سورتمه دربند

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 4227
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سورتمه دربند برای علاقه مندان به تفریحات پر هیجان است که در منطقه بسیار خوش آب و هوای شمال تهران واقع در دربند می باشد، اولین سورتمه ای که در پایتخت راه اندازی شد را سورتمه تهران نامیدند که امروزه به مجتمع تفریحی دربند معروف می باشد، همچنین سورتمه دربند یکی از تفریحات تهران که شما را بیشتر به حس و هیجان سوق می دهد می باشد.
پس از راهنمایی مامور مربوطه بر روی صندلی خود می نشینید، کمربند را بسته و برای احتیاط بیشتر دستتان را بر روی اهرم ترمز می گذارید در لحظات اول که هنوز سرعت زیاد نشده و لبخند بر روی صورت همه نمایان است اما با بیشتر شدن سرعت صدای جیغ ها به گوش می رسد. تورهای سبز رنگی در مسیر برای احتیاط بیشتر نصب شده اند تا جلوی هرگونه خطر احتمالی گرفته شود، بعضی ها بدون گرفتن ترمز حتی در پیچ ها به مسیر خودشان ادامه می دهند که هیجان وارد شده آدرنالین خونشان را بالا می برد و عده ای دیگر با کم کردن سرعت خود از فضای اطرافشان لذت می برند. سورتمه دربند قابلیت جا به جایی 200 تا 250 نفر را در ساعت دارد و واگن ها جای نشستن دو نفر را دارند، اما تنها کودکان زیر 8 سال می توانند همراه بزرگترشان سوار شوند و بزرگسالان همگی تک نفره سوار می شوند که در طی مسافت زمانی که مثل برق می گذرد به جایگاه اصلی برمی گردند .

 

 

سورتمه دربند کجاست

سورتمه دربند در پارک گلابدره که بعد از پارک جمشیدیه مرتفع ترین پارک پایتخت است که باعث جذابیت بسیار این مکان گردشگری شده که بدون پیمودن مسافت طولانی می توانید شاهد مناظر زیبای تهران از بالا باشید البته اگر هوا آلوده نباشد و با خنده های حاصل از هیجان وترس شدید، عکس های حرفه ای از حالتان گرفته می شود که پس از پیاده شدن عکستان را نشان می دهند که اگر خوشتان آمده بود می توانید آن را چاپ کنید. 
سورتمه دربند در سال 1392 توسط مهندسان ایرانی که کلیه استاندارد های ایمنی را در سطح جهانی رعایت کرده اند ساخته شده است، با سوار شدن بر روی واگن های زرد رنگ سورتمه شما مسافت 800 را با سرعت 40 کیلومتر در ساعت با هیجان بسیاری طی می کنید که سرعت زیادی است. سورتمه ای جذاب تر در دل طبیعت مازندران وجود دارد که گردشگران تور شمال درنمک آبرود هم می توانند از این جاذبه گردشگری استفاده کنند که با طول مسیر 1250 متر همچنان رکورد‌دار طولانی‌ترین مسیر سورتمه سواری در کشور است.. 
نکته بسیار جالب این است که سورتمه تهران در تمام فصول سال حتی در روزهایی که بارندگی است باز می باشد و می توانید در همه فصل ها تجربه متفاوتی را کسب کنید، البته در زمان بارش باران و برف واگن ها با 2 برابر فاصله نسبت به یکدیگر حرکت می کنند.
ترس و وحشت عده ای از افراد هم برمی گرد به نگرانیشان راجع به ایمنی سورتمه دربند که باید گفت جای هیچ نگرانی نیست چرا که طراحی ریل ها به صورتی است که به هیچ وجه از مسیر خارج نمی شو حتی در سرعت بالا یا در زمان بارندگی، همچنین دارای 2 ترمز جداگانه است که اولی دردست شما قرار دارد که می توان با آن سرعتتان را کم یا زیاد کنید و دومی به صورت کاملا اتوماتیک زمانی که سرعت به 40 کیلو متر میرسد مانع بالا رفتن سرعت بیشتر می شود.

 

دربندکوهنوردی در کنار رستوران های متفاوت و تفریحات مهیج در آب و هوایی مناسب و طبیعتی زیبا را در کنار دوستان و خانواده

 

دیگر تفریحات مجتمع سورتمه دربند

در ادامه شما را با تفریحات سورتمه دربند آشنا می کنیم.

سافاری پارک وحشت

سافاری پارک وحشت مکانی است که معروف به ترس وهیجان بیش از حد می باشد، که در طول مسیر نمی توانید آرام و خونسرد بنشینید و به مسیر ادامه دهید. جالب این جاست که می توان در اوج هیجان عکس های جالبی از محیط بگیرید، لازم به ذکر است که افراد بالای 60 سال و زیر 12 سال نمی توانند از سافاری استفاده کنند و همچنین به خانم های باردار یا افرادی که از تاریکی و فضای بسته وحشت دارند توصیه نمی شود و هزینه آن برای هر نفر 12000 تومان است.

 

 

اولین سینما پرواز

سینما پرواز کاملا متفاوت تر از سینما های 3 بعدی دیگر است چرا که شما در آن کاملا معلق هستید، طراحی اش کابین های 4 نفره که در ارتفاع 2 متری از سطح زمین آویزان می شوید می باشد که با وجود عینک های 3 بعدی و افکت هایی مانند رعد و برق، مه، طوفان وباران حسابی غافلگیر می شوید، که تجربه ای با توهم خیال انگیز و پر هیجان برای شما رقم می زند. سینما پرواز سورتمه دربند اولین سینما پرواز در ایران است که از زیمنس آلمان خریداری شده است. شرایط استفاده از آن برای کودکان زیر 7 سال محدودیت دارد و افرادی که وزنشان بالای 130 کیلوگرم می باشد نمی توانند از سینما استفاده کنند، هزینه استفاده از آن 15000 تومان است.
در پارک گلابدره علاوه بر سورتمه دربند که از همه معروف تراست، تفریحات متنوع دیگری نیز دارد از جمله: پیست دوچرخه سواری، آبشارو آلاچیق و زمین بازی برای کودکان، از تمام این تفریحات جذاب تر ماشین برقی است که تقریبا همه ما با کوبیده شدن و برخورد ماشین ها به یکدیگر که باعث خنده های ناگهانی می شد، خاطرات خوشی داریم. همچنین تمام گردشگران تور تهران می توانند از این امکانات تفریحی استفاده کنند.
نکات لازم که باید درپارک سورتمه دربند رعایت شود: این است که سطح پارک شیب دار است و برای معلولین و سالمندان مناسب نمی باشد.
 اگر قصد پیاده رفتن به پارک را دارید پیشنهاد می شود که از در شمالی وارد شوید و از در جنوبی برگردید تا ناچار به پیاده روی در سر بالایی تند نشوید.
در هنگام سورتمه سواری مانع از رهایی شال و لباس خود شوید و حجاب خود را رعایت کنید.
همچنین هنگام استفاده از سورتمه از بسته بودن کمربند خود اطمینان حاصل کنید و در حین بازی فاصله خود را با واگن جلویی حفظ کنید، بیش از اندازه ترمز نکنید.

دسترسی سورتمه دربند

آدرس سورتمه دربند

تهران، خیابان دربند، خیابان گلابدره، خیابان الفت، خیان پندار، خیابان شکیبایی 
 مدت پیشنهادی بازدید از این مکان 1 تا 3 ساعت است.

هزینه بلیت سورتمه دربند

هزینه سورتمه دربند برای هر نفر 20000 تومان و برای کودکان رایگان می باشد. 
 
 

نظرات کاربران

  1. سامی سامی 1398/12/20
    6 نفر پسندیدند
    سورتمه دربند زیاد هیجان انگیز نیست، تنها چیز باحالی که داره اینه که میتونی تهران رو زیرپا داشته باشی اما غیر از این چیز هیجان انگیز دیگه ای نداره، اصلا طبیعت قشنگی نداره، درسته که تو پارکه اما اصلا سر سبز و جذاب نیست، سورتمه توچال خیلی باحال تر از این سورتمه ست هم ریلش باحال ترو هیجان انگیز تره هم طبیعت بهترین داره تازه تهران هم میتونی زیرپات داشته باشی و تماشاش کنی
  2. ترانه محرابی ترانه محرابی 1398/07/01
    14 نفر پسندیدند
    به نظرم سورتمه دربند اونقدرام که میگن هیجان انگیز نیست مخصوصا سورتمه دربند که خیلی سرعتش کمه هم اینکه فرسوده شده اما خوب امکانات دیگه ی پارک گلابدره خوبه و می تونید استفاده کنین مخصوصا سینما پرواز

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 102 کاربر