سینما آفریقا مشهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 8666
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در کلان شهر مشهد مقدس مکان‌های تفریحی و مراکز خرید زیادی به چشم می‌خورد که برای زائران و مسافران تور مشهد بسیار جذاب می‌باشد. از جمله این مکان‌های تفریحی، سینما می‌باشد که سینماهای متعددی در این شهر ساخته شده است. می‌توانیم از قدیمی‌ترین سینمای شهر مشهد که سینما آفریقا بوده تا مدرن‌ترین سینما مشهد،که سینما هویزه می‌باشد نام برد. میدان تقی آباد محل تقاطع چهار خیابان معروف بهار، کوهسنگی، دانشگاه و احمدآباد است. این میدان یکی از قدیمی‌ترین میادین شهر مشهد بوده و افراد زیادی با آن خاطره دارند و همچنین میدان تقی آباد امروزه یکی از شلوغ‌ترین نقاط مشهد می‌باشد. سینما آفریقا مشهد در ضلع خیابان کوهسنگی این میدان قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین سینماهای مشهد است. در ادامه این مقاله از سایت گردشگری لحظه آخر با سینما آفریقا مشهد بیشتر آشنا می‌شویم؛ با ما همراه باشید. 

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. تاریخچه سینما آفریقا مشهد
  2. اطلاعات سینما آفریقا مشهد

سینما آفریقا مشهد


تاریخچه سینما آفریقا مشهد

تمام مردم مشهد "ادوارد مانگاساریان" را می‌شناسند. او ورزشکار ایرانی-ارمنی تبار است که پرافتخارترین ورزشکار دونده دوی 400 متر المپیک ارامنه شناخته می‌شود. او هنگامی که 18 سال سن داشت به عنوان یکی از اعضای تیم جوانان ایران برگزیده شد و همچنین توانست در پنج دوره مسابقات المپیک ارمنستان پنج مدال طلا و 2 مدال نقره کسب کند. در آن زمان، شرکتی هم با نام "تی ام دی" بود که یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها در زمینه رادارها، لوازم مخابراتی و برقی شناخته می‌شد. در سال 1350، ادوارد مانگاساریان با نظارت شرکت "تی ام دی" سینمایی با نام "سینما شهر فرنگ" در میدان تقی آباد تاسیس کرد تا یکی از نقاط تفریحی و هیجان‌انگیز برای مردم باشد.

سینما شهر فرنگ دقیقاً هزار و صد صندلی داشت و در آن زمان، پاتوق جوانان به حساب می‌آمد. 7 سال بعد، در 9 دی سال 1357 در جریان درگیری‌های مردم با ارتش، سینما شهر فرهنگ در آتش سوخت اما تقریباً یک سال پس از انقلاب اسلامی، شهرداری مشهد سینما شهر فرنگ را مورد مرمت و بازسازی قرار داد و نامش به "سینما آفریقا" تغییر یافت. جالب است بدانید پس از انقلاب اسلامی، سینما آفریقا مشهد متعلق به کمیته امداد امام خمینی بود و با دستور رهبر، متعلق به حوزه هنری شد اما امروزه، سینما آفریقا زیر نظر موسسه بهمن فعالیت‌ می‌کند. این سینما در سال 1394 مورد بازسازی قرار گرفت و لازم است بدانید ابتدا این سینما فقط یک سالن داشت که دارای ظرفیت ۵۶۶ صندلی و امکانات خوب صوتی و تصویری بود.

بهترین زمان سفر به مشهد - بهترین زمان سفر به مشهد از نظر شلوغی، آب و هوا و مناسبت ها

حتی پس از انقلاب و تا به امروز هم سینما آفریقا مشهد یکی از پرطرفدارترین سینماها و مراکز تفریحی مشهد به حساب می‌آید؛ چراکه علاوه بر سالن سینما جهت مشاهده فیلم‌های روز، گالری عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی هم در این سینما قرار دارد تا گردشگران تور مشهد با صحنه‌های فیلم‌های قدیمی و نحوه پخش فیلم با دستگاه‌های آن زمان بر روی پرده سینما آشنا شوند. اما یکی دیگر از نکات شلوغ بودن سینما آفریقا مشهد، مغازه‌های اطراف آن است. گردشگران علاوه بر مشاهده انواع فیلم‌های روز در سینمایی نوستالژی، می‌توانند در فست‌فودهای واقع در پایین سینما، انواع ساندویچ ها و غذاهای مختلف را میل کرده و در کنار آن‌ها، در فروشگاه‌های مختلف بخصوص مرکز خرید زیست خاور مشهد خریدها و سوغاتی‌های خود را تهیه کنند. جالب است بدانید که برای تهیه بلیت در روزهای سه‌شنبه کافی است نصف پول بهای اصلی را پرداخت کنید، زیرا در این روز بلیت سینما 50 درصد تخفیف دارد.

سینما آفریقا

اطلاعات سینما آفریقا مشهد

گردشگران تور مشهد جهت دسترسی به سینما آفریقا مشهد می‌توانند علاوه بر استفاده از خدمات تاکسیرانی، با استفاده از مترو در ایستگاه شریعتی پیاده شده و یا با استفاده از خدمات اتوبوسرانی در خیابان‌های دانشگاه، احمدآباد، بهار و کوهسنگی در میدان تقی آباد پیاده شوند. لازم به ذکر است شهرداری مشهد در ماه‌های آذر، دی و بهمن 1394، سینما آفریقا را مورد مرمت و بازسازی قرار داد تا با خدمات بهتر و امکانات مدرن‌تر آماده پذیرایی از گردشگران باشد و همچنین، یکی از مواردی که در این بازسازی صورت گرفت افزایش یک سالن سینما به دو سالن سینما به ظرفیت (863 صندلی) بود. به لطف این موضوع، سینما تبدیل به محبوب‌ترین سینمای مشهد شده و آمار فروش آن با بهترین سینماهای ایران رقابت می‌کند. از لحاظ موقعیت جغرافیایی شهر مشهد، سینما آفریقا مشهد در نزدیکی مراکزی مانند زیست خاور، پارک سه راه ادبیات، زایشگاه و بیمارستان مهر، زیست خاور،  بیمارستان بنت الهدی و بیمارستان قائم قرار گرفته است. 

  • قیمت بلیط سینما آفریقا مشهد: ۸۰۰۰ هزار تومان
  • آدرس سینما آفریقا مشهد: ضلع جنوب غربی میدان شریعتی (میدان تقی آباد سابق)، خیابان کوه سنگی دوم، سینما آفریقا
  • شماره تماس سینما آفریقا مشهد: ۰۵۱۳۸۵۹۷۴۵۴

آفریقا مشهد

سخن پایانی

حرم امام رضا، جاهای دیدنی مشهد، تفریحات آبی و مکان‌های بکر و طبیعت زیبای روستاهای خوش آب و هوا شهر مشهد باعث شده این کلان شهر به یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری تبدیل شود. اگر با تور مشهد به این شهر سفر می‌کنید بهتر است از قبل برنامه ریزی مناسبی برای گردش و بازدید از مکان‌های تفریحی و جذاب این شهر داشته باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 101 کاربر