پارک جنگلی کوهسار

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/13
بازدید: 4754
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک جنگلی کوهسار یکی دیگر از پارک های جنگلی قدیمی و وسیع تهران می باشد که از لحاظ زیست محیطی، فضای سبزی موثر جهت کاهش آلودگی و تغییر آب و هوای این شهر بوده است، به همین دلیل دارای ارزش بسیاری است و هر ساله 100 هکتار بر جنگل کاری این منطقه افزوده می شود.

مقبره شهدای کوهسار

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

معرفی پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار جزو پارک های غرب تهران محسوب می شود که در قسمت شمال غربی این شهر، در محله شهران واقع شده است. به طور دقیق تر این پارک ازجنوب به بلوار حصارک، از غرب به رودخانه کن، از شمال به ارتفاعات توچال و از شرق به رودخانه فرحزاد می رسد و رودخانه حصارک نیز از میان این پارک می گذرد. وسعت این پارک جنگلی به حدود 5700 هکتار می رسد که 700 هکتار آن درختکاری شده، زیاد بودن وسعت پارک به دلیل قرارگیری آن در ارتفاعات و کوهستانی بودن منطقه می باشد. 
پارک جنگلی کوهسار در سال 1381 به منظور حفاظت از اراضی دامنه جنوبی البرز در برابر وسیع تر شدن باغ ها و گسترش فضای سبز سازگار با محیط زیست تاسیس گردید. گونه های گیاهی موجود در این پارک تنوع بالایی ندارد و به دلیل کوهستانی بودن و جنگلی بودن آن فقط از درخت های کاج و سرو استفاده شده است و شاید گونه های دیگر گیاهی به ندرت در آن به چشم بخورد. پارک جنگلی کوهسار به لحاظ اقلیمی یکی از خوش آب و هوا ترین پارک های تهران محسوب می شود و به دلیل وجود همیشگی بادی ملایم و هوایی خنک در آن، فصل تابستان به مکانی مناسب برای تفریح و سرگرمی ساکنان این شهر تبدیل می شود اما در مجموع نسبت به پارک های جنگلی تهران، پارک کوهسار از فضای خلوت تر و دنج تری برخوردار است و این می تواند گزینه مناسبی برای افراد علاقه مند به مکان های خلوت و دور از شلوغی شهر باشد. گردشگران تور تهران به راحتی می توانند تفریحی لذت بخش در این پارک داشته باشند و لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده رقم بزنند.


خیابان های این پارک آسفالت شده و می توان با وسیله شخصی تا بالا ترین قسمت پارک نیز رفت، گفتنی است این پارک به نوعی یکی از بام های تهران محسوب می شود زیرا در آن، تهران زیر پای شماست و می توانید نمایی باز و کاملی از این شهر را مقابل چشمان خود نظاره گر باشید اما در نظر داشته باشید تماشای این دور نما در شب بسیار دیدنی تر و جذاب تر بوده و تجربه آن حداقل برای یک بار پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است در این پارک مقبره پنج شهید گمنام نیز واقع شده که در شب های خاصی از سال در جوار این مقبره مراسم های متفاوتی برگذار می شود.
پارک جنگلی کوهسار به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و سالم، مکان خوبی برای پیاده روی و ورزش صبحگاهی است و با استفاده از دستگاه های ورزشی موجود در پارک می توان آن را کامل کرد. امکاناتی اولیه نظیر آلاچیق، کباب پز، بوفه، نماز خانه، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان، کافه و رستوران اشاره کرد، همین امکانات برای گذراندن ساعاتی خوش و تفریحی جذاب کنار دوستان و خانواده در این پارک کفایت می کند، در سال های اخیر نیز به مرور بر امکانات این پارک افزوده شده و گردش در این پارک را هیجان انگیز کرده است، وجود امکاناتی از این دست در پارک های جنگلی تهران معدود می باشد و این باعث متمایز شدن این پارک گردیده.
 در ادامه به توضیحات برخی از این سرگرمی ها می پردازیم.

 

پاراگلایدر شهران


تفریحات هوایی پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار به دلیل قرار گیری آن در ارتفاعات مکان مناسبی برای ورزش های هوایی همچون کایت سواری، پاراگلایدر، بالن سواری و چتر نجات می باشد و می توان گفت به پاتقی برای افراد علاقه مند به این ورزش ها تبدیل شده است. همچنین دراین پارک امکان آموزش طراحی و ساخت بالن، بومرنگ و نحوه پرتاب آن نیز برای دوستداران فراهم گردیده.

 

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!


پیست موتور سواری پارک جنگلی کوهسار

علاوه بر تفریحات هوایی، این پارک امکان موتورسواری را نیز برای علاقه مندان به این ورزش در نظر گرفته است، اگر جزو طرفداران این ورزش هستید می توانید به این پارک رفته و در بعضی از ساعات روز به تماشای موتور سوارانی در حال هنر نمایی بنشینید و لذت ببرید.


مجموعه تفریحی ورزشی 

در پارک جنگلی کوهسار یک مجموعه تفریحی ورزشی نیز احداث گردیده که در آن امکاناتی نظیر استخر، سونا، باشگاه سوار کاری، زمین بدمینتون و میز پینگ پونگ برای ورزشکاران و علاقه مندان در نظر گرفته شده است، با عضویت در این مجموعه می توانید از امکانات تفریحی و ورزشی این مجموعه بهره مند شوید.
بنابراین طرفداران و دوستداران تفریحاتی از این دست می توانند با استفاده از تور داخلی از تفریح و خوشگذرانی در این پارک تماشایی هیجان انگیز لذت ببرند.

 

بوستان جنگلی کوهسار

پارک جمشیدیه - معرفی پارک جمشیدیه یا "پارک سنگی"  یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در منطقه 1


زمان و هزینه

برای ورود به این پارک لزومی به پرداخت هزینه ورودی نیست و تفریح در آن کاملا رایگان می باشد اما در شب امکان استفاده از پارک بعد از ساعت 23 وجود ندارد.


آدرس پارک جنگلی کوهسار

برای رفتن به پارک جنگلی کوهسار بهتر است از وسیله شخصی استفاده شود، با وسایل نقلیه عمومی نیز این امکان وجود دارد اما بسته به اینکه از کدام نقطه شهر قصد عزیمت به پارک را دارید متفاوت می باشد.
از دو طریق می توان به این پارک دسترسی داشت.
1: انتهای بزرگراه آبشناسان، بلوار کوهسار، ابتدای جاده سولقان
2: بزرگراه آبشناسان، میدان اول شهران، انتهای بلوار شهران، بعد از پمپ بنزین

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 103 کاربر