سواحل دبی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/08
بازدید: 2761
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی زیباترین و محبوب ترین شهر موجود در امارات بوده، پیشرفت روز افزون این شهر سبب شده است که سالانه میلیون ها گردشگر برای تفریح و بازدید از مناطق مختلف آن به کشور امارات سفر کنند، در این شهر زیبا جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری وجود دارد، از آن جایی که دبی شهری ساحلی بوده، سواحل این شهر یکی از محبوب ترین جاذبه های تفریحی آن به حساب می آیند. در نقاط مختلف شهر دبی سواحل بسیاری وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاصی بوده که سبب محبوبیت آن ها در بین گردشگران شده است، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی و معرفی هر یک از ساحل های شهر بپردازیم.

سواحل دبی

ساحل جمیرا _ رویای دست نیافتنی برای بسیاری از مردم جهان (تصاویر+معرفی)

ساحل جمیرا | زیباترین سواحل دبی

کمتر کسی را می توان یافت که نام ساحل جمیرا را نشنیده باشد، جمیرا زیبا ترین ساحل شهر دبی بوده و از محبوبیت بسیاری در بین گردشگران برخوردار است، درختان نخل در کنار شن های طلایی رنگ ساحل نظر هر بیننده ای را به سمت خود جذب می کند. امکانات بسیار کامل موجود در این ساحل و اطراف آن سبب شده است که جمیرا به ساحلی مناسب برای خانواده ها تبدیل گردد، از امکانات کلی این ساحل می توان به حمام، کتابخانه، میز، صندلی و مسجد جمیرا اشاره کرد، همچنین در این ساحل مسیر پیاده روی و یک زمین والیبال نیز وجود دارد که گردشگران می توانند درون آن با دوستان خود به انجام این ورزش بپردازند، لازم به ذکر است که بازدید از داخل مسجد برای افراد غیر مسلمان نیز امکان پذیر است.

آدرس ساحل جمیرا

افراد می توانند در ساحل جمیرا ورزش های آبی مختلف را تجربه کنند، همچنین در این ساحل پارکی ساحلی به نام جمیرا نیز وجود دارد که روزانه افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند، این پارک زیبا مساحتی بالغ بر 12 هکتار دارد، درون پارک محوطه ای برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که این ساحل به 3 بخش با نام های جمیرا 1، 2 و 3 تقسیم شده و از سواحل مسکونی شهر دبی به حساب می آید، از دیگر دلایل محبوبیت این ساحلی می توان به وجود دو هتل جمیرا و برج العرب در آن اشاره نمود، این دو هتل لوکس سبب شده است که نظر گردشگران تور لوکس به این ساحل جذب شود، افراد در ساحل جمیرا می توانند نمای بسیار زیبایی از برج العرب را مشاهده کنند.

آدرس ساحل جمیرا : Jumeirah Beach Road, Umm Suqeim, Dubai, United Arab Emirates
گردشگران برای دسترسی به ساحل جمیرا می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، لازم به ذکر است که نزدیک ترین ایستگاه مترو به این ساحل، Business Bay نام دارد.

سحل کایت

تور دبی لحظه آخری - آفر ویژه تورهای دبی در لحظه آخر از 20 الی 50 درصد تخفیف

ساحل کایت دبی

گردشگران معمولا برای پرداختن به تفریحات و ورزش های آبی به ساحل ها مراجعه می کنند، اما ساحل کایت تفاوت عمده ای نسبت به دیگر سواحل دبی دارد، روزانه گردشگران بسیاری برای به هوا فرستادن بادبادک های خود به ساحل کایت مراجعه می کنند، همچنین برخی از افراد برای تماشای بادبادک ها این ساحل را انتخاب می کنند، وجود صد ها بادبادک بر فراز ساحل کایت، آن را به مکانی مناسب برای عکاسی تبدیل کرده است.
این ساحل که در امتداد جنوب ساحل جمیرا و در نزدیکی محله مارینا قرار گرفته، در گذشته مکانی برای برگزاری دورهمی های شبانه و پخت و پز انواع کباب بر روی آتش بوده است، اما امروزه کشور امارات جلوی آن را گرفته و دیگر کسی حق برپایی آتش در ساحل کایت را ندارد، لازم به ذکر است که این ساحل فاصله بسیاری از فروشگاه ها و رستوران های شهر دبی داشته و برای خرید خوراکی لازم است مسیر بسیار طولانی را طی نمایید، پس اگر قصد دارید چندین ساعت را در این ساحل سپری کنید بهتر است مواد غذایی و آب به همراه داشته باشید، نزدیک ترین جاده به ساحل کایت جاده المناره می باشد.

بادبادک بازی در دبی

در ساحل کایت تفریحات دیگر بجز بادبادک بازی نیز وجود دارد که از انواع آن ها می توان به کایت بوردینگ، زمین والیبال ساحلی، کایاک سواری، موج سواری، ماهی گیری و دیگر ورزش های آبی و غیر آبی اشاره کرد، خلوت بودن این ساحل سبب شده است که روزانه ورزشکاران متعددی برای پرداختن به ورزش مورد علاقه خود به ساحل کایت مراجعه کنند. در ساحل کایت دبی امکانات رفاهی بسیاری نظیر پارکینگ، رستوران، فودکورت، صندلی ساحلی، حمام، مغازه فروش لوازم شنا، سایبان و سرویس بهداشتی در دسترس است، رستوران های ساحل انواع غذا های بین المللی را برای گردشگران تور دبی سرو می کنند.
آدرس ساحل کایت : Umm Suqeim, just off Jumeirah Beach Road, near Jumeirah Beach Hotel - United Arab Emirates
افراد برای دسترسی به این ساحل می توانند مسیر ساحل جمیرا دبی را به سمت جنوب ادامه داده و یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، همچنین باید بدانید که نزدیک ترین ایستگاه مترو به این ساحل، ایستگاه Noor Bank می باشد.

ساحل الممرز

تفریحات آبی دبی - مهیج ترین تفریحات آبی دبی را بشناسید.

ساحل الممزر | سواحل زیبای دبی

یکی از مجهز ترین سواحل موجود در شهر دبی ساحل الممزر بوده که امروزه با پیشرفت روز افزون آن، گردشگران آن را به عنوان پارکی ساحلی می شناسند، جالب است بدانید این که ساحل به نام های مامزار نیز شناخته می شود یکی از بزرگترین سواحل دبی است، روزانه گردشگران بسیاری برای استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی این منطقه به پارک ساحلی الممزر مراجعه می کنند، از امکانات رفاهی این ساحل می توان سایبان، فروشگاه، کباب پز، حمام، کلبه ساحلی، زمین اسکیت، خدمات اجاره دوچرخه، زمین ورزشی، میز پینگ پونگ، ترن هوایی، زمین بازی کودکان، نمازخانه و سالن آمفی تئاتر اشاره کرد، فروشگاه های متعدد موجود در این ساحل اجناس مختلفی را عرضه می کنند. این پارک ساحلی با مساحتی بالغ بر 106 هکتار از کنار هم قرار گرفتن 5 ساحل کوچک به وجود آمده، لازم به ذکر است که شکاف های بین این 5 ساحل به شکلی بوده که سبب به وجود آمدن 2 استخر طبیعی شده است، همچنین فضای بسیار زیبای این پارک ساحلی آن را به مکانی مناسب برای خانواده ها و پیک نیک های دسته جمعی تبدیل کرده است.

پارک ساحلی الممرز

ساحل الممزر یکی از سواحل دبی بوده که شنا کردن در آن مجاز بوده و امکانات بسیار کاملی برای این ورزش دارد، همچنین غریق نجاتان حاضر در ساحل، امنیت افراد را در هنگام شنا تامین می کنند، لازم به ذکر است که تنها در ساعات 8 صبح تا 11 شب شنا در این ساحل امکان پذیر بوده و همچنین جالب است بدانید که روز های دوشنبه و چهارشنبه، ساحل مخصوص بانوان می باشد.
گردشگران برای ورود به ساحلی که برای شنا کردن در نظر گرفته شده لازم است 5 درهم بپردازند، همچنین هزینه ورود به استخر طبیعی 10 درهم اعلام شده است.
آدرس ساحل الممرز : Al Mamzar Al Khaleej Rd | Al Mamzar, Dubai, United Arab Emirates
افراد با اطلاع از آدرس این پارک ساحلی می توانند توسط خودرو شخصی و یا وسایل حمل و نقل عمومی به آن مراجعه کرده و از امکانات ساحل استفاده کنند، لازم به ذکر است که ایستگاه مترو Al Quiadah در فاصله ای بسیار نزدیک به ساحل قرار گرفته است.

ساحل روس دبی

ساحل روسیه یا روسی در دبی

در شهر پیشرفته و محبوب دبی ساحلی به نام ساحل روسی یا روسیه وجود دارد، دلیل این نام گذاری وجود افراد روس در این منطقه و علاقه آن ها به این ساحل دبی بوده است، گردشگران این ساحل را با نام های دیگری نظیر ساحل گسترش یافته جمیرا نیز می شناسند، این ساحل که درست در نقطه مقابل برج العرب قرار گرفته، در واقع بخشی از ساحل جمیرا بوده که به صورت جداگانه به عنوان ساحل روسیه شناخته می شود. 
ساحل روسی نسبت به سایر سواحل زیبای شهر دبی امکانات چندانی نداشته و در بیشتر مواقع به عنوان زمینی برای ورزش های ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین روزانه افرا د بسیاری برای انجام ورزش های هوازی به ساحل روسی مراجعه می کنند، از امکانات موجود در این ساحل می توان به حمام و سرویس بهداشتی اشاره نمود.
گردشگران در این ساحل می توانند به انجام تفریحات متنوعی نظیر دوچرخه سواری، اسکیت، پیاده روی، قایق سواری و سایر ورزش های آبی بپردازند، لازم به ذکر است که شنا کردن در ساحل این جزیره نیز آزاد بوده و یکی از تفریحات آبی محبوب آن به حساب می آید.
آدرس ساحل روسیه : Jumeirah Road - Dubai - United Arab Emirates
همانطور که پیش تر به آن اشاره شد ساحل روس بخشی از ساحل جمیرا به حساب می آید، گردشگران برای دسترسی به این ساحل می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی خود را به خیابان جمیرا برسانند.

برج‌های دبی - معرفی کامل برج‌های دبی از بلندترین تا لوکس‌ترین

ساحل برج

ساحل برج | جاذبه های سواحل دبی

برج العرب یکی از زیبا ترین و معروف ترین سازه های موجود در شهر دبی بوده و گردشگران آن را نماد این شهر می دانند، سالانه افراد بسیاری برای بازدید از این برج و سایر جاذبه های دیدنی و تفریحی دبی به کشور امارات سفر می کنند، برج العرب از اکثر نقاط شهر قابل مشاهده بوده اما بهترین مکان برای تماشا و عکاسی از آن، ساحل برج می باشد. ساحل برج که نام آن از برج العرب گرفته شده، در بخش جنوبی ساحل کایت قرار گرفته است، دید بسیار مناسب این ساحل به برج العرب سبب محبوبیت آن در بین گردشگران تور لحظه آخری گشته، توجه گردشگران به این ساحل سبب شده است که امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برای ساحل در نظر گرفته شود، همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است در آینده امکانات بیشتری نظیر فروشگاه های متنوع و بخشی برای پخش موزیک به ساحل اضافه گردد، افراد علاقمند به ورزش والیبال لازم است بدانند که چندین زمین والیبال در نقاط مختلف این ساحل در دسترس عموم می باشد.

ساحل غروب آفتاب

از دیگر امکانات موجود در این ساحل می توان به کلوپ های تفریحی و پیاده روی اشاره کرد، لازم به ذکر است که این کلوپ ها افراد را در رده های سنی مختلف دسته بندی کرده که شامل 4 گروه کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می شوند.
بهترین زمان برای مراجعه به این ساحل در هنگام غروب آفتاب بوده، زیرا نور خورشید در کنار ساحل و نمای برج العرب، منظره ای بی نظیر را خلق می کنند، لازم به ذکر است که در زمان سال نو میلادی مراسم های بسیاری در این ساحل برگزار می گردد.
آدرس ساحل برج : 35 2b St, Dubai, United Arab Emirates

ساحل السیف

ساحل السیف | از سواحل قدیمی دبی

یکی از قدیمی ترین ساحل های موجود در شهر دبی، ساحل السیف نام داشته که در منطقه ای سنتی به نام الفهید قرار گرفته است، این ساحل در گذشته ای نه چندان دور محلی برای صید مروارید و همچنین غواصی بوده، اما امروزه با پیشرفت شهر دبی به مکانی تفریحی و مناسب برای تمامی افراد جامعه تبدیل شده است. ساحل السیف در سال های اخیر به یکی از سواحل محبوب در بین گردشگران تبدیل شده است، افرادی که به بازدید از بخش قدیمی دبی می روند، از این ساحل نیز بازدید می کنند، از جذابیت های این ساحل می توان به وجود قایقی به نام عبره در آن اشاره کرد که یکی از قایق های قدیمی دبی می باشد، در نقاط مختلف ساحل قایق ها و کشتی های قدیمی دیگری نیز وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست، در گذشته افراد از این قایق ها برای تردد در دبی استفاده می کرده اند، اما امروزه این قایق ها حالت تفریحی پیدا کرده اند.
جالب توجه است که منطقه الفهید درست در کنار مناطق پیشرفته و مدرن دبی قرار گرفته، همین امر سبب شده است که افرادی که به ساحل السیف مراجعه کرده اند، دسترسی مناسبی به مراکز خرید، فروشگاه ها، رستوران ها و کافی شاپ های شهر داشته باشند.
آدرس ساحل السیف : Bur Dubai, Dubai, United Arab Emirates

 

راهنمای سفر به دبی - راهنمای سفر به یکی از لاکچری ترین شهرهای خاورمیانه

ساحل JBR

ساحل جی بی آر | مدرن ترین ساحل دبی

یکی از مجهز ترین و مدرن ترین سواحل موجود در شهر دبی، ساحل JBR نام دارد، امکانات بسیار کامل این ساحل سبب شده است که روزانه گردشگران بسیاری به آن مراجعه کنند، لازم به ذکر است که برخی از افراد این ساحل را به عنوان "ساحل دبی" نیز می شناسند. امکانات تفریحی و رفاهی موجود در این ساحل آن را به مکانی مناسب برای خانواده ها تبدیل کرده است، به طور کلی در این ساحل امکاناتی نظیر باشگاه بدنسازی، زمین بازی، زمین والیبال، مرکز خرید، رستوران، کافی شاپ، فروشگاه، حمام، صندلی ساحلی، پارکینگ، اینترنت، سینما و هتل نیز وجود دارد، لازم به ذکر است که در این ساحل بیش از 40 رستوران وجود دارد که انواع غذا های بین المللی و عربی را برای گردشگران سرو می کنند، در دسترس بودن امکانات مختلف سبب محبوبیت هرچه بیشتر این ساحل شده است، در محوطه این ساحل قطاری برای جابجایی گردشگران وجود دارد که به عنوان "ترین چوچو" شناخته می شود. زمین های والیبال این ساحل از محبوبیت بسیاری در بین علاقمندان به این ورزش برخوردارند، همچنین ساحل JBR مکانی مناسب برای حمام آفتاب به حساب می آید، از محبوب ترین بخش های ساحل می توان به محل عکاسی با شتر های عربی اشاره نمود. در ساحل دبی بخشی برای علاقمندان به تفریحات آبی در نظر گرفته شده است، از انواع تفریحات آبی موجود در این ساحل می توان به جت اسکی، فلای بورد، کایاک و ماشین زیر آبی اشاره کرد، هزینه استفاده از این تفریحات به ترتیب 350، 450، 100 و 800 درهم می باشد.
آدرس ساحل جی بی آر : Located in Dubai Marina opposite JBR between the Hilton and Sheraton Hotel, Dubai, United Arab Emirates

سواحل دبی


گردشگران تور امارات باید توجه داشته باشند که تعداد سواحل موجود در دبی بسیار بیشتر از موارد فوق بوده اما در این مقاله محبوب ترین سواحل این شهر معرفی شده است تا افراد در سفرشان به دبی بتوانند از تمام امکانات ساحلی شهر استفاده کنند، لازم به ذکر است که قیمت ها ذکر شده در مقاله مربوط به تاریخ 1 تیر 1398 بوده و ممکن است در آینده دچار تغییر شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر