بغاز)

ساحل زیبای بسفر دارای جنگل‌های زیبایی است که به عنوان یک ساحل مناسب برای جنگل گردی و تفریح در جنگل شناخته می‌شود. یکی از مواردی که باعث می‌شود افراد به سمت جنگل‌های ساحل بسفر آنتالیا روی بیاورند طبیعت این منطقه است که تا به امروز تا قسمت زیادی از آن دست نخورده و ناب مانده است. این ساحل دارای ماسه‌ها نرم و زیبا است که چشم اندازه فوق‌العاده این ساحل را دو چندان می‌کند.

ساحل بسفر

ساحل کاپوتاش 

ساحل کاپوتاش بیشتر به چشم انداز زیبا و طبیعی معروف است. در این ساحل خبری از هتل‌های مجلل و تفریحگاه‌های گران قیمت نیست؛ زیرا گردشگرانی که به ساحل کاپوت هاش سفر می‌کنند مقصودشان از سفر استفاده از چشم انداز‌های زیبا و موقعیت‌های جغرافیایی و همچنین طبیعت منحصر به فرد است. در این بین حمام آفتاب یکی از رایج‌ترین کار‌هایی است که افراد در ساحل کاپوتاژ انجام می‌دهند. این ساحل زیبا دارای جاده‌های خاصی است که بازدید‌کنندگان علاقه زیادی به جاده‌ها دارند.

ساحل کاپوتاش

ساحل کوچوک چاکیل

این ساحل دارنده یکی از زیبا‌ترین مناظر است. آبی شفاف که از کوهستان به دریا سرازیر می‌شود و دیگر خدماتی مانند رستوران‌ها با غذا‌های بومی و ساحلی با کیفیت، کافه‌های ساحلی و دیگر خدماتی که در این ساحل به گردشگران داده می‌شود همه می‌کوشند تا سفری هیجان‌انگیز و به یاد ماندنی بسازند.

ساحل کوچوک چاکیل

ساحل آدراسان

ساحل آدراسان محیطی بسیار مناسب و خوب برای دوست‌داران طبیعت است زیرا آن‌ها می‌توانند مدت بسیار زیادی را چرا در جام آن طبیعت سپری کنند بعد از شگفتی‌های طبیعت لذت ببرند. این ساحل محیط بسیار تمیزی است و همچنین دارای ارتفاعات مناسبی برای شنا افراد است. یکی از جاذبه‌های ساحل آدر آسان تفاوت قسمت شمالی و جنوبی این ساحل است که در قسمت شمالی سنگریزه‌های زیبا و رنگارنگ وجود دارد و در قسمت جنوبی زمین را شن‌های نرم و ظریف و زیبایی پوشانده‌اند.

ساحل آدراسان

تفریحات آبی آنتالیا - سفری به اعماق آب های آنتالیا!

ساحل الیمپوس

ساحل الیمپوس یکی از متفاوت‌ترین سواحل آنتالیا ترکیه است که هر ساله به دلیل جاذبه‌های دیدنی خود گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. علت سفر بازدید‌کنندگان به این ساحل برگزاری فعالیت‌های مهم و مختلف و دوست‌داشتنی  در این جزیره است. فعالیت‌هایی مانند سنگ‌نوردی، غواصی و ورزش‌کاران مختلف اغلب این ساحل را انتخاب می‌کنند.

ساحل الیمپوس

ساحل داملاتاش

این ساحل به دلیل انجام فعالیت‌های متفاوت ابی در بین اکثریت مردم محبوبیت زیادی دارد. ساحل داملاتاش دارای غار‌های زیبا و دیدنی همچنین محیطی برای سرگرمی کودکان در سنین مختلف به علاوه دارای شن‌های زیبا و طلایی است که منظره‌های دلنشین و دلپذیر را به وجود می‌آورند. قسمتی از این ساحل زیبا به درشکه سواری اختصاص داده شده است و سرگرمی مناسب برای گردشگران است. وجود زمین والیبال تنیس و زمین بیسبال داملاتاش را به ساخلی پرطرفدار تبدیل کرده است.

ساحل داملاتاش آنتالیا

ساحل پرتغال

ساحل پرتغال آنتالیا یکی از سواحل تمیز است. این ساحل دارای پرچم آبی و باشگاه‌ها کافه‌ها رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی زیادی از که اسباب سرگرمی گردشگران و مسافران را به طور کامل تأمین می‌کند. همچنین سواحل ماسه‌ای آن رایگان و برای ورود همه آزاد است.

پارک آبی آنتالیا - 3 پارک آبی مستقل و معروف انتالیا کدامند؟

ساحل سیده

در ۶۵ کیلومتری شهر ساحلی آنتالیا ساحلی وجود دارد به نام ساحل سیده. این ساحل دارای ماسه‌های سفید و متفاوتی با دیگر سواحل است که به دلیل مجهز بودن انتخاب تعداد کثیری از مسافران به خصوص مسافران ایرانی است. همچنین وجود تنوع در امکانات تفریح در جذب گردشگران بی‌اثر نیست. ساحل سیده دارای یک محیط آرام ولی مدرن و پیشرفته است.

ساحل سیده

ساحل مرمرلی

ساحل مرمرلی دارای یک بافت سنتی زیبا است که واقع شده بندر قدیمی و تاریخی آنتالیا است. این ساحل دلنشین دارای فضایی محدود و اما زیبا است که حتی با پیاده روی مسیری کوتاه می‌توان به آن رسید و حتی با پیاده روی در این مسیر‌ها می‌توان نهایت لذت را از بودن در طبیعت تجربه کرد. در ساحل مرمرلی شما می‌توانید امکانات مورد نیاز خود و همسفرانتان را با اجاره کردن به دست‌آورید.

ساحل مرمری

مقایسه کمر و لارا آنتالیا | در سفر به آنتالیا به کدام ساحل برویم؟

کلام آخر

در این مقاله لحظه آخر تلاش کردیم تا بهترین سواحل آنتالیا را از دیدگاه‌های مختلف مثل تفریحات آبی، طبیعت، و دسترسی مورد بررسی قرار دهیم و به شما معرفی کنیم تا با هر سلیقه‌ای هستید بتوانید بهترین خاطره را در یک تعطیلات فوق العاده رقم بزنید. اگر تجربه اقامت در سواحل آنتالیا را دارید یا قصد سفر به آنتالیا را داشتید و در سفر خود از ساحل‌های آنتالیا دیدن کردید حتما تجربه خود را با ما در سایت لحظه آخر به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

  1. محمد علی رمضان زاده محمد علی رمضان زاده 1402/04/13
    4 نفر پسندیدند
    ساحل‌های خودمون تو ایران دستکمی از سوال آنتالیا ندارن اما حیف که رسیدگی نمیشه. امسال تابستان حتما ی سر میرم آنتالیا. این موقع سال هوا جون میده برا آفتاب گرفتن. هنوزم که هنوزه عکس های قبلی که تو ساحل آنتالیا ترکیه انداختم رو دارم.
  2. محمد علی رمضان زاده لحظه آخر 1402/04/13
    3 نفر پسندیدند
    سلام آقای رمضان زاده ممنون که نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر