ایران مال

زمان مطالعه: 6 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/09
بازدید: 62665
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ایران‌مال یا بازار بزرگ ایران، یک بازار بزرگ در غرب تهران و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است. این مجموعه به منظور ارائه خدمات تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی افتتاح شده است. ایران‌مال دارای دو هتل پنج ستاره و پردیس سینمایی ایران مال است که تنها سینما آی‌مکس در ایران است. این مجموعه در نزدیکی دریاچه چیتگر، منطقه ۲۲ تهران بزرگ واقع شده است. ساخت این پروژه با زیربنای ۱٬۷۱۰٬۰۰۰ متر مربع در سال ۱۳۸۹ آغاز شد. بودجه‌ای به مبلغ ۲۲ هزار میلیون تومان برای احداث این مجموعه صرف گردید. ایران مال، مجموعه ای که در آن فرهنگ، هنر و تجمل همگی در کنار یکدیگر قرار گرفته است؛ چه به دنبال خرید محصولات باکیفیت باشید، چه به دنبال تفریح و بازی و یا گشت و گذار و تجربیات جدید باشید، ایران مال یک گزینه خارق العاده است. این مجموعه باشکوه و متفاوت، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز خرید تهران و کشور، در منطقه 22 پایتخت واقع شده است.  ایران مال، مجهز به امکانات فوق العاده‌ای نظیر شهربازی، مراکز خرید، پردیس سینمایی، هتل و مجموعه ورزشی می‌باشد که به عنوان یکی از بهترین مراکز تفریحی-سرگرمی و مناسب برای خرید در تهران محسوب می‌شود. در ادامه شما را با قسمت های مختلف ایران مال آشنا خواهیم کرد.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. معرفی بازار بزرگ ایران؛ "ایران مال"
  2. مساحت ایران مال چقدر است؟
  3. ایران مال کجاست؟
  4. مرکز خرید ایران مال
    1. مراکز خرید ایران مال
  5. افتخارات مجموعه ایران مال
  6. مالکیت و بهره برداری ایران مال
  7. رستوران ها و فودکورت های ایران مال
  8. شهربازی سرپوشیده ایران مال
  9. پردیس سینمایی ایران مال
    1. کافه سینما بازار بزرگ تهران
  10. مجموعه ورزشی ایران مال
  11. مرکز نمایشگاهی ایران مال
  12. هتل ایران مال
  13. نمایشگاه خودرو ایران مال
  14. دیگر بخش های ایران مال
  15. جاذبه های گردشگری ایران مال
    1. کتابخانه ایران مال
    2. مسجد جامع ایران مال
    3. باغ دیدار ایران مال
    4. باغ ایرانی ایران مال
    5. تالار آیینه ایران مال
    6. بازار سنتی ایران مال
    7. شربت خانه ایران مال
    8. باغ رستوران ملل
    9. نمایشگاه آثار هنری ایران مال
    10. ایوان اشراق ایران مال
    11. دریاچه و آبنمای موزیکال بازار بزرگ ایران
  16. امکانات رفاهی مجموعه ایران مال
  17. ایران مال تهران کجاست؟
    1. چگونه با خودرو شخصی به بازار بزرگ ایران برویم
    2. تاکسی های بازار بزرگ ایران
    3. چگونه با مترو به ایران مال برویم
  18. تخلفات ایران مال
  19. ساعت کاری ایران مال
  20. تلفن ایران مال
  21. سایت ایران مال
  22. بولینگ ایران مال
  23. هزینه ورودی ایران مال

ایران مال تهران

معرفی بازار بزرگ ایران؛ "ایران مال"

بازار بزرگ ایران، معروف به ایران مال، از جمله جاهای دیدنی تهران است که یک مرکز تجاری-تفریحی بسیار لوکس می‌باشد که در منطقه 22 شهر تهران واقع شده است، جالب است بدانید که هدف از ساخت چنین مجموعه عظیم و با شکوهی کمک به رشد اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال، جذب گردشگر داخلی و خارجی و غیره بود که با افتتاح آن بسیاری از این اهداف محقق شده‌اند. توجه داشته باشید با اینکه مجموعه ایران مال در تاریخ 11/02/97 مصادف با ولادت حضرت ولی عصر (عج) به طور رسمی افتتاح شده است، اما هنوز بسیاری از بخش‌های ایران مال فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند.

ایران مال کجاست؟

مساحت ایران مال چقدر است؟

ایران مال در واقع یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های تجاری دنیا می‌باشد که در زمینی به مساحت یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع احداث شده است، میزان مسافت بازدید بازار بزرگ ایران مال تهران آنقدر زیاد است که با پیاده‌روی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش برابری می‌کند. اگر بخواهید در بخش تجاری این مجموعه پیاده روی کنید و برای بازدید از هر مغازه 5 دقیقه وقت بگذارید، بازدید شما در حدود 3 روز طول می‌کشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی بخش‌های مختلف، امکانات، مسیرهای دسترسی و ویژگی‌های بازار بزرگ ایران بپردازیم، بنابراین اگر از علاقمندان به کسب اطلاعات در این رابطه هستید در ادامه با ما همراه باشید.

ایران مال کجاست؟

مجموعه بزرگ ایران مال به عنوان یک مجموعه گردشگری و تفریحی در منطقه 22 تهران واقع شده است. مسیرهای دسترسی به مجموعه ایران مال از انتهای بزرگراه همت غرب و بزرگراه شهید خرازی است. بازار بزرگ ایران مال بین دو شهر تهران و کرج قرار گرفته است و در نزدیکی دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی قرار گرفته است.

مساحت ایران مال

مرکز خرید ایران مال

یکی از مهم‌ترین بخش‌های موجود در مجموعه ایران مال، یک مرکز خرید بسیار لوکس و مجلل می‌باشد که حدود 300 هزار متر مربع مساحت دارد و از بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران و خاور میانه به شمار می‌آید، در این بخش از ایران مال، بیش از 700 واحد تجاری وجود دارد که آماده ارائه خدمات به مشتریان و مراجعین مجموعه می‌باشند. یکی از بهترین ویژگی‌های مرکز خرید ایران مال طبقه بندی فروشگاه‌ها و واحدهای تجاری بر اساس نوع کالا و خدمات می‌باشد، این امر باعث می‌شود که مراجعین و مشتریان به راحتی خرید کرده و به بخش‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. از فروشگاه‌های مطرحی که در حال حاضر فعالیت خود را در مرکز خرید ایران مال آغاز کرده‌اند می‌توان به هایپر مارکت اشاره کرد که همه روزه از ساعت 9:00 تا 24:00 پذیرای مراجعین می‌باشد، گفتنی است که این هایپرمارکت بزرگ‌ترین هایپرمارکت شهر تهران محسوب می‌شود. از دیگر نکاتی که گردشگران تور تهران در رابطه با مرکز خرید ایران کال باید بدانند این است که در این مرکز خرید علاوه بر واحدهای تجاری 4 فودکورت و رستوران‌های مختلف نیز وجود دارد که در بخش بعدی به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مرکز خرید ایران مال

مراکز خرید ایران مال

مرکز خرید ایران مال یکی از بهترین مراکز خرید ایران و خاورمیانه است، شما در مرکز خرید بازار بزرگ ایران می‌توانید تمامی اجناس مورد نیاز خود را بخرید.

  1. لوزام خانگی و الکترونیکی: طبقه G ۰
  2. جواهرات، ساعت و زیورآلات: طبقه‌های G ۰ و G ۱
  3. هایپر استار: طبقه‌ی ۱ G
  4. لوازم و دکوراسیون منزل: طبقه‌های ۰ G ۱ ،G و ۲ G (تیمچه‌ی حاج علی اکبر)
  5. کفش و محصولات چرمی: طبقه‌های ۰ G ۱ ،G و۳ G
  6. محصولات زیبایی و سلامت: طبقه‌های G ۱،G ۲ و G ۳
  7. محصولات فرهنگی و تفریحی: طبقه‌ی G ۳
  8. مد، پوشاک و لوازم ورزشی: طبقه‌ی G ۳؛ در مجاورت مجموعه ورزشی

شهر تهران - هر آنچه که باید در مورد شهر تهران بدانید!

افتخارات مجموعه ایران مال

از افتخارات مجموعه ایران مال تهران می‌توان به  کسب عنوان بهترین مجتمع تجاری چندمنظوره خاورمیانه در یکی از نمایشگاه‌های معتبر شاپینگ مال‌های جهان به نام MAPIC اشاره نمود. جنموده است. ویژگی‌ای که بازار بزرگ ایران را با مال‌های مشابه در جهان شده متفاوت نموده این است که، ۷۰ درصد فضای این مجموعه را کاربری تفریحی، فرهنگی، گردشگری، دینی، ورزشی، خدماتی، رفاهی و پارکینگ تشکیل می‌دهد.

ایران مال، بازار بزرگ ایران

مالکیت و بهره برداری ایران مال

ایران مال توسط یکی از ایده پردازان و طراحان بزرگ کشور یعنی مهندس علی انصاری ساخته شده است. مالک اصلی ایران مال علی انصاری می‌باشد. این مرکز خرید و تفریحی در چند فاز ساخته و بهره برداری شده است. فاز نخست و سرآغاز ساخت این ملک در سال ۱۳۹۷ رقم خورد. فاز دوم و مهم‌ آن در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید. سرمایه گذاری اصلی این مرکز بزرگ بانک آینده می‌باشد. ایران مال یک شرکت بزرگ در حوزه سهامی عام است.

رستوران ها و فودکورت های ایران مال

ایران مال نیز همانند سایر مراکز خرید مطرح جهان دارای رستوران‌ها و فودکورت‌های متعددی است که در بخش‌های مختلف این مجموعه قرار دارند و گردشگران به سادگی می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته و از خدماتشان استفاده کنند، گفتنی است که در مجموعه تجاری-تفریحی ایران مال 4 فودکورت و بیش از 200 رستوران و کافی شاپ وجود دارد که تمامی آن‌ها در یکی از بهترین نقاط این مجموعه واقع شده‌اند تا در فضایی لوکس و زیبا، خدمات با کیفیتی را به مراجعین خود ارائه دهند. توجه داشته باشید که در رستوران‌ها و فودکورت‌های ایران مال امکان برگزاری مراسم‌های مختلف ملی نظیر جشنواره غذاهای سنتی و غیره وجود دارد، همچنین باید بدانید که این رستوران‌ها و فودکورت‌ها همه روزه از ساعت 9:00 تا 23:00 آماده پذیرایی از مراجعین می‌باشند.

رستوران ایران مال

شهربازی سرپوشیده ایران مال

یکی از بهترین بخش‌های موجود در مجموعه ایران مال شهربازی سرپوشیده این مرکز است که با هدف ایجاد مکانی برای انجام تفریحات سالم، احداث شده و در آینده‌ای نه چندان دور آماده ارائه خدمات تفریحی خود به کودکان، نوجوانان و جوانان خواهد بود. از بخش‌های مختلف موجود در شهربازی سرپوشیده ایران مال می‌توان به ترن هوایی، فضای بازی‌های لیزری، سالن‌های نمایش، بخش بازی‌های الکترونیک، پیست قایق ضربه‌ای و غیره اشاره کرد. لازم به ذکر است که در این شهربازی خدمات رفاهی بسیاری نیز به مراجعین ارائه خواهد شد که برخی از آن‌ها عبارتند از: امکان برگزاری مسابقات مختلف، امکان برگزاری جشن تولد برای کودکان و نوجوانان در اتاق مراسم‌ها، امکان رزرو آنلاین خدمات، خدمات نگهداری از کودکان، اتاق مادر و کودک و باشگاه مشتریان.

شهر بازی ایران مال

شهربازی های تهران - فهرستی از بهترین شهربازی های تهران

پردیس سینمایی ایران مال

از دیگر بخش‌های محبوب موجود در مرکز تجاری-تفریحی ایران مال پردیس سینمایی این مجموعه است که در ضلع غربی آن واقع شده است و شامل 12 سالن نمایش فیلم می‌باشد، این سالن‌ها در مجموع حدود 1800 نفر ظرفیت دارند و با استفاده از به روزترین تکنولوژی‌های حال حاضر دنیا ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است که پردیس سینمایی ایران مال از اولین بخش‌های افتتاح شده این مجموعه می‌باشد که در حال حاضر خدمات خود را به مراجعین ارائه می‌دهند و شما می‌توانید با مراجعه به سایت ایران مال و یا سایر سایت‌های معتبر بلیط‌های این پردیس سینمایی را خریداری کرده و از خدمات آن استفاده کنید. خوب است بدانید که از مجموع 12 سالن نمایش پردیس ایران مال سه سالن به نمایش‌های وی آی پی اختصاص دارند و علاقمندان می‌توانند با رزرو این سالن‌ها از خدمات ویژه و با کیفیت آن‌ها استفاده کرده و فیلم دلخواهشان را مشاهده نمایند.

پردیس سینمایی ایران مال

کافه سینما بازار بزرگ تهران

دو عدد کافه سینما به منظور ایجاد محلی برای تبادل نظر اهالی سینما در ایران مال احداث شده است که حدود 850 متر مربع مساحت دارد و تعدادی کافی شاپ را در خود جای داده‌اند.

مجموعه ورزشی ایران مال

ایران مال یک مجموعه همه چیز تمام بوده و می‌توان گفت که پاسخگوی تمامی نیازهای مراجعین خود می‌باشد، در این مرکز تجاری تفریحی، یک مجموعه ورزشی بسیار لوکس تأسیس شده است که شامل جاده تندرستی، مجموعه استخر و اسپا، استادیوم چند منظوره، کلینیک ورزشی پزشکی، مرکز آمادگی جسمانی، پیست یخ، مجموعه اسکواش و باشگاه بولینگ می‌باشد و بد نیست بدانید که در تک تک بخش‌های موجود در این مجموعه ورزشی خدمات بسیار با کیفیتی به مراجعین، ورزشکاران و مشتریان ارائه خواهد شد، همچنین توجه داشته باشید که امکان برگزاری انواع مسابقات محلی و بین المللی در شرکت تجارت ایران مال وجود دارد.

مجموعه ورزشی ایران مال

مرکز نمایشگاهی ایران مال

در بازار بزرگ ایران مال ساختمانی چهار طبقه وجود دارد که به عنوان مرکز نمایشگاهی از آن استفاده می‌شود، امروزه برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نقش مهمی را در زمینه سودآوری تجاری ایفا می‌کنند به همین منظور نیز سازندگان مجتمع تجاری ایران مال، فضایی را به مرکز نمایشگاهی اختصاص داده‌اند، در این بخش، مجموعه خدمات بسیاری ارائه می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از اینترنت رایگان، امکانات ویژه معلولین، استودیو و امکانات رادیویی، پارکینگ اختصاصی، اتاق ویژه مادر و کودک، سالن‌های جانبی، نمازخانه و غیره اشاره کرد، گفتنی است که برگزاری کنندگان نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی می‌توانند از خدمات مرکز نمایشگاهی ایران مال استفاده کنند.

مرکز نمایشگاهی ایران مال

هتل ایران مال

یکی از برترین هتل‌های موجود در تهران هتل ایران مال می‌باشد که با بهره گیری از فرهنگ ایران و همچنین متدهای روز دنیا ساخته شده است، این مجموعه بیش از 123 هزار متر مربع مساحت دارد و در واقع یک ساختمان 18 طبقه می‌باشد که شامل 395 واحد اقامتی، اتاق جلسات، سالن آمفی تأتر، سالن ضیافت، دو استخر، 1 رستوران ایتالیایی، یک رستوران آرژانتینی، دو رستوران ایرانی، سالن‌های ماساژ، مراکز آب درمانی، حمام ترکی، سالن ورزشی و غیره است.

هتل ایران مال

نمایشگاه خودرو ایران مال

وجود یک نمایشگاه تخصصی خودرو، ایران مال را به یک مجموعه همه چیز تمام تبدیل کرده است، این نمایشگاه با هدف نمایش تکنولوژی روز دنیا در زمینه خودرو سازی در بخش غربی ایران مال ساخته شده است و خدمات بسیاری را به مراجعین خود ارائه می‌دهد که برخی از این خدمات عبارتند از اطلاع رسانی در رابطه با رویدادهای نمایشگاه، برگزاری مسابقات طراحی خودرو، اینترنت رایگان، پارکینگ، امکان برگزاری مراسم‌های مرتبط با صنعت خودرو سازی و غیره.

دیگر بخش های ایران مال

ایران مال علاوه بر مراکز خرید و مراکز رفاهی، دارای بخش‌های متنوعی است که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این مجموعه بزرگ که یکی از مراکز مهم خرید در پایتخت ایران محسوب می‌شود، دارای بخش‌های مختلفی از جمله نمایشگاه تخصصی خودرو، نمایشگاه آثار هنری، مرکز نمایشگاهی و هلی پد می‌باشد. هلی پد مکانی مخصوص برای پرواز و استقرار انواع بالگرد‌های ساختمانی است که این مجموعه همانند دیگر ساختمان‌های بزرگ دارد. علاوه بر ویژگی‌های بالا این ساختمان دارای سیستم گرمایشی از کف نیز می‌باشد. ایران مال توسط یکی از ایده پردازان و طراحان بزرگ کشور مهندس علی انصاری ساخته شده است. مالک اصلی ایران مال علی انصاری می‌باشد. این مرکز خرید و تفریحی در چند فاز ساخته و بهره برداری شده است. فاز نخست و سرآغاز ساخت این ملک در سال ۱۳۹۷ رقم خورد. فاز دوم و مهم‌ آن در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید. سرمایه گذاری اصلی این مرکز بزرگ بانک آینده می‌باشد. ایران مال یک شرکت بزرگ در حوزه سهامی عام است.

نمایشگاه خودرو ایران مال

    جاذبه های گردشگری ایران مال

    همانطور که در بخش معرفی ایران مال اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین اهداف تأسیس چنین مجموعه با شکوهی جذب گردشگرهای داخلی و خارجی و کمک به گسترش صنعت توریسم می‌باشد در همین راستا نیز جاذبه‌های گردشگری متعددی در این مجموعه ساخته شده است که در ادامه این بخش از مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

    کتابخانه ایران مال

    کتابخانه جندی شاپور با مساحتی بالغ بر سه هزار متر مربع قلب فرهنگی مجموعه ایران مال به شمار می‌آید و پذیرای علاقمندان به مطالعه و کتابخانی می‌باشد، آنچه که کتابخانه جندی شاپور را از سایر کتابخانه‌های کشور متمایز کرده و آن را در واقع به یک جاذبه گردشگری و فرهنگی تبدیل کرده است معماری بی‌نظیر و بسیار با شکوه آن می‌باشد، مهندسین معمار با بهره گیری از معماری کلاسیک اروپایی و معماری ایرانی توانسته‌اند محیط بسیار چشم نواز و ویژه‌ای را طراحی کنند، خوب است بدانید که در جای جای این کتابخانه میزها و صندلی‌های متعددی برای استفاده مراجعین قرار دارد که عموم مردم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، همچنین گفتنی است در جوار این کتابخانه یک فروشگاه بزرگ کتاب نیز افتتاح خواهد شد تا مراجعین در صورت تمایل بتوانند به راحتی کتاب دلخواه خود را خریداری نمایند. لازم به ذکر است که کتابخانه جندی شاپور مکان مناسبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی نظیر رونمایی از کتاب‌های جدید و همچنین برگزاری جشن‌های تجلیل از اهالی قلم محسوب می‌شود.

    کتابخانه ایران مال

    مسجد جامع ایران مال

    مسجد جامع مجموعه تجاری ایران مال با معماری زیبا و چشم نوازی که دارد توانسته در میان جاذبه‌های گردشگری این مجموعه جای بگیرد، گنبد این مسجد با الهام از بنای حافظیه ساخته شده است و می‌توان گفت که به طور کلی معماران مسجد جامع ایران مال با تلفیق معماری ایرانی و اسلامی و همچنین بهره گیری از نمای مسجد النبی این بنا را طراحی کرده‌اند، لازم به ذکر است که این مسجد با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در آینده به یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی پایتخت تبدیل شود و از زیباترین مساجد جهان باشد. مسجد جامع ایران مال در  واقع نگین مجموعه به شمار می‌آید و با هدف پاسخگویی به نیازهای مذهبی مراجعین و بازدیدکنندگان ساخته شده است، در ساخت و معماری این مجموعه از شکل ظاهری بنای آرامگاه حافظیه الهام  گرفته شده است و این مسجد جامع در مجموع دارای 5 گنبد زیبا می‌باشد. تزئینات ساختمان بنا شامل گچ بری و کاشی کاری‌های رنگارنگ است. جالب است بدانید که مسجد جامع ایران مال که حدود 1200 متر مربع مساحت دارد از نظر ظاهری بسیار شبیه به مسجد النبی می‌باشد و شامل بخش‌های مختلفی نظیر دو صحن مجزا برای آقایان و بانوان است. با توجه به ظرفیت‌های این مسجد بزرگ و زیبا، امکان دارد که در آینده‌ای نزدیک به یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی موجود در تهران تبدیل شود.

    مسجد جامع ایران مال

    باغ دیدار ایران مال

    باغ دیدار نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ایران مال به شمار می‌آید که در کنار بازار سنتی این مجموعه قرار دارد و در واقع یک سالن با ارتفاع 14 متر است که سقفی شیشه‌ای و بسیار زیبا دارد.گفتنی است که در طراحی فضای داخلی باغ دیدار از بافت قدیمی شهرهای مرکزی ایران نظیر یزد، کاشان، اصفهان و شیراز الهام گرفته شده و این باغ بخش زیبایی از تاریخ معماری ایران را به نمایش می‌گذارد .توجه داشته باشید که باغ دیدار ایران مال با استفاده از یک آبنمای پلکانی و درختان پالم آمریکایی تزئین شده و گفتنی است که در میان آن یک پل شیشه‌ای وجود دارد که مراجعین می‌توانند با استفاده از آن به کافی شاپ موجود در قسمت شرقی باغ دسترسی پیدا کنند. باغ دیدار ایران مال در مجاورت بازار سنتی این مجموعه واقع شده است و حدود 3 هزار متر مربع مساحت دارد، در ساخت و طراحی این باغ بسیار زیبا از معماری بناهای تاریخی مناطق مرکزی ایران نظیر یزد الگو برداری شده است. باید بدانید باغ دیدار دارای یک سقف شیشه‌ای می‌باشد که در ارتفاع 14 متری از سطح زمین قرار دارد، داخل باغ نیز به کمک آبنماها و درختان پالم آمریکایی تزئیین شده است. گردشگران تور تهران باید بدانند که در ضله غربی باغ دیدار دو پله برقی وجود دارد که فضای میان آن‌ها محل قرار گیری یک آب نمای پلکانی بسیار زیبا می‌باشد، همچنین لازم به ذکر است که در قسمت شرقی باغ نیز یک کافی شاپ مدرن و لوکس ساخته شده است که دارای یک سکوی شیشه‌ای می‌باشد و گردشگران می‌توانند با مراجعه به این کافی شاپ علاوه بر استراحت و صرف غذا، از دیدن مناظر اطراف نهایت لذت را ببرند.

    باغ دیدار ایران مال

    باغ ایرانی ایران مال

    باغ‌های ایرانی در واقع از زیبا‌ترین تجلی‌های معماری ایرانی می‌باشد و جالب است بدانید که این باغ‌ها نمادی از معماری سنتی این کشور به شمار می‌آیند، به همین جهت نیز یک باغ ایرانی با تمامی مشخصه‌های یک باغ اصیل در مجموعه ایران مال ساخته شده است و طراحی آن به گونه‌ای می‌باشد که امکان برگزاری مراسم مختلف در آن وجود دارد. باغ ایران در مجموع دارای دو ورودی شیشه‌ای می‌باشد و در داخل آن انواع مختلفی از گیاهان پرورش داده می‌شود که وجود این گیاهان در کنار جریان آبی که از شمال تا جنوب باغ جاری است، فضای دلنشینی را ایجاد کرده و گردشگران می‌توانند با مراجعه به این بخش از مجموعه ایران مال، از دیدن آب جاری در کنار انبوهی از گیاهان سر سبز لذت ببرند. باغ ایرانی ایران مال دارای دو ورودی شیشه‌ای می‌باشد و با الهام از شکل ظاهری باغ‌های اصیل ایرانی نظیر باغ شازده ماهان (کرمان) ساخته شده است، خوب است بدانید که یکی از درب‌های باغ ایرانی قسمت شمالی مجموعه ایران مال را به دریاچه و آبنمای موزیکال وصل می‌کند. به طور کلی باغ ایرانی فضایی مملوء از گیاهان زیبا  می‌باشد که دارای 5 سطح مختلف بوده و آبنماهای متعددی را در خود جای داده است. جالب است بدانید که در ساخت باغ ایرانی ایران مال برای اولین بار در ایران، از پوشش غشایی ETFE استفاده شده است، این پوشش باعث تابش آفتاب را کنترل کرده و همچنین تابش مناسب برای رشد گیاهان باغ را فراهم می‌کند. گردشگران باید بدانند که در باغ ایرانی ایران مال 4 رستوران بین المللی وجود دارد که با مراجعه به آن‌ها می‌توانند علاوه بر صرف غذا، از دیدن مناظر زیبای این بخش لذت ببرنند، همچنین لازم به ذکر است که در این بخش از ایران مال امکان برگزاری مراسم مختلف وجود دارد.

    باغ ایرانی ایران مال

    تالار آیینه ایران مال

    تالار آیینه یکی از زیباترین و جذاب‌ترین بخش‌های موجود در مجموعه ایران مال می‌باشد، این تالار در واقع با بهره گیری از تالار آیینه مجلس شورای ملی طراحی و ساخته شده و در واقع محل پذیرایی از مهمانان ویژه این مجموعه محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در کف تالار آیینه یک فرش بسیار نفیس به مساحت 126 متر مربع وجود دارد که توسط هنرمندان نیشابوری بافته شده است و انعکاس تصویر آن در قطعات آیینه‌ای تالار نمای بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد.

    تالار آیینه ایران مال

    بازار سنتی ایران مال

    یکی دیگر از بخش‌های موجود در مجموعه ایران مال بازار سنتی می‌باشد که با هدف احیای سنت‌های ایرانی در مساحت 10 هزار متر مربع ساخته شده است، بد نیست بدانید معماران و سازندگان بازار سنتی در طراحی این بخش از ایران مال، از معماری بازای‌های سنتی معروف کشور یعنی بازار تبریز، اصفهان، شیراز و غیره الهام گرفته‌اند. در این بازار قرار است که صنایع دستی، محصولات محلی و سوغات نقاط مختلف کشور به فروش برسد و گردشگران می‌توانند با مراجعه به بازار سنتی ایران مال، علاوه بر دسترسی به فروشگاه‌های سوغات با فرهنگ استان‌ها و شهرهای مختلف ایران نیز آشنا شوند. لازم به ذکر است که بازار سنتی شامل بخش‌های مختلفی نظیر تالار آیینه، شربت خانه، راسته بازار، حجره‌ها و چهارسو می‌باشد. طراحی بازار سنتی به زیباترین شکل ممکن انجام شده است و در واقع می‌توان گفت که معماری این بخش تلفیقی از هنرهای ایرانی و اسلامی می‌باشد، گردشگرانی که از بازار سنتی ایران مال بازدید می‌کنند می‌توانند از گچ بری‌ها، یزدی بندی‌ها، کاسه سازی‌ها و سایر هنرهای معماری دیدن کنند، گفتنی است در بخش‌های مختلف بازار سنتی ایران مال بیش از 4500 لوستر دستساز وجود دارد که به زیبایی‌های این بازار افزوده اند. لازم به ذکر می‌باشد که در آینده قرار است حجره‌های موجود در بازار سنتی به فروشگاه‌های سوغات و محصولات نقاط مختلف کشور اختصاص داده شود تا بازدید کنندگان علاوه بر دسترسی به فروشگاه‌های سوغات و اقلام سنتی، بتوانند تا حدودی با فرهنگ شهرها و استان‌های کشور آشنا شوند.

    بازار سنتی ایران مال

    بازار بزرگ تهران - مهم ترین مرکز خریدی که در پایتخت وجود دارد و آن را قلب اقتصادی ایران می نامند "بازار بزرگ تهران" می باشد.

    شربت خانه ایران مال

    شربت خانه یکی از بخش‌های بازار سنتی ایران مال می‌باشد که حدود 250 متر مربع وسعت دارد و برای تزئین آن از کاشی کاری ایرانی استفاده شده است، ایرانیان باستان در شربت خانه‌ها گرد هم جمع شده و پیرامون مسائل مختلف بحث و گفت و گو می‌کردند، شربت خانه ایران مال نیز با هدف احیای این نوع از مکان‌های سنتی ساخته شده است و پذیرلای گردشگران تور تهران می‌باشد. فضایی که به شربت خانه ایران مال اختصاص داده شده است حدود 250 متر مربع می‌باشد و باید بدانید که دیوارهای این بخش به کمک کاشی‌های رنگی که یکی از نمایدهای معماری سنتی ایران می‌باشند، تزئین شده است و گردشگران با بازدید از این بخش می‌توانند تا حدودی با معماری اصیل ایرانی نیز آشنا شوند.

    شربت خانه ایران مال

    باغ رستوران ملل

    یکی از زیباترین و بهترین قسمت‌های ایران مال باغ رستوران ملل می‌باشد که قرار است مملوء از رستوران‌های بین المللی باشد، نکته جالب در رابطه با این بخش از ایران مال این است که نقاط مختلف باغ ملل به سبک معماری کشورهای مختلف ساخته شده است تا گردشگران با مراجعه به این باغ علاوه بر رستوران گردی بتوانند با سبک معماری ساختمان‌ها و خیابان‌ها در کشور‌های مختلف آشنا شوند، وجود معماری‌های مختلف و زیبا باغ رستوران ملل را به یک فضای جدید تبدیل کرده است که نظر تمامی گردشگران را به خود جلب می‌کند، اگر شما نیز قصد مراجعه به باغ ملل را دارید بازدید از این بخش را فراموش نکنید.

    باغ رستوران ملل

    نمایشگاه آثار هنری ایران مال

    در مجموعه ایران مال فضایی به وسعت 8 هزار متر مربع به محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنرهای ایرانی اختصاص داده شده است، این مجموعه که درست در جوار هتل بین المللی ایران مال قرار دارد یک نمایشگاه بسیار مدرن می‌باشد که با هدف حمایت از آثار هنرمندان ایرانی ساخته شده و مکان مناسبی برای عرضه محصولات هنری، برگزاری حراج و حتی برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌باشد. نمایشگاه آثار هنری ایران مال با هدف ارج نهادن به هنر ایرانی و جامعه هنرمندان درست در کنار هتل ایران مال ساخته شده است، در سالن این نمایشگاه به انواع ابزارها و تجهیزات مدرن نظیر نور پردازی‌های پیشرفته و سیستم امنیت قوی مجهز بوده و یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های هنر می‌باشد.

    تهرانگردی - تهران کجا بریم خوبه؟

    نمایشگاه آثار هنری ایران مال

    ایوان اشراق ایران مال

    در ایوان اشراق ایران مال شاهد معماری بسیار زیبا و خلاقانه‌ای هستیم، این بخش در واقع محل قرار گیری فروشگاه‌های خاص و مدرن و نمایندگی برندهای مطرح دنیا خواهد بود و کاربرد تجاری دارد، طراحی این ایوان به گونه‌ای می‌باشد که در نگاه اول تصور می‌کنید که کریستال‌هایی در ساختمان فرو رفته است، این ایوان حدود 25 متر ارتفاع دارد و باید بدانید که در اطراف آن کافه‌ها و چایخانه‌های متعددی نیز افتتاح خواهد شد تا گردشگران با مراجعه به آن‌ها بتوانند از فضای مدرن و لوکس ایوان اشراق بهره ببرند.

    ایوان اشراق ایران مال

    دریاچه و آبنمای موزیکال بازار بزرگ ایران

    شاید برایتان جالب باشد که بدانید بزرگ‌ترین دریاچه نورپردازی شده دنیا که حدود 11.200 متر مربع مساحت دارد در مجموعه ایران مال واقع شده است، این دریاچه با الهام از طبیعت کوه‌های البرز ساخته شده و جریان آب از قسمت شمالی و از طریق باغ مرکزی به دریاچه موزیکل می‌رسد، ترکیب رقص نور، آب و موسیقی آرامبخش، این قسمت از ایران مال را به یکی از محبوب‌ترین بخش‌ها تبدیل شده است، بد نیست بدانید که در اطراف این دریاچه قرار است رستوران‌ها و کافه‌های متعددی افتتاح شود تا گردشگران بتوانند با مراجعه به آن‌ها در کنار این آبنمای موزیکال لحظات نابی را سپری کنند.

    دریاچه و آبنمای موزیکال ایران مال

    امکانات رفاهی مجموعه ایران مال

    بی‌شک امکانات رفاهی متعددی در مجموعه ایران مال برای رفاه حال مراجعین این مرکز تجاری در نظر گرفته شده است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از اینترنت بی‌سیم رایگان، اتاق‌های مادر و کودک، کالسکه کودک، سیستم ردیابی کودکان برای جلوگیری از گم شدن آن‌ها، صندلی چرخ دار برای استفاده افراد کم توان، دستگاه خودپرداز، مسجد و تعداد 45 نمازخانه، سرویس تاکسی، تاکسی ویژه بانوان، شاتل باس، پارکینگ با خدمات ویژه، پارکینگ موتور سیکلت، باجه اطلاعات، خدمات بانکی، خدمات پستی، خدمات شست و شوی خودرو، امکان رزرو آنلاین خدمات مجموعه و غیره.خوب است بدانید که با توجه به وسعت مجموعه ایران مال، خدمات مذکور به صورت برنامه ریزی شده و کاملاً ویژه‌ای در بخش‌های مختلف پخش شده‌اند و گردشگران می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کرده و لحظات شادی را در ایران مال سپری کنند.

    ایران مال تهران کجاست؟

    اگر به دنبال آدرس ایران مال هستید، باید بدانید که برای دسترسی به این مجموعه سه روش مختلف وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

    ایران مال کجاست

    چگونه با خودرو شخصی به بازار بزرگ ایران برویم

    برای دسترسی به ایران مال با استفاده از خودروی شخصی به طور کلی از چهار مسیر مجزا می‌توانید استفاده کنید:

    1. مسیر اول: دسترسی به قسمت شمالی مجموعه از طریق اتوبان شهید خرازی
    2. مسیر دوم: دسترسی به قسمت جنوبی مجموعه از طریق خیابان چهارباغ
    3. مسیر سوم: دسترسی به قسمت غربی مجموعه از طریق خیابان ایران خودرو
    4. مسیر چهارم: دسترسی به قسمت شرقی مجموعه از طریق بلوار طبیعت

    با توجه به وسعت مجموعه، گردشگران باید مسیر انتخابی را بر اساس بخشی که قصد بازدید از آن را دارند انتخاب نمایند، در ادامه نحوه دسترسی به پارکینگ مخصوص هر یک از بخش‌های مهم مجموعه تجاری ایران مال را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

    دسترسی به نمایشگاه ایران مال: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شمار یک، تونل جنوبی، خیابان ایران خودرو، ورودی شماره یک (RG)ريال، پارکینگ نمایشگاه

    • دسترسی به پیست یخ: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره دو، کنارگذر شمالی، ورودی شماره دو، پارکینگ G1
    • دسترسی به بخش شهربازی سرپوشیده: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره چهار، ورودی شماره دو (P1)، پارکینگ P1
    • دسترسی به نمایشگاه خودرو: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره دو، ورودی شماره یک (P1)، پارکینگ P1
    • دسترسی به هایپرمارکت: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، تونل شماره چهار، ورودی شماره دو (G0)، پارکنیگ G0
    • دسترسی به هتل ایران مال: اتوبان شهید خرازی شرق به غرب، پل شماره سه، ورودی شماره دو (G2)، پارکینگ های G2، G2M، G3

    تاکسی های بازار بزرگ ایران

    همانطور که در قسمت امکانات رفاهی ایران مال اشاره کردیم مجموعه ایران مال دارای سرویس شاتل اختصاصی می‌باشد و گردشگران تور تهران و یا ساکنین این شهر می‌توانند از این تاکسی‌ها برای دسترسی به مجموعه استفاده کنند. این تاکسی‌ها از ایستگاه‌های تعیین شده در سطح شهر، راه آهن، فرودگاه و حتی از منزل شخصی افراد (مبتنی بر درخواست کاربران) خدمات خود را به مقصد ایران مال به گردشگران ارائه می‌کنند. جالب است بدانید تمامی رانندگاه تاکسی‌های ایران مال حرفه‌ای و آموزش دیده بوده و به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی مسلط می‌باشند. توجه داشته باشید که ایران مال تاکسی درون مجموعه نیز دارد، از آنجایی که این مجموعه بسیار بزرگ می‌باشد، ممکن است افراد برای دسترسی به بخش‌های مختلف آن به وسیله حمل و نقل نیاز داشته باشند، همچنین لازم به ذکر است که ساعت کاری تاکسی‌های مجموعه ایران مال همه روزه از نه صبح تا دوازده شب می‌باشد.

    تاکسی های بازار بزرگ ایران

    چگونه با مترو به ایران مال برویم

    از دیگر راه‌های دسترسی به شرکت ایران مال می‌توان به مترو اشاره کرد، گردشگران تور داخلی برای دسترسی به این مجموعه بزرگ و مطرح از طریق مترو باید از خط 5 سیستم مترو تهران استفاده کرده و خود را به ایستگاه ایران خودرو که نزدیک‌ترین ایستگاه به مجموعه می‌باشد برسانند، در اطراف ایستگاه ایران خودرو تاکسی‌های مخصوص مجموعه وجود دارد و شما می‌توانید از آن‌ها برای رسیدن به ایران مال استفاده کنید.

    تخلفات ایران مال

    در خرداد سال ۱۳۹۷ تخلفاتی توسط شهردار منطقه ۲۲ تهران برای ایران مال ثبت شد. از تخلفات صورت گرفته می‌توان به حذف پارکینگ، اضافه بنا، تغییر کاربری، ساخت‌وساز تجاری در محل تعیین شده به عنوان پارکینگ که مغایرت با پروانه ساختمانی داشته است، مدت زمان تسویه با شهرداری و نحوه قیمت گذاری، احداث تونل در قسمت شمال شرقی پروژه و تصرف قسمتی از بزرگراه شهید خرازی اشاره کرد. در مقابل این تخلفات، صاحب پروژه ایران مال برای حذف پارکینگ به مبلغ 300 میلیارد تومان جریمه شد. همچنین تخلفات ایران مال برای بررسی بیشتر و کامل‌تر به کمیسیون ماده ۱۰۰ که مرجع رسیدگی تخلف‌های مربوط به ساختمان می‌باشد، ارسال شده است. کمیسیون ماده ۱۰۰ گروهی متشکل از نمایندگان وزارت کشور، شورای اسلامی شهر و نماینده قوه قضاییه می‌باشند. در آخر و در اثر پیگیری‌های منظم و کتبی که از تخلفات ایران مال صورت گرفت، ایران مال در مجموع 500 میلیارد تومان جریمه شد که این مقدار پول به حساب شهرداری منطقه ۲۲ تهران واریز شد.

    ساعت کاری ایران مال

    ساعت کاری ایران مال

    • روزهای عادی: بهار و تابستان از ۱۰ تا ۲۳؛ پاییز و زمستان از ۱۰ تا ۲۲
    • پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها: بهار و تابستان از ۱۰ تا ۲۳؛ پاییز و زمستان از ۱۰ تا ۲۳
    • ایام عید و جشن‌های مذهبی: بهار و تابستان از ۱۰ تا ۲۴؛ پاییز و زمستان از ۱۰ تا ۲۲
    • ایام سوگواری تعطیل: بهار و تابستان از ۱۳ تا ۲۳؛ پاییز و زمستان از ۱۲ تا ۲۲
    • اول فروردین، ۲۱ رمضان، ۲۸ صفر، تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی تعطیل است.
    • ۲۲ بهمن تا ساعت ۱۲ تعطیل است.

    تلفن ایران مال

    برای تماس با این مجموعه بزرگ و تفریحی و تجاری می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

    02147670001

    سایت ایران مال

    برای دسترسی به سایت این مجموعه نیز می توانید به نشانی زیر مراجعه نمایید:

    www.iranmall.com

    بولینگ ایران مال

    در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که مجموعه تفریحی تجاری ایران مال یکی از زیباترین و در عین حال بزرگترین مجموعه‌های کشورمان است که هرساله علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. یکی دیگر از مکان‌های تفریحی و سرگرمی مجموعه ایران مال، بخش بولینگ آن است که با نام Iran Mall Galaxy Bowling Alley (بولینک گلکسی ایران مال) آن را می‌شناسند. هزینه ورودی این مجموعه به طور معمولا در زمان نگارش این مقاله چیزی در حدود 200 الی 250 هزار تومان است که بسته به زمان مراجعه شما به آنجا متغیر است؛ چرا که در روزهای آخر هفته این مبلغ کمی گران‌تر می‌شود.

    هزینه ورودی ایران مال

    به طور کلی برای ورود به این مجموعه نیازی به پرداخت مبلغ به عنوان هزینه ورودی نیست، اما برای استفاده از بعضی از بخش‌های آن مانند بولینگ، نیاز است تا مبلغی را به عنوان هزینه ورودی استفاده از وسایل به متصدیان این امر بپردازید.

    سخن پایانی... 

    امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد تا جواب تمام سوالاتتان را بگیرید. شب های ایران مال تهران واقعا استثنایی و خاص است، حضور مردم از سراسر تهران و یا گردشگران عزیز از سایر مناطق، شور و شوق زیادی را در این فضا ایجاد می کند. سینمای اختصاصی آن بهترین فرصت برای ساختن یک خاطره زیبا کنار خانواده است، همچنین قسمتی برای اجراهای زنده در نظر گرفته شده است و برای ساعاتی، شما را به بهترین شکل سرگرم می کند و سر ذوق می آورد.

    سوالات متداول

    نظرات کاربران

    1. علی حیدری علی حیدری 1401/12/09
      31 نفر پسندیدند
      ایران مال پارکینگ داره؟

    مجله گردشگری

    مشاهده همه مقالات
    جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
    جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
    جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
    جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
    بیشتر بخوانید
    ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
    ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
    بیشتر بخوانید
    اطلاعات مفید مقالات مرتبط
    تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
    تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
    بیشتر بخوانید
    محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
    محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
    بیشتر بخوانید
    پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
    پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
    بیشتر بخوانید
    کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
    کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
    بیشتر بخوانید
    پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
    پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
    بیشتر بخوانید
    امتیاز 3.8 از 5 | از 104 کاربر