برج میلاد

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/28
بازدید: 7594
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

برج میلاد نماد تهران؛ در پایتخت ایران مکان های زیادی برای گردشگران وجود دارد که در این مطلب می خواهیم به معرفی برج میلاد و ویژگی های آن اشاره کنیم. هنگامی که وارد تهران می شوید از جای جای آن می توانید برج میلاد را مشاهده کنید که با شکوه و جلوه اش چشمان شما را به خود خیره می کند. برج میلاد به عنوان نماد شهر تهران شناخته می شود که یکی از 6 برج مخابراتی مشهور جهان و نوزدهمین برج بلند جهان به شمار می آید. مساحت این بنا 13 هزار متر مربع است که در شمال تهران ساخته شده و در زمانی که هوای تهران پاک و بی غبار است تقریبا از تمامی کلان شهر ها قابل مشاهده است و در هر جای این شهر که بایستید میتوانید آن را مشاهده کنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر چیز ویدئوی زیر را که بازدید یک توریست خارجی از برج میلاد است را مشاهده نمایید. بهتر است برای هیجان بیشتر بهتر است از دقیقه 5:10 ثانیه فیلم به بعد را دنبال نمایید.

برج میلاد

قیمت بلیط برج میلاد - شما میتوانید برای دیدن قیمت بلیط برج میلاد تهران روی لینک کلیک کنید.

تاریخچه برج میلاد تهران

پیشنهاد ساختن پروژه برج میلاد در  سال 1370 مطرح شد و در دی ماه 1376 کارگران شروع به ساختن این برج غول پیکر کردند. این برج در 16 مهر 1387 با شعار آسمان نزدیک است افتتاح شد و ساخت آن 11 سال زمان برد. ارتفاع برج میلاد 435 متر است که در نگاه اول می‌توان افتخارات این سازه را در نظر گرفت و از نظر معماری و ساختار آن را تحسین کرد. از افتخارات این برج می توان به بلندترین برج ایران، ششمین برج مخابراتی دنیا و بیستمین سازه مرتفع نامُتکی اشاره کرد که مقام نخست از نظر وسعت کاربری سازه راس برج با زیربنای ۱۳۰۰۰ متر و جلوه باشکوه این برج  که در شب به اوج خود میرسد را نام برده ولی این تنها نمای بیرونی برج است. علت زیاد محبوبیت این برج  به خاطر ویژگی های مهندسی و فنی می باشد و برای تفریح در این برج و محوطه اطرافش فرصت های زیادی برای خوش گذرانی وجود دارد که پاسخ تمامی سلیقه ها را می دهد.

لابی برج میلاد

معماری برج میلاد

برج میلاد یکی از سازه‌های عظیم و آسمان خراش‌های تهران پس از نماد‌های معروف به برج آزادی و پل طبیعت است. برای ساخت این برج حدود یازده سال زمان صرف شده و در حال حاضر برج میلاد به عنوان معرف اصلی شهر تهران و مانند نگینی در این پایتخت می‌درخشد. این سازه به عنوان بلندترین برج ایران شناخته می‌شود که دارای معماری بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است.

شایان ذکر است برج میلاد در مساحتی بالغ بر ۴. ۷۴ هکتار بر روی تپه‌ نصر قرار گرفته است. این برج از سمت شمال به بزرگراه همت و سمت جنوب به بزرگراه حکیم متصل می‌شود. همچنین بزرگراه چمران از شرق و بزرگراه شیخ فضل الله از غرب، بزرگراه‌هایی هستند که به این برج بلند متصل می‌شوند. ارتفاع برج میلاد از سطح دریا برابر با ۱۴۴۴ متر است و بزرگراه حکیم حدود ۶۰ متر پایین‌تر از سطح این برج قرار گرفته است.

زمانی که تصمیم به ساخت این برج گرفته شد، به هدف به وجود آوردن یک فضای نو و یک مکان تفریحی، بسیاری از مهندسان تلاش در رفع مشکلات به وجود آمده کردند. در واقع در سال ۱۳۷۰ اولین پیشنهاد ساخت یک برج در شهر تهران مطرح شد. معماری برج میلاد از یک هشت ضلعی تشکیل شده است که تعدادی از دیواره‌های داخلی و چهار باله ذوزنقه‌ای شکل در نهایت به آن متصل می‌شوند. ذکر این نکته ضروری است که وزن کل اسکلت فلزی برج میلاد حدود دو هزار تن بوده و تمام شیشه‌هایی که در ساخت این برج استفاده شده، حدود ۱۷ هزار متر مربع است.

معماری برج میلاد

جاهای دیدنی تهران - معرفی محبوب‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی تهران + ویدئو و آدرس!

جنس بدنه برج میلاد

برای ساخت زیر پی و بدنه برج میلاد از ابزار دقیق استاتیکی و همچنین دینامیکی خاصی استفاده شده است. در بدنه و اطراف این برج شبکه‌هایی به نام شبکه‌های میکروژئودزی طراحی و تعبیه شده است تا در زمان حرکت احتمالی، بدنه بتواند تغییرات به وجود آمده را به واسطه دوربین‌های دقیق نقشه‌برداری به ثبت برساند. این موضوع سبب می‌شود تا برج سالیان زیاد همچنان بدون تغییر باقی بماند. برای استحکام بدنه برج میلاد از تیر‌های شعاعی و اتصالات صفحه فلزی به بدنه بتنی استفاده شده است.

برج میلاد چند طبقه است؟

برج میلاد داری 12 طبقه است و ارتفاع آن 435 متر است. برج میلاد بعد از برج های توکیو، گوانگژو و سیجسین گوانگژو چین،اسکای تری ژاپن،سی‌ان تورنتو کانادا، مسکو و اورینتال شانگهای چین مقام ششم برج های مخابراتی جهان را به خود اختصاص داده است و این برج به عنوان یکی از نمادهای پایتخت محسوب می شود.

برج میلاد چند پله دارد؟

احتمالا پس از دیدن برج میلاد این  سوال در ذهن شما شکل گرفته که این برج عظیم چند پله دارد. این برج 1693 پله دارد. آقای احد اسدی ورزشکار دو ماراتن  آخرین رکورد مدت زمان طی نمودن این پله ها را در 10 دقیقه و 41 ثانیه شکست و رکورد قبلی هم متعلق به هیمن فرد است که در سال ۱۳۹۰ توانسته پله‌ های برج را طی ۱۰ دقیقه و ۴۹ ثانیه طی کند.

برج میلاد چند متر است؟

ارتفاع برج میلاد در بالاترین طبقه ۳۱۲ متر، و در آخرین سقف ۳۱۵ متر میرسد. برج میلاد دارای یک دکل مخابراتی به ارتفاع ۱۲۰ متر می باشد ارتفاع این برج می افزاید.

ارتفاع برج میلاد

گردش در برج میلاد

برج میلاد به عنوان نماد اصلی شهر تهران است که زیرساخت‌ها و امکانات بسیار مناسبی را برای آن فراهم کرده‌اند. در واقع در صورتی که قصد گردش در این برج را دارید می‌توانید از تمامی امکانات در نظر گرفته شده در این برج استفاده کنید. برج میلاد طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از جاذبه‌های شهر تهران به شمار می‌آید که امکاناتی نظیر گنبد آسمان برج میلاد و سکوی دید باز و همچنین سکوی دید بسته را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورده است. علاوه بر این بسیاری از همایش‌های بین‌المللی و انواع موزه‌ها مانند موزه مشاهیر و موزه سکه از جمله قسمت‌ها و بخش‌های مهم برج میلاد هستند که در زمان گردش و بازدید از این برج می‌توانید این قسمت‌ها را نیز مشاهده کنید.

ساختمان بالای برج میلاد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های برج میلاد ساختمان بالای این برج است که وزنی معادل ۲۱۰۰ تن دارد. این ساختمان به عنوان بزرگ‌ترین سازه رأس نیز شناخته می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین برج‌های مخابراتی دنیا معرفی شده است. ساختمان رأس برج دارای ۱۲ طبقه است و مساحتی در حدود ۱۲ هزار متر مربع دارد. شایان ذکر است طبقه اول این ساختمان به عنوان یک منطقه بسیار امن برای مواقع ضروری مانند آتش سوزی و بحران در نظر گرفته شده و طبقات دوم و سوم به عنوان طبقات تأسیسات مکانیکی و برقی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساختمان بالا برج میلاد

سکوی دید باز و سکوی دید بسته

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و جاذبه‌های استفاده از برج میلاد تماشای شهر تهران از بلندای این برج است. به خصوص زمانی که هوای تهران صاف و پاکیزه باشد، می‌توانید یک منظره بسیار زیبا و بی‌بدیل را نظاره‌گر باشید. سکوی دید باز و سکوی دیده بسته می‌تواند این لذت را برای شما به وجود بیاورد. شایان ذکر است سکوی دید باز در این برج در طبقه هفتم قرار دارد و شما می‌توانید شهر تهران را در ارتفاع ۲۸۰ متری مشاهده کنید. در این بخش انواع کافه‌های با کیفیت در حال فعالیت هستند که می‌توانند لذت بیشتری را در زمان مشاهده شهر تهران از این ارتفاع به شما بدهند. علاوه بر این در سکوی دید باز دوربین‌هایی نصب شده است تا بتوانید تصاویری واضح‌تر و بهتر را از شهر تهران داشته باشید.

بخش‌ های مختلف برج میلاد

برج میلاد دارای بخش‌های مختلف و متنوعی است که هر کدام از آن‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تهران به شمار می‌آید. به عنوان مثال گنبد آسمان، مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد و موزه‌های موجود در این برج تنها بخشی از قسمت‌های تعبیه شده در آن هستند. علاوه بر این انواع رستوران‌ها و کافه‌های با کیفیت باعث شده تا بازدیدکنندگان بتوانند از امکانات و بخش‌های مختلف برج میلاد استفاده کنند.

مرکز همایش ‌های بین‌ المللی برج میلاد

این برج به دلیل داشتن شش تالار، در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین مراکز همایش در تهران به شمار می‌آید. سالن اصلی این مرکز همایش ظرفیت برگزاری همایش‌های بین‌المللی با ۱۶ هزار نفر میهمان را دارد. علاوه بر این بسیاری از کنسرت‌ها و مراسمات مهم در این مرکز همایش‌های بین‌المللی انجام می‌شود. سالن حافظ که به عنوان یکی از مراکز همایش‌ها در برج میلاد شناخته می‌شود، در دو طبقه ساخته شده و از به‌روز‌ترین و مجهز‌ترین سیستم‌های صوتی و سینمایی تجهیز شده است. تمام افرادی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی در حال خدمت‌رسانی هستند جزء نیرو‌های مجرب و متخصص به شمار می‌آیند که بسیاری از رویداد‌های بین‌المللی و کشوری را با بالاترین کیفیت ممکن برگزار می‌نمایند.

مرکز همایش ‌های بین‌ المللی برج میلاد

موزه مشاهیر

این موزه که در ارتفاع ۲۷۱ متری برج قرار دارد دارای بسیاری از مجسمه‌های سیلیکونی بوده که توسط دکتر علیرضا خاقانی ساخته شده‌اند. در واقع موزه مشاهیر در طبقه پنجم ساختمان رأس قرار دارد. در حقیقت اولین موزه‌ای بوده که در آن تندیس مشاهیر ایران قرار داده شده است. می‌توانید مجسمه‌هایی از ستارخان و جلال آل احمد، سیمین دانشور، پروین اعتصامی و جهان پهلوان تختی را در این موزه مشاهده کنید. علاوه بر این مجسمه‌های کمال الملک، شهریار و مصطفی چمران که از مشاهیر برجسته‌ ایران هستند، در موزه مشاهیر به چشم می‌خورد. امکان عکاسی و ثبت لحظات به یادماندنی در کنار این تندیس‌های مشاهیر ایران و مجسمه‌های ساخته شده در این موزه فراهم است.

موزه مشاهیر

موزه سکه

در طبقه چهارم ساختمان رأس موزه‌ای طراحی و تعبیه شده است که در آن انواع سکه‌های مربوط به دوره‌های مختلف ایران مانند دوره هخامنشی، ساسانی، اشکانی، زند و قاجار در آن نگهداری می‌شود. اگر علاقه‌مند به سکه‌های مختلف در طول تاریخ هستید می‌توانید به موزه سکه برج میلاد مراجعه کنید. نکته جالب و حائز اهمیت در رابطه با موزه سکه این است که تمامی این سکه‌ها به واسطه یک علاقه‌مند به کلکسیونر سکه جمع‌آوری شده و در حال حاضر در دسترس عموم قرار داده شده است. با مشاهده سکه‌های ادوار مختلف تاریخ می‌توانید با فرهنگ و تمدن ایران بیشتر آشنا شوید.

برج ایفلمشهور ترین برج تاریخی دنیا  و پر بازدید ترین جاذبه گردشگری جهان

موزه سکه

موزه هدایا و دست ‌نوشته ‌های شهرداری تهران

یکی دیگر از موزه‌هایی که در طبقه چهارم ساختمان برج میلاد وجود دارد موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری تهران است. در واقع این موزه در سکوی دید بسته قرار دارد و در آن دست نوشته‌های قدیمی ایران و تمامی هدایا که در دوره‌های مختلفی به شهرداران اعطا شده است، نگهداری می‌شود. یکی از مهم‌ترین دلایل و هدف‌هایی که در ساخت موزه هدایا وجود دارد آشنایی بیشتر مردم و گردشگران با تاریخچه شهرداری شهر تهران بوده است. در واقع با مراجعه به موزه هدایا می‌توانید هدایای ارزشمندی را که در طول دوره‌های مختلف به شهرداران اهدا شده است را ببینید.

موزه هدایا و دست ‌نوشته ‌های شهرداری تهران

رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان یکی از جاذبه‌های اساسی و مهم برج به شمار می‌آید. این رستوران در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار گرفته و در دو بخش ثابت و متحرک است. شایان ذکر است قسمت متحرک رستوران گردان هر یک ساعت یک دور کامل به دوره بخش ثابت می‌چرخد. در رستوران گردان برج میلاد انواع غذا‌های با کیفیت و نوشیدنی‌های خاص ایرانی و فرنگی وجود دارد. یکی از بهترین و تماشایی‌ترین جاذبه‌های رستوران گردان برج میلاد تماشای غروب آفتاب است که می‌توانید با خانواده و دوستان خود یک خاطره بی‌نظیر را در ارتفاع ۲۷۶ متری از سطح زمین داشته باشید.

رستوران گردان برج میلاد

رستوران سنتی ایوان برج میلاد

رستوران سنتی برج میلاد یکی از رستوران‌های بسیار با کیفیت و در عین حال لوکس شهر تهران به شمار می‌آید. در صورتی که به دنبال یک فضای کاملاً آرام و با غذا‌های با کیفیت هستید این رستوران به شما پیشنهاد می‌شود. در واقع استفاده از فضای لوکس و مدرن در کنار انواع غذا‌های سنتی و دلچسب و موسیقی زنده می‌تواند تداعی‌کننده یک خاطره بی‌نظیر باشد.

علاوه بر این فضای باز و دید بسیار زیبا از شهر تهران یکی دیگر از جذابیت‌های رستوران سنتی ایوان برج میلاد است. شایان ذکر است در ساخت رستوران سنتی ایوان از المان‌های سنتی و مدرن با دقت و ظرافت بسیار زیادی در کنار یکدیگر استفاده شده است. در این رستوران انواع غذا‌های خوش طعم و غذا‌های سنتی و لذیذ ایرانی را می‌توانید سرو کنید.

رستوران سنتی ایوان برج میلاد

کافه ویونا

تا به حال تجربه نوشیدن یک قهوه خوشمزه در ارتفاع ۲۶۶ متری از سطح زمین را داشته‌اید؟ در صورتی که قصد چنین تجربه‌ای را دارید می‌توانید از کافه ویونا برج میلاد استفاده کنید. در این کافه انواع نوشیدنی‌های گرم و کیک‌های بسیار با کیفیت و متنوع وجود دارد که با استاندارد‌های بسیار بالایی به مشتریان عرضه می‌شوند. در واقع یکی از دلایل معروفیت کافه ویونا در برج میلاد و در شهر تهران استفاده از قهوه‌های خاص و خوشمزه است. این قهوه‌ها از بهترین قهوه‌های موجود در تمامی اروپا و دنیا هستند که دارای طعمی بسیار شگفت‌انگیز خواهند بود. در صورتی که به کافه گردی در شهر تهران علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌شود تا به کافه ویونا مراجعه کنید و از طعم بی‌نظیر قهوه‌های خاص و منحصربه‌فرد این کافه بهره‌مند شوید.

کافه ویونا

فودکورت برج میلاد

مطمئناً استفاده از غذا‌های با کیفیت در برج میلاد یکی از تفریحات بسیار پرطرفدار به شمار می‌آید. در واقع فودکورت برج میلاد یکی از باکیفیت‌ترین فودکورت‌های موجود در شهر تهران بوده که در طبقه چهارم ساختمان لابی برج میلاد قرار گرفته است. چشم‌انداز‌های بسیار زیبا و خاص این فودکورت باعث شده تا ازجذاب‌ترین و خاص‌ترین فودکورت‌های تهران باشد. علاوه بر این انواع غذا‌های فست فود نیز در فودکورت برج میلاد به گردشگران و مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.

فودکورت برج میلاد

تفریحات جذاب در برج میلاد

برج میلاد به عنوان نماد اصلی شهر تهران شناخته می‌شود اما بسیاری از تفریحات و سرگرمی‌های مهیج نیز در آن در نظر گرفته شده است. در این مکان فضایی لازم برای کارایی‌های مخابراتی و تلویزیونی وجود دارد. به همین دلیل برج میلاد در حقیقت یک برج چند منظوره شناخته می‌شود که در کنار تمامی امکانات و تجهیزاتی که دارد انواع رستوران‌ها و مراکز تفریحی بسیار زیادی نیز در آن در حال خدمت‌رسانی به گردشگران و بازدیدکنندگان محترم هستند. در حال حاضر در برج میلاد انواع خدمات هنری، فرهنگی و همچنین خدماتی ارائه می‌شود.

از مهم‌ترین تفریحات و سرگرمی‌های برج میلاد می‌توان به دلفیناریوم، اتاق فرار و سالن پینت بال اشاره کرد. همچنین سینما برج میلاد و زیپ لاین یکی دیگر از مهم‌ترین تفریحات جذاب در برج میلاد است. انواع رستوران‌ها و کافه‌های با کیفیت از دیگر امکانات در نظر گرفته شده در برج میلاد هستند. یکی از برجسته‌ترین و معروف‌ترین تفریحاتی که در برج میلاد مشاهده می‌شود پل معلق است. لازم به ذکر است در مجاورت این برج شهربازی به همین نام وجود دارد که از امکانات و سرگرمی‌های بسیار مهیج و ایمنی برخوردار است.

شهربازی برج میلاد

یکی از قسمت‌ها و بخش‌های بسیار مهم که بسیاری از بازدیدکنندگان علاقه زیادی برای استفاده از امکانات و تجهیزات تعبیه شده در آن دارند، شهربازی برج میلاد است. این شهربازی در زمستان ۱۴۰۰ افتتاح شد. در صورتی که به دنبال یک تفریح هیجان‌انگیز هستید می‌توانید از بازی‌های جذاب این شهربازی استفاده کنید. در واقع بازی‌هایی مانند چرخ و فلک، ترن هوایی، ماشین برقی و مری گراند از وسایلی هستند که در این شهربازی وجود دارند.

شهربازی برج میلاد

شایان ذکر است تمامی امکانات و تجهیزات این شهربازی در حال توسعه بوده و طی چند سال آینده شاهد افزایش چندبرابری بازی‌ها و سرگرمی‌های موجود در این شهر بازی خواهیم بود. مطمئناً با زیرساخت‌ها و امکاناتی که برای این شهربازی در نظر گرفته شده است، می‌تواند یکی از بهترین شهربازی‌های شهر تهران شود. در حال حاضر نیز در بسیاری از ایام سال این شهربازی مملو از جمعیت است و یک مکان بسیار مناسب برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید.

بولینگ برج میلاد

در حال حاضر یکی از جدید‌ترین و مجهزترین سالن‌های بولینگ و بیلیارد در شهر تهران مربوط به بولینگ برج میلاد است. در واقع این سالن مجهز به جدیدترین دستگاه‌ها و استفاده از دوازده لاین بولینگ بوده که باعث شده تا یکی از معروف‌ترین و مشهورترین سالن‌های بولینگ شهر تهران باشد. در صورتی که علاقه به بولینگ و بیلیارد دارید می‌توانید از این مجموعه بی‌نظیر استفاده کنید.

بولینگ برج میلاد

دلفیناریوم برج میلاد

این دلفیناریوم به عنوان بزرگ‌ترین دلفیناریوم غیر ساحلی خاورمیانه شناخته می‌شود. در واقع تنها یک مکان در شهر تهران وجود دارد که می‌توانید در آن دلفین‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. این دلفیناریوم در قسمت غربی برج میلاد قرار گرفته است و به عنوان مرتفع‌ترین دلفیناریوم دنیا معرفی می‌شود. دو دلفین بسیار زیبا و دوست داشتنی به نام آلفا و کاسیا در این مجموعه وجود دارند که به همراه یک شیر دریایی می‌توانند خاطراتی بسیار زیبا را برای شما به وجود بیاورند.

این دلفیناریوم دارای ظرفیت ۱۲۰۰ نفر بوده و از مساحتی بالغ بر ۳۲۰۰ متر برخوردار است. در ساخت این دلفیناریوم تمامی استاندارد‌های بین‌المللی رعایت شده و تکنولوژی‌ها و فناوری‌های روز دنیا و تجهیزات شبیه‌سازی و اقیانوس برای زندگی این دو دلفین و شیر دریایی فراهم گشته است. شما می‌توانید در کنار این دلفین‌ها و تماشای نمایش‌های بی‌نظیر آن‌ها اقدام به عکاسی و فیلم‌برداری کنید.

یکی دیگر از خدمات بسیار هیجان‌انگیز و جذاب، شنا با دلفین‌ها است. در واقع به جرات می‌توان گفت کسی نیست که بگوید شنا با دلفین‌ها دوست داشتنی نیست. اگر به دنبال تفریحات خاص و زیبا هستید می‌توانید از مجموعه دلفیناریوم برج میلاد استفاده کنید چرا که استفاده از تفریحات این مجموعه یکی از بهترین سرگرمی‌های شهر تهران به شمار می‌آید. شایان ذکر است در حال حاضر این مجموعه تعطیل و غیر فعال است.

دلفیناریوم برج میلاد

زیپ لاین برج میلاد

یک تجربه بی‌نظیر و هیجان‌انگیز با زیپ لاین برج میلاد مهیا خواهد شد. در واقع یکی از تجربیاتی که می‌توانید در برج میلاد کسب کنید استفاده از زیپ لاین است. لذت پرواز در ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح زمین یکی از بهترین تفریحات موجود در شهر تهران بوده که شما می‌توانید با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۱۵۰ متری نهایت لذت و هیجان را ببرید. شایان ذکر است که ایمنی در زیپ لاین با بالاترین استاندارد‌های جهانی رعایت شده و تجهیزات بسیار مناسب و مدرنی برای تمامی استفاده‌کنندگان در نظر گرفته شده است. در صورتی که به دنبال یک تجربه خاص در تهران هستید می‌توانید از این مجموعه استفاده کنید.

زیپ لاین برج میلاد

بانجی جامپینگ برج میلاد - لذت هیجان انگیز سقوط آزاد در قلب تهران

پل معلق

در صورتی که جرات و شهامت راه رفتن بر روی یک پل معلق را دارید می‌توانید به این مجموعه و این بخش از برج میلاد مراجعه کنید. این پل معلق اولین و مرتفع‌ترین پل معلق چوبی در شهر تهران است که طول آن حدود ۱۰۰ متر و ارتفاع آن از سطح زمین ۳۰ متر است. این پل در فاصله کمی از مجموعه زیپ لاین قرار گرفته و به دلیل رعایت تمامی استاندارد‌های موجود، در زمان استفاده از آن جای هیچ نگرانی نخواهد بود. تنها کافیست در زمان استفاده از پل محکم بایستید و به آرامی راه رفته و از این امر نهایت لذت را ببرید.

پل معلق

کاربازیا

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که در برج میلاد برای کودکان در نظر گرفته شده است کاربازیا است. در واقع در این قسمت از برج با آموزش دادن کار گروهی و خلاقیت به کودکان باعث می‌شوند تا مسئولیت‌پذیری آن‌ها افزایش پیدا کند. این قسمت از برج میلاد که تحت عنوان کاربازیا شناخته می‌شود به هدف آشنایی کودکان با فرهنگ کار راه‌اندازی شده است. این قسمت در طبقه منفی یک برج میلاد قرار گرفته و تمامی سعی طراحان به وجود آوردن توانایی‌های فردی و جمعی کودکان بوده است. در واقع کاربازیا دارای غرفه‌های متنوع و گوناگونی بوده که هر کدام از این غرفه‌ها مربوط به یک شغل بوده که می‌تواند مشاغل مختلف را به کودکان معرفی نماید.

کارگاه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌های تعمیرگاه و اداره پست، سوپرمارکت، آتش نشانی، اورژانس و مراکز خلاقیت رباتیک از جمله غرفه‌هایی است که در کاربازیا قرار دارد. شایان ذکر است این قسمت از برج میلاد با الگو گرفتن از تجربه‌های افراد موفق و به دلیل شرایط فرهنگی و مذهبی کشور طراحی شده است. کاربازیا برای افراد ۳ تا ۱۳ سال مناسب بوده چرا که کودکان می‌توانند در قالب شغل‌های مختلف انواع فرهنگ کار و پرورش توانایی‌های فردی و جمعی را آموزش ببینند.

کاربازیا

اتاق فرار (اسکیپ روم انیگما)

یکی از بازی‌های بسیار مهیج جذاب که در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دنیا شناخته می‌شود، اتاق فرار است. در واقع اتاق فرار یک بازی ماجراجویی بوده که در گروه‌های چهار تا شش نفره برگزار خواهد شد. یکی از این اتاق فرار‌های معروف اتاق فرار اسکیپ روم انیگما است که در برج میلاد به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. محیطی بسیار جذاب و سحرآمیز برای سپری کردن ساعاتی خوش به همراه حل کردن معما‌های خاص و استفاده از نبوغ و استعداد‌های شخصی بخشی از مزیت‌های بازی اتاق فرار است.

در این اتاق فرار تلفیقی از هیجان، معما و ترس را خواهید فهمید. شایان ذکر است تمامی اتاق‌های فرار مجموعه برج میلاد دارای استاندارد‌های بین‌المللی به واسطه طراحی پلان بازی و طراحی داخلی هستند. نوع طراحی باعث طبیعی‌تر شدن بازی خواهد شد و یک حس بی‌نظیر ماجراجویانه را به بازیکن انتقال خواهد داد.

اتاق فرار برج میلاد

پینت بال برج میلاد

پینت بال در قسمت جنوب غربی برج میلاد قرار گرفته است که مساحت ۱۵۰۰ متری دارد. این باشگاه یکی از مجهزترین و بهترین باشگاه‌های پینت بال در شهر تهران شناخته می‌شود که دارای زمین چمن مصنوعی بوده و تمامی استاندارد‌های پینت بال به صورت کامل در این باشگاه طراحی شده است. شایان ذکر است تمامی مانع‌هایی که در این باشگاه قرار داده شده‌اند بر اساس استاندارد‌های جهانی بوده که یکی از نقاط قوت این پینت بال شناخته می‌شوند.

افراد و بازیکنان معروف و مشهور پینت بال ایران مانند محمد عباس‌زاده به عنوان ناظر و مربی این باشگاه در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند. در واقع به واسطه حضور بازیکنان با تجربه مانند محمد عباس‌زاده سطح بازی بازیکنان ارتقا خواهد یافت. نورپردازی بسیار مناسبی در شب طراحی شده که باعث می‌شود هر علاقه‌مندی به این ورزش به آن جذب شود.

پینت بال برج میلاد

رستوران ها و کافه های برج میلاد

داخل برج میلاد رستوران‌ها و کافه های متعددی برای رستوران گردی و ایستگاه شکم وجود دارد که می‌توانید با هر بودجه و سلیقه ای از غذاهای متنوع در این برج لذت ببرید و طعم های متفاوتی را تجربه کنید. رستوران‌ها و کافه های این برج زیبا را برای شما نام می بریم تا بتوانید پیشنهاد های خاص و جذابی داشته باشید تا مزه های متفاوتی را تجربه کنید.

  • رستوران سنتی ایوان برج میلاد
  • کافه ویونا
  • فودکوردت برج میلاد
  • رستوران گردان برج میلاد

کافه ها و رستوران های برج میلاد

اطلاعات تکمیلی از برج میلاد تهران

ساعت بازدید از برج میلاد تهران: از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۳ شب می باشد.

بلیط برج میلاد: هزینه ورودی برج میلاد برای ایرانیان ۴۹,۰۰۰ تومان و برای ورود افراد خارجی ۱۵ دلار می باشد.

سایت برج میلاد: miladtower.tehran.ir

شماره تلفن برج میلاد: 02185850000

چگونه به برج میلاد برویم؟

برای رسیدن به برج میلاد سه مسیر وجود دارد که با خودرو می توانید به این برج بروید. برج میلاد تهران در وسط اتوبان های همت، حکیم، شیخ فضل الله و چمران قرار گرفته، شما با توجه به مسیر خود می‌توانید از یکی از مسیرهای زیر وارد برج میلاد شوید.

  • مسیر 1: بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنار گذر اختصاصی برج میلاد
  • مسیر 2: بزرگراه شهید حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد
  • مسیر 3: بزرگراه شهید همت شرق، خروجی شیخ فضل اله جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

در زیر در نزدیکی برج میلاد ایستگاه اتوبوس وجود ندارد اما ایستگاه برج میلاد از خط 7 مترو تهران، دسترسی شما را از طریق مترو به این برج فراهم می‌کند.

مطمئنیم بازدید از برج میلاد یکی از جذاب ترین تجربیات شما در تهران گردی خواهد بود.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 113 کاربر