آکواریوم سی لایف

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/07
بازدید: 2081
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آکوریوم سی لایف یکی از معروف ترین آکواریوم های اروپا می باشد که در کشور ترکیه قرار دارد. آکواریوم سی لایف یکی از بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحی شهر استانبول است که در مرکز خرید فروم این شهر واقع شده است. در ادامه با لحظه آخر همراه باشید تا به شناخت کامل ترِ این آکواریوم زیبا بپردازیم. 

آکواریوم سی لایف استانبول

آکواریوم سی لایف، یکی از معروف ترین آکواریوم های استانبول می باشد که در قسمت اروپایی این شهر واقع شده است. این آکواریوم پنجمین آکواریوم بزرگ دنیا است. در این آکواریوم می توانید دنیای زیر آب را با تمام زیبایی هایش ببینید. آکواریوم سی لایف تونلی به طول 83 متر می باشد که می تواند تجربه ای فوق العاده از دنیای زیر آب را برای شما فراهم نماید. این آکواریوم بلندترین تونل اقیانوسی اروپا محسوب می شود. این آکواریوم در مرکز خرید فروم استانبول و در منطقه بایرام پاشا قرار گرفته که در سال 2009 افتتاح گشته است. در آکواریوم سی لایف می توانید دیدی 270 درجه از موجودات زیر آب در اختیار داشته باشید. 

آکواریوم استانبول

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

معرفی بخش های مختلف آکواریوم سی لایف

آکواریوم فروم استانبول بیش از 47 مخزن نمایش دارد که در آن ها می توانید 1500 موجود دریایی از 21 منطقه را تماشا کنید. این آکواریوم دارای چند بخش اصلی شامل بخش کوسه ها، ستاره های دریایی، میگوها، خرچنگ ها و گونه های دریایی دیگر می باشد که تجربه دیدن این موجودات را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد. در قسمت کوسه های این آکواریوم بزرگترین مجموعه از کوسه های اروپا به نمایش گذاشته می شود. کوسه هایی مانند ببر کوسه ماسه ای، بیل کله، کوسه گورخری، گیتار ماهی خم دهان، کوسه خاکستری و دیگر کوسه های شگفت انگیز اروپا. در آکواریوم سی لایف اطلاعات جامعی از این موجودات آبزی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. در این آکواریوم می توانید به طور کلی 15 گونه مختلف از کوسه ها و 61 کوسه را مشاهده کنید. 

در بخش دیگری از آکواریوم سی لایف می توانید لاکپشت ها را مشاهده نمایید. در این بخش از آکواریوم کودکان می توانند لاکپشت های خود را نیز مشاهده کنند زیرا در این بخش از کودکان درخواست می شود اگر توانایی نگهداری از لاکپشت های بزرگ شده خود را ندارند مراقبت آن ها را به آکواریوم محول کنند. این بخش همیشه مورد استقبال بچه ها قرار می گیرد.
در بخش دیگری از آکواريوم سي لایف استانبول می توانید عروس های دریایی را مشاهده کنید. شما می توانید عروس های دریایی را مشاهده کنید که رنگ عوض می کنند و می درخشند. این عوض کردن رنگ به آکواریوم جلوه ای زیبا و رویایی داده است.

آکواریوم سی لایف در استانبول

دلقک ماهی

یکی از آبزیان زیبا که در آکواریوم سی لایف استانبول وجود دارد، دلقک ماهی است. مخاط روی پوست این ماهی او را از گزند انواع سموم محافظت می‌کند. این ماهی‌ها می‌توانند روی شقایق دریایی زندگی کنند. دلقک ماهی برای زندگی روی شاخک‌های سمی شقایق دریایی قرار می‌گیرد و از باقی‌مانده غذای شقایق‌های دریایی مصرف می‌کند. محل زندگی دلقک ماهی، آن‌ها را از شر شکارچیان در امان نگه می‌دارد.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

عروس دریایی و دلقک ماهی

عروس دریایی

در میان آبزیان آکواریوم سی لایف، موجودی عجیب بدون قلب، مغز و استخوان با بدنی شفاف زندگی می‌کند. قطعا شما اسم عروس دریایی را بارها و بارها شنیده‌اید. این موجود یکی از زیباترین و منحصربه‌فرد‌ترین موجودات، در آکواریوم سی لایف استانبول است. با تماشای این موجود نظاره‌گر یکی دیگر از شگفتی‌های طبیعت خواهید بود. برای کودکان بسیار کنجکاو که به موجودات دریایی علاقه دارند، دیدن عروس دریایی می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به استانبول سفر کردید، از آکواریوم سی لایف غافل نشوید.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

لاک پشت ها

از دیگر موجودات دوست داشتنی و آشنا برای ما، لاک‌پشت‌ها هستتد. این آبزیان در آکواریوم سی لایف از بی‌مهرگان، خرچنگ‌ها، صدف‌ها و ژله ماهی‌ها تغذیه می‌کنند. این حیوانات با زیبایی اعجاب انگیز خود دقایق لذت‌بخشی را برای شما رقم خواهند زد. بنابراین شما می‌توانید چند دقیقه در کنار آن‌ها بمانید و شاهد قسمتی از زندگی آن‌ها باشید.

لاک پشت ها و کوسه سرکشی

کوسه سرکشی

کوسه‌های سرچکشی از دیگر شگفتی‌های طبیعت هستند که بیشتر با آب مناطق گرمسیری سازگاری دارند. وزن این کوسه‌ها حدودا ۴۵۰ کیلوگرم بوده و طول آن‌ها حدود شش متر است. این حیوان با داشتن سر چکشی و حسگرهایش می‌تواند طعمه خود را از داخل شن بیرون بکشد. کوسه‌های سرچکشی در بخش خاصی از آکواریوم زندگی می‌کنند. ظاهر این حیوان بسیار عجیب است و به شما پیشنهاد می‌کنیم که رهسپار دیدن آن شوید.

در حوضچه تعاملی می توانید ستاره های دریایی و مرجان هایی از تمام گونه ها را مشاهده کنید. از دیگر برنامه های این آکواریوم برای کودکان این است که کودکان می توانند ماهی های مورد علاقه خود را روی صفحه مخصوصی نقاشی کنند و با استفاده از اسکنر این ماهی های جالب و دوست داشتنی در آکواریوم دیجیتالی جان می گیرند و حرکت می کنند. ساعت 14:30 می توانید غذا دادن به کوسه ها و ماهی ها را تماشا کنید.

آکواریوم استانبول -  آشنایی با بزرگترین آکواریوم ترکیه و کسب اطلاعات از موجودات خطرناک موجود در آن و هزینه بازدید از آکواریوم

هزینه بازدید از آکواریوم سی لایف

برای بازدید از آکواریوم سی لایف استانبول می توانید به صورت آنلاین بلیط خریداری نمایید. هزینه هر بلیط برای افراد بزرگسال به صورت حضوری 62 لیر و به صورت آنلاین 50 لیر می باشد. برای کودکان 3 تا 14 سال نیز اگر بلیط به صورت حضوری خریداری شود 49 لیر و اگر آنلاین خریداری شود 39 لیر هزینه دارد. 

نحوه دسترسی به آکواریوم سی لایف

همانطور که گفته شد آکواریوم سی لایف در منطقه بایرام پاشا قرار دارد. این آکواریوم در محله کوجا تپه و خیابان پاشا می باشد. برای رسیدن به آکواریوم می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو استفاده نمایید. در مترو استانبول کافی است سوار خط فرودگاه آتاتورک- آکسارای شوید و در ایستگاه kocatepe پیاده شوید. رو به روی ایستگاه می توانید مرکز خرید فروم را مشاهده نمایید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 108 کاربر