زیپ لاین توچال

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 1824
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

زیپ لاین توچال از دیگر تفریحات با هیجان و غیر قابل توصیف می باشد که تفریح بسیاری از اقشار مختلف شده است که در بسیاری از مناطق طبیعی دیده می شود، اگر قصد بالا بردن آدرنالین خونتان را دارید حتما زیپ لاین را تجربه کنید.

زیپ لاین چیست؟

در ذهن خود مجسم کنید که از یک ساختمان بلند، یک کوه و یا دره ای با یک بند آویزان شده اید و با سرعت بسیار زیاد در حال سر خوردن هستید، این همان زیپ لاین است که به هیجان بسیاری معروف می باشد. برای انجام این فعالیت باید طناب های مخصوص، سیم بکسل ویا قرقره های مخصوص که ضد زنگ هستند بین دو نقطه وصل شوند و مسافران به وسیله هارنس که جلیقه صخره نوردی است، کلاه ایمنی و دستکش، تسمه و کارابین به قرقره متصل شوند و قرقره به سیم بکسل الحاق می شود و بین دو نقطه قرار می گیرد و مسافران به صورت های مختلف: نشسته، خوابیده، معلق و یا درحالت رها شده و آویزان مسیر زیپ لاین را با سرعت طی می کنند. گردشگران تور تهران می توانند به راحتی این تفریح مهیج را در توچال تهران تجربه کنند.

 

زیپ لاین

 

تاریخچه زیپ لاین

زیپ لاین ابتدا به این صورت نبوده و سال ها پیش به زیپ وایرها معروف بودند که طی سالها وسیله ای برای حمل و نقل در مناطق کوهستانی آلپ و هیمالیا استفاده می شد و یا در برخی از مناطق دور افتاده به عنوان ابزار کاربردی برای گذشتن از رودخانه و مناطقی که عبور از آنجا سخت بود به شمار می رفت. در سال 2015 این کار فسخ شد، چرا که زیپ وایرها از امنیت کمی برخوردار بودند و هم خطراتی را داشته اند که به جای آن پل ها را جایگزین کردند، البته نا گفته نماند که هنوز هم در برخی از روستاهای دور افتاده وسیله ای شبیه به زیپ وایرها به نام ماشین های کابلی استفاده می شود.

در حال حاضر تاریخ مشخصی برای زیپ لاین ها وجود ندارد، اما به گفته برخی از مردم، دانشمندان زیست شناس استفاده از زیپ لاین ها را مرسوم کردند که بتوانند به محیط های دور افتاده بروند و گیاهان انبوه را بررسی کنند، در همان زمان ها بود که زیپ لاین ها به کشف ماشین کابلی تبدیل شد و محققان از آن برای جا به جایی غذا، ابزار و مهمات در جنگ های نظامی استفاده می کردند.در سال 1970 میلادی کاربرد زیپ لاین تفریحی شد که کم کم به تعداد علاقه مندان به این نوع فعالیت ورزشی افزوده شد، در حال حاضر زیپ لاین یکی از پر استقبال ترین ورزش های جهان محسوب می شود که به دلیل هیجانی بودن و تجربه ای که تا به حال کسی انجام نداده طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است.

کدام مناطق ایران برای زیپ لاین مناسب تر است؟

مناطق گوناگونی در ایران برای طرفداران به زیپ لاین مهیا شده است تا از آن لذت ببرند، بومیان منطقه و گردشگران تور اردبیل، پارک طالقانی، مجموعه زیپ لاین توچال، برج میلاد، تور رامسر، کمپ کویر نوردی هفت سنگ در تور یزد، می توانند از این تفریح جالب استفاده کنند. از دیگر تفریحاتی که در توچال تهران نیز می توانید تجربه کنید می توان به پیست اسکی توچال، تله کابین توچال، سورتمه توچال، تله سیژ توچال و بانجی جامپینگ توچال اشاره کرد.

نکات ایمنی زیپ لاین توچال

افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند و ناراحتی های قلبی دارند نباید این ورزش را انتخاب کنند.زیپ لاین ها محدودیت وزنی و قدی دارند، که هرکدام مناسب با قد و وزن خاصی طراحی شده و زمان استفاده از آن باید این موارد رعایت شود. اگر مشکل ستون فقرات و یا ناراحتی استخوانی دارید، حتما مامور مربوطه را در جریان بگذارید.

هزینه زیپ لاین توچال

حالت نشسته: 35000 تومان

حالت ایستاده: 45000 تومان

حالت خوابیده: 55000 تومان

 2 نفره: 100000 تومان

آدرس زیپ لاین توچال

تهران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه تله کابین توچال، بوستان سلامتی 2

 

نظرات کاربران

  1. سپیده محسنی سپیده محسنی 1398/06/31
    12 نفر پسندیدند
    سلام من پارسال زیپ لاین دریاچه چیتگر رو سوار شدم نمیدونم زیپ لاین توچال چطوی هیجان داره یا نه اما وقعا هیجان انگیز بود و کلی حل کردم چون ریلی بود سرعت و هیجان بالایی داشت یه جورایی شبیه ترن هوایی بود این سری می خوام زیپ لاین توچال رو تجربه کنم شنیدم اونم خیلی جالبه اما از قیمتا خبر ندارم قیمت هایی که توو سایتتون گذاشتی واسه چه تاریخیه؟ کسی از قیمت های زیپ لاین توچال خبر داره؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر