کارتینگ تهران

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/21
بازدید: 10055
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از تفریحاتی که در تهران نظر بسیاری از افرادی که علاقه مند به سرعت و همچنین رانندگی بدون قائده و قانون هستند را جلب می کند، مراجعه به پیست کارتینگ تهران است. می توان گفت که یک رانندگی فرمول یک اما در ابعاد کوچک را می توانید در پیست های کارتینگ تهران تجربه کنید. مراکز کارتینگ تهران، مجموعه ای از ماشین های کارتینگ را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد، تا بدون هیچ محدودیتی یک تجربه لذت بخش را به دست بیاورند.

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که کارتینگ چیست و چگونه می توان از آن لذت برد؟

کارتینگ یا مسابقه کارتینگ نوعی ورزش موتوری است، که با خودروهای چرخ باز که به آن ها کارت می گویند، انجام می شود. این خودرو ها 125 سی سی و دارای چهار چرخ بیرون از بدنه و گلگیر می باشند. از این ماشین ها تنها می توانید در پیست مخصوص به خود استفاده کنید و فقط جنبه تفریح و ورزش دارد. جالب است بدانید که کارتینگ به عنوان رشته مادر ماشین سواری به حساب می آید و نقش بسیار مهمی در تربیت اتومبیل سواران برای مسابقات ماشین سواری داشته است. از این ماشین ها در پیست های مخصوصی که دارای پیچ های فراوان و سطح بسیار صاف و استانداری می باشد، استفاده می کنند.کارتینگ 45 سال پیش وارد ایران شد. یکی از افرادی که در وارد کردن این ماشین ها به ایران نقش مهمی داشت آقای فریبرز زینعلی است، ایشان هم اکنون مسئول برگزاری مسابقه های کارتینگ در ایران می باشد. شروع به کار این ورزش در ایران از سال 1380 و با وارد کردن ده ماشین و ده داوطلب آموزش توسط آقای زینعلی آغاز شد.در حال حاضر رقابت های کارتینگ قهرمانی کشور همه ساله در ده مرحله برگزار می شود و افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کنند، به رقابت های جهانی راه پیدا می کنند.

 

 

برای علاقه مندان به این رشته ورزشی لازم به ذکر است که سن شروع کارتینگ در همه جای دنیا از 6 تا 7 سال می باشد، که ماشین های مناسب برای سنین 6 سال به بالا وجود دارد. در ایران کلاس های آموزشی کارتینگ غالبا برای رده های سنی نوجوانان و جوانان برگزار می شود.ایران برای اولین بار در سال 2006 در مسابقات جهانی که در ژاپن برگزار شد، شرکت کرد و پس از آن نیز دوبار در مسابقات جهانی حضور داشتیم. اما می توان گفت که بزرگترین افتخار را در سال 2010 در ایتالیا به دست آوردیم که توانستیم برای نخستین بار راهی مسابقات فینال رقابت های جهانی شده و مکان سی و یکم را از آن خود کنیم.دو فاکتور مهم برای انتخاب ورزش کارتینگ سن و وزن می باشد. افرادی که جوان تر هستند قدرت تمرکز و جسارت بالاتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت. حداقل وزن خودرو و راننده ای که کلاه و لباس مخصوص کارتینگ به تن دارد، باید 165 کیلوگرم باشد. خودروی کارتینگ چیزی حدود 83 کیلوگرم وزن دارد، که بر این اساس راننده باید حدودا 80 کیلوگرم باشد، تا بتواند به این ورزش بپردازد.امروزه کارتینگ تهران پیشرفته تر از گذشته مشغول به کار است و حتی پیست های بین المللی بسیار مناسب و استاندارد نیز در حال فعالیت هستند. در ادامه این مطلب می خواهیم به پیست های کارتینگ تهران اشاره کنیم تا بتوانیم اطلاعات بیشتری به کاربرانی که به این رشته ورزشی و تفریحی علاقه مند هستند، ارائه دهیم.

شناخت شهر تهران - تهران ایران کوچک را بشناسید

پیست کارتینگ آزادی

این پیست در سال 1381 با شعار "سرعت را بدون مخاطره تجربه کنید!" آغاز به کار کرد. این مجموعه، زمینی با وسعت 30 هزار متر مربع را در اختیار کارتینگ سواران قرار داده است، که جاده ای با پیچ و خم های فراوان دارد. این مجموعه بزرگ در تهران با حمایت های یکی از بزرگترین شرکت های سازنده موتور در جهان به نام Rotax آغاز به کار کرد. این کارخانه عظیم قهرمان بی رقیب مسابقه های بین المللی کارتینگ در سطح جهان می باشد و طراحی نقشه پیست فرمولا آزادی نیز با تایید مهندسان این شرکت ایتالیایی به مرحله ساخت و اجرا رسیده است.سیستم تایم گیری پیست کارتینگ آزادی توسط یکی از به نام ترین و معتبر ترین شرکت های اروپایی با نام SMS-TIMING طراحی و اجرا شده است. این سیستم دارای امکانات فراوانی از جمله ثبت رکورد مسابقات، مقاسیه رکوردهای هر شرکت کننده در طول یک سال، مقایسه با رکورد بقیه رقابت دهندگان، ارسال ایمیل نتایج مسابقات و سایر موارد می باشد، که آن را بسیار مطرح کرده است.

طول این پیست منحصر به فرد در آزادی 800 متر و عرض آن بین 8 تا 10 متر می باشد، که بسیار ایمن و استاندارد ساخته شده و امکان واژگونی موتورهای کارت در حالت عادی غیر ممکن می باشد. کارتینگ آزادی یکی از حرفه ای ترین و بزرگترین پیست های خاورمیانه محسوب می شود.این مکان دارای امکانات دیگری از جمله سالن های ورزشی و آموزشی فوتبال دستی، بیلیارد، بازی پینت بال و همچنین رستوران و کافی شاپ است، که به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می کنند.مدت زمان تقریبی استفاده از پیست کارتینگ آزادی 10 دقیقه می باشد که 4 دقیقه از آن صرف آموزش و توضیحات می شود و در مدت زمان 6 دقیقه می توانید از سواری با ماشین های کارت لذت ببرید. قیمت کارتینگ آزادی در مدت زمان اعلام شده حدود 60 هزار تومان می باشد.متقاضیان محترم برای دسترسی به پیست کارتینگ آزادی می توانند به آدرس تهران، ضلع شرقی استادیوم آزادی، جنب پارکینگ 13 مراجعه کنند. ساعات کاری این مجموعه در روزهای شنبه تا چهارشنبه 10 الی 23 و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 الی 24 می باشد.

 

 

پیست کارتینگ پرند

به سمت شهر پرند که حرکت می کنید، در ابتدای ورودی شهر و قسمت جنوبی دانشگاه آزاد اسلامی به پیست کارتینگ پرند می رسید. این مجموعه با وسعتی برابر با 21 هکتار احداث شده و اولین مجموعه تفریحات ورزشی، موتوری و سرگرمی خانواده در ایران می باشد. این پیست دارای استاندارد های بین المللی با همولوگ A می باشد که برای برگزاری این سطح از مسابقات بسیار مناسب است. طراحی این مجموعه توسط شرکتSchreiner Consulting از کشور اتریش انجام شده و امکان برگزاری مسابقات بین المللی در این مکان وجود دارد.

طبق گزارشات اعلام شده از سوی شرکت عمران پرند، این پیست طولانی ترین پیست بین المللی کارتینگ در جهان است، که دارای لیسانس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی و به طول 5 .1712 متر می باشد. پیست کارتینگ پرند به دو پیست هم زمان و قابل استفاده برای سه منظور ریس، رنتال و ریس/رنتال مجهز می باشد که در بین تفریحات تهران استقبال فراوانی داشته است.برای دریافت بلیط این مجموعه با مراجعه به آدرس سایت http://www.kartingparand.ir می توانید به صورت آنلاین و طبق روزهای مورد نظر خود، بلیط رزرو کنید. هزینه های استفاده از کارتینگ پرند در روزهای تعطیل و عادی متفاوت می باشد. در روز های تعطیل استفاده از کارتینگ به مدت 10 دقیقه برابر با 50 هزار تومان و برای 6 دقیقه برابر با 39 هزار تومان است، این مبلغ برای رزرو در روزهای عادی برای 10 دقیقه استفاده از کارتینگ برابر با 47 هزار تومان و برای 6 دقیقه استفاده از آن برابر با 36 هزار تومان می باشد.

این مجموعه دارای تفریحات دیگری از جمله، فوتبال دستی، بیلیارد، پینگ پنگ، بازی هایی نظیر پلی استیشن 4 به همراه کافه و رستوران می باشد، که محیطی سرگرم کننده را برای تمام سنین فراهم کرده است. ساعت کاری این مجموعه در روزهای عادی از 10 صبح تا 22 و در روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 24 می باشد.آدرس دقیق پیست کارتینگ پرند، اتوبان تهران ساوه، شهر جدید پرند، رو بروی دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

محله های تهران - اگر ساکن شهر تهران هستید بهتر است این محله ها بطور کامل بشناسید!

پیست کارتینگ دانیال

این پیست در یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمالی تهران واقع شده، که همزمان با تفریح در این مکان مدرن می توانید از تماشای مناظر زیبای آن لذت ببرید. این مکان مجهز به ماشین های کارت Birel 2016 ساخت ایتالیا می باشد، که بهترین شاسی را در دنیا در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. این پیست قابل استفاده برای بانوان و آقایان است و همچنین می توانید به صورت گروهی به برگزاری مسابقه بپردازید.پیست کارتینگ دانیال دارای مسیری به طول 480 متر با پیچ و خم های مهیج بوده و طبق استانداردهای روز دنیا ساخته شده است.این مجموعه برای افراد مبتدی که علاقه مند به یادگیری کارتینگ می باشند، کلاس های آموزشی برگزار می شود.

متقاضیان می توانند از رختکن های مجزا برای بانوان و آقایان به صورت همزمان استفاده کنند. از دیگر امکانات کارتینگ دانیال می توان به ایرهاکی، فوتبال دستی، زمین پینت بال و بیلیارد است، که می توانید با پرداخت هزینه های جداگانه از آن ها استفاده کنید.هزینه استفاده از ماشین های کارت در این مجموعه به مبلغ 45 هزار تومان در مدت زمان 10 دقیقه می باشد. برای دسترسی راحت به این مکان تفریحی می توانید به آدرس اقدسیه، خیابان شهید سباری (آجودانیه قدیم)، انتهای کوچه سیزدهم شرقی، مجموعه ورزشی میثاق، مجموعه ورزشی تفریحی دانیال مراجعه کنید.

 

 

پیست کارتینگ فراسا

 پیست فراسا از دیگر مراکز کارتینگ تهران است که در جاده لشکرک واقع شده است. پیست کارتینگ فراسا نیز محیطی مناسب برای تفریح خانواده هایی که همراه با تور تهران به این مجموعه می آیند، را به وجود آورده است. رستوران و کافی شاپ از جمله امکانات موجود در این مکان می باشد.دسترسی به کارتینگ فراسا با مراجعه به آدرس تهران، جاده لشکرک، هفت کیلومتر بعد از میدان زردبند، به سمت فشم نرسیده به اوشان، جنب پمپ بنزین سیار حاجی آباد امکانپذیر می باشد.

هزینه استفاده از ماشین های کارتینگ فراسا بستگی به مدت زمان استفاده از آن ها دارد، مدت زمان استفاده از این مجموعه بین 7 تا 15 دقیقه می باشد و هزینه ای بین 40 تا 80 هزار تومان دارد. البته این مکان برای خانواده هایی که می خواهند به صورت گروهی و چند نفره از آن استفاده کنند، درصدی تخفیف در نظر گرفته است. ساعات کاری این مجموعه در ماه مبارک رمضان از ساعت 19 تا 1 بامداد می باشد و برای اطلاع از ساعات کاری آن بعد از روزهای ماه رمضان باید با این شماره 02126764698 تماس حاصل فرمایید.

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

پیست کارتینگ شهربانو

کارتینگ شهربانو محیطی اختصاصی برای بانوان به وجود آورده است تا بتوانند به راحتی و با آزادی کامل و بدون محدودیت در پوشش، لحضات خوشی را در این مجموعه سپری کنند. این مجموعه در غرب تهران واقع شده و علاوه بر پیست کارتینگ می توانید از زمین دوچرخه سواری این مجموعه نیز استفاده کنید.کارتینگ شهربانو در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع ساخته شده، که در مجموعه فرهنگی ورزشی شهربانو قرار دارد و مختص بانوان می باشد. این مجموعه در انتهای اتوبان نواب، ضلع شمالی بوستان ولایت واقع شده است و ساعات کاری آن از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 تا 19 می باشد.

پیست کارتینگ موزه خودرو

کارتینگ، ورزشی است که معمولا در فصول سرد و روزهای بارانی زمستان کمتر کسی به سراغ آن می رود. اما این بار می خواهیم مجموعه ای را در بین پیست های کارتینگ تهران به شما معرفی کنیم، که می توان در همه فصل های سرد و گرم سال از آن استفاده کرد، چرا که این پیست سرپوشیده می باشد. بله، پیست کارتینگ موزه خودرو اولین مجموعه سر پوشیده ای است، که یکی از بهترین پیست های کارتینگ کشور بوده و امکانات زیادی را در اختیار علاقه مندان به این رشته قرار می دهد. این مجموعه در موزه خودورهای کلاسیک واقع شده که می توانید با خودروهای رنتال کارت از رانندگی در آن لذت ببرید.از دیگر امکانات این مجموعه می توان به سالن فوتبال دستی و بیلیارد، بوفه و کافی شاپ و فروشگاه هایی برای فروش تجهیزات مورد نیاز این ورزش، اشاره کرد. همچنین این مجموعه برای افراد مبتدی و علاقه مند به این رشته ورزشی، کلاس های آموزشی برگزار می کند.

این پیست با رعایت استاندارد های جهانی با مساحت 1000 متر مربع و ایمنی لازم برای خانم ها و آقایان، قابل استفاده می باشد. برای دسترسی به این مجموعه می توانید به آدرس کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج، جنب فروشگاه سپه مراجعه کنید. هزینه استفاده از خودروهای کارت در این مجموعه به ازای هر 6 دقیقه 15 هزار تومان می باشد. قبل از استفاده از خودرو برای ایمنی بیشتر راننده نکاتی آموزش داده می شود تا با اطمینان بیشتری رانندگی کنید. زمان مراجعه به این مجموعه از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 20 و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 الی 22 می باشد.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 103 کاربر