پارک های شمال تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/28
بازدید: 7890
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شمال شهرِ تهران علاوه بر ساختمان های لوکس و مدرن، بوستان های بسیار جذابی هم دارد که مناظر بی نظیری از شهر تهران را در ارتفاعات به نمایش گذاشته است. برای آشنایی با پارک های شمال تهران در ادامه ما را همراهی نمایید تا فهرستی از معروف ترینِ آن ها را در اختیارتان قرار دهیم.

پاک جمشیدیه

پارک جمشیدیه بوستانی است که در شمالی ترین نقطه تهران قرار گرفته و با آب و هوای مناسب میزبان گردشگران تهرانی می باشد. این پارک مملو از زیبایی های بی مثالی است که نظیر آن را در هیچ نقطه ای از تهران نمی توانید مشاهده کنید؛ دریاچه، آبشار، آبنماهای سنگی، گذرگاه های سنگی، تندیس های سنگی و بوستان فردوسی از این گزینه ها هستند.

همچنین امکانات مناسبی جهت گشت و گذار لذت بخش در این مکانِ 10 هکتاری وجود دارد که از میان آن ها می توان به رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

آدرس پارک جمشیدیه : خیابان شهید باهنر/ خیابان شهید امیدوار

پارک جمشیدیه

پارک ملت

یکی از مهم ترین پارک های تهران، پارک ملت است که مورد توجه عموم شهروندان و گردشگران تور تهران قرار گرفته است. این پارک 28 هکتاری در دو فاز تاسیس شده که فاز نخست آن در سال 1347 و فاز دوم آن در سال 1353 به پایان رسیده است.

فاز دوم پارک را پولسن به سبک پارک های انگلیسی ساخته که بر روی تپه ها قرار دارد. این پارک بخش های متنوعی دارد که سبب شده بازدیدکنندگانی با سلایق مختلف را به خود جلب کند. وجود یک حیات وحش جذاب، سینما، کلینیک گل و گیاه، پیست اسکیت و دریاچه در پارک ملت آن را محبوب تر نموده است. 

آدرس پارک ملت : خیابان ولیعصر/ تقاطع نیایش

پارک ملت

پارک قیطریه

پارک قیطریه در گذشته یک باغ شخصی بوده که به دلیل قرارگیری در محدوده شهری، توسط شهرداری خریداری شد و بعدها قسمت های دیگر آن را هم شهرداری خریداری کرد. در سال 1352 شهرداری این باغ را به پارکی خوش منظر تبدیل نمود که ساکنان محلی بتوانند از آن بهره ببرند و فضای سبز منطقه نیز افزایش یابد.

برخی از گیاهانی که زیبایی خاصی به پارک قیطریه بخشیده اند عبارت اند از: بلوط، افرا، صنوبر، سدروس، ماکنولیا، نوئل، نرگس درختی، گز، نارون، اقاقیا، گردو، سرو نقره ای، توت، بید مجنون، کاج مشهد، چنار، سوداغ و کاج تهران.

آدرس پارک قیطریه : خیابان قیطریه/ قبل از میدان پیروز/ جنب خیابان روشنگر

پارک قیطریه

پارک طالقانی

پارک طالقانی در جوار بزرگراه مدرس قرار داشته که به واسطه پل طبیعت تهران به پارک آب و آتش متصل شده است. این پارک در سال 1361 با طرحی که مهندسین اسپانیایی ارائه کرده بودند ایجاد شد و فضای سبز دل انگیزی را در عباس آباد به وجود آورد. این پارک در گذشته با نام های تپه های داوودیه، پارک جنگلی عباس آباد و پارک جهان کودک شناخته می شد و هم اکنون آن را پارک طالقانی می نامند. برای رفتن به این پارک زیبا می توانید از خطوط مترو حقانی و یا همت بهره مند شوید.

آدرس پارک طالقانی : بزرگراه حقانی/ بعد از پل مدرس

پارک طالقانی

پارک نیاوران

این پارک در گذشته زمینی بود که به یکی از بازماندگان قاجار تعلق داشت. با احداث کاخ نیاوران در این مکان، محدوده مورد نظر به شهرداری تهران تعلق گرفت و در سال 1340 به دستور محمدرضا پهلوی طراحی زیبایی در این محدوده انجام شد و درختان و گیاهان متنوعی در آن کاشته شد.یکی از بخش های بسیار جالب پارک نیاوران محوطه چنار 150 ساله ای است که مورد توجه افراد مختلف قرار گرفته است. در این پارک امکانات بسیار خوبی وجود دارد که از میان آن ها می توان به کتابخانه، ساختمان کانون فرهنگی کودکان، 4 استخر بزرگ، آب نماهای بزرگ، سالن ورزشی بانوان، زمین تمرین اسب سواری، پیست اسکست و آمفی تئاتر اشاره کرد.

آدرس پارک نیاوران : پاسداران/ ابتدای خیابان شهید باهنر

پارک نیاوران

هلیوم پارک تهران - تجربه هیجان و لذت در ترامپولین پارک ایران مال تهران

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یا پارک حضرت ابراهیم (ع) در سال 1388 توسط شهردارِ وقت تهران (محمد باقر قالیباف) افتتاح شد. دلیل نامگذاری این پارک وجود فواره های آب در میان شعله های آتش است که جلوه ای تماشایی پیدا کرده است. مهم ترین جذابیت پارک آب و آتش که سبب شده توجه گردشگران تور تهران را به خود جلب نماید، پل طبیعت است که به هنگام شب جلوه ای بی نظیر را پدیدار می کند.

آدرس پارک آب و آتش : خیابان آفریقا/ نرسیده به چهرراه جهان کودک/ انتهای کوچه ژوبین

پارک آب و آتش

پارک باغ ایرانی

این بوستان 3 هکتاری در ابتدا یک باغ قدیمی بوده که در سال 1349 به پارکی با ظاهر ایرانی تبدیل شد. درختان کهن و گیاهان گوناگون باارزش ترین چیزی است که در این باغ وجود دارد. در این باغ حوضچه و آبراه هایی وجود دارد که تاکید بر اقلیم ایرانی را نشان می دهد. ساختار متقارن و فضای آرامش بخش باغ ایرانی هر توریستی را به وجد می آورد.

آدرس پارک باغ ایرانی : خیابان ده ونک/ میدان ده ونک/ کوچه شهید صابری 

باغ ایرانی

پارک ارم تهران - یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های ایران پارک ارم می باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 101 کاربر