تفریحات پارک پردیسان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/23
بازدید: 4099
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پارک پردیسان در منطقه 2 تهران مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست و از معروف ترین و مشهورترین بوستان های بزرگ ایران است، تفریحات پارک پردیسان نسبت به دیگر پارک های تهران بیشترمی باشد. از همه جالب تر و مهم تر این است که بدانید در سال 1393 پارک پردیسان از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست به پارک بدون دخانیات معروف است، ولی بیشترین زباله های جمع شده در پارک مربوط به ته سیگار می باشند.

مشخصات پارک جنگلی پردیسان

پارک پردیسان با مساحتی حدود 275 هکتار جزو یکی از بزرگترین پارک های شهر تهران است و نوع طراحی پارک پردیسان جنگلی می باشد که در زمان بازسازی اولویت با چشم انداز های طبیعی ایران بود. همچنین به منظور آشناییت بیشتر، اقشار مختلفی از مردم که با تنوع گیاهان مختلف و جانوری ایجاد شده که به اقلیم های مختلف چون آسیای شرقی، آمریکا و اروپا تعلق دارند و از همه جذاب تر و زیبا ترنمادهایی مانند دیوار چین، پل سی وسه پل و نمادهای بخش شمالی ایران است که به پارک پردیسان جلوه خاص و زیبایی داده است.

 

پارک پردیسان تهران

 

ویژگی های قابل توجه پارک پردیسان

 این بوستان که در شمال غرب تهران قرار دارد و از معروف ترین بزرگراه ها و اتوبان های تهران مانند: حکیم، شیخ فضل الله نوری و یادگار امام باعث جذب بیشتر مردم از گوشه کنار شهر شده است، که همه روزه به خصوص روزهای تعطیل و آخرهفته از تفریحات پارک پردیسان استفاده می کنند. همچنین گردشگران تور تهران نیز می توانند در این پارک ساعت ها خوش گذرانی کنند. این پارک از شمال شهر به بزرگراه همت و شهرک غرب، از شرق تهران به بزرگراه شیخ فضل الله نوری و همچنین از غرب به رودخانه ی پونک، از جنوب هم به حکیم و مرزداران بسته می شود. لازم به ذکر است که بزرگراه یادگار امام، شمال جنوبی پارک پردیسان را به دو قسمت تقسیم کرده است که ارتباط بین آن ها به وسیله 2 پل انجام می پذیرد.

پیشینه ی پارک پردیسان

در اوایل سال 1350 خورشیدی، محیط زیست کشور تحقیقاتی برای داشتن مجموعه ی تشکیل شده از منطقه تفریحی، اعم از فعالیت های علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی انجام داد که درراس آن قرار داشته باشد، پس از آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق تا سال 1365 به دلیل شرایط سخت و اوضاع نا به سامان کشور پروژه ساخت آن به تعویق افتاد.

مک هارگ طراح اولیه ی پارک پردیسان است که در زمان دوره پهلوی می باشد و همچنین ایده اولیه آن تعلق دارد به اسکندر فیروز ریاست سازمان محیط زیست که در آن دوران بود، او برای ساخت این پارک و شرکتی که توانایی ساخت این پروژه را داشته باشد به آمریکا مهاجرت کرد و در آخر با تحقیقاتی که انجام داد توانست شرکتی در آمریکا به عنوان پیمان کار برگزیند.

 

امکانات تفریحات پارک پردیسان

تفریحات پارک پردیسان و امکاتاتش بسیار زیاد است که لذت گردش در آن، روزی به یاد ماندنی را برای شما رقم می زند. این پارک که از بخش های متنوعی از جمله: موزه آب، موزه تنوع زیستی، کلینیک نگهداری از حیوانات و باغ وحش نیز تشکیل شده که در کمتر پارکی این امکانات تفریحی یک جا دیده می شود و نیز در بخش جنوبی این پارک ساختمان سازمان محیط زیست ایران مقرر است.

 

 

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

موزه تنوع زیستی

این مجموعه به صورت نمایشگاه گونه های گیاهی، جانوری و نمونه های سنگ و کانی و فسیل می باشد، در این موزه فوق العاده زیبا از هر آنچه که در طبیعت وجود داشته نمونه ای را نگهداری می کند که بر روی آنها اطلاعات زیست محیطی انجام می شود، به همین دلیل است که پارک پردیسان به عنوان بزرگترین موزه خاورمیانه معروف است.

 

موزه آب پارک پردیسان

در بازدید از این موزه شما می توانید سیر و تکامل آب را از زمان استفاده آن از انبارها و کاریزها را از نزدیک مشاهده کنید، این موزه توسط محیط زیست و وزارت نیرو در حال اجرا می باشد. همچنین گردشگران تور یزد می توانند از موزه آب یزد که برای لوازم مختلف حفر قنات، ابزار و ادوات اندازه‌ گیری حجم آب استفاده می شود دیدن کنند.

 

کلینیک نگداری از حیواتات در پارک پردیسان

این کلینیک جهت نگهداری و درمان حیوانات اهلی و وحشی نظیر پرندگان، پستانداران، خزندگان می باشد و توسط محیط زیست راه اندازی شده است، که درعلومی نظیر انگل شناسی، آزمایش خون بررسی و معالجه حیوانات فعالیت دارد. تعداد افراد مشغول به کار در این کلینیک 3 نفر می باشند، 1نفر دامپزشک و 2 تکنسین، لازم به ذکر است که این کلینیک در طول 6 ماه اول سال، 300 حیوان را از گروه ها مختلف تحت درمان قرار می دهد. این کلینیک تخصصی با سابقه ای که به خود اختصاص داده معروف به کلینیک تخصصی حیوانات شده است.

دیگر امکانات تفریحات پارک پردیسان

 پارک پردیسان برای آسایش و رفاه حال مردم امکانات منحصر به فردی را داراست که یکی از آنها وجود پارکینگ اختصاصی می باشد، مراجعه کنندگان می توانند با خیال راحت بدون نگرانی اتومبیل خود را در جایی امن پارک کنند.

 

تفریحات پارک پردیسان

 

از دیگر مواردی که جذابیت و تفریحات پارک را 2 چندان می کند وجود یک سالن سینمایی و همچنین مجموعه های وسیع که به پخش فیلم های زیست محیطی می پردازند می باشد و همچنین آزمایشگاه آلودگی آب و خاک نیز در پارک پردیسان قرار دارد.

 بادبادک های رقصان پارک پردیسان

از دیگر تفریحات پارک پردیسان می توان بادبادک بازی را نام برد، در زمان های شلوغی به خصوص تعطیلات آسمان پر از بادبادک می شود، بالا فرستادن بادبادک یک فعالیت هیجانی می باشد که شما می توانید در محیط زیبا و خوش آب و هوای پارک پردیسان به همراه فرزندانتان شاهد بالا رفتن بادبادک ها به آسمان باشید که جلوه ای زیبا به وجود می آورد. اگر به دنبال محیطی باز و سرسبز با وجود امکانات دیدنی و متعدد هستید، تفریحات پارک پردیسان جای مناسبی می باشد. گردشگران با استفاده از تور تهران میتوانند از پارک پردیسان و دیگر پارک های معروف مانند: پارک قیطریه، پارک جمشیدیه دیدن کنند.

آدرس پارک پردیسان

تهران، ضلع شمالی بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل الله و یادگار امام، پارک جنگلی پردیسان.

 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 101 کاربر